doğru aslında , mevcut motoru da kömürlüğe koyarım , yedekte durur |
Araç sanırım Caddy'i 170 gibi hızları görüp ne yapacaksınız ki? Çok performans meraklısı iseniz motorda önemli parçalarda revizyona gitmek ve chip işe yarayabilir. Ama yapacağınız en ufak hatalı işlem 240.000 deki aracın motorunun bitmesine de neden olabilir. |
satıp değiştirerek |
yok caddy değil , altea |
240 bin de nasıl gebermiş üstün alman teknolojisi. bizim multijetler 400 bin de hala kız gibi . |
altea ne zamandır alman, bildiğim kadarıyl seat oluyor model? |
20 yasindaki gencle 50 yasinda adam nasil bir olmuyorsa arabada oyle revizyona girmesi gerekir once dyno testi yaptirin sonra revizyona karar verin tahminimce motor %60-65 civari cikar |
400 bin de toyota da var meraklanma ama genel de arabanın içine oturduğumuz için motordan ziyade diğer konularda başarılı olanı da tercih ettik |
Emme ve egzoz manifolt temizliği. Enjektör ve pompanın kontrolü gerekli diye düşünüyorum. |
Ne farkeder hocam, sonuçta içinde tdi motoru ve vag grubunun yaptıgı bir araç olarak biliniyor. bildigin volkswagen arabası işte. |
Sanirim bkc kodlu 105 beygir 250 torkluk arac almissin. Dizel partikul filtresi tikanmis olabilir. Bi de egr motoru fazla boguyor. |
1.9 TDI lar bildiğim kadarıyla Pompa Meme Dizel (PD) yani Dizel partikul filtresi yok. Boğaz kelebeği dizellerde olmaz. Hitler motorlu benzinli vwlerde var, yeni benzinlilerde de boğaz kelebeği sistemi farklı zaten. Aynı motorun 1 silindir eksiği (1.4 TDI PD) bende de var. 160 bin kmde. Çok bariz olmasa da performans düşüklüğü var. Manifold temizliği önerdiler, düzgün bir yer bulursam yaptıracağım. Sonucu burada yazarım istersen. Ayrıca Bosch car dizel servislerde enjektör testi yapıyorlarmış 20 TL ye. Bunu da yaptıracağım. Eğer enjektörlerde sıkıntı varsa temizliği 250-300 TL tutar dedi. Bu rakama enjektörlerin sökülüp takılması dahil değil. Bunlardan başka turbo hortumu kontrol edilebilir, kaçak vs var mı diye Araç yağ yakıyor mu ona bakılır. Eğer yağ yakma varsa motor istiyor olabilir. Ayrıca vakti geldiyse baskı balata, mazot filtresi vs gibi rutin bakımları yapıldı mı ona bakılabilir. |
geçen cordoba mı ne gördüm sesi laneeeeet |
araç da yağ yakma problemi yok 1.9 pd 105 lik olan evet 10bin bakıma kadar yağ idare ediyor bu km de olmasına rağmen ayrıca 1.9 lar normalde yağ eksiltir , bu çok şaşılacak bi durum değil benim şaşırdığım km 240bin olup şikayet olunca rektefiye diyen bile olması ne alakası var anlamadım , yağ eksiltmiyor bişey yapmıyor motorda bir sıkıntı yok ki sadece km ye bağlı yakıtla da alakalı performans kaybı illaki olur turbo orjinal hiç değişmedi turbo hortumu bir kaç ay önce patlamıştı zaten o değişti böyle bir işlem yaparsan mutlaka bilgi ver ben yaptırırsam ben de veririm bu konyu açmamda ki asıl neden bu tarz temzilik işini evet kardeşim gel yapalım diyen 1 adet usta rastlamamış olmamdır hiç yanaşan görmedim sadece 1 kişi yine yanaşmamakla beraber öyle egsoz ile manifold ile olmaz adam akıllı temizlik ile 600 liranı alırım demişti gerçekten düzgün bir işlem yapılsın ve araba kendine gelsin 500 liraya da razıyım ne olacak zaten ben o farkı yakıtın düşmesi ile bir kaç ayda amorti ederim |
Teste sokup orjinal beygirlerden kaç tanesi yaşıyor ona bakılmalı. Daha sonrası yukarıda denilenler gibi olur. Ustalar işe yanaşmıyorsa siz öncelik sırasına göre bir yol belirleyip testlerinizi yapın ve tamir yoluna gidin. Genel mantık çalışıyorsa bırak dokunma olduğu için daha büyük soruna yol açmadan kimse bakmayabilir. |
Motor temizleme katkıları tamamen gazlama bir üründür, millet bu firmaları zengin etti helal olsun. |
Egr valfi iptali mümkun degilmiş ama yaptirinca araba uçtu diyosun, ne iş hocam? Anlamadim. |
Turbonuz cok uzun zaman dayanmis 200.000 omru var. Oncelikle turboya pervanelerine baglantilarina baktirin, imkaniniz varsa degistirin. Motor ici kurum sorunu olabilir carbon clean yaptirabilirsiniz. Egzoz manifoldunuzu da ekleyebilirsiniz. Hava filtresine bakin. Egr iptali pek saglikli bir islem degil silindir ici isisiyla oynamayin bence. Chip bu km'deki bir motorda sorun olusturabilir. Bu islemleri yaptirdiginizda belirgin bir iyilesme olacaktir. |
Geçen kiralık çalışan bi arkadaşla konuştum. Lafı açıldı aynen böyle. Dedi öncesinde sembol vardı 400bine dayanmıştı. Gayet sorunsuz çalışıyordu. Yani demem o ki bakımı yapıldıktan sonra kolay kolay bi araç sorun çıkarmaz. Kmlere fazla takılmamak lazım. Bakımlıysa tabi |
Sandık motor al... |
100bin km lere göre performans oldukça düşük geliyor
özellikle 140 gibi süratlerden 160 , 170 lere çıkış oldukça geberik
motor sesi ekstra yüksek , yakıt tüketimi ekstra fazla gibi
chip yaptırmayı kesinlikle düşünmüyorum
bir ara egr iptali yaptırdım araba 2 gün uçtu sonra eskiye döndü
çünkü benim modeller de egr iptali mümkün değilmiş
araştırdığım kadarı ile emme manifoldu , egsoz manifoldu , gaz kelebeği vs. gibi temizlik yaptıranlar var
tecrübesi olan var mı ?
aracın çekişini arttırmak , sesini düzeltmek , yakıtını düşürmek için yapılabilecek bir temizlik var mı ?
yakıt olarak devamlı farklı farklı yerlerden euro dizel alırım.