| Gün içinde sizlere uğrasam bu sorunlara bakabilir miyiz? İsminiz nedir oraya geldiğimde sizi bulabilmem için. |
|
otogaz sistemi mi elektrikli arabamı uzun vadede karlı sorusunu yapay zekaya sorduk ve şarj altyapısı olmayan bir bölgedeyseniz LPG hala en mantıklı "ekonomik" kaçış noktasıdır. |
|
Jetta 1.6 düz motor aracım var. Yıllık 4-5 bin km yapıyoruz. Taş çatlasın 6bin km olur. Şuan şehir içi 11.5 litre yakıyor. Şehir dışı 5.5 litre. LPG takılması mantıklı mı? Ne kadar sürede amorti eder |
|
sayın @saasc km de 2,5 tl bile kar etmiş olsanız yılda 12500 tl tasarruf demek .buda 18 ayda amortisman demek .Atiker astikfast obd şuan 18500 tl .tabi araç satılırken lpg üzerine koymuş olmanız cabası |
| Merhaba chery tiggo 8 pro ex 2024 model 21.000 km aracım için lpg taktırmak istiyorum. Prins ve brc fiyatı ne kadardır? Motor garantisi durumu oluyormu? |
| merhaba prins vsi 3 di şuan 65bin tl motor garantisi için 10 bin km aşmamamış olmalı |
| Torres 2025 için Prins VSI-3 DI nasıl önerirmisiniz. |
|
Aradan 2 sene geçiyor ama neler yaşadığımı ve nasıl çözdüğümü paylaşmak istedim. Gaz kelebeği, map , krank sensör, ateşleme pipo bobin , evap , egzantrik sensörü gibi bir çok parçayı değiştirdim. bunlarla çözülmediğinde Üst Kapak söküp contayı ve subapları kontrol ettim. Buradada temiz gözlemledik. Yeni subaplar takılarak araç toplantı. Triger zamanlama kontrol edildi. acaba dedim dişmi atladı onada bakmış olduk. Kompresörden el yapımı vakum makinesi yaptım bebe yağı ile hem emme hem egzoza dair ne kadar yer varsa vakum kaçak testi yaptım. tertemiz çıktı. Bazı yaptığım işçilikler %5-10 oranında enjeksiyonda düzelme sağlarken bazıları ( çoğu sensör) hiç fayda sağlamadı. Subap değişiminden sonra biraz toparlama oldu ama %50 oranında azalmıştır arıza oranı. Sonra şunu gözlemledim.Sıcak havalarda Rölantinin çok güzel olduğunu ama soğuk yani oksijenin bol olduğu havalarda rölantinin daha çabuk etkilendiğini gözlemledim.Yani araçta enjeksiyon zamanlama fakir karışım durumu var. Ayrıca egzoz emisyon testlerinde afr fakir çıkıyordu.Araç muayeneden bile zor geçiyordu. Lpg de zaten çalışamıyordu bunu hiç söylemiyorum bile. En son okuya araştıra konuyu Oksijen sensörüne getirdim. 20 yılın yaşlanması ile oksijen sensörü yavaşlamış.rölantinin dalgalanıp toplayamama sebebi oksijen sensörünün bilgiyi yetiştirememesinden kaynaklıymış. Son bir umutla oksijen sensörü aldım. Alfa obd programının tam sürümü ile benzin haritasını sıfırladım ve o günden sonra bir daha sorun çıkartmadı. Şuan afr değer benzinde tabi 14.7 2 yıl sonunda Sıradan bir lpg ciye gittim. Tek atışta otomatik kalibrasyonda rölanti tuttu.Şimdi ayarları kendim yapmayı öğrenip haritayı düzenlemeyi öğreneceğim sıradaki hedefim bu. İşin özü şu 2 yılda bana ustalık ücreti olmadan sadece parça maliyeti olarak bile aracın bedelinin %25 ini harcatan bu arıza sadece 2000tl lik bir oksijen sensörü ile çözüldü.Diğer kısımların yenilenmeside elbette aracı tazeledi var olan %5-10 neyse artık eksiklik enjeksiyon zamanlamasına olan etkilerini azalmış oldu bunlarıda öğrenmemi sağladı.bana öğrettiği şeyleri para ile satın alamam. SORU 1 Şimdi hocam sorum şu aracım fiat panda 1.2 8v motor kısmı çok sıkışık enjektörler bujiler hepsi aynı noktada. üzerine birde hava kutusu geliyor. bir lpg enjektörü koyacak dahi yer yok. Enkektörler motorun sağına konulmuş buda 1.silindire 30cm 4.silindire 15cm bir hortum gelmesine sebep oluyor yani mesafeler neredeyse %100 oranda alakasız. Bunun performansı geçtim subaplara subapların sıcaklığa maruz kalmasına fakirliğe etkisi nedir? çok sıkıntı olur mu çünkü asla çözüm bulamıyorum açık hava filtresi koyup külbürtör kapağına taşıyıcı yapmam gerekiyor. bir noktada orjinal olmayan bu işçilikte anlamsız geliyor. Ama mecbur kalırsam kralını yaparım elbette. SORU 2 Şuan üzerinde 2005 yılının teknolojisi olan nanofast sistemi mevcut. Lpg ci önerdi son gittiğimde yapabileceğimiz önerilere açığım dedim enjektörleri hızlandıralım 2ohm takalım dedi gold serisi 2 ohm enjektör taktık. En azından gecikme telafilerini biraz azaltmak istemiştim. Ama daha sonra 2ohm enjektörlerin neredeyse 2 kat fazla enerji çektiğini ve ecuyu yakabileceğini öğrendim değerli ustam bu bilgiyi benimle paylaşma nezaketinde bulunmadı. Oysaki ben zaten elektronikçiyim. SORU 3 Nanofasttan fast ta yada başka bir sisteme geçiş yapsam. Araba güvenliği ve yakıt verimliliği açısından daha iyi bir noktaya gelirmiyim. Bu işçiliğe değer bir sonuç verir mi? Kablo alt yapıları aynı mı yoksa yine tesisatı bir dünya kesip biçmek gerekecek mi? Kendim dışında birinin ellerine elektrik tesisatını emanet edemem. mümkün değil. Daha önce kazma bir usta tarafından çekiştirilmekten kopan bir ecu kablosunu bulmam 2 ayımı almıştı. |
| sayın @GrandMasterTurks prins vsi3di kiti bu araca uyumludur sıkıntısz kullanabilirsiniz. |
|
Fiat panda gibi araçlarda LPG sıralı sistemlerde tekli (bağımsız) enjektör kullanımı, geleneksel 4'lü veya 3'lü kütük (rail) enjektörlere kıyasla hem montaj hem de motor performansı açısından çok ciddi avantajlar sağlar. Özellikle yeni nesil, hassas motorlarda tekli enjektör kullanımı neredeyse bir zorunluluk haline gelmiştir.Geleneksel kütük enjektörlerde, enjektörler bir blok halinde durur ve motor silindirlerine giden hortum boyları mecburiyetten uzun tutulur. Tekli enjektörlerde ise her bir enjektör, silindirin gaz girişine (emme manifolduna) en yakın noktaya bağımsız olarak yerleştirilir.Faydası: Hortum boyu minimuma indiği için gazın silindire ulaşma süresi kısalır. Gaz tepkimesi hızlanır, araçta tekleme, yığılma veya geç hızlanma gibi sorunlar yaşanmaz.Her silindirin enjektörü kendi girişinin hemen üzerinde olduğu için, benzin enjektörünün çalışma mantığına en yakın enjeksiyon zamanlaması elde edilir. Motorun alt devirlerindeki cansızlık ortadan kalkar. Araç benzindeki performansına çok daha yakın bir sürüş keyfi sunar.Eşit Gaz Dağılımı ve Yakıt TasarrufuKütük enjektörlerde gaz ortak bir borudan dağıtıldığı için bazen silindirlere giden gaz miktarında milisaniyelik veya miligramlık sapmalar olabilir. Tekli enjektörlerde her silindir ihtiyacı olan gazı tamamen eşit ve dengeli bir şekilde alır.Motorun daha kararlı, sarsıntısız ve "rolantide dalgalanma yapmadan" çalışmasını sağlar. Doğru yanma sağlandığı için yakıt tasarrufu maksimuma çıkar. Nano fast model için 2 ohm değil 3 ohmluk tekli enjektör kullanıp basıncı 1 bar civarı kullanıp iyi kalibrasyon yapmanızı öneririm . |
En Çok Görülen Nedenler
1. Hava Kaçağı
- Emme manifoldu kaçakları
- Vakum hortumu çatlakları
- PCV valfi arızası
- Kelebek gövdesi çevresinde kaçak
2. → MAP sensörü hortumu çatlağı / kaçak bukısıma muıtlaka dikkat edin:3. Oksijen Sensörü (Lambda) Arızalı
- Fakir karışım sinyali gönderiyor.
4. Yakıt Sistemi Sorunları- Zayıf çalışan yakıt pompası
- Yakıt filtresi tıkalı
- Enjektör tıkanması
....... LPG’li Araçlarda Ek Olası SebeplerŞimşek Otogaz Olarak tavsiyelerimiz: İyi bir afr ayarı yaptırın !
→ Regülatör basıncı düşük
- 1.0 bar altına düşünce fakir çalıştırır.
→ MAP sensörü hortum bağlantısı yanlış / gevşek- Bunu %90 LPG’li City’de görülebliyor .
→ LPG kalibrasyonu fakirBu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle