Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir, 1 mobil kullanıcı
6
Cevap
0
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Xenoblade Chronicles Definitive Edition İnceleme

T TwiNKie... Konu Sahibi
4 ay (1858 mesaj)

 

     Herkese merhabalar,



     Bu yazımızda Xenoblade Chronicles Definitive Edition’a yakından bakacağız. Nintendo’nun özellikle Switch konsoluyla birlikte yakaladığı yüksek satış rakamları ve oyunculardan gelen beğeni, pek çok yapımın Switch’e çıkmasıyla meyvesini topladı. Bunlar arasında Wii U ve daha önceki Nintendo konsolları için çıkış yapan ve tüm içerikleriyle, yenilikleriyle Switch’e gelenleri de gördük. Bu sayede Switch kütüphanesi, hem yeni oyunlarla hem de eskinin sevilen oyunlarıyla genişledi. Şimdiyse Nintendo cephesindeki bir diğer sevilen oyun, aslen 2010 yılında Wii için çıkış yapan Xenoblade Chronicles, Definitive Edition isimli elden geçirilmiş sürümüyle Switch’te karşımızda. Bu tarz sürümler bazı oyuncular için olumsuz bir hava oluşturabiliyor. Keza kimi oyun firmalarının yeni bir konsola yeni oyun yapmak yerine eski oyunu ısıtıp karşımıza çıkardığına da şahit olduk. Ancak Xenoblade Chronicles bu serilerden değil. Serinin devam oyunu Xenoblade Chronicles 2, zaten 2017’de Switch için çıkışını yapmıştı. Peki ilk oyunun Definitive Edition sürümü nasıl olmuş dersiniz? Gelin, birlikte bakalım.

 

 



     Öncelikle seriye aşinalığı olmayanlar için temel detaylardan başlayalım. Xenoblade Chronicles Definitive Edition, JRPG türünde bir oyun. JRPG denildiğinde akla genellikle sıra tabanlı oyunlar gelse de Xenoblade serisi MMO oyunlardan aşina olduğumuz tipte çatışma mekaniklerine sahip. Oynanışla ilgili detaylara ilerleyen kısımlarda değineceğiz diyerek hikayeyle başlayalım.




     Xenoblade Chronicles, Bionis ve Mechonis isimli iki titan arasındaki bitmek tükenmek bilmeyen savaşla açılışını yapıyor. Sonsuza kadar sürecekmiş gibi duran bu savaş, günün birinde titanların aniden donup kalmasıyla son buluyor ve üzerlerinde bir yaşam başlıyor. Bu savaşın neden ve nasıl sonlandığı gibi soruların yanıtlarını, Bionis üzerinde yaşamlarını sürdüren 9. koloninin bir üyesi olan ana karakterimiz Shulk ile arıyoruz. Tabi bu yolculuk boyunca bize eşlik eden yoldaşlarımızla birlikte.

 

 



     Oyunun dünyasına girerken ilk dikkat çeken kısım yenilenen dokular ve grafikler oluyor. Orijinal oyun ilk olarak 2010 yılında Nintendo Wii için çıkış yapmıştı. Sonrasında 3DS ve Wii U’ya da geldi. Hatta ilgi çekici bir detay olarak oyunu sadece New Nintendo 3DS XL modelleriyle oynamak mümkündü. Aradan geçen 10 yıl aslında pek çok oyunun eskimesi için yeterli bir süre. Peki Xenoblade Chronicles için bu durum geçerli mi? Bana kalırsa pek sayılmaz.




     Definitive Edition ibaresiyle piyasaya sürülen her oyun aynı etkiyi veremeyebiliyor. Örneğin Sleeping Dogs gibi. Ancak Xenoblade Chronicles Definitive Edition hem görsel anlamda gelişim göstermiş, hem karakter tasarımları iyileştirilmiş hem de atmosferi sağlamlaştırıcı detaylarla zenginleştirilmiş. Daha kolay anlaşılabilir yeni bir arayüz ve 20 saatlik bir deneyim vadeden ekstra hikaye bölümüyle yenilenmiş olmanın hakkını veren bir oyun var karşımızda.

 

 




     Geniş araziler, yeşilin her tonuna ev sahipliği yapan bir doğa, ufukta beliren manzaralar ve heybetli düşmanlar. Hal böyle olunca keşfe çıkabileceğiniz bir dünyada yaklaşık 80-100 saatlik bir deneyim sizi bekliyor. Atmosferi tamamlayan ve sakin sakin ilerlerken dinginleştiren, kapışmalar sırasında hareketlenen müziklerle Xenoblade Chronicles Definitive Edition’ın güzel bir ambiyans yakaladığını söylemek mümkün.

 

 




     Peki bu ilerleyiş nasıl oluyor? Yani oyun bize nasıl bir ilerleme yolu çiziyor? Öncelikle şunu bilmek gerekirki bu oyunun dünyasında “ben ve yapay zekalar” gibi bir ortam yok. Oyun, karakteriniz de dahil herkesin bir kimliği olması konusuna özen gösteriyor. Hem sizin hem de diğer karakterlerin birbirleri arasındaki ilişkiyi görüntüleyebildiğiniz bir alanın olması da aslında bu konuya verilen önemin göstergesi. Etraftaki karakterlerle konuşarak onlardan çeşitli görevler alabilir, bu görevleri gerçekleştirerek hem onlarla ilişkinizi sağlamlaştırabilir hem de örneğin bir satıcıdan indirimli fiyatlarla alışveriş yapmak gibi avantajlar elde edebilirsiniz.

 

 



     Aldığınız görevlerle farklı noktaları araştırarak çeşitli olayların arkasındaki sır perdelerini aralamak veya bir bölgede insanları rahatsız bir yaratığı kesmek gibi olaylar mevcut. Burada da oyunun çatışma mekanikleri ön plana çıkıyor. Daha önce de belirttiğim gibi genelde JRPG denildiği zaman akla sıra tabanlı oyunlar geliyor. Xenoblade Chronicles Definitive Edition ise sizi direkt olarak aksiyonun içine sokuyor. Otomatik saldırı ve kaçınma hareketinin yanı sıra kullanabildiğiniz çeşitli yetenekler var. Bunlar, daha fazla hasar veren vuruşlar yapma veya can yenileme gibi aşina olduğumuz özellikler. Her kullandığınızda cooldown yani bekleme süresine giriyorlar. Tekrar kullanabilmek için belirli bir süre geçmesi gerekiyor. Oyunda ana karakterimiz Shulk haricinde yolculuğumuz boyunca bize eşlik eden yoldaşlarımız var. Onların da tıpkı Shulk gibi kendilerine has yetenekleri var. Neredeyse tüm savaşlarda diğer karakterleri de kullanabiliyorsunuz. Bu da hareket çeşitliliği sağlıyor ve kapışmaları daha stratejik bir hale sokuyor.




     Karakterlerin özel yeteneklerini doğru zamanlamayla ve uyum içerisinde kullanmak önemli. Çünkü bunu yaptığınızda düşmanlarınıza normalden çok daha fazla hasar veriyorsunuz. Xenoblade Chronicles dünyasında en basit düşmanların bile oldukça dirençli olduğunu ve öyle pata küte vura vura ilerleyemediğinizi düşünürsek hele bir de devasa boyutlardaki güçlü düşmanlarla karşılaştığınızda yeteneklerinizin farkında olup bunları doğru şekilde kullanmak, savaşlardan en az hasarla kurtulmanın püf noktası haline geliyor. Düşmanlara tek tuşla odaklanma ve savaş sırasında komut verme seçenekleriyle birlikte hem kontrolünüzde olan karakterleri hem de yapay zeka kontrolündeki karakterleri savaş sırasında ahenk içerisinde yönetmek sizin maharetlerinize kalmış.

 

 



     Hem Shulk’ı hem de yoldaşlarınızı özelleştirmek, ne şekilde gelişeceklerini belirlemek sizin elinizde. Hatta bunun için oyunda iki farklı seçenek mevcut. Casual Mode ve Expert Mode. Bunlar oyunun zorluk seviyesinden çok detay seviyesini etkiliyor. Örneğin Expert Mode, her mücadele sonrası deneyim puanı kazanan karakterlerinizin hangi ölçüde, hangi konuda, ne şekilde gelişim sağlayacağını belirlemek gibi detaylar sunuyor. Şayet, tüm hakimiyetin bende olduğunu hissetmek istiyorum, her köşe bucak noktaya gidip tüm yan görevleri yapıp bu oyunu her yönüyle deneyim etmek istiyorum diyen bir detay severseniz Export Mode sizin gibi oyuncular için. Yok ben ilerlememe bakar, her şeye kafa yormam, bazı şeyleri oyun kendi ayarlasın diyorsanız Casual Mode seçebilirsiniz. İşin güzel yanı bu iki seçenek arasında istediğiniz zaman geçiş yapmanız mümkün. Yani deneme yanılmayla size en uygun oyun deneyimini bulmanız mümkün.




     Xenoblade Chronicles Definitive Edition’a dünyası, karakterleri, mantığı ve detay seviyesi ölçüsünde baktığım zaman kesinlikle 2020 için eski bir oyun diyemem. Hatta hangi yılda olursak olalım denenebilecek bir oyun. Bunu sadece halihazırda var olan özellikleriyle değil ekstralarıyla da gösteriyor. Yazının başlarında 20 saatlik ekstra hikayeden bahsetmiştim. Ana menüde daha oyuna başlar başlamaz bu seçenek dikkat çekiyor. Şayet Xenoblade Chronicles’ı daha önce oynamış ve tekrar oynamak yerine sadece ekstra hikayeyi oynamak isteyen biriyseniz direkt olarak Extra Story kısmından oyuna başlayabilirsiniz. Buradaki hikaye ana oyunun devamı niteliğinde olduğu için olur da tıklarsanız oyun tarafından bu tip bir uyarı mesajı alıyorsunuz. Extra Story kısmında olaylar orijinal hikayedeki yan karakterlerden Melia’nın çevresinde geçiyor. Ana hikayedeki karakterimiz Shulk’ı da sıklıkla görüyoruz.

 

 



     Toparlayacak olursak şunu söyleyebilirim ki, Xenoblade Chronicles Definitive Edition yenilenmiş olmanın hakkını veren bir oyun olmuş. Şayet Xenoblade serisine başlamak istiyorsanız ama sadece Swtich sahibiyseniz artık bu başlangıcı yapma fırsatınız var. Hem yenilenen görselliği hem elden geçirilen arayüzü hem de deneyimi arttıran eklemeleriyle birlikte Xenoblade Chronicles Definitive Edition, bu macerayı yaşamak isteyenlerin 2020 yılı itibariyle uğraması gereken adres diyebilirim. Açıkçası bazı eski oyunları orijinal olarak oynamak, gerek oyunlara gerekse de eski konsollara erişimin zorluğu açısından sıkıntılı olabiliyor. O nedenle hakkını vererek günümüz konsollarına gelen oyunlara ayrı bir sempati besliyorum. Xenoblade Chronicles Definitive Edition da onlardan biri.



     Bu yazımızda sizlerle birlikte orjinali 2010 yılında Wii için çıkış yapan ve 2020 itibariyle Switch’te boy gösteren Xenoblade Chronicles Definitive Edition’a yakından baktık. Bir başka oyunda tekrar karşınızda olma ümidiyle diyelim.




     Herkese iyi oyunlar.

 

 

 





B BSC Misafiri
4 ay (165332 mesaj)
İlk çıktığında 500 bin satar diyen arkadaş nerelerde :)) ikinci haftasında listede bile yok satış rakamlarında hahaa


Bu mesaja 1 cevap geldi.

L L-BLock
4 ay (79 mesaj)
quote:

Orjinalden alıntı: BSC Misafiri

İlk çıktığında 500 bin satar diyen arkadaş nerelerde :)) ikinci haftasında listede bile yok satış rakamlarında hahaa


Siz ne anlarsınız Xenoblade'den =D




F Fingolfin.
4 ay (3580 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

İlk çıktığında 500 bin satar diyen arkadaş nerelerde :)) ikinci haftasında listede bile yok satış rakamlarında hahaa
Bunu diyen arkadaş ben değilim ama oyunun 1 milyon rakamını geçeceğini düşünüyorum, ki bu adı Pokemon ya da Final Fantasy olmayan ve 3. kez çıkışını gerçekleştirmiş(Wii ve 3DS'e çıkmıştı) bir JRPG için oldukça iyi bir rakam.

29 Mayıs'ta çıkmasına ve Nintendo'nun diğer firmaların aksine dijital verilerini paylaşmamasına rağmen, sadece kutulu satışlarla Mayıs ayında Amerika'da(Kaynak: NPD Mayıs Raporu) en çok satan 14. oyun konumundaydı, Ki corona yüzünden dijital satışların daha arttığını da biliyoruz. Xenoblade 2, ilk ayında 1 milyon rakamını geçmişti ve Amerika'da 16. sıradaydı, tabii aralık dönemi satışlar daha çok olduğundan bu çok net mukayese değil elbette ama yine de belirteyim.

Japonya'da 3. haftasında 6. sırada satışlarda, ki ilk 10'un hepsini Nintendo Switch oyunları oluşturuyor, toplam 115.525 kopya satmış.(Kaynak: Famitsu) Famitsu dijital satışları ve Nintendo mağazasının satışlarını kapsamıyor.

Sanırım bahsettiğin liste, Birleşik Krallık satış listesi, ki orası JRPG oyunlarının güçlü olmadığı bir bölge zaten, çok da şaşırtıcı bir durum değil.



İnsanların sevdiği oyunların satması sevindirir, çünkü hem serinin devamının gelmesini sağlar, hem de daha iyi bir bütçeye sağlar yapan ekibe. Zaten halihazırda Monolithsoft bir proje üzerinde çalışıyor ve yakın zamanda Takahashi'nin yaptığı röportaja(Vandal ile yaptığı, ingilizce çevirileri var) bakarsak yeni bir Xenoblade oyunu bu.

Ama böyle kitlece daha niche sayılan bir oyunun çok satmaması, oyunla ya da firmayla alakasız insanları niye bu kadar sevindiriyor hiç anlamıyorum.




Xenoblade Chronicles, benim en sevdiğim JRPG oyunu. JRPG sevip, Switch(hatta Wii ya da 3DS) sahibi olanlara tavsiye ederim.




B BSC Misafiri
4 ay (165332 mesaj)
Bu oyun yeni çıkan oyun fiyatından satılıyor saçmalık, indirime girmeden asla 1 ay da olsa tüm dünyada 1 milyonu bulamaz


Bu mesaja 1 cevap geldi.

B BSC Misafiri
4 ay (165332 mesaj)
Xenoblade 2 yeni oyun olarak çıktığı için ilk ayı 1 milyonu bulmuş olabilir, ancak bu oyun Remastered definitive bir versiyon, hiç bir oyunun yeniden sürümü ilk çıktığı satış rakamına ulaşamamıştır




F Fingolfin.
4 ay (3580 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: BSC Misafiri

Bu oyun yeni çıkan oyun fiyatından satılıyor saçmalık, indirime girmeden asla 1 ay da olsa tüm dünyada 1 milyonu bulamaz
Nintendo'nun oyunu indirime sokacağını zannetmiyorum maalesef. Xenoblade 2, 3 yıllık oldu hala en fazla %33 falan yiyor, Nintendo oyunlarını indirime sokmuyor.




quote:


Xenoblade 2 yeni oyun olarak çıktığı için ilk ayı 1 milyonu bulmuş olabilir, ancak bu oyun Remastered definitive bir versiyon, hiç bir oyunun yeniden sürümü ilk çıktığı satış rakamına ulaşamamıştır


Mario Kart 8, Wii U'da 8,45 milyon, 3 yıl sonra çıktığı Switch'te 24,77 Milyon sattı, ki hala satmaya devam ediyor. Tabii Wii U ile Switch karşılaştırmak doğru değil ama olsun.

Xenoblade 2 konsolun ilk yılında çıktı, yani daha az kullanıcı kitlesine. Ki Xenoblade 1 daha iyi bir oyun, sadece bana değil, genel kanıya da göre. Tabii ben Xenoblade Definitive'in ben Xenoblade 2'yi geçecek rakamlara ulaşmasını beklemiyorum ama 1 milyona yakın bir sayı bekliyorum, aynı civarda satışlar ile başlayan Nintendo oyunlarınla kıyasladığımdan ama bakalım. Bir dahaki Nintendo finansal raporunda göreceğiz artık.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.