Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir
7
Cevap
2668
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Tiff olarak kaydetme

R Ruathym Konu Sahibi
8 yıl (198 mesaj)
Arkadaşlar merhabalar, ben photoshop kullanarak bi çalışma yaptım bunu tiff olarak kaydetmek istiyorum baskıya göndermek için. Tiff olarak kaydederken hangi özellikleri seçip kaydetmeliyim yardımcı olursanız sevinirim.




H Harris32
8 yıl (2316 mesaj)
PSD'ye CMYK olarak başladıysanız daha iyi olur ama bunu yapmadıysanız, önce RGB'den CMYK'ya çevirmeniz gerekiyor.
Aslında çevrilmeden de yapılabilir ama bir sürü farklı durum oluyor. Save As aşamasında layer'ları kapatırım, TIFF'i daha sonra sıkıştırma ile biraz ufaltırım.
TIFF format olarak baskı için daha uygundur. Bu yüzden aşağıda ayarlar benim için yeterli oluyor.

Baştan PSD'yi CMYK ve 300 DPI çalışırsanız daha güzel sonuçlar alınır.



< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R Ruathym Konu Sahibi
8 yıl (198 mesaj)
Teşekkürler, cmyk ve 300 dpi olarak calisiyorum. Normalde pdf olarak atiyordum islerimi bu sefer tiff olarak deneyeyim dedim. birinci resimdeki icc Profile ve ikinci resimdeki lzw alanını pek bilmedigimden sorma geregi duydum. Bu sekilde kayit yaparsam baskida herhangi bir sorun cikmaz degil mi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Harris32

H Harris32
8 yıl (2316 mesaj)
ben lzw kullandım ama eğer resimlerde herhangi bir sıkıştırma olmasın, ham çalışma gitsin diyorsan
bunu da None olarak çevirirsin, ancak dosya boyutun büyüyecektir.

Ayrıca çalışmayı email ile gönderiyorsan, çalışma büyüklüğüne göre çok daha fazla email eki olacağından
bunu email ile gönderemeyebilirsin. Baskı CMYK olduğundan zaten sorun çıkmayacaktır ancak sıkıştırmalar işi biraz değiştirebilir.
Tabii ne tasarladığına bağlı bir konu, örneğin bir A5 tasarım ise bu sıkıntı yaratmaz. Ama poster afiş vs gibi A0 ebatlarda bir
baskı ise ve kalite aranıyorsa, TIFF'in hiçbir sıkıştırma yapmasını istemezsin.

Dış mekan billboard çalışması ise ve birkaç mt ebat varsa, bu durumda zaten baskı kalitesi 144 DPI (büyük format olanları, küçükler 1200x600dpi destekliyor) seviyesine düşecektir.
HP'nin Scitex'leri daha büyük DPI kabul etmiyor.

Eğer scitex formatına çevirirsen 4 MB'lık TIFF dosyası kabaca 70 mb seviyesine çıkar. Yani 17 kat civarında büyür.

Değişik durumlar var. Hepsi ayrı telden çalıyor. Umarım yardımcı olabildim. Takılırsanız baskı için çalışacağınız firmadan da destek alırsınız.
Kullanılacak cihazlar offset değilse, onların kurallarına göre bir dosya hazırlanması uygun olur. PDF ise aslında bu işe pek uygun değil.

Kolay gelsin...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R Ruathym Konu Sahibi
8 yıl (198 mesaj)
Yardimlariniz icin cok tesekkurler. Son bi soru cmyk olarak yaptigim calismayi tiff olarak kaydederken ilk resimdeki rgb kismi mi secili olacak yoksa, bi ustundeki cmyk kismi mi?


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Harris32

H Harris32
8 yıl (2316 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Ruathym

Yardimlariniz icin cok tesekkurler. Son bi soru cmyk olarak yaptigim calismayi tiff olarak kaydederken ilk resimdeki rgb kismi mi secili olacak yoksa, bi ustundeki cmyk kismi mi?

bu kısım değişkendir. CMYK olarak ilk dosyayı açtığınızda çalıştığınız Color Profile ile bunu belirlemiş olursunuz.
Yani resimde size gönderdiğim tamamen çalışılan dosyanın özelliğinden dolayıdır.

Edit içinden Color Settings'e giderseniz orada Color Profile kısmını görürsünüz. Burada bir sürü profil vardır.
Ancak kullanılan PS sürümüne göre bunlar değişir. Europe Prepess 3 kullanılabilir. Bu da eski sürüm PS'lerde 2nci sürüm vardır.
Ayrıca yine Coated Fogra39 var. Bu da aynı yerde yer alır. Genel olarak offset ve özel baskılarda mat, parlak 115 gr kağıt kullanımda iyi sonuç veriyor.
Bu profil de eski sürümler Coated Fogra27 olarak geçer, sanırım artık kullanılmıyor veya eski sürüm PS kullanıcıları bunu seçiyor olabilir.

Özetle; size gönderdiğim kısımdaki değerler tamamen sizin dosyanın ilk yaratıldığı andaki profille belirlenir ve TIFF'e çevirmede bu kısım değişir.
convert edebilirsiniz ama ekrandan bir sürü soru sorarak sizden onay ister. Ben bu konuda baskı alacağınız firma ile konuşmanızı öneririm.

Size Fogra39'un yerini gösteriyorum.

< Resime gitmek için tıklayın >


Bu mesaja 1 cevap geldi.

R Ruathym Konu Sahibi
8 yıl (198 mesaj)
Cok tesekkurler cok yardımcı oldunuz :)


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Harris32

H Harris32
8 yıl (2316 mesaj)
quote:

Orijinalden alıntı: Ruathym

Cok tesekkurler cok yardımcı oldunuz :)

rica ederim, ama bu konu biraz karışıktır.
bir çok profili hiç kullanmadım, baskı sonuçlarını ise hiç bilmiyorum.

biraz denemeniz gerekiyor, farklı profillerle baskı alın, sonuçlarına bakın, uygun olanı kullanırsınız...



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.