Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
46
Cevap
2493
Tıklama
0
Öne Çıkarma
240.000 km de dizelin performansını nasıl arttırabiliriz ?
B
9 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

araç 1.9 tdı , 240000 km de
100bin km lere göre performans oldukça düşük geliyor
özellikle 140 gibi süratlerden 160 , 170 lere çıkış oldukça geberik
motor sesi ekstra yüksek , yakıt tüketimi ekstra fazla gibi
chip yaptırmayı kesinlikle düşünmüyorum

bir ara egr iptali yaptırdım araba 2 gün uçtu sonra eskiye döndü
çünkü benim modeller de egr iptali mümkün değilmiş

araştırdığım kadarı ile emme manifoldu , egsoz manifoldu , gaz kelebeği vs. gibi temizlik yaptıranlar var
tecrübesi olan var mı ?
aracın çekişini arttırmak , sesini düzeltmek , yakıtını düşürmek için yapılabilecek bir temizlik var mı ?
yakıt olarak devamlı farklı farklı yerlerden euro dizel alırım.



doğru aslında , mevcut motoru da kömürlüğe koyarım , yedekte durur
Yoruma Git
Belenenses - 9 yıl +8
A
9 yıl
Yarbay

Araç sanırım Caddy'i 170 gibi hızları görüp ne yapacaksınız ki?

Çok performans meraklısı iseniz motorda önemli parçalarda revizyona gitmek ve chip işe yarayabilir.

Ama yapacağınız en ufak hatalı işlem 240.000 deki aracın motorunun bitmesine de neden olabilir.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
U
9 yıl
Yarbay

satıp değiştirerek



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
9 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: Automobilista

Araç sanırım Caddy'i 170 gibi hızları görüp ne yapacaksınız ki?

Çok performans meraklısı iseniz motorda önemli parçalarda revizyona gitmek ve chip işe yarayabilir.

Ama yapacağınız en ufak hatalı işlem 240.000 deki aracın motorunun bitmesine de neden olabilir.

yok caddy değil , altea


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
9 yıl
Yarbay

240 bin de nasıl gebermiş üstün alman teknolojisi.

bizim multijetler 400 bin de hala kız gibi .


Bu mesaja 2 cevap geldi.
H
9 yıl
Yarbay

altea ne zamandır alman, bildiğim kadarıyl seat oluyor model?


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @rbcntechnic
F
9 yıl
Yarbay

20 yasindaki gencle 50 yasinda adam nasil bir olmuyorsa arabada oyle revizyona girmesi gerekir once dyno testi yaptirin sonra revizyona karar verin tahminimce motor %60-65 civari cikar



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
9 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: rbcntechnic

240 bin de nasıl gebermiş üstün alman teknolojisi.

bizim multijetler 400 bin de hala kız gibi .

400 bin de toyota da var meraklanma
ama genel de arabanın içine oturduğumuz için motordan ziyade diğer konularda başarılı olanı da tercih ettik


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
9 yıl
Yarbay

Emme ve egzoz manifolt temizliği. Enjektör ve pompanın kontrolü gerekli diye düşünüyorum.



S
9 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: hysteria_

altea ne zamandır alman, bildiğim kadarıyl seat oluyor model?

Ne farkeder hocam, sonuçta içinde tdi motoru ve vag grubunun yaptıgı bir araç olarak biliniyor. bildigin volkswagen arabası işte.



E
9 yıl
Yarbay

Sanirim bkc kodlu 105 beygir 250 torkluk arac almissin. Dizel partikul filtresi tikanmis olabilir. Bi de egr motoru fazla boguyor.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
9 yıl
Yarbay

1.9 TDI lar bildiğim kadarıyla Pompa Meme Dizel (PD) yani Dizel partikul filtresi yok.

Boğaz kelebeği dizellerde olmaz. Hitler motorlu benzinli vwlerde var, yeni benzinlilerde de boğaz kelebeği sistemi farklı zaten.

Aynı motorun 1 silindir eksiği (1.4 TDI PD) bende de var. 160 bin kmde.

Çok bariz olmasa da performans düşüklüğü var.

Manifold temizliği önerdiler, düzgün bir yer bulursam yaptıracağım. Sonucu burada yazarım istersen.

Ayrıca Bosch car dizel servislerde enjektör testi yapıyorlarmış 20 TL ye. Bunu da yaptıracağım. Eğer enjektörlerde sıkıntı varsa temizliği 250-300 TL tutar dedi. Bu rakama enjektörlerin sökülüp takılması dahil değil.

Bunlardan başka turbo hortumu kontrol edilebilir, kaçak vs var mı diye

Araç yağ yakıyor mu ona bakılır. Eğer yağ yakma varsa motor istiyor olabilir.

Ayrıca vakti geldiyse baskı balata, mazot filtresi vs gibi rutin bakımları yapıldı mı ona bakılabilir.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
J
9 yıl
Yarbay

geçen cordoba mı ne gördüm sesi laneeeeet



B
9 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: ABCdiküçgeni



1.9 TDI lar bildiğim kadarıyla Pompa Meme Dizel (PD) yani Dizel partikul filtresi yok.

Boğaz kelebeği dizellerde olmaz. Hitler motorlu benzinli vwlerde var, yeni benzinlilerde de boğaz kelebeği sistemi farklı zaten.

Aynı motorun 1 silindir eksiği (1.4 TDI PD) bende de var. 160 bin kmde.

Çok bariz olmasa da performans düşüklüğü var.

Manifold temizliği önerdiler, düzgün bir yer bulursam yaptıracağım. Sonucu burada yazarım istersen.

Ayrıca Bosch car dizel servislerde enjektör testi yapıyorlarmış 20 TL ye. Bunu da yaptıracağım. Eğer enjektörlerde sıkıntı varsa temizliği 250-300 TL tutar dedi. Bu rakama enjektörlerin sökülüp takılması dahil değil.

Bunlardan başka turbo hortumu kontrol edilebilir, kaçak vs var mı diye

Araç yağ yakıyor mu ona bakılır. Eğer yağ yakma varsa motor istiyor olabilir.

Ayrıca vakti geldiyse baskı balata, mazot filtresi vs gibi rutin bakımları yapıldı mı ona bakılabilir.



araç da yağ yakma problemi yok
1.9 pd 105 lik olan evet
10bin bakıma kadar yağ idare ediyor bu km de olmasına rağmen
ayrıca 1.9 lar normalde yağ eksiltir , bu çok şaşılacak bi durum değil

benim şaşırdığım km 240bin olup şikayet olunca rektefiye diyen bile olması
ne alakası var anlamadım , yağ eksiltmiyor bişey yapmıyor motorda bir sıkıntı yok ki
sadece km ye bağlı yakıtla da alakalı performans kaybı illaki olur
turbo orjinal hiç değişmedi
turbo hortumu bir kaç ay önce patlamıştı zaten o değişti
böyle bir işlem yaparsan mutlaka bilgi ver ben yaptırırsam ben de veririm

bu konyu açmamda ki asıl neden bu tarz temzilik işini evet kardeşim gel yapalım diyen 1 adet usta rastlamamış olmamdır
hiç yanaşan görmedim
sadece 1 kişi yine yanaşmamakla beraber öyle egsoz ile manifold ile olmaz adam akıllı temizlik ile 600 liranı alırım demişti
gerçekten düzgün bir işlem yapılsın ve araba kendine gelsin 500 liraya da razıyım ne olacak zaten
ben o farkı yakıtın düşmesi ile bir kaç ayda amorti ederim





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Belenenses -- 28 Kasım 2014; 4:26:31 >

H
9 yıl
Yarbay

Teste sokup orjinal beygirlerden kaç tanesi yaşıyor ona bakılmalı.

Daha sonrası yukarıda denilenler gibi olur.

Ustalar işe yanaşmıyorsa siz öncelik sırasına göre bir yol belirleyip testlerinizi yapın ve tamir yoluna gidin.

Genel mantık çalışıyorsa bırak dokunma olduğu için daha büyük soruna yol açmadan kimse bakmayabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
9 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: zotacing

Turbo ne zaman değişmiş veya hiç değişmiş mi?

Onun dışında komple bir temizlik iş görür. Temizlikten kastım, manifold, katalizör, egzoz, egzoz-motor bağlantı boruları, piston ve krank mili temizliği gibi şeyler. Enjektörleri de kontrol etmek gerekli tabi.

Ayrıca şu motor temizleme katkılarından alınıp bir kez denenebilir.

Turbo hiç değişmemiş ise, kontrol ettirilip değiştirilebilir.

Motor temizleme katkıları tamamen gazlama bir üründür, millet bu firmaları zengin etti helal olsun.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
T
9 yıl
Yüzbaşı

Egr valfi iptali mümkun degilmiş ama yaptirinca araba uçtu diyosun, ne iş hocam? Anlamadim.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
9 yıl
Yüzbaşı

Turbonuz cok uzun zaman dayanmis 200.000 omru var. Oncelikle turboya pervanelerine baglantilarina baktirin, imkaniniz varsa degistirin. Motor ici kurum sorunu olabilir carbon clean yaptirabilirsiniz. Egzoz manifoldunuzu da ekleyebilirsiniz. Hava filtresine bakin. Egr iptali pek saglikli bir islem degil silindir ici isisiyla oynamayin bence. Chip bu km'deki bir motorda sorun olusturabilir. Bu islemleri yaptirdiginizda belirgin bir iyilesme olacaktir.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
P
9 yıl
Yarbay

Geçen kiralık çalışan bi arkadaşla konuştum. Lafı açıldı aynen böyle. Dedi öncesinde sembol vardı 400bine dayanmıştı. Gayet sorunsuz çalışıyordu. Yani demem o ki bakımı yapıldıktan sonra kolay kolay bi araç sorun çıkarmaz. Kmlere fazla takılmamak lazım. Bakımlıysa tabi



A
9 yıl
Yarbay

Sandık motor al...



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.