Merhaba, altyapı sorgulaması yaptığınızda ADSL tarifelerin çıkması bulunduğunuz bölgede VDSL boş port olmadığını göstermektedir. İlerleyen zamanlarda tekrar sorgulama yaptığınızda VDSL tarifeler karşınıza çıkacaktır. |
Bulunduğum bölgede vdsl port bulunmasa idi komşularımda da 16 mbit hız gözükürdü ayrıca dikkatinizi çekerim. Gözüken hız 16 mbit download 4 mbit upload yani sorgu sonucu olarak yine vdsl hat cıkmakta upload ı 4 mbit olan adsl hat yok, adsl teknolojisi 4 mbit upload ı desteklemiyor ki. Kısaca bir sebepten ötürü Türknet e abone olduktan sonra altyapı bilgisi yanlış gözüküyor. |
Evet doğru diyorsunuz anlık sistemsel hata oluyor. Port durumunda sıkıntı olmamasına rağmen Türknet'e geçtikten sonra diğer daireler 69 Mbps göstermesine rağmen benim dairem 16 Mbps gösteriyordu. Birkaç gün sonra sorun düzeldi. Eskisi gibi gösteriyor. |
Zaman zaman kontrol ediyor musunuz ara sıra tekrar altyapı bilgisi yanlış gözüküyor mu. |
|
Merhaba, bahsettiğiniz konuda işlem yapamıyorum. Altyapının desteklediği hız konusunda maalesef müdahalede bulunamıyoruz. |
< Resime gitmek için tıklayın > Denedim hocam bu sefer de normal cıktı mı . Sadece exranette değil diger sitelerde de normal çıktı. Bazen sonuç olması gerektiği gibi doğru çıkarken bazen yanlış çıkıyor . Benim Türk net aboneligi 10-15 gün oldu. Bazen sorgulatınca 16 mbit bazen 55 mbit çıkıyor. Daha önce böyle bir sorun yoktu. Peki bu sorun neden kaynaklanıyor. Bu altyapı durumunu sorguladığımız sistem nasıl çalışıyor altyapı durumu manuel mi giriliyor yoksa sistem kendini otomatik mi güncelliyor. Demin Türknet bu konuda herhangi bir destek sağlayamayacağını söyledi. Türknet yetkili değilse bu konuda kim yetkili. Bu altyapı sorgu sisteminin nasıl çalıştığını gerçekten merak ettim. Şimdi altyapı ile ilgili bir database deki veri nasıl gün icinde değişebilir ve farklı sonuç çıkabilir. Nasıl bi yazılım bu nasıl güncelleniyor. |
Hocam elbette manuel bir sistem değil. Sistem kendini güncelliyor. Abonelik işlemlerinde bir abonelik sonlandırılıp diğerine geçildiğinden kaynaklanıyor sanırım. Türknet'in bu konuda yapacağı bir şey yok. Kafaya takacak bir şey de yok. Aboneliğinizi iptal etmediğiniz sürece kafanız rahat olsun. Port dolsa bile etkilenmezsiniz. |
Hocam belki 1 sene sonra iptal edip başkasına abone olucam kim bilebilir. Sistemin düzgün çalışması mide bulandırmaması lazım. Sistem mide bulandırınca, moral bozuyor ve güven kayboluyor, Güveni kaybettiğinde de o servis sağlayıcı ile bir daha çalışmak istemiyorsun. Kimseye tavsiye etmek te istemiyorsun. Yarın öbürgün ben oboneliği sonlandırırsam altyapı sonucunun farklı çıkması beni engellemeyecek, sadece bir sonraki anoneliğimde sorun yaşama ihtimalim olucak. Sorun yaşasam da yaşamasam bi daha eski isp ye güvenmeyeceğim. Ve bu güvensizliğin getirdiği duygular da kalıcı olucak. İnsanlar hissettiklerini unutmazlar , insanda kötü duygular hissettirecek güvensizlik yaratacak davranışlardan firmaların uzak olması gerek. |
Olayın Türknet'le bağlantısı olduğunu düşünmüyorum. ADSL'den VDSL'e geçişte böyle bir sorun meydana geldiğini zannediyorum. Çünkü Türknet'e geçen onlarca arkadaşım var hiç biri böyle bir sorun yaşamadı. Ben ADSL'den VDSL'e geçtim kısa süreli böyle bir olay geldi başıma. Ayrıca aboneliğinizi hiç bir zaman iptal ettirmeyin derim. Çünkü port sıkıntısı yaşanan yerlerde Türk Telekom port boşaldığı an sıradaki müşterisine ayarlıyor o portu. Mağdur olursunuz. Her zaman churn yani geçiş işlemi yapın. Sorun yaşamazsınız. İyi forumlar. |
Ben de sıfırdan Vdsl başvurusu yaparak geçmiştim, ilk başta 81 yazarken port verildikten sonra 17 yazmaya başlamıştı, şimdi tekrar 81 yazıyor. Bunun dışında, bu kadar panik olmak size zarar. Merak edip sorarsınız anlarım ama ortada sorun teşkil edebilecek bir durum olup olmayacağını bilmeden veryansına başlamışsınız. Yarın sıradan bir sorun olduğunda ne yapacaksınız merak ediyorum. |
İss ler küçük sorunları bile en baştan dikkate alıp çözmeğe çalışmalı aksi durumda daha büyük sorunlarla karşılaşırlar ve problemler üst üste geldiğinde sorunlar iyiden iyiye içinden çıkılmaz hale gelir. Kaldı ki bu tip ayrıntılar iss in işine ne kadar önem veridiği , özen gösterip göstermediği hakkında bize fikir verir. |
Hat iptali yapmayın taşıyın! Hattınızı iptal etmeyin taşıyın! Hattınızı taşıyın, iptal ettirmeyin! |
Merhaba, ilettiğiniz sorun bizden kaynaklı olsa elimizden geleni yaparız. Altyapıya müdahalede bulunma gibi bir işlemimiz söz konusu bile değildir. Sistem üzerinde güncellemeden ya da bölgede altyapı çalışmasından kaynaklı olabilir. Ayrıca bu sorunun size şu an da olumsuz bir etkisi bulunmuyor. |
Olumsuz etkisi oluyor sonuçta, yani sinek bir şey değil de mide bulandırır diyorlar ya bu da öyle birşey, evet internetimde sorun yok bağlıyım güzel çalışıyor ama Türknet e abone olana kadar hep doğru gösteren altyapı bigisi durup dururken zaman zaman değişik sonuçlar gösteriyor. Eğer bu şekilde dahi olsa benim moralimi bozdu ise bu sorun müşterinin canını sıkıyorsa ilerde farklı internet servis sağlayıcıya geçme durumunda sorun yaşatma ihtimali var ise, yada sorun yaşatma ihtimali olmasa bile sorun yaşatma ihtimalinin var olduğuna inanmama sebep olacak bilgi akışı sağlıyorsa evet bi sorun var demektir, aslına bakarsanız işin doğrusu altyapı bilgisinin doğru olmamasının bir sorun olduğudur. İşin doğrusu altyapı bilgisinin doğru olması gerekir. Belki de birçok insan altyapı bilgisinin yanlışlığından kaynaklı internet bağlatırken sorunlar yaşıyor. Neyse şimdilik tekrar doğru gösteriyor gibi. Bakalım değişecek mi. Türknet Destek olarak cevapladığınız için teşekkür ederim. Çok gizli bir bilgi değil ise merakımdan soruyorum . Bu altyapı bilgi sistemi nasıl güncelleniyor, bunu kim güncelliyor . Bu konuda bilginiz var ise paylaşmanızda sakınca yoksa paylaşırsanız sevinirim. |
35mbps dl 6mbps ul hızı alıyorsun. millenicomdaki sorgulamaya niye takıldın ? kaçırdığım birşey mı var ? amacın neydi ? |
Hocam anladığım kadarıyla altyapı sorgulama bilgisinin hatalı çıkmasına takılmış. Hep söyledik, bu sorgulama sayfaları teorik bilgi veriyor, gerçeği çok yansıtmıyor. Mesela orada altmış hız bilgisi çıkarken hat bir bağlanıyor aslında yüz megabit destekliyor. Tam tersinin yaşandığı durumlar da oluyor. Sistem kendini belirli zaman aralıkları ile güncelliyor. Çok da takılmamak gerekir diye düşünüyorum bu sorgulama sayfalarına. Verilebilecek hız bilgisi o bölgenin kapasitesi ve abonenin mesafesi, kablo durumu vb. ile doğrudan ilişkili. Konu sahibine gelirsek, hat değerleriniz oldukça iyi, iyi günlerde kullanın. |
ama ben 99999kbps kullanıyorum :) vdsl2de modem sinyal alınca en doğru sonuç alınıyor. |
İyiymiş hocam. Benim altyapı sorgulama sayfalarında şu şekilde gözüküyor; < Resime gitmek için tıklayın > Ancak modem arayüzündeki maksimum ulaşılabilir hız değeri değişkenlik gösterebiliyor, 80 oluyor, bazen 95. 24megabit paketini kullandığım için sorun etmiyorum açıkcası. |
Benim Altyapı sorgu sonuçum
< Resime gitmek için tıklayın >
Komşumun altyapı sorgusu
< Resime gitmek için tıklayın >
Hat Değerlerim:
< Resime gitmek için tıklayın >
Sırf altyapı değerlerim bozulduğu için Türknet e gerçekten çok kızgınım. Böyle olacağını bilse idim geçmezdim. Ya işini doğru düzgün yapan insanlarla çalışmıyorlar , ya işlerini doğru düzgün yapmıyorlar yada kasten yapıyorlar, gerçeği bilmiyorum ama aklıma bunlar geliyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hipnoa -- 8 Ocak 2021; 5:39:41 >