Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir
5
Cevap
528
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Görüntü sürücüsü yanıt vermeyi kesti ve bu durumdan kurtuldu

P ProGraMEr Konu Sahibi
11 yıl (12 mesaj)
Arkadaşlar Merhaba;

Biliyorum bu konu ile ilgili çok gönderi var fakat bir türlü ortak bi görüş göremedim.
Sapphire HD5850 Toxic edition ekran kartım var. Yaklaşık 4 ay önce aldım ekran kartımı ve aldığımdan beri bu "Görüntü sürücüsü yanıt vermeyi kesti ve bu durumdan kurtuldu" sorununu yaşıyordum ama önemsememiştim açıkçası yazılımsaldır falan gibi düşünmüştüm. Fakat bunun kronik bir sorun olduğunu fark etttim internette tesadüfen. Kartı 4 5 farklı versiyon driver ile denedim ve öyle ki her gün bu sorunu yaşamanın yanı sıra sistem olay görüntüleyicisinde ki 57 bin küsür kayıttan yaklaşık 40 bini amdkmdag a aitti ve sistem 4 ay önce kurulmuş bir sistem 4 ayda 40 bin ekran kartı ile ilgili kayıt var ve kayıtların hepsi aynı içeriklere sahip.

Bu sıkıntı hemen hemen her gün 1 defa oluşuyordu bilgisayarımda, bunun üzerine aldığım yere kartı uzun açıklamalarla gönderdim. Bu gün arıza fişini sonuçlandırmışlar ve 3D Programlarıyla Test edildi kartta sorun yok demişler, muhtemelen yarın kart bana geri gelicek. Dediğim gibi bütün bunları detaylıca anlattım ve buna rağmen sorun yok diyip geri göndermişler.

Bununla beraber 15 gündür eski ekran kartımı kullanıyorum ve bu kart yine Sapphire X700 bi ekran kartı çok gelişmiş bir kart değil tabiki ama bu kartla 15 gündür buna benzer bir sorun 1 defa bile yaşamadım, sadece sistem ilk açıldığında ekranda 1 kaç defa geniş siyah bant oluşuyor ama bir daha böyle bişey tekrar etmiyor görüntüm, sistemi yeniden başlatınca da oluyor bu sanırım X700ün driveri ile alakalı bişey.

Merak ettiğim eğer anakartın PciExp slotunda sorun olsa X700 le de farklı şekilde dahi olsa sorun yaşamam gerekmez mi ?
Görüntü sürücüsü yanıt vermeyi kesti ve bu durumdan kurtuldu bu sorunun kesin nihayi sonucu nedir ? Biliyorum çok konu var bununla iligli ama hiç birinin ortak buluştuğu nokta göremedim açıkçası.




G gocmar
11 yıl (62 mesaj)
Selamlar. Bu sorunun aynısını MSİ NX 8800 GT ekran kartımda kartı ilk aldığım zamanlarda yaşıyordum. Ne zaman bir oyun açsam yarım saat içerisinde hata veriyordu, sendeki hatanın aynısını.
Bu kart OC yapılmış bir kart. Bellek ve çekirdek hızları arttırılmış ama voltajında bir değişiklik yapılmamış. Bu durumun stabiliteyi bozabileceğini düşünerek ekran kartının biosunda değişiklik yapmıştım. Fabrika çıkışı 1.05v olan gpu çekirdek voltajını 1.1v a çıkarmıştım.

Ayrıca O.C. edition olduğu için standart 8800GT lere nazaran daha fazla ısınıyordu. Yanlış hatırlamıyorsam 95 derece civarlarına kadar yükseliyordu sıcaklık. Bunu için de ekran kartının soğutucusunu değiştirdim ve ısı probleminden çok büyük ölçüde kurtuldum.
Bunları yaptığım günden beridir de en ufak bir problemle karşılaşmadım :)

Öncelikli olarak ekran kartının sıcaklarını kontrol etmeni şiddetle öneririm.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

P ProGraMEr Konu Sahibi
11 yıl (12 mesaj)
Merhaba;

Ekran kartımın ısısı hiç bir şekilde yükselmiyordu hatırladığım kadarıyla zaten bu sorunu ekran kartı yükte olsa da olmasada yapıyordu, örneğin youtube üzerinde video izlerken olabiliyordu. Kesin karar verebilsem sorunun kaynağına ona göre yüklenicem firmaya ama kararsız kaldım bende. Kartın geri gelmesini bekliyorum farklı makinelerde ve kendi makinemde de test edicem.

Ekran kartının biosunu değiştirmek garanti şartlarını ihlal edermi sizce ? yani ürün garanti dışı kalır mı ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

G gocmar
11 yıl (62 mesaj)
Emin olmamakla birlikte garanti dışı bırakır diye biliyorum. Ekran kartınızın sorunlu olduğuna kesin gözüyle bakıyorum. Ben sorun yaşadığım dönemde 3D test programlarıyla test ediyordum testlerden başarılı bir şekilde çıkıyordu ama bu sorunlu olmadığı anlamına gelmiyor. Kartınız gelince deneyin ve sorun devam ediyorsa tekrar gönderin garantiye ısrarcı olun..


Bu mesaja 1 cevap geldi.

B BlackRos3
11 yıl (195 mesaj)
"ati tray tools" programı ile downclock yapmanı şiddetle tavsiye ederim. Özellikle ati ekran kartlarınının sapphire çıkışlı overclocklu versiyonlarında inanılmaz derecede bu overclocklara baglı hatalar var. Gerçekten komik bi durum koskoca ati nasıl oluyorda bu duruma müsade ediyor anlamış degilim


Bu mesaja 1 cevap geldi.

G gocmar
11 yıl (62 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BlackRos3

"ati tray tools" programı ile downclock yapmanı şiddetle tavsiye ederim. Özellikle ati ekran kartlarınının sapphire çıkışlı overclocklu versiyonlarında inanılmaz derecede bu overclocklara baglı hatalar var. Gerçekten komik bi durum koskoca ati nasıl oluyorda bu duruma müsade ediyor anlamış degilim


Ben de bu O.C. ye bağlı olduğunu düşünüyorum. İster kendi denemelerinle istersen de netten arayarak o kartın en stabil çalıştığı OC değerlerini bulabilirsin. Sonra da kartını bu degerlere göre OC yap.

Hatta hocam değerlerini bilmiyorum ama ilk denemeni ekran kartının gpu sunun standart saat hızlarına dönerek dene böyle olunca kartın stabil çalışacağı düşüncesindeyim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gocmar -- 15 Şubat 2011; 22:22:43 >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.