Merhabalar. Bir oyun gelistiriyorum ve soyle bir sorunum var. Oyunumda bircok obje cemberlerden olusuyor yani bu objeler disaridan bakildigin da cember gibi gozukmese bile ozunde birer cember. ve ben bu cemberlerin birbirine carpmadan hareket etmesini birbirinin yanindan gecmesini istiyorum fakat boyle bir sistemi birturlu tasarlayamadim. yani bu cemberler birbirlerini taniyacak birbirlerinin uzerinden gecmeyecek, mesela bir cember bir hedefe gidiyorsa ve onunde bir cember varsa onundeki cemberin yanindan gecerek hedefe varacak. Boyle bir sistemi nasil tasarlayabilirim ? Faydali olacagini dusunuyorsaniz bana kodlarini incelemem icin open source bir oyunun linkini verebilirsiniz.
Eger sadece cemberler olmasaydi baska geometrik nesnelerde olsaydi bunu yapmak bayagi zor olurdu. Fakat sadece cemberler olsa bile yine benim icin yapmak zor.
Sizce boyle birsey icin nesnelerim cember deilde cokgenlerden mi olusmali ? Cemberleri secme sebeplerimden birisi su: birbirlerine olan uzkligi gayet kolay bir sekilde hesaplayabiliyorsunuz ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psikolojikSorunlu.insan -- 24 Ekim 2019; 22:45:26 >
Hangi oyun motorunu kullandığını yada oyunu nasıl geliştirdiğini yazmadığın için ben Unity kullandığını düşünerek bir cevap vereyim. "NavMesh sistemi" ni incelemeni öneririm. Youtube da bununla ilgili bir çok video var. Eğer Unity kullanıyorsan sanırım bu sorununu çözebilir.
Eger sadece cemberler olmasaydi baska geometrik nesnelerde olsaydi bunu yapmak bayagi zor olurdu. Fakat sadece cemberler olsa bile yine benim icin yapmak zor.
Sizce boyle birsey icin nesnelerim cember deilde cokgenlerden mi olusmali ? Cemberleri secme sebeplerimden birisi su: birbirlerine olan uzkligi gayet kolay bir sekilde hesaplayabiliyorsunuz ?
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi psikolojikSorunlu.insan -- 24 Ekim 2019; 22:45:26 >
Bu mesajda bahsedilenler: @EddyCue