Microsoft un avantajı PC tarafından gelen DirectX tecrübesi, dibine kadar kullanacak anlaşılan. RayTracing donanımsal olarak gelecek ama DLSS muadili duymadım iki taraftan da. SFS daha çok SSD veri akışını hızlandıran bir teknoloji, XVA nın bir parçası. Kimse bundan bahsetmiyor, ben mavi tarafa meyilliyim daha çok o taraftan okuma yapıyorum.Asıl işim bu değil, bu bir hobi benim için. İstiyorum ki burada bana PS5 in mimarisinin karşılığı olan bu teknolojileri anlatsın. XVA yı çok bilmiyorum mesela, bak SFS i DLSS in karşısına koymuştum ben, ama öyle değilmiş. Desinki birisi hacı, bu adamlar PC nin kralı, iki tarafa yazılım üretiyor, şu şu şu teknolojiler sayesinde 3. parti oyunları kendine yaklaştıracak, farkı açacak. Bende oturayım okuyayım, buradan öğrendiklerimi sindireyim satayım. |
|
Açıkçası hevesle girdim konuya en son 2-3 sayfayı okudum malesef hala bir yarış var. O ps5 diyor diğeri sx diyor. Xbox one ve ps4 çıkmadan önce de sürekli bir atışma vardı çözünürlük fps falan, sürekli bir donanım kıyaslaması... Sonra herkes istediği konsolu aldı sadece oyunların deneyimlendiği ve donanımın konuşulmadığı bir nesil yaşadık. Bu nesil de öyle olacak ama herkes keşke en başından beri oyunlara odaklanabilse. Ps5'in SSD iyiymiş , Xbox'ın GPU iyiymiş falan gerek yok bence. Kim ne istiyorsa onu alsın imkanı olan iki konsolu da alsın. Umarım en yakın zamanda sadece oyunlar için heveslendiğimiz ve konsolların donanımının yarıştırılmadığı zamanlar gelir. Saygılar. |
Konu teknik tartışmalar açısından iyi bir hale gelmiş aslında seviyede çok güzel. Katılım sağlayan son 4-5 sayfadaki eforları veren bütün arkadaşların yazdıklarını okudum açıkcası çok fazla bilgi sahibi oldum teşekkür ederim bu açıdan herkese. ps: "mutlak sıfır evde kendini tokatlıyordur şu an" yorumu o kadar ciddi muhabbetin üzerine denk gelince iptal oldum. |
Yeni konsol 120 fps mi verecek her oyunda online da dahil mi açıklayabilecek var mi |
Yeni nesilde yine 30 fps e mahkum olunacakmış gibi geliyor |
hayır hocam oyunlar 30 fps yada hepsi olmasada 60 fps çalışcaktır. 120 fps oyunlar yapımcıya kalmış yaparsa yapar ama yüksek grafikli bilinen oyunlar maksimum 60 fps olur. |
Teşekkürler arkadaşlar bir arkadaş dedi de 120 fps olacakmış diye sorayim dedim |
Üçüncü parti firmaların bu alanda ki çalışması önemli öncelikle. Ayrıca nesil geçiş döneminde yüksek ihtimalle 30 FPS olacak. Eğer firma çaba harcarsa 60 FPS olacak. Belki 60FPS yapıp bunu da ayrıca satabilir. Tamamen yapımcıya bağlı. ---------- Yeni nesil için çıkarılan oyunlar içinse; 60FPS standart olacak, 2k ve 1080p için. 1080p de 120FPS ye doğrudan çıkabilirler. Yine bunlarda yapımcıya bağlı. Bunları ayrıca satıp para istemezler. RT seçeneği olur. Performans modunda 4k 60FPS olur. Grafik modunda 4k 30FPS olur. Kafa karıştırıcı ağır grafik seçenekleri olmaz. 4k 60FPS + RT olabilir. Konsollar sonuçta. Yapımcı ne kadar emek veriyor ona bağlı. 4k 120FPS olur. Ama sadece platform oyunlarında olur. Mesela Xbox da Ori var, onda kesin olur bak. Özel oyunlarda olabilir. Çok çok nadir örnekleri olacak hocam bunların. 4k 120FPS büyük yapımlarda, çok çok çok zor. Ha olursa da dar alanda geçen oyunlar ve özel oyunlarda olabilir. O dahi gerçekten zor. 3. Parti oyunların nasıl olacağını yeni çıkacak BF oyunundan fikir edinebiliriz. Sadece yeni nesil konsollar için geliştiriliyor. Bir kaç bilgi paylaşırsa 3. Parti oyunlar genel olarak böyle olacak diyebiliriz. Ki ona da aşağı yukarı 1 yıl var (bilgi almaya). Kısaca , geçiş oyunları (önceki nesil düşünülerek yapılmış oyunlar) haricinde performans artışı olacak. Öyle uber zuber artış olmayacak. |
Nvidia Dlss Ai için tensör çekirdeklerini kullanıyor , amd tarafında bu tarz bir iş için muadil bir işlem yoktu , ms ve amd birlikte bu işlemi farklı yollardan tasarlamışlar , makine öğrenimi için konsolun , fp16 kayar nokta performansından yararlanarak algoritmaları işlemek için gpudaki shader unitleri kullanmışlar , makine öğrenimi için matematiksel algoritmalar var bu algoritmaları oluşturmak için donanım desteği eklemişler , algoritmaları oluşturmak için 8 ve 4 bitlik tamsayı işlemleri gerekiyor , konsolun gücünü kullanarak 4 bitlik işlemlerde 97 Tops , 8 bitlik işlemlerde de 49 Tops ( Tflops değil ) güce ulaşıyor. Söyledikleri DirectML sistemide tüm bunlardan yararlanarak (Ai)makine öğrenimi ile , daha gerçekçi animasyonlar , görsel kaliteyi iyileştirmek , npc leri daha akıllı hale getirmek gibi işlerden yararlanacak . Bunların haricinde apiye eklenen Mesh shading , raytracing , Vrs , Vrr , bunlar gelecek olan amd rdna gpularında ve hali hazırda nvidia gpularıda desteklenecek , yani apinin özelliklerinin benimsenme ve kullanım oranı çok yüksek olacak Üzerinde çok durmadıkları bir sürü özellik var , Native resolition ( eski oyunları 4k ya uyarlama ) , Sdr to Hdr ( Hdr desteklemeyen oyunların , otomatik olarak Hdr desteklemesi ai ile vs. Bunların üzerinde fazla durulmadı ama ileride göreceğiz muhtemelen |
Fable reboot geliyor gibi |
aynen playground fable üzerinde çalışıyor , daha bu grafikler alfadır , aslında fable legends in dövüş dinamiklerini sabit bıraksalar iyi olur , izlediğim kadar gayet akıcı ve esnekti tabi yeni oyuna yeni mekanikte gelebilir |
Fable'a Tomb Raider gibi reboot olsa cok güzel olur gercekten buna ihtiyacım var. En güzel İPlerinden biri Fable Xbox'ın. Nintendo'yu da cok seven bir oyuncu olarak Fable benim için farklı bir yerde. |
|
Tasarım, uzakdoğunu yansıtıyor. |
|
yeni haber var mi? |
Sfs ssd nin gpuya veri akış hızını aktaran bir özellik xbox un raw akış hızı 4.8 gb/s bu özellik bunu 9.6 veya 14.4 gb/s çıkarıyor yani ps5 ssd sinin ulaştığı değerlere teorik olarak ulaşabiliyor varlık akışında
Bunlar haricinde bir sürü ek özellik geliyor ve directx12 api desteği sayesinde pc de de grafik kartı üreticileri tarafından desteklenecek
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @broodofqueen