Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
4
Cevap
1254
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Çeviri Toolları Hakkında Bilgi
G
5 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar,

Forumda da bazı konularda ve mesajlarda görüyorum. Bazı oyunların çevirisi oldukça zahmetli oluyor ve çevirmek için ekstradan bir araç programlamak gerekebiliyor. Bu aracı programlayanlar bunu ücret karşılığında satıyor.

Genel olarak bu tarz araçların ne gibi fonksiyonları, özellikleri olduğu konusunda bilgi almak istiyorum. Çeviri işinden hiç anlamam, daha önce böyle bir şeyle ilgilenmedim zaten.

Bu araçlarda şunlar şunlar olmalı, şu işleri yapmalı gibi detaylı şekilde açıklayabilecek çevirmen arkadaşlar varsa sevinirim.

Yazılım Müh. öğrencisiyim, kendime proje olarak böyle bi' araç geliştirmeyi düşündüm staj dönemim sona erince. (10 günüm kaldı.) Eğer bu tarz bi' araç geliştirebilirsem işe yarayan, ücretsiz olarak çevirmen arkadaşlara da sunabilirim. Bana bu araçlarla ilgili genel olarak bilgi verebilecek var mı?

Şimdiden teşekkür ederim.



C
5 yıl
Yüzbaşı

Bu wikide bir cok onemli bilgiye erisebilirsin. Hex editor olarak da 010Editor kullaniyorum. GitHub'ta yaptigim Watch Dogs, Assassin's Creed II ve Batman: Arkham City araclarini bulabilirsin.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celikeins -- 14 Ağustos 2019; 19:54:38 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
5 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Teşekkür ederim.




Bu mesajda bahsedilenler: @celikeins
B
5 yıl
Yüzbaşı

Yazılım mühendisliğinden çok Reverse Engineering ile alakalı bir konu, her oyun motorunda hatta oyunda farklılık gösterir. Genel hatlarıyla özetlemek gerekirse:

Günümüzde çoğu oyun yapımcısı, oyununu tamamladıktan sonra release dosyalarının büyük çoğunluğunu paketler. Bu paketlerin algoritmaları yalnızca oyunun anlayabileceği bir şekilde tasarlanmıştır. Ayrıca çoğu zaman şifreleme de yapılmaktadır. Bu paketler bir şekilde açıldıktan sonra dil dosyalarına ulaşılması gerekir. Dil dosyaları yine oyunun moturunun anlayabileceği bir biçimdedir. Dil dosyalarının da analiz edilmesi ve Türkçe karakterler için font desteğinin sağlanması gerekir. Düzenlenen dil dosyaları paketin içindeki dosyalar ile değiştirilir.

En önemli kısım şu:

Paket dosyalarının algoritmaları ve Paketlerin private key'i genellikle DRM kısmının da bulunduğu binary/main executable kısmında bulunur. Bu kısımda machine code/ Assembly dili devreye giriyor. Daha önemlisi Reverse Engineering çünkü binary/ executable dosyalarının unpack edilebilmesi ve istenilen bilgilerin anlamlı bir şekilde elde edilebilmesi için bir scene gurubu kadar reverse bilgisine ihtiyaç var.

Ayrıca oyunlar için hile/trainer hazırlayan kişilerde executable dosyaları için benzer işlemleri yapıyor. Tek farkı byte patching ile yapılan düzenlemeler ilgili bellek adreslerine bir loader vasıtasıyla yazılıyor. Ana executable üzerinde değişiklik yapılmıyor.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bgrn7 -- 13 Ağustos 2019; 21:12:25 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

I
5 yıl
Binbaşı

Çeviri için gerekli olan Toollar, oyunun dil dosyasını açıp text haline getirmeye, ve text halinde olan dosyayı geri oyunun dosyasına paketlemeye yarayan araçlardır. İşlevi böyle.

Tool yapabilmek için oyunun motorunu bilmek lazım. Crysis serileri Cryengine, Far Cry serileri Dunia Engine gibi motorlar kullanıyor. Tool yapmak istiyorsan celikeins ve İki Nokta Sırt Sırta abiler var forumda.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.