Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir, 1 mobil kullanıcı
2078
Cevap
157786
Tıklama
65
Öne Çıkarma
Cevap: Super0nline Fiber Ultra Katı Sansür ve Yavaşlatma Teknolojisi (112. sayfa)
U
3 gün (688 mesaj)
Yüzbaşı

Bak mesela düne kadar yoktu, yine ufak ufak başlamış bekletmeye... Dediğim gibi HTTPS/TLS bağlantılara DPI taraması başlatılmış. Engelli siteler için değil, tüm internet için yapılıyor artık. Özellikle yeni yasa sonrası google ve hizmetlerine ciddi bir tarama mevcut. Sosyal medya kullanmadığım için bilmiyorum, fakat mutlaka onlara da vardır. Bunu özellikle insanların evde kaldı günlerde (Haftasonu ve tatil günleri...) daha da zorlamaya başladılar.

Şunu da söyleyeyim unutmadan, eve gelen bayilik yetkilisi de çözüm olmayacak. Gelip hız testi alır, gelen sinyale bakar hem aşağıdan hem yukarıdan, belki bir iki sayfa açar, sonra da kaydı kapatır sorun yok diye çeker gider. Anlamaz DPI MPI... Bu sorunu çözmesi gereken santral tarafı, hatta genel merkez... DPI'in seviyesi arttıkça daha fazla derin tarama gerçekleştireceğinden dolayı sayfaların açılış hızlarına yansımama gibi bir durum imkansız. Hele ki HTTPS/TLS bağlantıların taranması demek, bütün şifrelerinizin bu arkadaşların gözetiminde ve elinde olması (Yaptığınız alışverişler, bankacılık işlemleriniz, kart şifreleriniz v.s., tabii DPI'in ne kadar katı bir çözümleme seviyesinde olduğuna bağlı olarak...) demek... Biraz daha zorlamaya başladıklarında bankacılık işlemlerinde sorunlar, internet tarayıcılarında sertifika hataları, antivirüs uygulamalarında MITM uyarıları (Man in the Middle) görmeye başlayacağız. Buraya da şimdiden yazmış olayım... Haaa, bu yaptıkları da erişim engeli adına zerre çözüm olmayacak, sadece aboneyi bezdirip başka sağlayıcılara gitmesine, abone kaybına sebep olacak. İnterneti kesmeden VPN ve benzeri çözümleri, etrafından dolaşma yollarını İMKANI YOK ENGELLEYEMEZSİN! Vatandaş kafasına koyduğu zaman, girmek istediği zaman her türlü giriyor zaten... Böyle böyle verdiğin iyi veya kötü hizmetin içine edersin anca... Gel de anlat...

Şu eforu hizmet kalitesini arttırmaya harcasalar, ne bu kadar şikayet görecekler, ne de bu kadar saçma sapan reklamlara çıkmalarına gerek olacak. Eskiden Superonline'ın bir adı vardı, insanlar kalite diyorlardı. Şimdi ismi duyan kaçıyor. Nasıl olsa varlık fonundayız, en kötü ihtimalle milletin vergileri sağolsun felan mı diyorlar acaba? Bilemedim... Müşterisi artıp popülerliği artan sağlayıcı, altyapı yatırımından vazgeçip idare ettirme kafasına gidiyor. Bu ülkenin birçok alanda olduğu gibi bu alandaki makus talihi de hiç mi değişmez? Tabii ki, düzgünce denetim ve düzgün bir yasa olmazsa değişmez... Hükümet sansürle mansürle uğraşacağına şu ülkenin altyapı sorununu çözmesi gerekiyor, ama nerdeeee?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uyemuyedegil -- 6 Haziran 2026; 13:6:23 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
3 gün (4772 mesaj)
Yarbay

Https2 (tls) yerine routerınıza https3 doh/quic protokolü dns çözümü yapacak bir yönlendirme yükleyin, probleminizin çoğu çözülür. Tls handshakelerin %90 ı drop oluyor cloudflare altyapısında. İyice bokunu çıkardılar filtrelemenin. Esni/ech olmasa nete çıkamayacağız yakında.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @uyemuyedegil
U
3 gün (688 mesaj)
Yüzbaşı

Başımda Huawei HG255s gibi bir bela var. Değişmeye de yanaşmıyorlar 100megabit olduğundan... Genelde PC bazında çözüyorum. YogaDNS ile internetten biraz araştırarak HTTPS/3 protokolüyle çözdüm şimdilik. Browser'dan a SNI ayarı çektim, şimdilik dediğiniz gibi daha iyi oldu. En azından azaldı. Diğer türlü felaket...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
3 gün (4772 mesaj)
Yarbay

Archer c60 tarzı fast cihaz alıp openwrt ile halledebilirsiniz. Paraonline ın verdiği tüm cihazlar sakat zaten, vermemeleri daha iyi. Kullanıcı adı şifreyi wireshark ile alıp girersiniz. Xiaomi Ax3000t ya da cudy ax3200 ile geleceğe yönelik yatırım da yapabilirsiniz tabi.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @uyemuyedegil
W
3 gün (24725 mesaj)
Yarbay

şükürler olsun türk telekom bulunduğum binaya altyapı getirmiş. turknetden sorguladığımda 50mbit fiber gözüküyor, acaba soldaki gibi 1gbit alabilirmiyim ?

ayrıca tt altyapısıyla turknet mi türk telekom mu ?



W
dün (24725 mesaj)
Yarbay

< Resime gitmek için tıklayın >


< Resime gitmek için tıklayın >


vpn vs superonline





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Winter Is Coming -- 8 Haziran 2026; 18:13:51 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
23 sa. (33 mesaj)
Onbaşı

milenicom vdsl geçtim 60mb veriyorlar. hız yavaş geldi tabi 1000mbs sonrası ama pingler iyi

< Resime gitmek için tıklayın >




Bu mesajda bahsedilenler: @Winter Is Coming
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.