Bu konudaki kullanıcılar: 3 misafir, 1 mobil kullanıcı
26
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Cevap: Allah hicbir şeyi yaratmadan önce ne yapıyordu? (2. sayfa)

K Kuasar.p
2 ay (53 mesaj)
E o zaman, somut karşılık dediğin korelasyon ve yasaları kullanarak bir şeyler üretmekse eğer, bunun naturalizm veya islam'ın kendisi ile bir alakası yok. Videoda bu anlatılıyor. Hangi inançtan olursan ol, gözlemler objektiftir. Bu gözlemleri(korelasyon ve yasalar) kullanarak bir şeyler üretmek için naturalist olman gerekmiyor. Diğer taraftan, İslam'a inananların evreni gözlemleme yöneliminin oransal olarak daha düşük olmasının yine İslam'ın kendisi ile bir ilişkisi bulunmuyor. Tam tersine Kur'an bakın, düşünün, gözlemleyin diye sürekli uyarılarda bulunuyor.

Korelasyon ve yasaların varlığın faili(nedeni) olduğu düşüncesinin bir inançtan öteye geçmesi mümkün değildir. Deneysel olarak yanlışlanabilir değilse inançtır, varsayımdır bu kadar basit. Mantıksal açıdan baktığımızda ise yine Kırmızı Asa'nın "Projeksiyon" ve "Türkçe kurallarının Türkçe cümle yazamayacağı" örnekleri bu inançtaki tutarsızlıkları net bir şekilde ortaya koyuyor.

İnanç yarıştırmasına girmek değil amacım. İsteyen istediğine inansın. Ama hala inançsızım deyip kendini kandıranlar varsa buna bir son versin artık.


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Hakiki Osmanlı Torunu

H Hakiki Osmanlı Torunu
2 ay (946 mesaj)
Lafı youtubedaki şakirtler gibi çorba etmeyin hocam. Korelasyon ve yasalar dedikleri şey nedenselliktir. Nedensellik naturalizm dayandığı esaslardan biridir. Nasıl alakası yok naturalizmle.

Gözlemler objektiftir diyorsunuz neye dayanarak bunu söyleyebiliyorsunuz. Naturalizmin dayandığı temeller tamamen inanç üzerine kuruluysa sizin için hiçbir şey objektif olamaz. Sizin gözlem dediğiniz şey beyindeki elektrik sinyallerinden başka bir şey değil. Okuduğunuz kuran, duyduğunuz ezan bile objektiflikten ve gerçeklikten uzak olmak zorunda. Hatta kendi varlığın bile. Eşariliğin çıkmazı zaten bu.

Bu uyanıklarda bu çıkmazı bildikleri için aynı hataya düşmeyelim diye nedensellik subjektiftir ama gözlemler objektiftir der. Yok yaaa. Böyle bir argüman mümkün olabilir mi? Argümanı kurtaralım derken çelişkiye düşüyor adamlar. Eşariler en azından tutarlıydılar. Nedenselliğin subjektif olduğu yerde hiç bir şey objektif olamaz. Çocuk gibiler aynı. Said Nursi den felsefe öğrenince bu kadar oluyor demek ki?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hakiki Osmanlı Torunu -- 29 Temmuz 2021; 16:48:8 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Kuasar.p

K Kütahyalı 77
2 ay (2196 mesaj)
Boş boş duruyormuştur



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


K Kuasar.p
2 ay (53 mesaj)
Yasaların ve zamansal komşulukların, nedensellik olduğu iddiası bir inançtır. Yasaların ve zamansal komşulukların, Yaratıcı'nın belirli sıralama yada düzenle yaratım biçimleri oldukları iddiası da bir inançtır. Naturalizmle alakası yok derken gözlemlerin herkes için aynı ve henüz anlamlandırmadan(inanç katmadan) da yararlanılabilir olduğundan bahsetmiştim. Nedenselliğin naturalizmin dayanağı olmadığını söylemedim tabi ki.

Gözlemler herkes için aynı değil midir? Evet. Gözlemleri anlamlandırma işine geldiğimizde ise olay subjektifliğe kayıyor. Kırmızı asanın projeksiyon anolojisini ele alırsak eğer:

Gözlem: Her defasında yeşil noktanın mavi nokta'dan sonra ortaya çıkması.
Naturalizmin çıkardığı anlam: Yeşil noktanın nedeni(faili) mavi noktadır.
Teizmin çıkardığı anlam: Yaratıcı, her defasında yeşil noktayı mavi noktadan sonra ortaya çıkarıyor. Fail(neden) Yaratıcı'dır.

1:20'den sonrası
https://www.youtube.com/watch?v=0EVOvraUi7M

Naturalizmin temeli esası olan "doğada var olan her şeyin yine doğada olan bir nedeni/faili vardır" bir varsayım ya da inançtan(subjektiflik) öte bir şey değildir.. Bunu zaten aklı başında her naturalist bilim insanı kabul eder. E o zaman dediğine göre subjektiflik ve objektiflik bir arada olamıyorsa yani gözlemler dahil her şey subjektifse, bilim insanları işi bıraksınlar boşa kürek çekiyorlar. Bilimin amacı gerçeği bulmak, hayatı anlamlandırmak değil miydi. Her şey subjektifse gerçeklik diye de bir şey yok. Bilmeye de gerek yok. Çünkü bildiklerinin hiçbir zaman gerçek olamayacak. Ya da herkes kafasına göre bir evren gerçekliği iddiasında bulunacak, her bilim insanı kendi bakış açısıyla birbiriyle çelişen evren yasaları keşfedecek. Herkes kendi kendine nobel ödülü takdim edecek falan. Kulağa baya eğlenceli geliyor aslında. Çelişki arıyorsan çok uzağa gitmene gerek yokmuş.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kuasar.p -- 30 Temmuz 2021; 22:51:7 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Hakiki Osmanlı Torunu

N Novagate
geçen ay (945 mesaj)
Allah'ın hiçbişeyi yaratmadığı bir zaman dilimi olduğunu nereden biliyorsun ki



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

K kangroo
geçen ay (3872 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Novagate

Allah'ın hiçbişeyi yaratmadığı bir zaman dilimi olduğunu nereden biliyorsun ki
EZELİYET - TDV İslâm Ansiklopedisi (islamansiklopedisi.org.tr)

quote:

Gerek Kur’an’da gerek hadis rivayetlerinde ezel ve türevlerinden herhangi bir kelime geçmemekte, buna karşılık Hadîd sûresinde (57/3) Cenâb-ı Hakk’ın evvel ve âhir olduğu bildirilmektedir. Buradaki evvel kelimesi “ezelî”, âhir de “ebedî” (sermedî) anlamındadır. Allah’ın ahad ve vâhid isimlerinden her biri ezeliyet ve ebediyet anlamını da içermekle birlikte bazı âlimler ahadı ezeliyet, vâhidi ebediyet mânasına tahsis etmişlerdir (bk. AHAD). Esmâ-i hüsnâya dair hadis rivayetlerinde de evvel ve kadîm gibi isimler zikredilir (İbn Mâce, “Du?â?”, 10). Aynı şekilde, “Hiçbir şey yokken Allah vardı” meâlindeki hadis (Müsned, IV, 431, 432; Buhârî, “Bed?ü’l-ḫalḳ”, 1; “Tevḥîd”, 22; Tirmizî, “Menâḳıb”, 74) bu mânayı ifade eder.




S Started_With_FX5200 Konu Sahibi
geçen ay (594 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Novagate

Allah'ın hiçbişeyi yaratmadığı bir zaman dilimi olduğunu nereden biliyorsun ki
uzayın başlangıcından




G Guest-582C3AD39
geçen ay (11 mesaj)
Bildiklerimiz sınırlı. Temelde Allah bize hangi bilgileri sunduysa, ancak o bilgileri öğrenebiliriz, daha fazlasını değil. Bu yüzden tahmin etsek bile, mantık çerçevesinde düşünsek bile, bir doğruyu bulabiliriz fakat gerçek olduğunu tam olarak idrak edeyemiz. Bilginin kaynağı Allah'tır, bu yüzden insanın ürettiği bilgileri eğer Allah'ın bilgisine ters düşmüyorsa, ancak o zaman gerçek kabul edebiliriz.

Soruna gelecek olursak; bir cevabı yok. Bilmediğimiz konular için "Bilmiyoruz." demeyi öğrenmeyiliz. Ama yine de öğrenmek için düşünmeye devam etmeyiliz. Bir bilginin yanlış olduğunu anlamak için, en başında aynı bilginin doğrusunu öğrenmek lazım. Bu yüzden düşünerek gerçeği, hiç kesinleşmese de öğrenebiliriz.

İnsanlar yanlışları gerçek olarak kabul edebiliyor. Durum yaşadığımız devirde bayağı karışık.

Barış manço ne demiş: "Yaz dostum, bir dünya ki haklı haksız karışmış"



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.