Bu konudaki kullanıcılar: 5 misafir, 2 mobil kullanıcı
16607
Cevap
616072
Tıklama
72
Öne Çıkarma
Cevap: SSD Sıcak Fırsatlar [ANA KONU] (823. sayfa)

L limonlusoda
2 ay (144 mesaj)
Kingston A2000 500 GB

Başlangıç 15.07.2021 Değerler resimde bilgisayar çok kullanılmıyor. Çocuklar Roblox takılıyorlar ara sıra bende takılıyorum o kadar.

< Resime gitmek için tıklayın >




R Rindaman
2 ay (7761 mesaj)
182 günlük a2000 kullanımım var, çok da memnunum.

Daha önce aldım ama kullanım süresini söylüyorum.




W Wallcroft
2 ay (2036 mesaj)
Arkadaşlar MSI GL63 8RD laptopumda bulunan kingston rbusns8180s3128gj 128 gb m2 sata modeli SSD'yi değiştirmek istiyorum. Anakarttaki slot M2 Sata olduğundan o türdeki SSD'lerden WD 500GB Sata Blue M.2 SSD WDS500G2B0B modelini buldum. Sizce fiyat iyi midir? Geçen hafta Amazon'da 490₺'ye düşmüştü fakat fırsatı kaçırdım şimdi orada 590₺ olmuş. Hedefim maksimum 500 gb, bütçemde 500₺ zaten maksimum. Bildiğiniz başka bir model var mıdır? Ya da bu model nasıldır sizce? Ağırlık olarak çizim programı kullanacağım (Solidworks, Catia tarzı) bir de birkaç oyun kurarım sanırım.

https://www.hepsiburada.com/wd-500gb-sata-blue-m-2-ssd-wds500g2b0b-p-HBV00000AVMZO




L lecnotr
2 ay (202 mesaj)
Laptop için 256 gb yada 512 gb sata ssd ye ihtiyacım var, tavsiye bırakabilir misiniz ?




C Cæddy
2 ay (2072 mesaj)
Samsung 870 Evo 500GB 560MB-530MB/s Sata 2.5" SSD (MZ-77E500BW) - 598,99TL

hepsiburada.com/samsung-870-evo-500gb-560mb-530mb-s-sata-2-5-ssd-mz-77e500bw-p-HBV000018XLEQ

Samsung 980 500GB 3100MB/-2600MB/S M.2 NVMe SSD MZ-V8V500BW - 638,99TL
https://www.hepsiburada.com/samsung-980-500gb-3100mb-2600mb-s-m-2-nvme-ssd-mz-v8v500bw-p-HBCV000001D8HN


Bu mesaja 1 cevap geldi.

P programmer_onur
2 ay (18744 mesaj)
Hepsiburada indirim yaptığına göre darısı Amazon TR'ye. 500 GB Evo 870 598'e inmişti geçen haftalarda Amazon'da da. Şu dolar kuru ile çok iyi fiyat.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 10 Ekim 2021; 11:35:21 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Cæddy

D Düşünenadam07
2 ay (156 mesaj)
Amazon stokları bitmiş sanırım. Dediğinize katılıyorun. Dolar kuru gitgide yükselmeye devam ediyor. SATA SSD ihtiyacı olup almayı erteleyenler varsa bence bu kez Caddy kardeşimin attığı linki değerlendirmeli.
Paylaşım için teşekkürler Caddy.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Düşünenadam07 -- 10 Ekim 2021; 11:39:12 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur

P programmer_onur
2 ay (18744 mesaj)
Tam sizi etiketleyecektim dostum, önce davrandınız valla, geçen de aynı ürün ve Amazon/Hepsiburada fiyatları konusunda faydalı yorumunuz olmuştu. Amazon inşallah stok getirir ama HB şu an satıyor sadece bu fiyattan



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Düşünenadam07

D Düşünenadam07
2 ay (156 mesaj)
Yeni bilgisayar almak güçleştiği için SSD, RAM gibi sonradan takviye edilebilir bileşenlerin değeri Türkiye'de bence arttı. Yani Türkiye'de bu tarz bileşenler iyi satıyor. Amazon'a yine stok gelebilir ama ne zaman gelir orası muamma. Eğer önünüzde iyi bir fïrsat varsa ille de Amazon diye tutturmaya gerek yok bence. Mesela Samsung'un SSD'leri genellikle sorun çıkarmazlar. Bu yüzden Hepsiburasa satıcılı yerden satın almakta sakınca yok.

Ben 2 ay önce İtopyadan 870 EVO 500 GB 500 TL'ye düştüğü için oradan almıştım ve bir sorun olmadı. Günümüz kuruna bakınca da 500 TL'ye bir daha düşmesi zor görünüyor. Elinizde iyi bir fırsat varsa değerlendirme taraftarıyım fakat yine de düzgün yerlerden almakta fayda var.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Düşünenadam07 -- 10 Ekim 2021; 11:59:12 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur

P programmer_onur
2 ay (18744 mesaj)
Yorumunuz için teşekkür ederim hocam. Bilişimci bir arkadaşımın tespiti ile Hepsiburada'da fake Samsung SSD satan yerler ifşa olmuştu geçen haftalarda. Hepsiburada ise ısrarla o satıcıları halen korumaya ve satış yaptırmaya devam ediyor. Ürünlerin fake olduğunu nasıl anladınız derseniz, çok profesyonelce firmware detaylarına kadar taklit etmişler lakin Smart değerleri ve içini açınca gördüğü tablodan anlamışlar. Satıcı HB bile olsa inanın oraya hiç ısınamamadım ama fiyatın çok iyi olduğu elbette bir hakikat.

Bir de sizin aldığınız 500 GB Evo 870 hakkında genel yorumunuz nedir? Microsoft'un standart AHCI/SATA sürücüleri ile kullanımda bir sorun veya belirgin performans kaybı yaşadınız mı? Eski bir laptop için düşünüyorum SATA 3 destekli. Selamlar.

Not: Eğer Amazon'a bu fiyattan stok gelirse beni de haberdar eder misiniz forumdan, aklınıza gelirsem, çok sevinirim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 10 Ekim 2021; 11:58:17 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Düşünenadam07

D Düşünenadam07
2 ay (156 mesaj)
Hocam önceki mesajımı bununla alakalı editlerken siz bahsettiniz. Samsung SSD'lerin çakması da piyasada çok. Yani dikkat etmek gerekiyor dediğinız gibi. Bir arkadaşım N11'den yksteknoloji adlı mağazadan aldığı 870 EVO çakma çıkmıştı mesela. Ama dediğiniz gibi Amazon veya Hepsiburada'nın kendisinin sattığı ürünleri tercih etmenizde bir sakıncanın olmadığını düşünüyorum.
Kendim SSD'yi aldığım için artık SSD piyasasını sıkı takip etmiyorum ama son zamanlarda inceledığime göre Amazon TR 250 GB stokları vardı en son ve yine HB'yi takip ederek yaklaşık 400 TL'ye düşmüştü fiyatı. Bir süre Amazon'da uygun fiyatlı 870 EVO yakalamak zor çünkü stok yok ve ne zaman geleceği belli değil.

Bu arada sanırım HB 500 TL üzeri alışverişlerde 75 TL indirim yapıyor Tıkla-Kazan'da. Eğer indirim oluyorsa yerinizde olsam değerlendirirdim.

870 EVO deneyimlerime göre oldukça başarılı ve hızında düşme yok fakat şöyle bir durum yaşadım:
SSD'yi ilk alıp laptopa monte ettiğimde önce eski HDD'den SSD'ye Samsung'un programıyla klonladım. Hızı ilk başlarda 90k IOPS READ, 80K IOPS WRITE idi. Sonra sıfırdan format atmak istedim fakat benim laptop eski olduğu için modlu W10 kurayım dedim. Bunu kurdutan sonra bir türlü doğru driverları kurmayı beceremedim ve bunu becermek için üst üste en az 20 kere format attım SSD üzerinden. En son becerdiğimde hız testi yaptığımda 70K IOPS READ, 65K IOPS WRITE olarak ölçtü ve şuanda da böyle. Ama bu durumun benden kaynaklandığını düşünüyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Düşünenadam07 -- 10 Ekim 2021; 12:14:38 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @programmer_onur

B barikat2005
2 ay (79 mesaj)
bu ürün nasıldır sizce almaya değer mi?
bu fiyatlara daha iyi farklı bir marka önerisi olan var mı?
https://www.hepsiburada.com/seagate-barracuda-q1-960gb-550mb-500mb-s-sata-ssd-za960cv1a001-pm-HB00000X92RT


Bu mesaja 1 cevap geldi.

L lecnotr
2 ay (202 mesaj)

B berkay1074
2 ay (1318 mesaj)
araştırabildiniz mi? şuan itopya da 799 tl dram yokmuş sanirim. sata ssd arıyorum bende dram'ı olan..




F Fruko_02
2 ay (75 mesaj)
Hayırlı olsun, yanlız o üründe DRAM bulunmuyor, haberiniz olsun.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Fruko_02 -- 12 Ekim 2021; 21:18:3 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @lecnotr

L lecnotr
2 ay (202 mesaj)
Hocam sadece Microsoft Office programlarını açacağım, hatta Office'i bile tarayıcıdan kullanacağım teknik olarak laptop sadece tarayıcı çalıştıracak. O yüzden çok önemli değil diye düşünüyorum, bilgi için tşkler.




Bu mesajda bahsedilenler: @Fruko_02

B bycax
2 ay (10 mesaj)
Sıfır Kingston NV1 SNVS/1000G 1TB 750 TL den sağlaya bilirim garantili ihtiyacı olan varsa



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


S Sevinckan_216
2 ay (5387 mesaj)
Arkadaşlar merhaba,elimde bu ürün var,ABD’den geldi oradaki satış fiyatı normalde 180-200 dolar +Kdv.Ben bu fiyattan ucuza vereceğim almak isteyen varsa.Sıfır,açılmamış kutusundadır


< Resime gitmek için tıklayın >



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


T TinyAngel
2 ay (1527 mesaj)
Arkadaşlar sizce şu iki üründen hangisini almak mantıklı?

Kingston A2000 SA2000M8/1000G 1 TB M.2 SSD

Samsung 970 Evo Plus 1 TB M.2 SSD





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TinyAngel -- 14 Ekim 2021; 23:50:7 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

P programmer_onur
2 ay (18744 mesaj)
970 Evo Plus tercih ederdim ben olsam. DRAM falan zaten var. Samsung kalitesi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 14 Ekim 2021; 23:55:7 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @TinyAngel