Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
40
Cevap
2420
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Sağ, sol aynalardaki kör noktalar
B
11 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhaba. Uzunca bir süredir kafamı kurcalayan bir sorudur bu. Ara sıra sağımda veya solumdaki aracı göremeyip korna yiyorum. Yani nasıl oluyor anlamıyorum, herşey normal giderken son anda yan tarafımda bi araç beliriyor. Ayna alışkanlıklarım falan son derece iyidir hiç bir sıkıntım yok. Dün orta şeritte otobanda giderken sağa dönüş için sinyalimi verdim. Kör nokta sayesinde bayan sürücüyü farketmedim. Kornaya basıp resmen ayar verdi. Aracı göremediğimemi yanayım bayan sürücüden korna yediğimemi.. gerçekten çok ağırıma gitti Artık bu konu yüzünden iyice tedirgin oluyorum bazen arkamı dönüp bakıyorum sırf bu durumlara düşmemek için. Birde kör nokta aynası kullanmak istemiyorum şimdilik. işim gereği çeşitli araçlar kullanabiliyorum bazen. Kendi aracımda kör nokta aynasına alışıp başka araçlarda bulamayınca sorun olur diye düşünüyorum. Bu sebebpten çözüm önerisi istiyorum sizden bu sorundan nasıl kurutlabilirim.



E
11 yıl
Yarbay

sol aynanyn sol alt, sa?yn sa? alt kö?esine 3 liralyk küçük dy? bükey ayna yapy?tyryn ne kör nokta ne noktasyz kör kalyr

gibi ...
< Resime gitmek için tıklayın >

benim yumusak G ile sapkali S harflerine ne oldu anlamadim ...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi electro_g -- 26 Ağustos 2013; 11:37:31 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
11 yıl
Binbaşı

Ayna ayarynyzda sorun olmady?yny dü?ünüyorsanyz maalesef sorununuzun tek çözümü hyzlyca omuz kontrolü yapmak olacaktyr.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
Ç
11 yıl
Yarbay

Aynalarınızı mümkün olduğu kadar dışarıya bakacak şekilde ayarlayın.
Park ederken aracın bitimini görecek kadar arka tamponu çok az görmesi yeterli.
Genelde biz aynayı arka kapıyı görecek kadar içeriye döndürüyoruz haliyle kör nokta alanımız baya geniş kalıyor.



C
11 yıl
Yarbay

Bu ne olmuş böyle herkesde harfler bir bozuk çıkıyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
11 yıl
Yarbay

Her sinyal verdiğimde ve şerit değiştirmeden önce başımı çevirip omuz üstünden gireceğim şeritin kontrolünü mutlaka yaparım.
Yıllardır edindiğim bir alışkanlık. Tavsiye ederim.

Bir de yolda giderken etrafınızdaki trafikten haberdar olun
Yanınızda hangi araç var, onun arkasında ve önünde hangi araç var.
Ben iki-üç araba önümü ve iki araba arkamı kontrol ederim.
Takip edin...





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bal974 -- 26 Ağustos 2013; 11:54:09 >

B
11 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

@electro_g Bu ürünü görmüştüm bunu kendi aracıma uygulayabilirim fakat kullandıgım diğer araçlara uygulayamam. Takıp çıkarması kolay olsa bile garip bi durum oluşur. Yani ben bu işi mevcut imkanlarla aşmak istiyorum. Usta şöför olmakta bunu gerektirir sanırım

@cmshn Aynalarım kendi araçımın arka kısmını görecek şekilde ayarlıyorum. Kendi aracımı hiç görmessem olmuyor, sanırım aynaları dışa doğru kendi aracımı göremeyecek kadar açmak gerekiyormuş. Bu arada bu son kör nokta olaylarından sonra omuz kontrolü yapıyorum.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @electro_g , @cmshn
B
11 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

@çapultra Aynalarım kendi aracımın arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlı. Buda dediğiniz gibi epey kör nokta oluşturuyor. Söylediklerinizi deneyeceğim umarım çözüm olur. Teşekkürler.

@bal974 Bu bi çözüm şekli bende uygluyorum ama çok sağlıklı gelmiyor nedense. 90km hızda şerit değiştirme esnasında başımızı çevirip arkaya bakarsak en fazla aracımızın boy mesafesi kadar alanı görürüz. Yani 180 derece başımızı çeviremeyiz. (trafik akışından solayı). Diğer şeritten 110/120km ile gelen araç yine bizim ve onun için tehlike oluşturmazmı ? ben böyle düşnüyorum. Diğer dediklerinize sonuna kadar katılıyorum dikkatli olmak çok önemli. Bu omuz üzerinden bakmayla ilgii kendime bi stil geliştirmem gerek galiba.


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @bal974 , @çapultra
M
11 yıl
Teğmen

Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
J
11 yıl
Binbaşı

Aynen benim aracımda da bu şekilde. Hem orda aynadan hem yan dikizden kontrol ediyorum , hiçbirşey yok gözüküyo ama birde bakıyorum araç yanımdan geçiyor. Sırf bu yüzden dikizleri değiştirdim , gene aynı. Bazen cok buyuk sıkıntı oluyor..



L
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: mimalpay

Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.

Her mazdada standart mı hocam?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
11 yıl
Teğmen

quote:

Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

quote:

Orijinalden alıntı: mimalpay

Milletin burun kivirdigi mazda'da kör nokta uyari sistemi standart. Cok faydali bir donanim kesinlikle.

Her mazdada standart mı hocam?

3 ve 6 da standart diye biliyorum ben. 2009 dan sonraki cikan kasada tabiiki.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
11 yıl
Binbaşı

Millet araba kullanmayı bilmiyor diyorum herkese, burda okuduklarımı görünce üzülerek haklı olduğumu görüyorum :-(


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
11 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: butterfly_effect_53

Millet araba kullanmayı bilmiyor diyorum herkese, burda okuduklarımı görünce üzülerek haklı olduğumu görüyorum :-(

Kör nokta ile araba kullanmanın ne alakası var ?
şahsi kendi aracımda, yanımdaki aracı bazen görmüyorum o yüzden bakmam gerekiyor.
kör nokta uyarı sistemi boşunamı icat edildi



A
11 yıl
Yarbay

Aynısı banada oluyor sağdaki benziliğe girsemmi girmesemmi tereddütünde kaldım aynaya baktım temiz 3-4 saniye sonra sağımdan jet gibi bmw 5.20 geçti. Sağ şeride geçsem kesin arkadan patlatacaktı.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi a7v8x -- 26 Ağustos 2013; 13:33:26 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
Ç
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

@electro_g Bu ürünü görmüştüm bunu kendi aracıma uygulayabilirim fakat kullandıgım diğer araçlara uygulayamam. Takıp çıkarması kolay olsa bile garip bi durum oluşur. Yani ben bu işi mevcut imkanlarla aşmak istiyorum. Usta şöför olmakta bunu gerektirir sanırım

@cmshn Aynalarım kendi araçımın arka kısmını görecek şekilde ayarlıyorum. Kendi aracımı hiç görmessem olmuyor, sanırım aynaları dışa doğru kendi aracımı göremeyecek kadar açmak gerekiyormuş. Bu arada bu son kör nokta olaylarından sonra omuz kontrolü yapıyorum.

Arabanın tampon köşelerini cundan kıyısından görseniz yeter,kapı kolunu görüp ne yapacaksınız
Tavsiye ederim


Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
11 yıl
Binbaşı

O hataya bazen bende düşüyorum ama ayna ayarı çok önemli en dışa baksın ve şerit değişmelerde başınızı hafif çevirip bakmakda önemli saniyelik iş zaten.



-
11 yıl
Yüzbaşı

Aynalaları sürekli kontrol ederek arkanizdaki araçlardan biri kayboldugunda kör noktanizda olduğunu düşünerek hareket edin. Arkanızı sürekli kontrol ederseniz bu gibi sorunlar en aza inecektir.

Sollamaya çıkarken önümüzdeki araçla aramızda bir araçlık mesafe birakarak sol seride gecersek, sol kör noktadaki aracın bize patlamasına izin vermeden kendi şeridimize gecebiliriz.

Sağa dönüşler için de biraz hızı azaltıp veya arttirip kör noktayı kontrol etmek mümkündür.

Omuz üzerinden kontrol yapamayan arkadaşlar için bu yöntemler oldukça işe yarıyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

E
11 yıl
Yarbay

Kör nokta olayı park yaparken de sıkıntılı. Park sensörü varsa sorun yok tabiki



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
1
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: BlıtzKrıeg

@çapultra Aynalarım kendi aracımın arka kapı kolunu görecek şekilde ayarlı. Buda dediğiniz gibi epey kör nokta oluşturuyor. Söylediklerinizi deneyeceğim umarım çözüm olur. Teşekkürler.

@bal974 Bu bi çözüm şekli bende uygluyorum ama çok sağlıklı gelmiyor nedense. 90km hızda şerit değiştirme esnasında başımızı çevirip arkaya bakarsak en fazla aracımızın boy mesafesi kadar alanı görürüz. Yani 180 derece başımızı çeviremeyiz. (trafik akışından solayı). Diğer şeritten 110/120km ile gelen araç yine bizim ve onun için tehlike oluşturmazmı ? ben böyle düşnüyorum. Diğer dediklerinize sonuna kadar katılıyorum dikkatli olmak çok önemli. Bu omuz üzerinden bakmayla ilgii kendime bi stil geliştirmem gerek galiba.

Ben yüksek süratlerde çok yavaş şerit değiştiririm.En azından biri varsa kornaya basar .