| Beşli çete için LLM'de exception (istisna) tanımlandığına eminim ama ispat edemem. |
| Adı URGAN olsa daha yerinde olacakmış 😂 |
| Söylenecek çok şey varda neyse bu millete müstahak |
| Adı URGAN olsa daha yerinde olacakmış 😂 |
| Beşli çete için LLM'de exception (istisna) tanımlandığına eminim ama ispat edemem. |
| Bir gün de su vergileri kaldırdık diye haber göremeyecek miyiz acaba? Ancak seçim zamanı şu cezalar silindi olur o da dürüst vatandaşa faydası olmaz |
| Pırlantada kalkmıştı diye hatırlıyorum, hakkını yeme lütfen |
| Allah b... versin ya! İlk olarak trafik cezasında kullandılar. şimdi de vergi toplama. Ne halde olduğumuzu görmeyen cahiller yüzünden çektiğimize bak. |
| Evet, biz sürekli bir yerlere "oturturuluyoruz." Adam durumu sorgulayacağına sistemi övüyor. |
|
İki ihtimal var: 1- YZ doğru çalışmayıp, "false positive" çıktılar üretiyor. Bunların düzeltilmesi lazım. 2- Türkiye'de vergi işleri adeta çökmüş vaziyette olduğu için YZ odaya girince tüm enkazı işaretlemeye başladı ve herkesin farkındalığı arttı. |
|
Vergilerin kalkması, devletin de ortadan kalkması demek. Çünkü vergiyi devlet koyar. Hiç vergisiz bir devlet var mı mesela? |
|
Memleketteki vergileri savunani da görüyoruz. Vergi olmasın diyen yok herkesten ADİL vergi toplansın deniyor, makul vergi toplansın, vergi kaciranin KİM OLURSA OLSUN tepesine binilsin diyoruz. Ama akboylar elbette bunu anlamıyor, anlamak işlerine gelmiyor. Dünya üzerinde yapay zekayı vergi toplamak için kullanan tek ülke olabiliriz, gerçekten adamlar doymuyor. Ayrıca sistemin ismi bence KURBAN olmalı, gayet yerinde bir isim olur, isminin hakkını veren bir vergi sistemimiz var zira |
| Türkiye'de sıkıntılı mesele ADALET....vergide sisteme dahil olanlar ezilirken sistem dısında kalanların derdi yok. bide koç gibi kurumların zaten az verdikleri vergilerin indirim konusu gibi durumlar var. Bizim cahil iş bilmez vergi bürokratları vergi toplamak için polisiye tedbirlerle hareket ediyor bu sistem hem ciddi tepki alır hem de istediği vergiyi toplayamaz...bide utts gibi saçma sapan milleti söğüşleme sistemleri var...hakikaten sıkıntılı bir süreçten geçiyoruz.. |
|
Gelir vergisi olmayan ülkeler var ( bae, katar, monako, Arabistan gibi) sonra çok düşük olan ülkeler var ( İsviçre ,honk kong gibi ). Bizde gelir vergisi var üstüne ÖTV gibi yüksek ek vergiler var < Resime gitmek için tıklayın > |
| Söylenecek çok şey varda neyse bu millete müstahak |
| Dün bizim ciro çakıldı, muhtemel bundan. |
|
Planlamaya ne hacet diyenler var, Trajikomik. Basiretsizler diyemiyorlar. |
|
Bu ülkede halk vergi kaçıramıyor. Sistem gereği istese de kaçırması çok zor. Vergi kaçıran kesim işverenler yani zengin kesim. Naylon fatura düzenleyen de onlar. Onlara operasyon yapıldığında, siz niye üzülüyorsunuz. Tam tersine devlet onların vergi kaçırmasını engellesin ki, vatandaşın üstündeki vergi yükü de azalsın. |
KURGAN piyasayı taramaya başladı
KURGAN, Türkiye çapındaki mükelleflerin tüm mal ve hizmetlerine ait alış ve satış işlemleri anlık olarak tarıyor, çok sayıda kriter ve veri kaynağından toplanan bilgiler üzerinden bu işlemlerin risk puanları hesaplıyor ve denetim çalışmalarına dahil ediyor.
KURGAN’ın riskli gördüğü işlemlerde mükelleflere bir gönderilerek riskli görülen bazı işlemlerin kontrol edilerek alımların indirim konusu yapılıp yapılmadığı, düzeltme beyannamesinin verilip verilmediği gibi sorulardan oluşan bilgi isteniyor.
Piyasada karışıklık ortaya çıktı
Yapay zekalı KURGAN’ın ilk mesaisi sorunlarla başladı. Ekonomim.com’un haberine göre ilk bildirimler firmalara ve mali müşavirlere gitti ancak ortalık karıştı. Verileri anlık olarak analiz eden KURGAN’ın radarına takılan birçok firmaya, henüz resmi bir inceleme ya da raporlama olmadan ‘riskli mükellef’ bildirimi yapıldı.
Ayrıca Bkz.Excel ve Word'de yeni dönem: Microsoft, Office programlarına "AI Ajanı" modu ekliyor
Resmi inceleme veya kesin tespit olmadan çok sayıda firmaya “riskli mükellef” uyarısı gönderildi. Sadece bu firmalar değil, aynı zamanda riskli görülen firmaların müşterilerine de bildirimler ulaşınca, tedarik zincirinde belirsizlik ve panik başladı.
Hem firmalar hem de mali müşavirler yoğun mesai yapmaya başladı. Bazı firmalar, daha önce alım yaptığı firmaya ilişkin "riskli mükellef" bildirimi alınca, söz konusu firma ile ticari ilişkilerini kesmeye başladı. Özellikle ithal girdiye dayanan alımları “naylon fatura” gibi yorumlayarak hatalı risk işaretlemesi yaptı; bu da köklü firmaların ticari itibarına zarar verdi.
Sektör temsilcileri, hiçbir somut tespit veya resmi tebligat olmadan bir iddiaya dayanarak firmalara riskli mükellef bildirimi gönderilmesinin ticari itibarı ve güveni zedelediğini savunuyor.
Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği (TÜRMOB) Başkanı Emre Kartaloğlu, TÜRMOB olarak kayıt dışı ekonomi ile mücadele için bu sistemin arkasında olduklarını ancak sistemin yasal altyapısının daha sağlam oluşturulması gerektiğini ifade etti.
Kaynak:https://www.ekonomim.com/ekonomi/maliyenin-yapay-zekasi-piyasayi-birbirine-katti-haberi-846183
Haberi Portalda Gör