Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
126
Cevap
8528
Tıklama
37
Öne Çıkarma
Türkiye’nin dördüncü operatörü TÜRKSAT oluyor: Tarih netleşti
M
11 ay (12806 mesaj)
Yarbay
Konu Sahibi

Türkiye’nin dördüncü operatörü TÜRKSAT oluyor: Tarih netleşti
Türkiye Varlık Fonu bünyesindeki TÜRKSAT, 2026'nın ilk çeyreğinde dördüncü mobil operatör olarak hizmete başlamaya hazırlanıyor. İlk olarak Mayıs 2025’te gündeme gelen iddialar, yeni yasama döneminde Meclis’e sunulacak düzenleme ile resmiyet kazanmak üzere.



TÜRKSAT için hedef 2026



Ekonomim’in haberine göre TÜRKSAT, mevcut yapısında sunduğu kablo ve yayın hizmetlerini birbirinden ayıracak yeni bir yapılanma sürecine giriyor. Bu ayrımın ardından şirketin, mobil iletişim sektörüne adım atarak Turkcell, Vodafone ve Türk Telekom’un ardından pazardaki dördüncü oyuncu olması hedefleniyor. Meclis sürecinin tamamlanmasının ardından çalışmaların hızla başlaması bekleniyor.



Türkiye’de mobil sektörde faaliyet gösteren üç büyük şirketten ikisinin çoğunluk hissesi hâlihazırda kamuya ait. Türkiye Varlık Fonu, Türk Telekom’un yüzde 61,68’ine, Turkcell’in ise yüzde 26,2’sine sahip. TÜRKSAT da fonun tam kontrolünde faaliyet gösterdiği için, yeni operatörle birlikte sektördeki kamu payı daha da artmış olacak.



Ayrıca Bkz.Kafe, restoran, market ve kasaplarda “karekod” zorunluluğu başladı? Ne işe yarayacak?



TÜRKSAT’ın sektöre girişiyle birlikte mobil pazardaki dört büyük oyuncudan üçünün TVF kontrolünde olacak olması, piyasada gerçek rekabetin ne ölçüde sağlanabileceği konusunda soru işaretleri oluşturabilir.



 Haberi Portalda Gör

Sahibi aynı olan şirketler hiç rekabet yapar mı? Hangi rekabet?
Yoruma Git
ozhanbayram - 11 ay +130
Rekabet iyidir yazan polyannacılar var :D Türkiye de size uygun fiyata hizmet sunarlar mı sanıyorsunuz siz ah ah :D
Yoruma Git
BursaliEfsane - 11 ay +78
Hangi rakebet Vodafone hariç hepsi devletin zaten
Yoruma Git
N7K - 11 ay +55
P
11 ay (39964 mesaj)
Yarbay

Rekabet iyidir. Tüketiciye yarar. Hayırlı olsun.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
11 ay (1784 mesaj)
Binbaşı

Sahibi aynı olan şirketler hiç rekabet yapar mı? Hangi rekabet?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 5 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @por favor
E
11 ay (4637 mesaj)
Yarbay

Sözüm ona sektöre girince rekabet artacak, fiyatlar düşecek ama ilerleyen zamanlarda o da diğer operatörlere ayak uyduracak. Kamu sanki çok merhametliymiş gibi algı yapılıyor, yok öyle bir dünya. Bize kamunun geçirdiği Ötv zamlarının haberleri bile soğumadı daha.



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

P
11 ay (39964 mesaj)
Yarbay

İşinize gelmezse kullanmazsınız. Dertlenecek bir şey yok.




Bu mesajda bahsedilenler: @ozhanbayram
W
11 ay (116 mesaj)
Teğmen

Daha fiber işini yapamayan, 30 yıllık anten kablosu altyapısı ile iş yapmaya çalışan. Dönüşümü 30 yıldan önce tamamlayamayacak olan Türksat mobil operatör olacakmış!. Düşündükçe gülüyorum....



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
N
11 ay (710 mesaj)
Yüzbaşı

Hangi rakebet Vodafone hariç hepsi devletin zaten



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

C
11 ay (6566 mesaj)
Yarbay

internet işini yapamıyor gerçekten. bende iptal ettirdim. ama mobilde belki başarır bunu kimse bilemez. önyargılı olmamak gerek. ayrıca ne kadar çok firma o kadar rekabet. bu operatore geçmesemde ben böyle düşünüyorum



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @whyeagle
C
11 ay (6566 mesaj)
Yarbay

nasıl aynı sahipleri. bu konuda aydınlatırmısın bizi



Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @ozhanbayram
W
11 ay (116 mesaj)
Teğmen

Önyargılı olan biri değilim fakat yillardir Türksat kullanıcısıyım. Rekabet tabiki iyi olabilirdi fakat tamamı devletin kontrolünde. Devlet kontrolünde olan Turkcell'in netgsm firmasının ucuz paket satmaması için ona verdiği hizme fiyatlarına hiçbir sebep göstermeden yüzde 60 zam yapmıştı ve halkın ucuz paketlere ulaşımını engellemişti. İşin içinde devlet varsa halkın yararına birşey den bahsetmek mümkün değildir.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @CoreXXX
B
11 ay (422 mesaj)
Yüzbaşı

Rekabet iyidir yazan polyannacılar var :D Türkiye de size uygun fiyata hizmet sunarlar mı sanıyorsunuz siz ah ah :D



Bu mesaja 3 cevap geldi.
G
11 ay (23851 mesaj)
General

Hangi frekansları kullanacak acaba ?



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >

E
11 ay (1323 mesaj)
Binbaşı

Boş olanların bant genişliği düşüktür yani 4G de yavaş çalışır.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi espares -- 29 Temmuz 2025; 13:7:14 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
11 ay (2732 mesaj)
Binbaşı

quote:

TÜRKSAT’ın sektöre girişiyle birlikte mobil pazardaki dört büyük oyuncudan üçünün TVF kontrolünde olacak olması, piyasada gerçek rekabetin ne ölçüde sağlanabileceği konusunda soru işaretleri oluşturabilir.


Değil soru işaretleri; sürecin nasıl işlediğine dair Yüksek Lisans tezi yazılacak kadar Bilgi birikimi oluştu.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

F
11 ay (2004 mesaj)
Binbaşı

Türkcell...
Türk Telekom...
Türksat...

7 gün sonunda internet arızam giderildi çünkü her yere şikayet yazdım.
35mbit almam gerekirken 24'ü geçemiyorum çünkü direkteki kutu arızalı.
Fiber altyapı için mahalleden 32 imza topladım. Hiçbir gelişme yok. Mahallecek 3 ayda bir dilekçe verme kararı aldık.

Bunların sadece adında "Türk" var.

Bir şirketin içinde Türk varsa söğüşe gelmiştir. Ben artık buna inandım.

Yetiş ya Starlink. Yetiş ya Elon Musk.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FısFısss -- 29 Temmuz 2025; 13:17:46 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
11 ay (1420 mesaj)
Binbaşı

Fibere dönüşümde TT'den daha hızlı olduğunu düşünüyorum. Bizim mahalleye ilk fiberi Türksat getirdi, ayrıca eski altyapının yenilenmesine yönelik önemli çabaları var. Operatör işinde ne olur bilemem.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @whyeagle
M
11 ay (1420 mesaj)
Binbaşı

3 sene sonra getirirler, dalga geçmiyorum, ciddiyim. Türk Telekom'a talepte bulunalı neredeyse 3 yıl oldu, geçen Cuma sokağa fiber döşediler. Neye göre, nasıl bir planlamaları var bilmiyorum, ama saçmalıyorlar.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @FısFısss
M
11 ay (1420 mesaj)
Binbaşı

3 şirketin de kontrolü Türkiye Varlık Fonu'nda. Ama Türksat Kablo hizmetlerinin oluşumdan ayrılması söz konusuymuş. Görelim bakalım.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @CoreXXX