|
iki ürünüde yerinde gördüm. model , boyut herbirşey aynı. Bana aktarılan motor teknolojileri farklı imiş. Bu sebeple diğeri (58AW40N) daha tasarruflu bir model |
40 N modeli A+++ enerji farkı var ayrıca dolap içi hava sirkülasyonu için fan varmış. Bende 58AW40N modelini aldım yeni salı sabah cihazı teslim edecekler. İzmir Şartlarında günlük sarfiyatını Watt ölçerle ölçüp yazarım. Peşin 1.630 TL ye aldım bilmiyorum fiyat iyi mi birkaç bayiye sordum peşin fiyat 1700 altına inmemişlerdi. |
|
SLM ARKADAŞLAR FORMU BAŞTAN SONA KADAR OKUDUM BENDE BOSCH KGE58AW40N A+++ ALDIM GÖRNÜM OLSUN KULLANIM BAKIMINDAN ÇOK GÜZEL FAKAT GEL GELELİM BUZ DOLABI SOĞUTMUYOOR ETO177 KARDEŞİME KATILIYORUM (' '))İLK GÜNÜ BUZ DOLABINI 2 SAAT BOŞ OLARAK +4---- -18 ÇALIŞTIRDIM DERİN DONDURUCU KISMINDA HER HANGİ BİR SORUN YAŞAMADIM FAKAT SOĞTUCU BÖLÜMÜNÜN CAM RAFLARINI ELİMLE KONTROL ETTİĞİMDE SOĞUK OLMADIĞINI HİSSETTİM AYRICA BU DÜŞÜK SOĞUKLUĞU EN ÜST İKİ RAFTA DAHA ÇOK İDİ BUZDOLABINI ARKASINDAKİ O MEŞHUR KARLANMAYI GÖDÜM YİNE EN ÜST RAFIN ARKA KISMINDA BU KARLANMA YOK YİNE EN ALT SEBZELİKTEDE ARKA KISMINDA KARLANMA YOK HER NEYSE 5 SAAT KADAR ÇALIŞTIKTAN SONRA ESKİ BUZDOLABIMDAN YENİ BUZDOLABIMIZA SEBZELERİ YERLEŞTİRELİM DEDİK SEBZELERİMİZİ YEMEKLERİNMİZİ YERLEŞTİRDİK BU ARADA BENDE KULLANIM KILAVUZUNU HIFZ ETMEYE BAŞLADIM EN ÜST 2 RAF İÇİN FAZLA SOĞUK OLMAYACAĞINI TERE YAĞ PEYNİR GİBİ ÜRÜNLERİ HEMEN YEMEK İÇİM DONMAMIŞ KIVAMDA TUTMAK İÇİN OLDUĞUNU BU İKİ RAFIN HEPSİNİ PEYNİR VE TEREYAĞI İLE DOLDURACAĞIMIZDAN BANA GERİYE 3 RAF KALDI HA ŞUNUDA SÖYLEYYEYİM YİNE BU 2 ÜST RAFIN KARŞILIĞINA DENK GELEN KAPI RAFLARIDA DOĞAL OLARAK SİZ TEREYAĞ VE PEYNİR VE YİNE ÇİKİLOTA İLE DOLDURABİLİRİZ DEDİK VE DOLABIM 3/1 İNİ ANLAYACAĞINIZ GİBİ BU ÜRÜNLERLE DOLDURDUK HERNEYSE GELGELİM 3/2 KISIMA BARİ YEMEĞİMİZİ FLAN KOYALIM DEDİK 5 SAATİN SONUNDA YEMEKLERİMİZ ESKİ BUZDOLABIMIZIN HEMEN HEMEN AYNI DÜZEYDE TUTUTTU SEBZELİK BÖLÜMÜ FENA GELMEDİ BANA AMA BİR KERE İÇİME KURT DÜŞTÜ VE SERVİSİ ARADIM BİRAZ BEKLEMEMİZİ BUZDOLABININ KENDİSİNİ TOPLAYACAĞINI SÖYLEDİLER BU ARADA 24 SAAT GEÇMESİNE RAĞMEN (NOT :SÜPER TUŞLAR AÇIK VE BEN SOĞUTUCU BÖLÜMÜNÜ 2 YE ALDIM) BUZ DOLABI SOĞUTMA SORUNU YAŞADIĞINI HİSSETTİM AYRICA KAPAK BÖLÜMÜNDEKİ ŞİŞE KISMINDAKİ SUYU RAMAZANIN HARARETİNDENMİ YOKSA SOĞUTMADIĞINDANMI BİLMEM ÇOK RAHATLIKLA EROL TAŞ USULÜ TEPEME DİKEREK İÇEBİLİYORDUM BU ARADA BOSCH UN ÇOK KALIN KİTAPÇIĞINI TEKRAR ELİME ALARAK SERVİS HARİCİ SİZİN SORUNLARI GİDEREBİLECEĞİNİZ DİYE BİR KISMI VAR O KISMI OKUDUĞUMDA CİHAZINIZ KAPATIP 5 DAKİKA BEKLEDİKTEN AÇIP SONRA SOĞUTUCU (DERİN DONDURUCU) SOĞTICU KISMINA 10 SANİYE BASILI TUTUN ŞEKLİNDEKİ YAZIYA İSTİNADEN AYNISNI YAPTIM KISACASI RESETLEDİM BUZDOLABI OLAĞAN HALİ İLE DEVAM ETTİ YANİ ÖYLE ANLATILDIĞI GİBİ AHIM ŞAHIM SOĞUTMADI TABİRİ CAİZSSE YAVAŞ YAVAŞ O SOĞTMAYAN BUZ DOLABINDAN BEN VE EŞİMİN SOĞUDUMUZU HİSSETİK (' ')) SERVİSİ TEKRAR ARADIM ELEMANLAR GELDİ 27/07 GÜNÜ GELDİLER SABAH 09:00 DA SOĞUTUCU BÖLMESİNE DONDURUCU BÖLMESİNE VE ORTAM SICAKLIĞI İÇİNDE DOLABIN EN ÜSTÜNE DERECE BIRAKIP GİTTİLER 30/07 GÜNÜ YANİ BUGÜN SABAH 09:00 DA GELİP ALACAKLARINI SÖYLEDİLER FABRİKA AYRINDA ÇALIŞMASINI İSTEDİLER BİZDE ÖLE YAPTIK BU İKİ GÜN SÜRESİNCE ORTAM SICAKLIĞI 31/32 DERECE ARASI SOĞUTUCU BÖLÜMÜNÜN İSE EN ÜST RAF 11/12 ORTA KISMINI İSE 9/10 DERCE DE OLDUĞUNU BİZZAT GÖZLEMLEDİM BU ARADA SERVİS İLE DE ZAMAN ZAMAN TEL GÖRÜŞMESİ YAPTIM SOĞTUCU BÖLÜMÜNÜN STANDARTI KAÇ OLMALI DİYE SORDUĞUMDA 4 TE ÇALIŞAN BUZDOLABIN 8 OLMASI GEREKTİĞİ AKSİ YUKARI OLDUĞUNDA BAKTERİ ÜRETECEĞİNİ BANA SÖYLEDİLER BU ARADA 30/07 OLDUĞUNDA BUZ DOLABI ALINALI 6 GÜN OLDU 30/07 GÜNÜ VEL HASIL VEL KELAM 09:00 DA SERVİS GÖREVLİLERİ GELEREK DERCELERİ ALDI VE SAAT 10 :30 DA BENDE SERVİS GÖREVLİSİ İLE BİZZAT SERVİSE GİDEREK GÖRÜŞTÜM BUZDOLABININ SOĞUTMA DEĞERLERİNİN ÇOK DÜŞÜK OLDUĞUNU BANA SÖYLEDİLER BENDE DAHA 6 GÜNLÜK BUZDOLABI TAMİR CİHETİNE GİDİLMESİN BANA YENİ ÜRÜNLE BİREBİR DEĞİŞTİRİLSİN DEDİM BAKALIM NE OLACAK ARKADAŞLAR SİZDE ŞÜPHELENDİĞİNİZ BİR ŞEY VARSA BU KONUDA POLYANACILIK OYNAMANIN BİR ALEMİ YOK BENİM KORKUM BU MODELLERİN TAMAMININ BÖLE OLMASI YOKSA İNŞALLAH BENDE SADECE BENİM BUZDOLABIMIN BÖLE OLMASI YENİ GELECEKSE ÜRÜNÜNÜMÜN DONDUMASININ TAM OLMASIDIR BİRDE DÜŞÜNÜYORUM YOKSA “KRAL ÇIPLAK MI ?” HERKESE HAYIRLI RAMAZANLAR |
iyice soğudum bu dolaptan ha bu ne herkes soğutmuyor diyor bu gidişle almaktan vazgeçicem heralde. |
Candoğan Bey, öncelikle içten cevabınız için teşekkür ederim. İnleme sesi bunda da var ama bahsettiğim ses ne o, ne de vızz sesi; cik cik cik diye ayrı bir ses. Israrım üzerine bugün genel müdürlükten yetkililer buzdolabını kontrole geldi. Ancak 2 gündür evde olmadığım için dolap kapağı hiç açılmadığından çok fazla devreye girip çıkmamasından mıdır, yoksa gideceğini anlamasından mıdır bilinmez sesi pek çıkmadı. Kapısını açıp kapadıkça yavaş yavaş ses başladı ancak hem sesi hem sıklığı azdı. Dolayısıyla yetkililer de normal marjda olduğunu büyük ihtimalle kompresörden geldiğini söylediler. Bu arada kapıdaki takılmayı e-posta ile danışacaklarını söylediler. Kapı lastiklerine yağ sürülüyormuş. Geldiğinde "yok muydu?" diye sordular. Olmadığını belirtince yanlarındakini kullandılar. Onu sürünce sürtünme ve ses geçti dolayısıyla. Isınmanın normal olduğunu, o kısımlar ısınmazsa buzdolabının terleme yapacağını ifade ettiler. Ancak hiçbir zaman bir daha ilk günkü kadar ısınmayacağını belirttiler. Bir de arkasında stoper olmadığı için duvara tam yaslamamak gerektiğini söylediler. Gerçi öncekini de servis ayarlamıştı ve aynı duruyordu ya neyse. Bu arada buzdolabının çoğu kısmını ellerindeki lazerli ısı ölçerle anında dijital olarak ölçtüler. Kapısını birkaç kez açıp kapattığımız için üst bölüm 5-6 derece civarındayken, buzluk -22'lerdeydi. Soğutmasının ve vakumunun oldukça iyi olduğunu söylediler. Ayrıca markanın arkasında olduklarını, değişim istenirse gerçekleştirebileceklerini belirttiler; ancak benden sesi takip etmemi, 1 hafta sonra arayarak bilgi alacaklarını söylediler ve gittiler. Önceki buzdolabının soğutmasından da sıkıntım yoktu, bundan da yok. Önceki sessizdi, bu sesli. Bir kez daha değişirse, ya hem sesli hem de forumda belirtildiği gibi soğutmayan bir buzdolabına çatarsam diye de tedirgin olmuyor değilim. Pek sanmasam da umarım ses kesilir. Biraz daha bekleyeceğiz gibi görünüyor. |
| Merhaba. Benim emektar dolap Arçelik 495T. Yalnış hatırlamıyorsam 1992 veya 93 te almıştım. O zman turbo soğutma diye çıkmıştı içinde bir fan var dolap kapısı kapanınca devreye giriyor. Soğutması harika. Bu güne kadar bir kez servis tarafından termostad elemanı değişti. Dolabın arka yüzeyinde simli gibi ince bir soğuk katman oluşuyor.Üst kısım ( derin dondurucu ) buzlarıda 2 yılda bir kez ben eritiyorum. Yani sanki bu topikteki dolap ile aynı özelliklere sahip. Tabi gösterge panelleri, sıfır bölmeleri, soğutucu - dondurucu kısım ayrı sıcaklık ayarları yok. Tabi enerji tüketimine hiç değinmiyorum. Artık emektarı değiştirmeyi düşünüyorum da buradaki dolabı alır isem 20 yıl önce aldığım dolabın makyajlı haliniı alacakmışım gibi geliyor. |
daha bugün siemens modeli evime kuruldu. 2 saat beklemem söylendi. bekledim.daha sonra yiyecekleri yerleştirdim. ama şöyle bi sorun var. dolap istediğim gibi soğutmuyor. şişeye koyduğum su 4 derece duran bir dolaba göre hiç de soğuk değil. daha ilk gündür olur böyle dicem ama 12 saat geçti dolabı çalıştıralı hiç mi soğumaz alet.forumdaki destan42 ve eto177 arkadaşlarda da böyle problem varmış. nedir bu? daha servisi aramadım. ilk günden servisi aramak koyuyor insana |
|
ne meşakatli dolapmış. anladığım kadarıyla soğutma sorunu var. forumda bile 2-3 kişiye denk gelmiş. ve de anladığım kadarıyla sıcak ortamlarda bu sorun oluyor...gözlem açısından da bu yaz mevsiminin aşırı sıcak olması bu yönden iyi oldu. ben de yazlığa almayı planlıyordum ama sıcakta düzgün çalışmayan bir dolabı almak istemem açıkçası. sanırım yine nofrost alırız artık. bu yorumlardan sonra güvenip de hele ki yazlığa almam. LG de 70 cm.lik yeni dolaplar çıkarmış. LG-samsung-sharp ya da electrolux-aeg bakıcam. |
|
Soğutmama sorununa çok şaşırıyorum. Çünkü kullandığım buzdolabında standartın üzerinde bir dondurma ve soğutma performansı var. Eski Samsung buzdolabımda enerji tüketimini düşürme amaçlı olarak dondurucu ayarını minimuma doğru aldığımda plastik kaptaki dondurma fazla sertleşmezdi, bunda ayar -16'C olmasına rağmen dondurma çıkarıldığında kaşıkla alınamayacak kadar kaskatı oluyor. Soğutucu bölmesinde kapıda duran su da +6'C ayarında rahatlıkla içilemeyecek kadar soğuk. Sorun yaşayan arkadaşların buzdolaplarında bir sıkıntı olduğu aşikar. Ya buzdolabının soğutma sistemi sıkıntılı, ya da buzdolabının kendini toparlaması beklenmeden fazla yükleme ve sık kapı aç-kapa işlemi yapılınca yüksek beklentiler hüsrana uğruyor. Buzdolabının üst rafları tereyağı için ayrılmamıştır. Kullanma kılavuzunda kastedilen kapıdaki üst raflardır. Zaten kapıdaki üst raflar soğuğun fazla girmesini önleme amaçlı kapaklı olarak tasarlanmış. Ben margarin, çikolata, bulyon vb. malzemeleri burada saklıyorum. Buzdolabı statik bir sistemle çalıştığından raflar arasında farklı soğukluklar oluşuyor. Sebzeliğin üzerindeki ekstra soğuk alana da chiller çekmeceleri konarak değerlendirilmiş. Öyle ki resimlerde tencerelere ayırdığım rafta 2-3 haftadır duran çorbada herhangi bir ekşime olmadı. Gizlenmiş soğutucu (evaporatör)üstten 1. raf ile 3. raf arasında bulunduğundan olası kırağılanma veya nemlenmenin bu bölgede olması normal ve fonksiyon gereği olan bir durum. Buzdolabının 4'ten 5'e veya 5'ten 6'ya ayarladığımda 1'C fark rahatlıkla hissedilebiliyor. Bu açıdan soğutma sorunu yaşayan arkadaşların buzdolaplarının 9'C göstermesine şaşırmadım. Soğutma veya karlanma sorunu yaşayanlara veya buzdolabını ilk kez alacaklara tavsiyem buzdolabınızı derin dondurucunun soğukluğu -18'C ye tamamlanmadan (alarm ışığı sönene dek) boş olarak çalıştırın. Besinlerinizi ardından doldurun. Bunun ardından yeni cihaz almanın heyecanı ile kapaklar çok açılıp uzun süre açık bırakılmadığı sürece cihazınız sağlamsa soğutmama veya karlanma sıkıntısı ile karşılaşmazsınız. Soğutma sıkıntısı varsa kapıları mümkün olan en az sürelerle açıp 1 gün kadar bekleyin. Cihaz kendini toparlayacaktır, toparlamazsa mutlaka teknik bir hata vardır. Cihazın kendi kendini test etme özelliğini kullanarak test işlemi de yapabilirsiniz. < Resime gitmek için tıklayın > İlk serileri güzel yapıp sonra mı bozdular acaba diye düşünüp yeni cihazları da inceledim, kullanılan kompresör ve malzeme aynı. (ACC marka HKK12AT model ekovat) |
Kullandığınız Arçelik 495T ve 425T, 475T vb. modeller Siemens lisansı ile üretilmiştir. Dolayısıyla eski kullandığınız buzdolabınızı da Siemens olarak düşünebilirsiniz. Bu cihaz da dediğiniz gibi elinizdeki buzdolabının 2012 modeli diyebiliriz. Farkları da: -Mekanik kademeli tek termostat yerine elektronik kontrol olduğundan alt ve üst bölümler kaç 'C olması gerekiyorsa direkt o sıcaklığa ayarlanabiliyor. -Buzdolabında çift soğutma çevrimi olduğundan alt ve üst bölmeler birbirinden bağımsız çalışıyor. Sadece soğutucu bölmedeki sıcaklık yükseldiğinden dondurucu bölme lüzumsuz olarak soğutulmuyor. Bu yüzden hem enerji israfı hem de gereksiz karlanma engelleniyor. Tatile çıkıldığında soğutucu bölme kapatılabiliyor. -Elektronik soğutma kontrolü, çift soğutma çevrimi ve geliştirilmiş yalıtım sayesinde buzdolabı hem daha az enerji harcıyor hem de dondurucuda daha az karlanma yapıyor. -Elinizdeki buzdolabı yaklaşık 2,5kw enerji harcarken bu buzdolabı 0,78kw harcıyor. 3'te 1'i diyebiliriz. Bir de ses, kasa derinliği ve donanım farkları var. Bu da makyajlanma kategorisine giriyor sanırım :) |
| Problem yasayan arkadaslar icin bende uzuldum, bende 1 haftadir kullaniyorum dolabi, yani cok iyi sogutuyor ki ben adanadayim arkadaslar, derin dondurucudan cikan bir dondurma gercekten 2-5 dakika beklemeden yenemeyecek sekilde donmus oluyor,kasik falan hak getire tas gibi, sogutucu kisimda keza bir sorun hisstemedim standart ayarlarda 4, -18 de calisiyor, bir sorun hisstetmedigim icinde bir olcum yapmadim henuz ama, aksam bir olcum yaparak bendeki degerleri sizinle paylasirim ,bende merak ettim cunki. |
slm arkadaşlar bu formu açan emeği geçen arkadaşlara teşk. ediyorum öncelikle bu buzdolaplarının derin dondurucu özelliği ile ilgili her hangi bir sorunumun olmadığını belirtmiştim hatta -18 süper soğutma kapalı derin dondurcunun ölçümünde -21 değer gösterdiğini belirteyim benim sorunum soğuğutucu bölümünde; SİZE BİR SORU:biz bu buzdolaplarının (HANGİ MARKA OLURSA OLSUN) soğutcu kısmının veya dondurucu kısmının nekadar olması gerktiğini kaçımız biliyoruz belki bizm çok sğutuyor dediğimiz buz dolabının değerleri düşük benim ilk yaptığım gibi el ile kontrol ederek veya dolabımız su koyarak ilkel usullerle yapmışızdır ve sonra 1600 veya 1700 lira vermiş olduğumuz danmıdır yoksa formda yazılı olanlara takılı kaldığımızdanmıdır yada konu komşuya rezil olmamak içinmidir bilinmez ama POLYANACILIK oynayıp bu buzdolabı çok sesiz bu buzdolabı çok derin bu buzdolabı az yakıyorlara takılıp benim gibi eşimi bile bu sözlerle benimle aynı düşünmeye sevk etmeye çalıştığımı bile hatırlıyorum daha sonra KRAL ÇIPLAK mı sorusunu sormaya başladım. servise gidip gelmeler neticesinde dereceler atılınca ve sonuçlar çıkınca gerçeği anladım bende neden böle olduğunu benim buz dolabımın münferrit bir hatamı olduğu ki BUNU CANI GÖNÜLDEN İSTİYORUM yoksa genel mi olduğu ki bunu da 2 arkadaşımında yaşadığını formdan takip ettiğim kadarı ile biliyorum sizden ricam birer derece ile ölçelim veya ölçtürelim standart soğukluğun ne olduğunu öğrenelim amma benim derecelerimi tekrar yazayım buzdolabın tam ortası 9-10 en üst raf malesef 11- 12 bu bakteri üretmesi için yeterli olduğnu servis görevlilerince söylendi( NOT :ÇALIŞMA DERECESİ+4 AYRICA BU ÖLÇÜMLERİ YAPARKEN MALZEME İLE BUZ DOLABINIZI DOLDURUN VE 3GÜN SÜRE İLE YAPIN ÇÜNKÜ BOŞTA ÇALIŞIRKEN BU STANDART OLMASADA YAKIN DEĞERLER ÇIKABİLİR HOŞ BU BUZDOLABI BOŞ ÇALIŞMAYACAĞINA GÖRE) buz dolabını orta kısmını anladımda en üst raflara ne koyacağız bilmiyorum sadece sebze ve balık v.b koyduğumuz bölmelere takılıp kalmayalım sadece biz bu bölmelere para ödemedik buzdolabın komplesine para ödedik ETO kardeşim bizzat bence sen bir ölçtür gene diyorum BUZDOLABI İNŞALLAH SADECE 2-3 ARKADAŞLA SINIRLIDIR DA BENDE YENİ BUZDOLABIMI TAM SAĞLIKLI BİR ŞEKİLDE KULLANIRIM VESSELAM |
| Dediğim gibi buzdolabı statik sistemle çalıştığından raflar arasında farklı dereceler olması olağan bir durum. Normalde orta kısım 3-4'C iken üst bölümleri 5'C civarında ölçmeniz gerekirdi. Bu durumda gövdedeki tüm rafları rahatlıkla kullanmanızda bir sakınca olmazdı. Yani ortada bir sıkıntı olduğu kesin. Soğukluğu tarif etmek için ilkel yöntemler kullanmak durumunda kaldım, çünkü elimde termometre yok. Ancak tecrübelerim doğrultusunda kendi buzdolabımın ayarlanan dereceyi yakalayabildiğini düşünüyorum. İmkanım olsaydı ben de ölçüp paylaşmak isterdim. |
bu mesajı yazmadan nce kardeşim ve babamı arayıp sordum soğutma işini.kardeşimde bu dolabın siemens modeli var.kesinlikle çok iyi diyor soğutması için.babamda aynı şeyi söylüyor onlardada bosch kge 58 aw30n modeli var..candoğan hocam bu dolab duvara kaç cm aralıkla yerleştirilmeli.arkasında belirli bir boşluk olması gerekir mi? |
| Tercihen en az 3-4cm boşluk kalmasına dikkat edin. Yani ısıyı arkadan rahatlıkla atabilmelidir. |
| Arkadaşlar bir tane digital derece alın ne fazla 10 tl ölçün bakalım, bende merak ettim. |
|
Selamlar. daha önce sorulduysa kusuruma bakmayın. Bosch'un low frost modelleri olan KGE58AW30N ile KDV58VW30N arasında acaba soğutucu ve dondurucu bölmelerinin konumlandırılması dışında başka bir fark var mıdır? Sitesinde özellikleri aynı görünüyor ama internetten fiyatlarına baktığımda kombi modeli daha pahalı diğeri daha ucuz görünüyor. Acaba hangisini tavsiye edersiniz? |
| bi zahmet kardeşim ölçüp değerleri paylaşırsan seviniriz |
yokmu dolabını ölçen arkadaşlar yoksa sizde benim gibi cesaret edemiyormusunuz kim uğraşacak demeyelim arkadaşlar |
veya farkı sadece enerji farkı mı?
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle