Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
22
Cevap
13557
Tıklama
0
Öne Çıkarma
CİTROEN'İN AMBLEMİNİN NERDEN GELDİĞİNİ BİLİYOR MUSUNUZ?
C
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Citroen'in ambleminin nereden geldiğini bilen kaç kişi var acaba?





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CX2 -- 14 Ekim 2006; 19:48:06 >

F
18 yıl
Yarbay

G
18 yıl
Çavuş

e hadi merak ettim birirniz açıklasın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl
Yüzbaşı

ben de biliyorum, anlatiim mi?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
18 yıl
Binbaşı

S
18 yıl
Yarbay

çavuş olayımı?
tam bilen anlatsın bari



C
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: muribbi

2. dünya savaşından.


MAALESEF YANLIŞ!!


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
18 yıl
Yüzbaşı

Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: yasir

Citroen'i kuran herifin kızı arabası devrilince ölmüş. Adam da hırs yapmış, "Ben hiç devrilmiycek bir araba yapıcam" demiş ve pnömatik süspansiyonu icat etmiş. Sonra da arabayı devirecek olana ödül vaadetmiş. Accayip bi paraymış ödül. Memleketin her tarafında millet Citroen’i devircem diye uğraşmış. Sonunda bi çavuş devirmeyi başarmış ama o da adamın kızı gibi ölmüş. Şirketin sahibi böyle bi yarışma açtığı için köpek gibi pişman olmuş. Hemen adamlarına emir vermiş, Citroen'in amblemi çavuşun anısına “ters duran çavuş pırpırı” olmuş.


Komik,ama yanlış..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
18 yıl
Yüzbaşı

o zaman ikinci tahmin:
citroenlerin lastiklerinin çıkardığı iz ambleme dönüşmüş


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: yasir

o zaman ikinci tahmin:
citroenlerin lastiklerinin çıkardığı iz ambleme dönüşmüş




Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
18 yıl
Yarbay

Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
18 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: ihg70

Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


Nerden duydun? Kim anlattıysa olağanüstü bir şekilde pompalamış..


Bu mesaja 2 cevap geldi.
K
18 yıl
Binbaşı

Birisi açıklayabilir mi artık bunu?



İ
18 yıl
Binbaşı

BEN SOYLİYİM BARE .

ALFA ROMEO
Asaletin simgesi. Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafına dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı.



AUDI
Dört halka. Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendisAugust Horch tarafından verildi... Markaya kendi ismini vermeyen Horch, Latince'deki karşlığı olan Audi'yi buldu.

BMW
Bavyera renkleri. 1916 yılında Münih'te kurulan BMW (Bayerische Motoren Werke)'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motoru üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti.


CHRYSLER
Yeni arabalara eski tasarım. Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor.

CITROEN
Açılı sembol. Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu... 1919 yılında araba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular.

FERRARI
Hediyelik beygir. Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor.

FIAT
Özüne dönüş. Fabrica Italiana Automobili orino. Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturdu. basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzun geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor.

FORD
Modern ve süslü. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostaljik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış.

JAGUAR
Hızlı kedi. Araba ve kedi. Güç ve zariflik. Jaguar, arabalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak içn değiştirdi. Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine, jaguar resimli bir plaket monte ediyor.

LANCIA
Mızraklı amblem. Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabası Lancia'nın bütün zarifliğini ortaya çıkarıyor. Mızrak şeklindeki amblemin, firmanın kurucusu, yarışçı Vinceno Lancia'nın soyadı ile ilişkili. Italyanca Lancia'nın Türkçe karşılığı mızrak anlamına geliyor.

MASERATI
Maserati kardeşlerin doğduğu Bologna'da bulunan fıskiyeli havuz logoya ilham vermiş. Rönesans döneminden kalma havuz, denizlerin tanrısı Neptün'e ithaf edilmiş. Neptün'ün sembolü üçlü çatal da logo olarak seçilmiş.

MAZDA
Mahkeme kararıyla yeni amblem. Renault'a büyük benzerliği nedeniyle, açılan davayı kaybeden Japon araba üreticisi Mazda, yeni bir amblem oluşturmak zorunda kaldı. Mazda, kanatlarını açmış bir kartal figürünü amblem olarak kullanıyor.
MERCEDES BENZ
Hırsızların en çok rağbet gösterdiği bir figür. Dünyada en çok tanınan markalar arasında yerini alan Mercedes'i, üç ayaklı yıldız figürü, markanın kara, hava ve suda ki gücünü tanımlıyor. Mercedes ambleminin mucidi Daimler. Mercedes amblemi, dünyada en çok tanınan marka olmanın yanı sıra en çok çalınan figür olarakta ilk sırayı alıyor.

MICHELIN
Edouard Michelin 1984'te bir fuarda üst üste yığılmış otomobil lastiklerini görünce "kolları da olsa adama benzeyecek" demiş. Reklamcısına lastiklerden yapılmış bir adam çizimi siparişi vermiş. Bibendum adı verilen lastik adam böyle doğmuş.

MITSUBISHI
Samurai erdemi. Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. Firmayı kuran iki Japon aile, tercih ettikleri amblemin sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgelediğine işaret ediyor.


BENİM BİLDİKLERİM BUNLAR



İ
18 yıl
Binbaşı

VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrinden alınmıştır.

soradan aklıma geldı


bende hyundaiyi bilmiorum bak


Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
18 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: CX2


quote:

Orjinalden alıntı: ihg70

Ilıman iklimlere doğru uçan ördek sürüsü anlamına geliyor.


Nerden duydun? Kim anlattıysa olağanüstü bir şekilde pompalamış..


Offffffff offf
Espri açıklamak kadar zoruma giden birşey yok.



İ
18 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: imbus_civata

VW amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrinden alınmıştır.

soradan aklıma geldı


bende hyundaiyi bilmiorum bak


Hyundai'nin H'si


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
18 yıl
Yarbay

Ben Citroenin amblem olayını başka türlü biliyordum ama herhalde hurafeydi benim bildiğim


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
17 yıl
Yarbay

"Dünya tarihine adını yazdıran marka!"

Otomotiv tarihinde çığır açan pek çok yeniliğe imza atan Citroën, 1919 yılında André Citroën tarafından kuruldu. Citroën soyadı, tüccar olan büyük büyük büyükbabasının sonradan “Citron” olarak değiştirilen “Limoenman” soyadından geliyordu; “küçük limonları olan adam”...

Henüz 34 yaşındayken “dişli takımı” üretmek üzere kendi şirketini kuran André Citroën, otomotiv endüstrisinde daha sonraları bir dev olarak anılacaktı. Citroën’in hafızalara kazınan sembolü ”double chevron” (rütbe işareti) ise André Citroën’in kendi buluşu olan üçgen dişli sistemine bir gönderme...

Hidro-pnömatik süspansiyon sayesinde kesinlikle devrilmeyen araba. Efsaneye göre 2cv, ami, ds gibi araçları devirene 7 tane yenisinden veriliyomuş.elemanın teki de(bir çavuş) hırs yapmış devirmiş aracı. Sonra da ölmüş içinde. Şirketin sahibi olan herifte vicdan azabı çekmiş ve citroen'in amblemi çavuşun anısına ters duran çavuş pırpırı olmuş.


Ve belki de bir şehir efsanesine göre, oğlu trafik kazasında ölen bir adam citroen'in mucididir. Oğlu öldükten sonra, asla takla atmayan arabalar üreteceğim demiş ve o tarihi modelleri geliştirmiştir


Kriko kullanmadan araç lastiğinin değiştirilebildiği otomobiller olarak da tarihte yerini almıştır. Araç hidrolik sistem kullanılarak yükseltilir, bir taş arabanın altına konulur, hidrolik sistemle araba indirilir ve patlak lastik değiştirilir


Logosu andre citroen'in bulusu olan üçgen dişli sistemine bir gönderi olan otomobil firması. Peugeot tarafından satın alınması, firmanın her donem zamanının ilerisinde goturdugu tasarım anlayışını bence frenlemiş, peugeot tasarımlarına başka isimle kardeş üreten bir firma haline getirmiştir, küçük istisnalarla. 1976 model citroen cs club ailemizin ilk arabası olup, merkezden gelen tek kola bağlı direksiyonu, son derece spor tasarımlı on paneli, vitesin arkasında değil on panelde konuşlu tetikli el freni ve tabii ki hidrolik süspansiyon sistemi ile ayarlanan yüksekliği ile gittiği her yerde adeta bir napoliten mastiff, bir dogo argentino kadar ilgi görmüştür, UFO muamelesine tabii tutulmuştur.
2cv modeli sadece bir arabanın teknik özellikleriyle ifade edilemeyecek derin anlamlar, yansımalar yüklüdür.
Xsara ise zaten abisi 206 wrc tarafından domine edilen wrc'de umut vadeden genç bir yıldız konumundadır su sıralar..

Ayarlanabilir yüksekliği ile zamanını aşmış Fransız otomobilleri

Bu arabalar asla takla atmıyordu, yada asla devrilmiyordu

Cıvalı bir sistemi var eğimi ayarlıyor. Prestije modeli 60'li yıllardan bir uzay aracı gibidir

Hidro pnömatik süspansiyonda teknolojik yenilikler firması

"jeon" modeliyle unutulmaz bir tasarıma imza atmış otomobil firması

Fransızların mühendislikten uzak durmalarının gerekliliğinin kanıtı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.