1. sayfa
Lastik çapında 3 mm artış, yaklaşık yüzde 0.4 değişim olur. Önemsiz. Kış lastiği için uygulanabilir. Lastikcinin yorumu kısmen doğru. Karda yarışan ralli araçlarını inceleyin. İnce lastik takarak yüzey alanını azaltıp, basıncı artmasını kullanıyorlar |
aynı ebat takın ben 225 taban aracıma 215 taban kış lastiği takmıştım fren mesafesi kötüleşmişti yakıt azlalıyor sadece biraz başka bir avantajı yok. |
golf7 highline sahibiyim. üzerindeki orjinal lastik ebadı 225x45x17. kışlık lastik için 1 düşük jant ebadı olan 205x55x16 genelde kullanılır. lastik denklik tablosuna göre aradaki farkın +/- %3 den büyük veya küçük olmaması tavsiye edilir. illaki 17 janta yani üzerindeki mevcut janta kışlık lastik takacaksanız taban genişiliği 1 tık daha düşük olan 205x50x17 takmanız daha uygun olur. taban genişliği düştüğünde lastiğin yola tutunması daha iyi olacağı kabul edilir. bende kışlık olarak farklı 17 jant üzerinde 205x50x17 lastik kullanıyorum. 3 yıldır bir sorunla karşılaşmadım. tabi lastik üretim tarihi, desen yapısı vs kriterlerde önemli. |
Aracın kapı içerisindeki lastik ebat etiketinde bu ölçü varsa kullanabilirsiniz sıkıntı olmaz. Asfalt yüzeyde taban alanı küçüleceği için fren mesafesi uzar ancak buzlu zeminde kısalır. Yaşdığınız şehire göre değerlendirip alın derim. |
Ankara'da yaşamaktayım. Ayrıca kış lastiği önerilerine de açığım |
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/45/17 ebat lastik aldım bu yaz memnunum lastiklerden sessiz ve yumuşak, |
O ebat lastigi almayin.Lassayi hic almayin. Almak istiyorsaniz orijinal ebat a sadik kalin. |
225/45R17 Kormoran yaz 325 TL bizde kışıda 350 TL Michelin üretimidir iyidir |
Bende ankaradayım. Nokian ile continental arasında kalıp İvedik sanayiye doğru yol aldım ama nokian öyle her bayide bulunmuyor. Birde nokianlar için ilerde kopma yapar dediler. Continental aldım şimdilik memnunum kar yağdığında da memnun olurum inşallah. |
Hocam 2. El düşünürüm dersen elimde 225/45/17 debica 2018 kışlık takimim var yeni aracıma yanak kalınlığı uymadığı için satıyorum.Gecen sene sıfır aldım ve maksimum 1000 km yapmışımdir. |
|
kar ve buz üzerindeyken taban daralması tutunmada artış yarataBİLİR. ancak bütün kış sadece kar buz üzerinde gezmeyeceksiniz. asfalt koşullarında taban daralması yanal tutunmayı azaltır, fren mesafesi uzar, patinaj çekmesi kolaylaşır. |
Merhabalar mesajınıza istinaden bir şey sormak istiyorum. Aracımda 205/55/16 kış lastikleri var. Yaz lastiği almayı düşünüyorum aynı janta 225/45/17 taksam uyar mı? Yoksa bahsettiğiniz tamamen farklı jant seti ve lastik takmak mı? |
16 janta 17 lastik takamazsın. |
Anladım peki 16 da yanak genişliğini azaltıp taban genişliğini arttırmak bir sıkıntı yaratır mı? |
|
İnce yanak daha hoş duruyor görüntüde ama işlevdeki sıkıntılar da pek göz ardı edilecek gibi değil. :) Kışlık lastikler var şu an araçta, hazır indirimler varken 17 inc jant takımı ve lastik alsam mı yoksa 45 yanak lastik alıp 16 inc e taksam mı yaz gelince diye kararsız kaldım. 205/55/16 nın konforundan memnunum ama görüntü konusunda 17 inc jantlar hoş duruyor. Bilemedim. |
|
Anladım doğru diyorsunuz, civic aracımda 225/45/17 lastik vardı görüntü süperdi ama konfor konusunda çok hoş değildi açıkcası o yüzden kararsızım bakalım.. |
1. sayfa
Malum kış geldiğinden dolayı kışlık lastik arayışına başladım. Aracım Seat LeonFR 1.4 125bg. Fabrika çıkışı lastiklerinin ebatı 225/45R17. Lastik arayışındayken öneriler üzerine Goodyear Performance+ 225/45R17 inceledim. Bir çok bayiyi arayarak fiyat aldım. Ortalama olarak 550TL fiyat veriyorlar.
Bir bayinin bana şöyle bir önerisi oldu;
Lassa Snoways 3 205/50R17, yüzey alanını daralacağından dolayı basıncın artacağı ve çok daha iyi bir tutuş sağlayacağını söyledi.Bu lastik için de 400TL fiyat verdi.
Bu konu ile ilgili oldukça farklı yorumlar söz konusu internette. Sizin bu konudaki düşünceleriniz neler? farklı ebatlardaki lastiğin aracın kavramasına ve elektronik sistemlerin düzgün çalışmamasına sebebiyet verebileceğini düşünüyor musunuz?
Bilgisi olan arkadaşlar bu konuda beni aydınlatabilirse çok sevinirim.