Bu konudaki kullanıcılar: 11 misafir, 3 mobil kullanıcı
13881
Cevap
565389
Tıklama
36
Öne Çıkarma
Cevap: Sızma Zeytinyağı Hakkında Bilgiler (657. sayfa)

G gatila
2 ay (6 mesaj)
3 üreticiden 6 harika yağdan sonra radarımda neler var? Gerçi elimdekiler bana uzun süre yeter gibi ama...

ÖNCELİKLERİM:
* Hekate Memecik 0.2 asit, 328 polifenol
* Dell'Oliva Memecik Premium: Satışta olan uçuk fiyatlı ilk hasat değil, erken hasadı bekliyorum. Teneke alabilirim.
* Drop by Drop İlk Hasat Trilye-Edremit 0.2 asit
* Buta Assos Ayvalık Premium: Sitesinde geçen yıl fiyatları var. Durumu bilen eden?
* Gren Ayvalık-Memecik Blend 0.4 asit
* Tayga Memecik
* Kairos Memecik: Henüz çııkmadı yeni sezon.
* Menteşe Som Domat: Muhtemelen Aralık sonu veya Ocak

YEDEKLER:
* Ayhan Sicimoğlu Yeşil Altın Domat (sanırım şimdilik sadece filtresiz)
* Alhatoğlu Acı Yeşil Domat 0.3 asit
* Nova Vera Yamalak Sarısı: Muhtemelen Ocak-Şubat.
* Menteşe Som Memecik: Muhtemelen Aralık sonu veya Ocak
* Genius Arbequina: Bu çeşidi sevmiyorum ama belki bir de bunlardan denerim.

---
Bir de Nova Vera harika bir Ayvalık müjdesi vermişti. 0.25 asit ve 759 polifenol ile ama sonra ses çıkmadı. Ya ihracata ayırmaya karar verdiler, ya da satış stratejisi olarak sonra çıkaracaklar. Malum, her yıl bazı yağları Ocak-Şubat'ta satışa verirler, aslında Ekim-Kasım'da sıkmış olmalarına rağmen.

---
Sizlerde nasıl radarlar?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 30 Kasım 2021; 5:44:7 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Evet, Annapurna, Olidya ve Granpa 4.5 yıllık serüvenimin en iyileri arasına girdiler dedim. Peki diğerleri nelerdi?

- Nova Vera Memecik Premium 0.1 (2019)
- Nova Vera Hayat 0.2 (2019)
- Nova Vera Beylik 0.2 (2019)
- Nova Vera Trilye 0.2 (2017 ve 2018 ülkenin en iyisi idi, 2019 da en iyilerden biriydi)
- Nova Vera Uslu 0.3 (2018)
- Hermus Trilye 0.1 (2020 Ekim satışı çok iyiydi, aynı yıl Aralık-Ocak satışları ise ortalama idi. Çok beğenince 7 arkadaşıma hediye edip kendime de stokluk ilave aldım ama ikiyle alakasız yağlar geldi. Kazığı yedik yani.)
- Angelos Tonda Iblea 0.34 (2020)

Aralarında tam bir sıralama yapmak zor...
Nova Vera'nın 2017 ve 2018 Trilye'si ile 2019 Memecik, Hayat, Beylik yağlarının kokuları halen burnumda ve o kadar özel kokuları bir daha bulamadım. Yaklaşanlar oldu ama yakalayan olmadı. Annapurna Memecik en çok yaklaşanlardan. Bu yağlar salatada harikaydı ama ekmek banmada kokuları kadar bambaşka bir tat almazdım sanki. Ekmek testinde Olidya Domat, Angelos Tonda Iblea, Granpa Trilye, Hermus Trilye öne çıkıyor nazarımda. Annapurna Memecik ise gerçek bir intense olması ile ayrı bir yerde.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 30 Kasım 2021; 10:7:47 >


S Sancu
2 ay (0 mesaj)
Harika analizler icin tesekkurler, sapka cikariyorum ☺️

Bu sene bizim radar sasti bu fiyatlari gorunce, artik 2’lik ambalajda en iyi yaglara bakacagiz. Genius Arbequina cikaracak 2’lik ama muhtemelen en iyi urununu yine siseye ayiracak. Kairos Memecik 2’lik, Nova Vera Memecik, Organik, Yamalak, Tayga Alaca, Olidya, Duet...vs., bizim radardakiler.

Bu sene prensip olarak sadece 500ml satisli fahis fiyatli urunleri otomatik sildik, buna da Hermus ve Buta Assos ile basladik, 2’lik cikarana kadar bu ve benzeri ureticilerden almayi dusunmuyorum.

Bu arada Nova Vera’nin dedigine gore satistaki Ayvalik o bahsettikleri urunmus. Detayli NV analizinizi de bekliyoruz ☺️

Gerci bu arada Hekate’nin sadece 500+ sise olarak sundugu urun de dekantor cikisinda 0,08 700+ olculmustu ama sonra 0,2 300+’ta karar kildi ☺️ Urun cok iyi de olabilir, nitekim 300+ urunler bazen iyi cikiyor..

Olidya’nin 0,03 cikmasi da pek inanilir gibi degil, rapor istedik donus bile olmadi, muhtemelen satistaki urun 0,2 altidir diye dusunuyorum ama yine de super bir urune benziyor. Filtresiz demisler ama sanirim sise urunleri de filtreli gitmis bir arkadasa, bolusmek icin 5’lik iyi fikir ☺️





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sancu -- 30 Kasım 2021; 1:18:36 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gatila

M mfurkan0
2 ay (281 mesaj)
Annapurna nerede satılıyor ?


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gatila

H Hanbars
2 ay (77 mesaj)
< Resime gitmek için tıklayın >



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @mfurkan0

G gatila
2 ay (6 mesaj)
%25 tanıtım indirimi için bugün son gün. Uzatmazlarsa diyeyim. Bu indirim sadece Ender-i Nadirat serisi için geçerli olabilir, emin değilim. İstanbul dışına kargo dahil değil.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 30 Kasım 2021; 6:1:43 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @mfurkan0

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Çıkan çapka için teşekkür ederim. :)

Ben de bu yıla bu karar ile başlamıştım. Yani ekseriyetle sadece teneke alıp paylaşmak niyetiyle. Ama olmadı. :) Çünkü cezbeden ürünler oldu ve iyi ki cezbetmişler.

Sizinkiler hakkında:
Genius, Kairos, Tayga, Olidya tam radarlık ürünler.
Düet'i dediğim gibi -eğer asidi 0.35 ise- bu yıl düşünmem. Geçen yılki Düet Memecik çok iyiydi ama bu yılki Olidya Domat ve Granpa Trilye daha iyi bence. Ha, özellikle Memecik hastası olanlar tercih edebilir tabi. O yağ güzel bir Memecik örneği idi.

Nova Vera hakkında: Geçen yıl çok bayılmamıştın sanırım. Ne bileyim, yanılıyor da olabilirim ama, bu yıl da benzer sonuç olabilir diye düşünüyorum. Ürün tanıtımlarında Trilye ve Organik ürünleri için vurgulu bir paylaşım görmedim. Tesadüf de olabilir tabi, tek bu kriterden kesin bir yargıya varmak hata olur. Ama önceki yıllarda Nova Vera'nın kendi tanıtımlarındaki vurguları beni net yönlendirmişti. Bu dürüst tanıtımları takdirlik. Ve çok iyi bir ürün çıktığında Serdar Öçten Ünsal da genelde paylaşım yapıyor. Geçen hafta Trilye ve Organik şişeleri ile paylaşım yapmış ama ifadeleri Annapurna için yaptığı kadar vurgulu değildi. Bu da tabi sadece tesadüf olabilir. Kendileri ise bu yıl sanki Ayvalık'ı öne çıkardılar ama... Dediğin gibi eğer satıştaki ürün o ürün ise, neden asit ve polifenol değerleri ilk açıkladıları gibi değil de geçen yıl ile aynı yazılmış? Ben şimdilik ssdece izleme taraftarıyım. Geçen yıl en beğenilen ürünleri Yamalak Sarısı olmuştu. Bence bu yıl da en garantisi o olabilir. Ama onda teneke çıkmıyordu sanırım. Emin de değilim.

Hekate'nin üretiminin çok özenli olduğundan şüphem yok. Ama geçen yıl 200 TL iken bu yıl 150 yapmasının nedeni... a) Daha fazla ürün çıkmış okabilir b) Fakirleşen halka karşı insaf c) Daha zayıf bir yağ çıktı belki de... Hangisi acaba? Benim radarımda her durumda. Yine bu da, bir tadım uzmanına göre geçen yıl nefasetini koruyan az sayıdaki yağımızdan biriydi. Granpa için aynını yazmıştım. Diğerleri ise Milas Uyku Vadisi İksir, Genius ve Assos Athena idi. Ve Hekate ürünleri tükenen üreticilerimizden. Zaten başkasının (Oleamea) tesisinde sınırlı bir üretim yapıyor. Zeytinleri de denemeye değer olabilir.

Olidya'nın arkadaşınıza filtreli gitmiş olabileceği konusu... Belki kağıt filtrelilerden kalmıştır. Belki de doğal çökeltmeyi iyi yapıyorlar ve şimdiden yağ berraklaşmaya başladı.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 15 Aralık 2021; 9:46:43 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Sancu

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Sadece teneke olarak bakarsam önerilerim ve radarımdakiler:

* Olidya Young&Verde Domat: Şahane yağ! 0.03 asit gibi rekor değer açıkladı ama raporu henüz görmedik. 450 polifenol. Şimdilik sadece filtresiz ve 5 litre. Filtresiz ürünün sıkımdan itibaren 1 ayda tüketilmesi önerilir. Bazıları 2-3 ay dese de benece değil. Doğal çökeltme tamamlanınca alınabilir. 2 litre çıkması da olası. Bence sezonun en iyi teneke ürünü olabilir.

* Granpa Gold Trilye: 2 litre 200 TL'ye daha iyi bir yağ çıkması zayıf olasılık. 0.27 asit, 560 polifenol.

* Alhatoğlu Acı Yeşil Domat: 0.3 asit. Teneke değil ama toplu alımda 250 ml şişelerin fiyatı gayet iyi. Hediyelik dağıtmaya şahane. Yeni sezon çıktı ama denemedim. Erken çıkmış olması bir artı. 19 Ekim.

* Tayga Memecik: Şimdilik sadece filtresiz.

* Kairos Memecik: Henüz yeni sezon çıkmadı. Sezon geçişlerini net paylaşmıyor sanırım. Bu şimdiye kadar beni uzak tuttu bu üreticiden ama geçen yıl beğenilmişti, bu nedenle radara aldım.

* Dell'Oliva Premium Memecik: Henüz yeni sezon tenekesi çıkmadı. 1 veya 3 lt oluyor. Ben denemedim ama geçen yılın en beğenilenlerinden oldu. Zeytindostu'nda Premium ödül aldı. Ama çıkması geciktikçe hevesim düşer. Ayrıca, 250 ml 150 TL'ye satılan ilk hasatta bile asit 0.42 ise, henüz çıkmayan erken hasatta asit kaç olacak bakalım.

* Menteşe Som Memecik: Aralık sonu veya Ocak.


---
Bunlar tabi her ne kadar bazı şişe ürünler gibi uçuk fiyatlı olmasalar da yine de ortalama üstü fiyatlı özel ürünler. Daha bütçe odaklı teneke önerilerimi üstte bir soru üzerine paylaşmıştım.

---
Bunlar radarımda ama hakkında net öneren yorumlar okumadığım veya çok iyi analiz sonuçları görmediğim sürece açıkçası teneke olarak Olidya ve Granpa devam etmeyi tercih ederim. Bu sezonda denediğim, garanti ürünler sonuçta.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 30 Kasım 2021; 7:18:46 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

S Sancu
2 ay (0 mesaj)
Ihracata gittigi uretici tarafindan dogrulandi 😕😕
Bu ulkenin topraklarindan cikan kaliteli bir urunun cok kisa bir sure ic piyasaya sunulup sonra komple ihracata verilmesi ulkemizin aci bir gercegi malesef, ustelik bu kaliteyi 5’lik ambalajda alma sansimiz var iken.. Acikcasi bence gecen seneki en iyi Memecik’ti. Ayni makineyi kullanan Gaia Oliva’dan daha iyi, Oleamea’dan ise cok daha iyi, hatta Nova Vera Memecik’ten kat kat daha iyiydi bence 😕

Hekate de cok kisitli bir uretim, sadece 300 litre civari, fiyat da polifenol dusuk cikti diye boyle oldu diye dusunuyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sancu -- 30 Kasım 2021; 23:34:27 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gatila

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Evet maalesef, geçenlerde de yazmıştım, yıllardır fakirleşen bir ülkenin vatandaşları olarak, arada bir iyi ürünlere ulaşma şansımız olursa (zeytinyağı veya diğer her türlü üründe) kendimizi şanslı hissetmeliyiz artık.




Bu mesajda bahsedilenler: @Sancu

E Eudo
2 ay (407 mesaj)
sn gatıla nın lıstesıne bır goz gezdırdım cogu aşina oldugum markalar ama forumda daha once hıc dıllendırılmemış bır marka gozume captı gecen sezon bu urunu denemıstım

edremıt cınsı yag sevenler bence PİRAYE ye bır sans versın edremıtten hıc beklemedıgım kadar yogun yakıcılıgı var neredeyse memecık o derece yani meyvemsılıgı ve nefasetı cok hos


Bu mesaja 1 cevap geldi.

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Seramik şişeler %30 indirime girmiş. Yine pahalı gibi durabilir ama el yapımı güzel şişeye veriyoruz parayı tabi.
Güzel bir hediyelik.

https://www.piraye.organic/kategori/seramik-sise-zeytinyaglari




Bu mesajda bahsedilenler: @Eudo

_ _TUTANKHAMUN_
2 ay (485 mesaj)
Bugün alıp denediğim yağ mavras marka giritli bir ailenin ürettiği Küçükkuyu bölgesi erken hasat soğuk sıkım filtre edilmiş zeytinyağı akış tipi bilyalı kapak ,alma düşüncesi olacaklara fikir verebilir öncelikle yağ gerçekten kaliteli ve atın madalya kazanmış aroması dengeli kokusu oldukça fresh domates sapı ,taze biçilmiş yeşil ot belirgin olarak hissediliyor acılık ve yakıcılık biraz geç geliyor yaklaşık 15 saniye civarı seviye olarak ise (orta) denilebilir kampanya durumlarına göre değerlendirilir nitelikte 😉 < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _TUTANKHAMUN_ -- 1 Aralık 2021; 19:53:3 >

< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


İ ilonsahiden
2 ay (2355 mesaj)
trendyol kampanyasıyla , lt si 27 tl ye malolan mutili yi bugün denedim
geçen yıl aldığım velvetten güzel şerifoğlu na benzettim
benzer fırsat bulursam almayı düşünüyorum




S Sancu
2 ay (0 mesaj)
Annapurna’nin 112 lira etmeyecegi kanaatindeyim malesef.. Gitti 112..

Bence bu tur danismanlarin verdigi puanlari 2’ye bolunuz. Cok iddiali iseler Leone d’Oro’ya girsinler..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sancu -- 1 Aralık 2021; 22:6:53 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Bu durumda kendimi fazla gazlamış hissettim ve üzüldüm. :)
O zaman bundan sonra düşünecekler için not: Bir beğenen, bir de "112 TL etmez" diyen var. Kaldı ki, eğer indirim süresi uzatılmadı ise (bilgim yok), liste fiyatı 150 TL.

Memecik için söylüyorsundur diye düşünüyorum. Bu yorumunu görünce şişeyi tekrar bir kokladım. Son 1.5 yılda kokladığım en güzel yağ bence. Her şey koku değil tabi, o ayrı. Ben genel olarak -ilk izlenimde- çok beğendim ama ekmek banmaya ve salataya uygun olmadığını da düşünüyorum. Tabi bir süre faklı şekillerde deneyince belki "ilk izlenimde abartmışım" demem de olası. Dün dündür, bugün bugün. :)

Ben bazı yağlar için "çok iyi bir ürün ama benim damağıma uygun değil" diyorum. Özellikle Arbequina'dan iki tane özenli üretim için bunu söylemiştim. Ve bu nedenle bu çeşide mesafeliyim artık ama belki de farklı şanslar vermeliyim.
Veya Annapurna Ayvalık yine bence çok iyi yağ ama tam benim damağıma uygun değil.
Ama anladığım kadarıyla sen Annapurna Memecik için sadece damağına uymamasından değil, yağın o kadar iyi olmamasından bahsediyorsun, doğru mu?

Bir de: Hani beğenip beğenmemek veya damağa uyup uymaması bir yana, sence 8-8-8'lik bir yağ mı?

Annapurna için tereddüdüm şu yalnız: Filtreli ama tam berrak değil. Kaba filtre dediklerinden mi ki? Acaba bu hafif bulanık durum, bir filtresiz yağ kadar hızlı olmasa da, uzun vadede yağın nefasetinde azalmaya yol açabilir mi? Ben bu olasılığa karşı elimdekiler içinde Annapurna'ya öncelik verip Olidya ve Granpa'yı sonraya saklayacağım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 1 Aralık 2021; 22:22:48 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Sancu

S Sancu
2 ay (0 mesaj)
Ustat, bence durumun sizin ve bizimle alakasi yok.. Durum zaten tamamen subjektif. Ama urunun 8-8-8 olmadigina 1 milyon liraya bahse girerim 😃😃😃😃



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @gatila

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Ben o bahse girmem ama üreticinin ve sanırım o puanı yaptığı tadımla vermiş olan Serdar Öçten Ünsal'ın bu bahse girmesini can-ı yürekten isterim. :)
Hatta avans verin bir puan da, o kadarlık yanılma payı olur deyin, 7-7-7 üzerine 1 milyon TL. Olmaz mı?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 1 Aralık 2021; 22:38:18 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Sancu

S Sancu
2 ay (0 mesaj)
Olur, 7-7-7 olmadigina dair 1 milyon liraya bahse girerim ☺️ Gerci belki de gercekten 7-7-7’dir ama kesinlikle Zurih’te bu puani alamaz.

Nedense urun bana gecen seneki Duet Memecik’e cok benzer geldi, sadece Duet’e gore aciligi daha fazla yakiciligi ise biraz daha dusuk geldi. Yakicilikta Tonda Iblea’ya ise yaklasamadi ☺️ Bir de urunun baskin kokusu cimen, baskin aromasi da aci zeytin yapragi ve meyvemsilik pek kompleks degil gibi. Bu koyu renk acaba fazladan yaprakli uretimin sonucu olabilir mi?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sancu -- 2 Aralık 2021; 14:43:23 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @gatila

G gatila
2 ay (6 mesaj)
Boztepe geçen yıl sadece 135 şişe ürettiği Damak Sefası Domat ürününü yeni sezon yağı çıkana kadar (yani bir yıl boyunca) bitirememişti. Yeni ürünün stoklara girmesi ile eski şişe ürün stoklardan kalkmış. Kalan şişeleri toptana mı verdiler , yoksa kendilerine mi sakladılar, bilemiyoruz.

Yalnız, yeni ürünü bu sefer 400 şişe olarak çıkarmışlar. Geçen yıl sadece 135 şişeyi bitirememişlerdi. 400 şişe nerden baksan 3-4 yıl gider herhalde.

Ayrıca: Aynı isimle (Damak Sefası) bir de 5 lt ürün çıkarmışlardı. "135 şişenin (67.5 kg) ne kadarını tenekeye ayırdınız?" diye sorduğumda "o da domat ama farklı ürün" yanıtını almıştım. Yani isminin aynı olması ürünün de aynı olduğu anlamına gelmiyormuş. Böyle yapan başka üretici biliyor musunuz?

Merak edenler Facebook sayfalarının değerlendirmeler bölümünde kendileri ile yazışmalarımızı okuyabilir. Beni savcılığa vermişler. İddialarımı yargı önünde kanıtlamam gerekecekmiş.

İddialarım bunlar, artık hangisini kanıtlamam gerekiyorsa:
1) 135 şişeyi 1 yılda bitiremediler. Bunu mu kanıtlamam gerekiyor?
2) Farklı 2 ürün aynı isimle satılıyor. Bunu mu kanıtlamam gerekiyor?
3) Filtresiz bir ürün 1 yıl boyunca satışta kalıyor. Bunu mu kanıtlamam gerekiyor?

Arkalarından konuşmuş olmamak için kendilerine bu sayfanın linkini iletiyorum.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gatila -- 2 Aralık 2021; 0:42:40 >