Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
496
Cevap
35280
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Sid Meier’s Civilization VI (2016) [ANA KONU]
G
8 yıl
Yüzbaşı

Yorumların hepsini okudum, sanıyorum burada kimse Civilization VI'yı oynamamış veya 1 saatte 400 turn yaparak "beğenmedim" demekten öteye gidememiş. Grafikler dışında köklü değişiklik yok diyeni var, ergenlere yönelik yapılmış diyeni var.... var da var...

Genel olarak sıralamak gerekirse,

- Şehir sistemi tamamen değişmiş. Her şehri aynı anda geliştirmeye çalışmak mantıksız bir hale gelmiş. Şehirlerin konumu, dağın kenarında olması, liman, nehir vs. yanında olması önemli. İçlerine yapılan "district" lerin aldığı bonuslar da buna göre değişiyor.
- Builder mantığı çok anlamlı hale gelmiş. 3 kez instant geliştirme yaptıktan sonra yok oluyor.
- Policies tüm oyun stratejinizi, oyun boyunca değiştirebilmenize imkan tanıyor. Government biçiminin direk etkisi hissediliyor.
- Artık yol yapmıyoruz. Bu bile başlı başlına çok önemli yenilik. Yollar, siz bir şehirden şehire ancak Trader gönderirseniz, otomatik olarak oluşuyor. Tabi oyunda ROME seçerseniz "Her yol Roma'ya çıkar" sözünü dikkate alarak, kurduğunuz tüm şehirler otomatikman Roma'ya bağlanıyor.
- Din çok daha etkili bir hale gelmiş. Missionary, apostle ve inquisitorları rakip civ'lere spamleyerek, eğer uygun policyleriniz varsa çok iyi bonuslar kazanabiliyorsunuz. Kendi apostle'ınız rakip dine mensup haldeyse, kendi kendileriyle de savaştırabilirsiniz. Ayrıca infantry ile AP harcamadan missionary'leri alabiliyorsunuz Pac-Man gibi :)
- Spy kavramı tamamen değişmiş. Spy'ların yakalanması halinde pazarlık konusu olması iyi olmuş. Sırf buna özel olarak DLC geleceğini düşünüyorum.
- Hep bildiğimiz bazı wonderların bonusları daha anlamlı biçimde güncellenmiş.
- Deniz ve kara araçları için CORP, FLEET, ARMADA, ARMY oluşturabiliyorsunuz.
- EUREKA ve GREAT PERSON konsepti değişmiş. Özellikle EUREKA ile çok iyi bonuslar geliyor.
- GREAT WORKS ve TOURISM konsepti daha anlaşılır olmuş.
- City State ilişkisi değişmiş, biriyle "Suzerain" olduğunuzda bu orada kalmıyor, sürekli olarak daha çok envoy gönderen de kalıyor olması iyi olmuş, rekabeti direk arttırıyor.
- Savaşmak için Casus Belli eklenmesi de iyi olmuş. Nedensiz yere sağa sola saldırıyor olmanın saçmalığı, büyük ihtimalle daha sonra gelecek Birleşmiş Milletler ya da Corporations gibi bir DLC ile yaptırımlara tabi hale gelecek diye düşünüyorum.
- Yapay zeka pek etkili değil. Modern Era'dan sonra saçmalıyorlar ancak bu da nasıl bir Victory Condition oynadığınızla doğru orantılı.
- Son çare olarak kullanılacak Thermonuclear ve Nuclear Missile'ları eski oyundaki gibi oradan oraya sürüklemiyoruz. Yaptığımızda inventory'e giriyor. Daha sonra Nuclear Submarine yaptığımızda inventory'de ne kadar varsa oradan harcayabiliyoruz ya da Military Engineer ile Missile Silo yaparak AI'a karşı tehdit unsuru olabiliyoruz. Missile Silo veya missile yaptıktan sonra bolca Denounce alacağınızı ve ticaret bonuslarının azalacağını unutmayın. Tabi şu da var nuclear missile'a rağmen dayanan şehirler olurdu Civ 5'te. Bu seride artık öyle bişi yok ki en mantıklısı da o. Missile vurduğu yeri bitiriyor net olarak.
- Teknolojik gelişmelerde, infantry ve vehicle sayısı biraz azalmış sanıyorum emin olmamakla birlikte. Örneğin Rifling'i geliştirdikten sonra direk Musketeer'a geçiyor, arada Rifleman vardı, artık yok.

Aklıma gelenlerin dışında direk oyuna etkisi olan daha birçok özellik var. Türklerin olmaması şaşırtıcı değil, büyük ihtimalle Paradox gibi DLC'leri çoğaltıp, çok spesifik olarak hazırlanmış içerikler göreceğiz diye düşünüyorum. Türkler de bu şekilde ayrı bir DLC ile zaten gelecektir. Bunun dışında genel rapor ve istatistiki verilere ulaşmak zor,i çok basitleştirilmiş. Özellikle yapıldığını düşünüyorum ama bunu ergenlere yönelik olmuş diye sığ bir yoruma hapsetmek doğru değil.

Özetle serinin diğerlerinden bu kadar ayrılan tek oyundur Civ 6. Her açıdan yeni, eski oyunların hepsini oynamış kişiler için de güzel bir deneyim.

edit: imla





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DF3D00E4D -- 25 Ekim 2016; 12:06:32 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
Oyunla yeni tanışan arkadaşların sorularına genel cevap vereyim.

-Oyunu çıplak hali ile oynamanızı pek önermem. Daha doğrusu Rise and Fall ve Gathering Storm ile gelen yenilikler oyun...
Yoruma Git
Yorumun Devamı srvngrc - 4 yıl +5
Civ serisini oynayanlar gerçek hayatta bir süper güç neden bir yeri işgal eder, neden kendi petrolünü değil de uzaktakini önce harcar ve onu başkasına yar etmez, bir...
Yoruma Git
Yorumun Devamı trakianboy - 5 yıl +3
Civilization 5 varken boşa uğraşıyorlar hala en iyisi brave new world
Yoruma Git
yasimboo - 6 yıl +1
D
8 yıl
Yüzbaşı

Gercek hayatta bir isci 4000 sene mi yasiyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @oguz_19811981
G
6 yıl
Binbaşı

Oyunla ilgili şahsi düşüncelerim şöyle:

Artılar:
+ Yeni tür birimler var ve artık sadece kendi görevlerini yapmakta etkililer.
+ Casusların kullanımı geliştirilmiş ve yeni eylemler yapabilme özelliği getirilmiş. Örneğin sanat eseri çalma, hedef şehirde isyan başlatma gibi.
+ Yeni bina kurma şekli (District) eski oyuna göre daha güzel. Şehirlerin dolu dolu gözükmesini sağlıyor.
+ Yapay zeka eski oyuna göre çok daha iyi.
+ Yeni nükleer silahlar daha güçlü ve kullanım şekli eski oyuna göre daha iyi ve mantıklı. Artık ürettiğiniz nükleer silahları direkt kullanamıyoruz. Önce bu silahları bombardıman uçaklarına veya nükleer denizaltına yerleştirip o şekilde kullanıma hazır hale getiriyoruz.
+ Civ5'deki Policy sistemi değiştirilmiş ve daha güzel hale getirilmiş.
+ Zaferlere dini zaferin de eklenmesi çok güzel olmuş.
+ Artık farklı türlerde savaşlar açılabiliyor. Örneğin dini cihat savaşı, kolonileştirme savaşı, özgürlük getirme savaşı vs. gibi.
+ Yeni güncellemeyle gelecek altın-karanlık çağlar.


Eksiler:
- Dünya kongresi yok.
- Birimleri başka ülkelere hediye etme yok. Çok büyük eksik. Artık savaşta kaybeden ülkeye silah yardımı yapamıyoruz bu yöntemle.
- Arayüz inanılmaz kötü. Neyin nerde olduğu belli değil. Çoğu şeyi öğrenemeden oyunu yarım yamalak oynadım. Civ5 bu konuda kat kat üstün.
- Grafikler güzel olmasına karşın çok renkli olduğu için oyun alanı çok karışık görünüyor.


Her ne kadar artılar fazla olsa da ciddi eksi yanları, çorbaya düşmüş sinek misali oyundan aldığımız bütün zevki yerle bir edebiliyor. O yüzden şimdilik Civ5'e devam edeceğim.



O
7 yıl
Çavuş

quote:

Orijinalden alıntı: casualities

Yorumların hepsini okudum, sanıyorum burada kimse Civilization VI'yı oynamamış veya 1 saatte 400 turn yaparak "beğenmedim" demekten öteye gidememiş. Grafikler dışında köklü değişiklik yok diyeni var, ergenlere yönelik yapılmış diyeni var.... var da var...

Genel olarak sıralamak gerekirse,

- Şehir sistemi tamamen değişmiş. Her şehri aynı anda geliştirmeye çalışmak mantıksız bir hale gelmiş. Şehirlerin konumu, dağın kenarında olması, liman, nehir vs. yanında olması önemli. İçlerine yapılan "district" lerin aldığı bonuslar da buna göre değişiyor.
- Builder mantığı çok anlamlı hale gelmiş. 3 kez instant geliştirme yaptıktan sonra yok oluyor.
- Policies tüm oyun stratejinizi, oyun boyunca değiştirebilmenize imkan tanıyor. Government biçiminin direk etkisi hissediliyor.
- Artık yol yapmıyoruz. Bu bile başlı başlına çok önemli yenilik. Yollar, siz bir şehirden şehire ancak Trader gönderirseniz, otomatik olarak oluşuyor. Tabi oyunda ROME seçerseniz "Her yol Roma'ya çıkar" sözünü dikkate alarak, kurduğunuz tüm şehirler otomatikman Roma'ya bağlanıyor.
- Din çok daha etkili bir hale gelmiş. Missionary, apostle ve inquisitorları rakip civ'lere spamleyerek, eğer uygun policyleriniz varsa çok iyi bonuslar kazanabiliyorsunuz. Kendi apostle'ınız rakip dine mensup haldeyse, kendi kendileriyle de savaştırabilirsiniz. Ayrıca infantry ile AP harcamadan missionary'leri alabiliyorsunuz Pac-Man gibi :)
- Spy kavramı tamamen değişmiş. Spy'ların yakalanması halinde pazarlık konusu olması iyi olmuş. Sırf buna özel olarak DLC geleceğini düşünüyorum.
- Hep bildiğimiz bazı wonderların bonusları daha anlamlı biçimde güncellenmiş.
- Deniz ve kara araçları için CORP, FLEET, ARMADA, ARMY oluşturabiliyorsunuz.
- EUREKA ve GREAT PERSON konsepti değişmiş. Özellikle EUREKA ile çok iyi bonuslar geliyor.
- GREAT WORKS ve TOURISM konsepti daha anlaşılır olmuş.
- City State ilişkisi değişmiş, biriyle "Suzerain" olduğunuzda bu orada kalmıyor, sürekli olarak daha çok envoy gönderen de kalıyor olması iyi olmuş, rekabeti direk arttırıyor.
- Savaşmak için Casus Belli eklenmesi de iyi olmuş. Nedensiz yere sağa sola saldırıyor olmanın saçmalığı, büyük ihtimalle daha sonra gelecek Birleşmiş Milletler ya da Corporations gibi bir DLC ile yaptırımlara tabi hale gelecek diye düşünüyorum.
- Yapay zeka pek etkili değil. Modern Era'dan sonra saçmalıyorlar ancak bu da nasıl bir Victory Condition oynadığınızla doğru orantılı.
- Son çare olarak kullanılacak Thermonuclear ve Nuclear Missile'ları eski oyundaki gibi oradan oraya sürüklemiyoruz. Yaptığımızda inventory'e giriyor. Daha sonra Nuclear Submarine yaptığımızda inventory'de ne kadar varsa oradan harcayabiliyoruz ya da Military Engineer ile Missile Silo yaparak AI'a karşı tehdit unsuru olabiliyoruz. Missile Silo veya missile yaptıktan sonra bolca Denounce alacağınızı ve ticaret bonuslarının azalacağını unutmayın. Tabi şu da var nuclear missile'a rağmen dayanan şehirler olurdu Civ 5'te. Bu seride artık öyle bişi yok ki en mantıklısı da o. Missile vurduğu yeri bitiriyor net olarak.
- Teknolojik gelişmelerde, infantry ve vehicle sayısı biraz azalmış sanıyorum emin olmamakla birlikte. Örneğin Rifling'i geliştirdikten sonra direk Musketeer'a geçiyor, arada Rifleman vardı, artık yok.

Aklıma gelenlerin dışında direk oyuna etkisi olan daha birçok özellik var. Türklerin olmaması şaşırtıcı değil, büyük ihtimalle Paradox gibi DLC'leri çoğaltıp, çok spesifik olarak hazırlanmış içerikler göreceğiz diye düşünüyorum. Türkler de bu şekilde ayrı bir DLC ile zaten gelecektir. Bunun dışında genel rapor ve istatistiki verilere ulaşmak zor,i çok basitleştirilmiş. Özellikle yapıldığını düşünüyorum ama bunu ergenlere yönelik olmuş diye sığ bir yoruma hapsetmek doğru değil.

Özetle serinin diğerlerinden bu kadar ayrılan tek oyundur Civ 6. Her açıdan yeni, eski oyunların hepsini oynamış kişiler için de güzel bir deneyim.

edit: imla

@casualities eline sağlık hocam yorumları okuduktan sonra senin cevabına benzer birşeyler yapmak niyetiyle okumaya devam ediyordum ve senin cevabına rastladım. İlk cümleni aynen alarak üstüne ekleyerek devam ediyorum.

Yorumların yapılma düzeyi gerçekten neredeyse oyunu açmış kapamış kişilerden oluşuyor sanırsam. civ3'ten beri oyunun başında geçirdiğim saatleri toplasam çıkan sayıya ben de inanamam. Ve bu şekilde yorumum şudur ki şu an için Civ6 bana göre çok iyi olmuş puanım 9,5/10 dur. Kırılan 0.5'in de Osmanlı eklenmemesine ve pahalı olmasına bağlarım. Ama

Şu an için oyun sürem 46 saat olmuş durumda ve bunun yanında çalışmam gereken çok yakın bir zamanda sınav var.

Oyunun daha ilk günlerinde oynayıp bu oyun olmamış diye yorum yapmak bencillik ve emeğe saygısızlıktır. Civ5 çıktığında da oyunun ne kadar boş olduğunu hatırlatmak mı gerekiyor. 6 senedir oynanan 2 tane ana expansion paketi gelmiş bir civ5 ile nasıl karşılaştırabilirsiniz?

Görüntünün renkli olması görsel bir şeydir "zevkler ve renkler" ona yorum yapmanın anlamı yok. Ben beğendim farklı olmuş bence sıkıntı yok.

Fiyat konusunda da standart 219 ve dd 293 çok absürd fiyatlar. Ben gamesplanetten aldım dd'yi 205 liraya falan geldi £56 tam fiyatı. standart da £40 o da 125-130 liraya denk geliyor.

@casualities'e ek olarak farklılıkları şöyle yazayım.
- amenities eklenmiş civ5 deki mutluluğa denk geliyor ama çok ilginç bir hesaplama yöntemi var klasik şu kadar luxury var hesabı değil yani. (şehirler farklı paylaşılıyor v.s.)
- diplomasi çok değişmiş sizi sevmenizi veya sevmemesini planlarına (agenda) uygunluğa göre belirliyor. İlk izlenimin bile pozitif ya da negatif etkisi var. En ufak şeye küsebiliyolar :D mesela apostle veya missionary ile dini bütün şehirlerinden birine gidip yaymaya çalışırsanız.
- district sistemini ve özellikle de koyacağınız yerleri zaten 1-2 oyun tamamlamadan anlamak çok da mümkün değil. Ayrıca bir wonder bile dikecekseniz daha şehri kurarken düşünmeniz gerekiyor. Çünkü hiç bir şehriniz o wonder'ı kurmaya uygun olmayabilir. Öngörülü olmak ve daha settler'ı o kare ye getirip şehri kurarken şunu şöyle kurarım böyle kurarım diye kafa yormanız gerekiyor. Çok güzel olmuş, micromanagement olmuş, hardcore olmuş çok da hojj olmiş :D
- ai biraz garip olmuş açıkçası çok zekice hareketleri de var malca da oynuyorlar. ama bu muhtemelen geribildirimlerle ve çıkacak update lerle düzelir zamanla.

Şimdilik bu kadar sonra editlerim aklıma bir şey gelirse
Ama lütfen yorumları çocukça düzeyde yapmayın. tamam oyunu seviyorum savunuyorum biraz da abartıyorum sanki ama haksızlık ediliyor gibi geliyor

Saygılar

Edit: ekleme & düzenleme





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OnuRtheKilleR -- 28 Ekim 2016; 3:34:16 >

S
4 yıl
Yarbay

Oyunla yeni tanışan arkadaşların sorularına genel cevap vereyim.

-Oyunu çıplak hali ile oynamanızı pek önermem. Daha doğrusu Rise and Fall ve Gathering Storm ile gelen yenilikler oyunu bence fazlaca değiştiriyor. O yüzden Platinium Pack alırsanız daha çok beğenirsiniz ve oyuna daha kolay ısınırsınız. Ama Frontier Pass şu aşamada hiç gerekli değil diye düşünüyorum. İndirim bekleyin bence. Bu arada Platinium Pack Arjantin mağazasında 5 dolar sadece. Ülkeyi Arjantin yapıp 5 dolara aldım ben.

2- Öğrenmesi ve oynaması çok zor bir oyun değil. Ama uzmanlaşması zor bir oyun. İleri zorluk seviyelerinde oynayabilmek için gerçekten tecrübe şart. Tabi zeka ve şans da önemli. Güzel videolar var Youtube’da.

3- Çok güzel modlar mevcut internette. Civilization 6 mod diye aratırsanız bulursunuz. Yeni ve kapsamlı haritalar, daha iyi yapay zeka vb. bir sürü faydalı mod var.

4- Grafikleri beğenmeyen, yapay bulanlar için oyunun Civ 5 gibi görünmesini sağlayan bir mod da mevcut ama bence oyun gayet iyi grafik olarak.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

A
5 yıl
Yarbay

Oyunu ilk çıktığı gün Steam üzerinden satın almştım fakat bu DLC fiyatlandırmasıyla olay tam bir saçmalık halini aldı. Yıllar sonra korsana dönme düşüncesi beliriyor kafamda. Bu DLC'ler düzgün fiyatlara gelene kadar üzülerek korsan oynayacağım.

Bu arada Civ VI, BF1 ile aynı gün çıkmıştı. İkisi arasında kalıp Civ fanlığımdan dolayı bunu seçmiştim, ancak dediğim gibi DLC politikası üzüyor...



Ü
4 yıl
Yarbay

Güzel bir Türkçe rehber ve oynayış videosu çeken bir kanal buldum
https://www.youtube.com/watch?v=JG9WWVD6Kbc&list=PLQrdR4FNKCBBr2zYl66o8jonMYTiNeBMK

Kanal benim değil sakin olun.



D
8 yıl
Çavuş

N
8 yıl
Yüzbaşı

Hayır yok.

Oyunun grafiklerinde köklü bir değişikliğe gidilmesinin sebebini oyunun Sid Meier yapımı olmasına bağlıyorum ben. Hep aynı grafik türünden ilerleselerdi oyun Fifa-Pes serisi gibi bi hal alırdı. Çünkü köklü bi değişiklik gelmemiş oyuna grafikler dışında. Oyun parasını kesinlikle haketmiyor bana sorarsanız. 90 Tl'den fazla verilmez.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nyderrath -- 22 Ekim 2016; 13:13:40 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @BitliKene
T
7 yıl
Yarbay

Fog of war'ı ve toolbarların ekranın 3/4'ünü kapladığını gördüğümde kapatıp CIV V kurmaya karar verdim. Gelece dlcler ile tablet oyun konsepti kaybolur umarım oyunun. Oynamam ben bunu. CIV II'den beridir bu serinin hayranıyım üzüldüm açıkçası. Oyunun içinde dünya haritasını bile koymamış sevgili yapımcılar.



G
7 yıl
Yüzbaşı

Bu oyunu çevirme niyetinde olan varsa direk gönüllüyüm yardıma



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

T
5 yıl
Binbaşı

Civ serisini oynayanlar gerçek hayatta bir süper güç neden bir yeri işgal eder, neden kendi petrolünü değil de uzaktakini önce harcar ve onu başkasına yar etmez, bir yerler neden karışır ya da iti ite kırdırtmak ne kadar önemlidir, yer altı kaynaklarının bir ulus için önemini, türkiye’nin jeopolitik önemi lafının içi boş laf olmadığını ve tüm devletlerin gayesinin hazinelerini doldurmak olduğunu, büyük adam yetiştirmenin bir ulusu diğerlerinden nasıl ileriye taşıdığını ve dünyayı önünde sonunda bir nükleer harabeye çevireceğimizi bilirler ve hayatı öyle okurlar.
Sen de katıl gündeme bakış açın değişsin
Habersizce at bir atom rakiplerin titresin!



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Swothra
S
3 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: SamaraMorgan

İndirime girdi.

Platinum Edition - 57,42 lira (New Frontier DLC'si yok)
Anthology - 124,27 lira (Her şey dahil tam sürüm)
2K'in sitesinde oyunun Anthology versiyonu 117,26 lira arkadaşlar. Oradan alıp Steam veya Epic Store kütüphanenize ekleyebilirsiniz. 11-12 gün boyunca indirimde.

https://store.2k.com/en/game/buy-civilization-vi-anthology

2016'dan beri DLC ve diğer güncelleme paketlerini bitirmelerini ve oyunun tam sürümüne indirim vermelerini bekledim. Zamanında temel versiyona 219 lira vermek çok geldi çünkü ve üzerine genişleme paketleri ve güncellemeler alacaktı oyun.

İşte beklediğim gün geldi. Hafta sonu oyuna gömüleyim diyorum.


Oyunu aldım ve indirip az önce giriş yaptım. Şu oyunun Civilopedia'sına bayılıyorum ya. Ansiklopedi gibi süper bişey, tam kültürlenmelik. Ülkeler, liderler, şehir devletleri, dünya harikaları gibi oyunla alakalı başlıklarda tarihi bilgiler veriyor. Civ V'te de vardı bu. Oyun kurar kurmaz ilk açtığım şey Civilopedia oldu. Şahane ya.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SamaraMorgan -- 3 Eylül 2021; 22:12:36 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

M
2 yıl
Yarbay

Oyundaki müzikler inanılmaz. Youtube'ta 'Yelkenler Biçilecek' müziğine denk geldim ve oyunu almaya karar verdim. Tabii ki bu kararda Rusya-Ukrayna savaşının da etkisi oldu.

Oyun zaten bağımlılık yapıcı, inanılmaz keyifli bir oyun. Her ne kadar uzun süre oynayınca sıksa da aradan belirli bir süre geçtikten sonra yeni bir oyun başlatmak istiyor insan.

Bu oyunu müziklerden dolayı aldığım için melodiler konusunda yorum yapacağım. Şimdiye kadar karşılaştığım rakip ülkelerden en güzel müziğe sahip olanlar:

-Arabistan(Üsküdar'a Giderken)
-Makedonya(Buvcansko)
-Macaristan(Hej Dunarol Fuj Szel)
-Rusya(Kalinka)
-Zulu(Halala)

Zulu harici diğerleri hep bizim coğrafyamızdan ezgiler. Balkan, Arap ve Kafkas ezgileri çok güzel olmuş benim adıma. Ama tabii ki en iyisi Osmanlı'nın müzikleri. Ey büt-i nev edâ olmuşum müptelâ diyerek sakince başladığım oyunda kendimi aşağıdaki müzik girince atom bombası atarken buluyorum

Videoyu izlemek için tıklayınız





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moral Veren Adam -- 5 Nisan 2022; 23:7:8 >

< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >

S
8 yıl
Yarbay

yine turkce eklememisler, sen oyun cikar 200 liradan, ne diyeyim alacak arkadaslara hayirli olsun



S
8 yıl
Yüzbaşı

--OYUN HAKKINDA YENİ BİLGİLER--

Civilization 6'da sanat direktörü olarak çalışan Brian Busatti, oyuncular arasında tartışmaya konu olan grafiklerle ilgili açıklamalarda bulunmuş, kendisi Civ4 ve Civ5'in yapımında da görev almış biri.


Busatti, oyunun grafikleri üzerinde çalışırken oyuncuların nasıl oynadığına ve nasıl ekran görüntüleri aldığına önem göstermiş, takımına internet üzerinden bolca Civilization ekran görüntüsü bulmasını söyleyen Busatti, elde ettikleri ekran görüntülerinden oyuncuların dünyayı daha geniş açıdan görmek istediğini anladıklarını ifade etmiş bazı oyuncuların haritada tamamen uzaklaşıp taktik modunda oynadığını söylemiş.


Buradan oyun uzaktan güzel görünmesi gerektiği kanaatine varmışlar ve her şeyin en uzaktan dahi temiz bir şekilde anlaşılabilir olmasına önem göstermişler. Haritada Civ5'e nazaran büyük değişiklikler var, askerler çok daha büyük ve bu kadar büyük olmalarındaki asıl amaç bir piyade ile okçu arasındaki farkı bariz kılmak.


Aynı zamanda birimlerde farklılık sayısı artmış, farklı kültürlerde değişkenlik gösteren çok sayıda birim var. Oyun içerisinde belli bir ülkeye has olan birimlerin yanı sıra en basit birim de o ülkeye has unsurlar barındıracak, örneğin Japonlarla oynarken kullanılabilen Samuray birliğinin yanı sıra basit mızraklı birlikler de Japon birimi olduğunu hissettirecek. Bu duyguyu isim farklılığıyla değil, farklı başlık kullanılması veya mızrağın ucunun farklı görünmesi gibi ince detaylarla sağlamışlar.


Oyun içerisinde aynı zamanda farklı uygarlıklar için farklı deri renkleri bulunuyor. Tüm bu ayrıntılar modcular tarafından değiştirilebilir ve geliştirilebilir haldeler.


Civ6'da arayüzde de değişiklikler mevcut, Civ5'in arayüzünün fazlasıyla iyi olduğunu belirten Busatti, Civ6'da bu sefer daha farklı bir yaklaşımda bulunmayı tercih etmiş - Keşif Çağı.


Keşif Çağı terimi Christopher Colombus'un 15 ve 16. yüzyıldaki keşiflerini ifade ediyor dolayısıyla arayüzde pusula vb. unsurlar görmek mümkün. Savaş sisi olarak Civ5'te 'sis' kullanılırken Civ6'da bir parşömen kağıdı şeklinde bir efekt kullanılıyor, bir bölgeyi keşfettikten sonra o bölgeyi daha karanlık olarak değil, sanki başka bir harita modu gibi görüyorsunuz.


Oyuna aynı zamanda Civ4'ten Wonder movie'ler eklenmiş, wonderların inşaası sırasında zaman değişebiliyor güneş batıyor veya gece olabiliyor. Bazı wonderlar gece tamamlanıyorlar çünkü üstlerinde çeşitli ateş efektlerine sahipler. Tüm bunların oyunu çok daha canlı gösterdiğinden bahsedilmiş. Oyun içerisindeki gece gündüz döngüsünü turlara bağlamanın mantıklı bir tercih olmadığını söyleyen Busatti, 2-3 dakikalık periyotlar kullanmayı tercih etmiş.


Gece gündüz döngüsü için modcuların yapabileceği çok şey var diyen Busatti, örneğin bir senaryo yapıp oyunun hava karardığında sona ermesini sağlayabilirsiniz diye ekliyor.

Kaynak:http://forum.strategyturk.com/konu-civilization-vi-de-grafikler-soylesi?pid=29094#pid29094



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
.
8 yıl
Yüzbaşı

.
8 yıl
Yüzbaşı

torrent çekip indirime girdiğinde alıcaz napalım. düzgün bir fiyat verseler de biz de insan gibi satın alsak...




Bu mesajda bahsedilenler: @trakianboy
R
8 yıl
Yarbay

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

Hocam bilmiyorum oynamadım ama çok da aratmış gibi gelmedi Civ6. Çoğu kişi beğenmiş Steam de de. Bence buradakiler fiyattan dolayı şikayetçiler.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Return to Monke -- 23 Ekim 2016; 10:35:42 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @MPlanck
İ
7 yıl
Yarbay

Gerçek hayatta devletler politikalarına göre bir sektöre ayırdıkları işgücünü muhafaza ederler. Yani Civ'deki insanların da çocukları oluyor, şehirlerin nüfusları artıyor veya aynı kalıyor bir süre. Yaptığınız birimlerin nüfus artış hızını da etkilediğini unutmayın. Yani bir yere ayırdığınız insan kaynağı orada görevini yapmaya devam ediyor. Bu açıdan bakınca ben aslında askerlerin kaybolmamasını anlıyorum ama işçilerin neden iş yaptırdıkça azaldıklarını anlayabilmiş değilim...


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Dangerwrestling