Dragon Age: Origins ve Dragon Age: Awakening ile kendine yepyeni bir oyuncu topluluğu hediye eden BioWare, Dragon Age II ile bu kitlenin beklentilerini biraz bozmuştu. Ancak BioWare cephesinde görünene göre ekip, pes etmeyecek.
Wired'a konuşan BioWare liderlerinden Ray Muzyka, bir sonraki Dragon Age oyunu için türün önemli temsilcilerini dikkatli şekilde incelediklerini dile getirdi. Muzyka, "Bir sonraki Dragon Age'da serinin önceki oyunlarının en güzel parçaları yer alacak. Ancak bu oyunda RPG türündeki diğer rakiplerimizden de açık dünya anlamında bazı şeyler kapacağız."
"Skyrim'i dikkatli bir şekilde irdeliyoruz. Bethesda ve yapımlarının büyük hayranlarındanız. Yapabiliriz diye düşünüyorum..." şeklinde bir açıklamada bulundu. Son olarak Muzyka, "Amacımız hayranları şaşırtmak ve onlara iyi tatlar sunmak." diyerek açıklamasını noktalandırdı.
Bence kimseyi örnek almaya gerek yo DA Origins gibi yapsalardı olurdu yeni birşeyler denemek istediler ama böyle bir eserin üstüne böyle deneme olmaz farklı bir oyun çünki DA2 aksiyon fazla..
DA bana göre Skyrim'den RPG açısından çok daha başarılıydı.Skyrim bildiğin action rpg olmuş , DA 2 de yapılmak isteneni yapmış aslında.Tek düze ilerleyen find - kill - join den öteye gidemeyen ve hiçbir şekilde oyuncuya seçme şansı vermeyen questler , basitleştirilmiş arayüz , aynı tondan binlerce karakter sesi vs.En büyük artısı oyuncuyu sen dragonbornsun yıkarsın keser parçalarsan havası verip gaza getirmesi , tıpkı DA 2 'nin yapmaya çalıştığı gibi.
DA zaten güzel bir oyun birde Skyrim'den birşeyler alırlarsa ortaya çok daha güzel bir oyun çıkacaktır.
Bioware kaliteli oyunlara imza atan bir ekip, DA 2 bekleneni tam olarak veremesede keyifli bir RPG oyunuydu inşallah üçüncü oyunda beklentilerin çok üstüne çıkacaklar.
Ne kadar açık dünya modelini örnek almaya çalışsalar da Bioware oyunlarında exploration olayını hiç ön plana çıkarmamıştır (Mass effect'te gezegenlere inip dolaşma imkanı olsa da yine yeterli değildi). Hikayeyi ön plana alır, üzerinde değişiklik yapma imkanı verir ve bu bağlamda lineerdir. Bundan sonra da bu durumu değiştireceklerini düşünmüyorum. Eğer açık dünya modelini benimserlerse hikayeden ödün vermek zorunda kalabilirler (Skyrim'in ana hikayesinde 2-3 şey hariç değişiklik yapamıyorduk). Origins'in yarı açık-açık dünya arası bir yapısı vardı, tam olarak açık dünya değildi ama yine de insanı bir yere kıstırılmış hissettirmiyordu. Ben yine böyle devam etmelerini bekliyorum. Ama bir örnek alınacaksa da The Witcher 2 örnek alınabilir bu konuda.
Ayrıca DA2'nin yapım süresinin kısa sürdüğüne katılıyorum. Hayatımda hiç Bioware'ın birbirini tekrar eden mekanlarına rastlamamıştım ta ki DA2'e kadar. İşte hep aceleciliğin sonuçları bunlar. Birbirini tekrar eden zindanlar, sığ yan görevler, oyunda neredeyse hiç seçim-sonuç olmaması bu yüzden. Ve benim Dragon Age 3 için hala umudum var. Çünkü bazı insanlar değerini bilmiyorlar belki ama Dragon Age ve Mass Effect serileri piyasada kalan nadir taktiksel RPG'lerden. Piyasadaki kaç tane AAA RPG size oyunu durdurup karakterlerinize komut verme imkanı tanıyor? Dragon Age 2 ne konuda eleştirilirse eleştirilsin taktiksellik konusunda eleştirilemez. Oyun Origins gibi hala taktikseldi ve ek paketleriyle bunu pekiştirdi. Bu nedenlerden ötürü gelecek oyunu bekliyorum. Yeterli süre verilirse benim Bioware'a güvenim tam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi didymos -- 21 Aralık 2011; 2:33:10 >
Çok haklısın hele da2 bekletilip iyice üzerinde çalışılsaydı bu sene tam takım çıkıp skyrimi bile ezebilirdi.
Bioware kaliteli oyunlara imza atan bir ekip, DA 2 bekleneni tam olarak veremesede keyifli bir RPG oyunuydu inşallah üçüncü oyunda beklentilerin çok üstüne çıkacaklar.
Ayrıca DA2'nin yapım süresinin kısa sürdüğüne katılıyorum. Hayatımda hiç Bioware'ın birbirini tekrar eden mekanlarına rastlamamıştım ta ki DA2'e kadar. İşte hep aceleciliğin sonuçları bunlar. Birbirini tekrar eden zindanlar, sığ yan görevler, oyunda neredeyse hiç seçim-sonuç olmaması bu yüzden. Ve benim Dragon Age 3 için hala umudum var. Çünkü bazı insanlar değerini bilmiyorlar belki ama Dragon Age ve Mass Effect serileri piyasada kalan nadir taktiksel RPG'lerden. Piyasadaki kaç tane AAA RPG size oyunu durdurup karakterlerinize komut verme imkanı tanıyor? Dragon Age 2 ne konuda eleştirilirse eleştirilsin taktiksellik konusunda eleştirilemez. Oyun Origins gibi hala taktikseldi ve ek paketleriyle bunu pekiştirdi. Bu nedenlerden ötürü gelecek oyunu bekliyorum. Yeterli süre verilirse benim Bioware'a güvenim tam.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi didymos -- 21 Aralık 2011; 2:33:10 >