| Bu forumda yurtdışında benzeri projeleri okuyup görüp ayakta alkışlayanlar hatta adamlar yapmış bizde olmaz ne demişler su akar türk bakar diyenlerin benzer porjeleri ülkemde yapıl... |
|
Bu forumda yurtdışında benzeri projeleri okuyup görüp ayakta alkışlayanlar hatta adamlar yapmış bizde olmaz ne demişler su akar türk bakar diyenlerin benzer porjeleri ülkemde yapılınca önce şunu halledin gereksiz bize zam olarak geri gelecek demesi insanı çileden çıkarıyor. Ya eleştirmek değil bu, eleştirme de yapıcı olun. |
|
Tercümesi, Bilet fiyatlarına zam Ötv artışı, Damga vergisi artışı |
| Yurtdışında olmayan beşli çeteleri görünce de eleştiriyor musun? Mesela koskoca Türkiye cumhuriyeti devletinin Ankara tren garını yapacak parası yok da mı beşli çetelere tutm... |
| Yurtdışında olmayan beşli çeteleri görünce de eleştiriyor musun? Mesela koskoca Türkiye cumhuriyeti devletinin Ankara tren garını yapacak parası yok da mı beşli çetelere tutmayacak yolcu garantisiyle yaptırıyor? |
|
Tercümesi, Bilet fiyatlarına zam Ötv artışı, Damga vergisi artışı |
| Görsellerdeki gibi istasyonlara konması gereksiz maliyet yükü, hatta zemin ısısının artmasına sebep. |
| Önce trenler düz gitsin de sonra güneş enerjisiyle uğraşırız |
|
Bu forumda yurtdışında benzeri projeleri okuyup görüp ayakta alkışlayanlar hatta adamlar yapmış bizde olmaz ne demişler su akar türk bakar diyenlerin benzer porjeleri ülkemde yapılınca önce şunu halledin gereksiz bize zam olarak geri gelecek demesi insanı çileden çıkarıyor. Ya eleştirmek değil bu, eleştirme de yapıcı olun. |
|
Arada küçük bir fark var, yurtdışında -özellikle ABD ve Avrupa'da- bu tarz modern atılımlar toplum ve insanlığa katkı amaçlı yapılır, bizde ise hem geriden gelir hem de rant amaçlı! Misal sıfırdan seçim yatırımı amaçlı bir otomobil markası mı oluşturmak, yoksa zaten rüştünü ispatlamış bir otomotiv markası(Volvo / 1,8 milyar dolara, bir nevi çerez parası) varken onu alıp -ülkemize artı değer(hem para, hem de sektörde ben de varım demek, teknoloji ve inovasyonu ülkeye getirmek) olarak dönmesi amaçlı- dünyaya mı açılmak... https://www.bbc.com/turkce/ekonomi/2010/03/100329_volvo
2014 yılındaki 3 milyar 300 milyon TL, ortalama kurla 1,5 milyar dolar, yıl sonu kuruyla ise yaklaşık 1,39 milyar dolar civarındaydı. Dolayısı ile bağlama hangi pencereden baktığınız ile alakalı bir yorum... |
| İçten yanmalı teknolojisi var Volvo’da ama oda işe yaramaz. Yani bakış açısı bana göre işte bu saatten sonra değmez içten yanmalı işi yapmaya. |
| yani yeni zamlar vs sizi bekliyor demek itiyorlar |
| Yurtdışında olmayan beşli çeteleri görünce de eleştiriyor musun? Mesela koskoca Türkiye cumhuriyeti devletinin Ankara tren garını yapacak parası yok da mı beşli çetelere tutmayacak yolcu garantisiyle yaptırıyor? |
| Son derece güzel adımlar. Bu yatırımlar TCDD nın giderlerinde büyük tasarruf sağlayacak. Bu güzel girişimlere bile kulp takmak isteyen yorumların Hükümete duyulan kinden kaynaklandığını çok açık. Onlar her güzelliğe leke atmayı adet edinmiş kişiler. |
|
tamam git sen şirket kur sen yap? git ülke yönetimine aday ol sen yap ? git doğru düzgün bi muhalefet ol sen zorla iktidarı?? ee bıdı bıdı dan başka bişi yapmıuyor bu halk hmnhmn iyi bişi yapılır eleştirir hiç bişi yapılmaz eleştirir bomboş hiç bi halt yapmayan muhalefete destek olur sonra değişim bekler hmnhmn halkın kafaya bak hjmnhmn ACUN tv ile halkın parayı cebe indiri pgider yurtdışıdan futbol takımına harcar, ali koç vb yurtdışıan tonla para harcar futbolcu vs için iktidar vergi borcu siler olan yine halka olur hmnhmn halkın kafa düzelmiyor düzelmeyecek.. .eleştririrken HALKı eleştir başka bi suçlu YOK! genel cevap olsun hnmhnm üstüne alınan alınsın.. ..akıllanmayanlar için sıktı artık afganistana git la yeter la sizin gibiler sıktı artık ! |
| Dış güjlerin acanı olabilirlermi? |
|
O zaman her parası olan Volvo gibi markaları satın alabilir senin mantığına göre? 50 kere anlatsak yine anlamıcaksın ama Türkiye volvoya 50 kere talip olsa yine o markayı alamaz veya vermezler. Nasıl anlarsan anla. Senin mantığına göre de hiç atılım yapmamak lazım, hep yapılmış olanı satın alıp devam ettirmek lazım. |
| Normalde böyle şeylerden insanların maliyetler düşecek indirim olacak diye beklerken aslında muhtemelen olacak olan bu maalesef. Fiyatlar yerinde kalsa bari. |
| İyice bir adam etsinler de satacaklar TCDD'nin yolcu taşıma kısmını. Yük taşımadan ayırdılar zaten şirket olarak. Verirler bir özel sektör tekeline özelleştiriyoruz ayağına. Ama az daha yatırımları falan kamu yapsın cefasını çeksin. Yerli ve milli bir sermayedarımız o zaman devreye girer alır. |
| onlar hep öyle, işin garibi alıştık artık, dün yazdığı yorumu unutup bugün tam tersini yazan bilinçsiz bir sürü yorum var maalesef. engelle geç en temizi |
| Haklısın alıştık galiba. Ama bazen ne yapayım tutamıyorum kendimi. Ülkemde yapılacak eleştirilebilecek düzeltilecek bir çok şey varken sığ yorumlar görünce tepem atıyor. Engelemeyi ben hakaret olmadığı sürece uygun bir davranış görmüyorum. Medini insan gibi tezini savunsun okuyup derdini anlayalım. Ha tabi bozuk plak gibi tekrar eden şeyleri var. Yeni bir şeyde söylemiyorlar gerçi de neyse. |
| sonuna kadar haklısın, ama medeni bir davranış bekleme derim yok bilinçsizce yazıyorlar |
| Şu 2053 sıfır emisyon kanunu çok iyi oldu tüm kamu kurumları üstlerine düşeni yapacak gibi. |
Kurulan bu tesisler sayesinde ise devlet bütçesine her yıl 1,5 milyar liralık katkı sağlanacağı belirtildi. Uraloğlu, yapımı süren diğer santrallerin de devreye girmesiyle birlikte yıllık 318 milyon kilovat saatten fazla elektrik üretileceğini söyledi. Elde edilen enerjinin TCDD’nin ihtiyacını karşılamakla kalmayacağını, fazlasının şebekeye aktarılarak kamuya gelir sağlayacağını vurguladı.
Yeni projeler de yolda
Ayrıca Bkz.Skandal deneyden 36 yıl sonra: Füzyon enerjisinde kritik adım
TCDD’nin en büyük hatlarından Marmaray için de özel bir proje hazırlandığını belirten Uraloğlu, 26 durağın çatısına toplam 10,13 megavat kapasiteli güneş santralleri kurulacağını açıkladı. Bu santrallerin her yıl 15 milyon kilovat saatten fazla elektrik üreteceğini söyleyen Uraloğlu, proje tamamlandığında Marmaray’ın işletme ve güvenlik için ihtiyaç duyduğu enerjinin yüzde 60’ının güneşten karşılanacağını ifade etti. Bakan Uraloğlu, 2053 Net Sıfır Emisyon Hedefi doğrultusunda orta vadede TCDD’nin elektrik ihtiyacının yüzde 35’ini yenilenebilir kaynaklardan karşılamayı hedeflediklerinin altını çizdi.
Kaynak:https://www.uab.gov.tr/haberler/demiryollarinda-gunes-enerjisi-donemi-basladi?PageSpeed=noscript
Haberi Portalda Gör