1. sayfa
| Araba alırsın araba fiyatından fazla vergi ödersin, bir eğlence olur alkol alırsın alkol fiyatından fazla vergi ödersin. Çalışırsın, kazandığının %35'i vergiye gider, harcarsın harc... |
|
Araba alırsın araba fiyatından fazla vergi ödersin, bir eğlence olur alkol alırsın alkol fiyatından fazla vergi ödersin. Çalışırsın, kazandığının %35'i vergiye gider, harcarsın harcadığının 2 katı vergiye gider. Hani vatandaş olduğuma dair belge olmasa, ülkede zulüm gören mülteci olduğumu düşüneceğim. İyi güzel ödüyoruz da ödedimizin karşılığı olarak hangi hizmeti alıyoruz diye düşünüyorum. İstihdam mı arttı? Üretim mi arttı? Herhangi bir katma değeri olan işle ekonomi mi güçlendirildi? Varsa yoksa inşaat, hepsi de elimizde patladı işte. Tarım ülkesinde çiftçi kalmadı yahu. Düzenli olarak savunma sanayii haberleriyle gazımız alınıyor. Yandaş firmaların da milyar dolarlık vergi borcu vatandaşa yıkılıyor. Şimdi şu yanlış yönetilen ekonomi yüzünden konkordato açıklayan, bu sebeple alacaklıları dolaylı olarak batıran firmalar da çaresiz bir şekilde batmaya başlayacak. daha acı bilançolarla karşılaşacağız. Ama biz düğün konvoyunun önünü kesen çocuklar gibi zarflardan 5 tl toplama peşindeyiz. Açıklama da dalga geçer gibi trajikomik bir üslupla yapılıyor. Yıllarca Türkiye şu kadar büyüdü haberleri yapıldı, yabancı yatırımcı çekilince gördük ki tamamen balon bir büyüme. Refah düzeyi bir gün bile daha iyiye gitmedi. Ama ekonomi çok iyi ;) Ne de olsa enkaz devraldılar kendilerinden. |
| Türkiye'de olmayan 2 liralık parçaya 5 lira vergi mi ödeyeceğim ben şimdi? Bu damat bir harika dostum |
| Vergistan Cumhuriyeti, Zama zam, zamlara zam ! |
|
https://urun.n11.com/akilli-saat-aksesuarlari/apple-watch-2-3-4-seri-38-ve-40mm-silikon-kordon-kayis-P253901169?Renk=Pembe&gclid=CjwKCAiAiJPkBRAuEiwAEDXZZYwHTxshVlDu4WQKPjmRx1a6G1i6Jy6RdnUiQl1jU7zvMjNrElV23BoCrlYQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds Bak n11 dede 25tl :) Senin aldığın orjinalmi taklitmi. Fan olayında demekki o 150dolara satan adam önceden aradı bulamadı sonra baktı yurtdışında var getireyim 10-15 fazla burda ihtiyacı olana geçiririm dedi. Aldı depoladı. Şimdi ona para bağladı evinin yada iş yerinde biyeri bunlara ayırdı. Onları satmak için reklamlar ilanlar verdi. 150-18= 132 dolarlık iş değil belki ama düzen böyle adınada serbest piyasa diyorlar. ![]() Sen bu üründeki tekelciliği bildiğin halde yurt dışından ucuza getirip misal 18e alıp az bi kar ile 20-25 e satmıyorsan sende onun ekmeğine yağ sürüyorsun. Ortakmısın yoksa onla |
|
Ben devletteki lüks tüketime karşıyım misal aday olsam bana kimse oy vermez (3-5 kişi çıkar tabi) ben başkan olsam yolculuklarımı güvenlik sebebiyle kirpi yada zırlı başka kötü bi araçlada yapabilirim. Önemli olan oraya gidebilmek. Ama bu sistemde sen o 400-500bin TL lik aracı aldığın yerin patronu seni medyada parlatıyor hakkında kötü bişey yazmıyor. Böylelikle seçiliyor. Kazan kazan sistemi dediğim bu. Ben koymadım o gümrükte paket denetleme ücretini. Kim bilir hangi ölmüş gitmiş siyasilerin koyduğu bi kanundur. Adamlar kanun değiştirmeden bi gelir kapısı elde ettiler. Damlaya damlaya göl olur. Tabi sizde haklısınız. Kendinizi haklı görüyorsanız buyrun mahkemelere iptal davası açın yada gümrük sınırının 160 euro olduğu bi ülkede yaşayın. Fabrikalar konusu çok eskilere dayanıyor. Kit leri zarar ettirip devlete yük olarak gösterenler 1980 lerde başladı fabrikalar ile uğraşmaya. Önce teknoloji gerisinde kaldılar sonra rakipleri karşısında zarar ettiler. Son yazdığın şeyde savaş ve sömürge zamanlarında elde ettikleriyle fabrikaları kurmuşlar. Bizim gibi rakip ülkeler üretmesin diye siyasetlerini bozmuşlar patronları üretmek yerine al satçı yapmışlar. Ham madde ve enerji kaynaklarını binbir bahaneyle ele geçirmişler. Şimdi mal satabilmek için aynı kalitede yada daha kalitelisini onlardan daha ucuza üretmelisinki satabilesin dünyaya. Malesef biz bu şansı kaçırdık. Silah sanayisinde biraz gelişmeye başladık ama abd rustan savunma sistemi almayalım diye f35 ten çıkartmakla tehdit ediyor. Bunun gibi çok oyunlar oynandı üstümüze... Çok beyendiğim bi yazı fabrikaların nasıl bu hale geldiğini anlatıyor... https://www.sozcu.com.tr/2014/yazarlar/soner-yalcin/bir-basma-fistan-hikayesi-590193/ |
| http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_content&view=article&id=187 |
|
Benim 500 dolar siparişim olacak fedex dhl takılıyor china postun eml si var oda hızlı o takılır mı acaba yine ..2 sis farı 2 far 2 tane bagaj rayı alıcam hummer için bu arabalarda %20 ye ek ne vergi çıkar acaba ? https://tr.aliexpress.com/item/-/32973800987.html https://tr.aliexpress.com/item/-/32825394280.html |
|
Yurtdışından Satın Aldığımız Ürünler İçin Ne Kadar Vergi Ödeyeceğiz? ▶https://www.webtekno.com/yurtdisindan-satin-aldigimiz-urunler-icin-ne-kadar-vergi-odeyecegiz-h68710.html 5.20 le kalmamis. Gumruk vergisi+kdv+otv |
|
Arkadaşlar amazon'dan ürün sipariş edeceğim, sizce ek vergi vs çıkar mı? Aşağıdaki konuyu açtım. Bilen birileri varsa, yorum yazarsa çok sevinirim. https://forum.donanimhaber.com/amazon-dan-99-dolar-degerinde-ssd-siparis-etmis-olsam-gumruk-vergisi-yada-ptt-gorevlisi-her-hangi-bi--139216775#139216775 |
|
https://www.ombudsman.gov.tr/ deneyebilirsiniz. Ama bence çinlilere (konsolos, büyükelçilik vb) yazın. Onlarda aynısını Türk mallarına yapsınlar. |
|
Arkadaşlar amazon.com.tr yani amazonun türkiye sitesinde yurtdışından gönderimi yapılacak bir ürün satılıyor. Bu ürünü satın alsam 30 Euro sınırına takılır mı yoksa sorunsuz amazon gümrüğü halleder mi? Bu arada ürün link i şu; VUIUYOIES Elektrikli Şarj Kablosu Tip 2 Taşınabilir Şarj Cihazı Elektrikli Araç Şarj Cihazı Araç Şarj Cihazı 3.5KW EV Şarj Tipi 2 Güvenilir TİP-2 AB Tak (5M kablo) : Amazon.com.tr: Otomotiv |
|
Bende bu ürünü almak istiyorum. Almanın bir yolu var mı? https://tr.aliexpress.com/i/1005009552605563.html?gatewayAdapt=glo2tur |
|
Yurtdışından istediğiniz birşey varsa getirelim... https://forum.donanimhaber.com/mesaj/yonlen/163185283 |
1. sayfa
Bir süre önce Ekonomi Bakanı Berat Albayrak tarafından dile getirilen ve özellikle Aliexpress, Gearbest gibi Çinli platformlardan satın alınan paketlere ek vergi uygulaması başladı. En küçük paketten bile artık vergi alınacak.
5.2TL vergi
Hatırlanacağı üzere Bakan Albayrak bir yıl içerisinde Çin’den 26 milyon paket geldiğini ve bunlara vergi uygulanmadığını dile getirmişti. Kısa süre içerisinde yurt dışından gelen paketlere vergi düzenlemesi yapıldı.
Ayrıca Bkz.Çevrim içi müzik platformları telif ücretlerinin düşürülmesi için harekete geçti
Normalde yurt dışından gelen 22 Avro ve altındaki paketler vergiye dahil değil yani herhangi bir ücret ödenmiyordu. 22 Avro üzeri olanlar kademe kademe belirli bir vergiye tabi tutuluyordu. Ayrıca değeri konusunda şüphe duyulan küçük paketlere de inceleme masrafı olarak Gümrük Sunum Ücreti uygulanıyordu.
Şimdi değeri ne olursa olsun 22 Avro altındaki yurt dışı paketlerine 4.5TL Gümrük Sunum Ücreti ve 70 kuruş damga vergisi uygulanmaya başladı. Böylece 1TL bile olsa paket için 5.2TL vergi ödenmiş oluyor.
Hali hazırda yurt dışından paket getirenler bu vergiyi ödemeye başladı. Sosyal mecralarda 2TL-3TL değerindeki paketine 5.2TL vergi ödeyen kullanıcılar şikayetlerini trend haline getirmiş durumda. Bununla birlikte uygulamadan geri adım atılacak gibi görünmüyor.
Haberi Portalda Gör