Henüz tasarı aşamasında olan bir planım var. Eski model dodge s100 pikabımız var, 2500 dizel motor... Motora gelen yakıtı ısıtıp genleştirebilirsek performansın artabileceğini ve yakıtın düşebileceğini düşündük. Mazotu ısıtmak içinde lpg regületörü kullanmayı düşünüyorum. Lpg regületörünün içini mazotun rahatça akabileceği gibi ayarlayıp kalörifer hortumundan alacağım sıcak su ile mazotu ısıtmayı düşünüyorum. Yani regulatörün Lpg giriş çikışından mazot girip çıkacak ve regülatördeki sıcak su ile ısınacak.
Tabii motor ustalarına saçma sapan bir fikir gelebilir ama amöterce akla gelmiş bir düşünce.
Bu sistemi uygularsak sıkıntı oluşur mu, sıcak mazot daha erken yanarak motorun vuruntulu çalışmasına neden olabilir mi?
Veya başka ne gibi sıkıntı oluşturabilir....
Fikirlerinizi alabilir miyim?
Not:Yeni araçlarda anlık ısıtma sistemi zaten var ama bizim dodge de yok...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.
deneme yanılma yöntemiyle önceden test ortamı sağlayabilirsiniz.
öncelikle mazot deposuna giden hortumu pompadan söküp, kapağı delinmiş içinde mazot olan şişeye monte ediyoruz. şişenin üstünde -ölçülü- çizik şeklinde hacim değerleri olmalı ki, tüketimi sayılsal değerlere dökülebilsin. yani şişenin üstünü cetvelle 1'er cm kalemle çiziyoruz.
astra 1.3 dizel aracım vardı yeni sattım, multijet motordu o da ve yıllarca kullandım, mazot soğutucu diye birşey duymadım, aracı çalıştırırken kızdırma bujilerinin lambasının sönmesini bekliyorsun.... eski doçlarda bu sistem olmadığı için zaten bu projeyi düşündük...
Alıntı: Soğuk havalarda mazot sıcaklığının yüksek oluşu; hem motor ömrü, hem de performansı açısından yararlıdır. Bu sebeple özellikle kamyonlarda soğuk havalarda motorun daha çabuk ısınabilmesi için egzoz gazından faydalanarak yakıtı ısıtan sistemler vardır.
Sıcak havalarda ise yakıt sıcaklığının yüksek oluşu motorda ciddi güç kaybına sebep olmaktadır. Öyle ki yüksek mazot sıcaklığı 75 beygirlik bir dizel motorda 5 beygir gücüne kadar kayıp yaratabilmektedir. Bu sebeple yakıt soğutucu sistemlere de ihtiyaç duyulmaktadır.
Sistemi kış için düşündüğümüz için yararlı olacağını düşünüyorum, yazın iptal edebileceğimiz şekilde yapılabilir....
yanlız kızdırma bujisi yanma odasının sıcaklığını arttırıyo mazotu ısıtmakta alakalı bir durumu yok. Lpg li araçlarda dışarıdan hava alma yerini kapatıp egzoz manifoldundaki sıcak havayı kullanırlar sizde soğuk havada söyle birşey yapabilirsiniz.
Eski model dodge s100 pikabımız var, 2500 dizel motor... Motora gelen yakıtı ısıtıp genleştirebilirsek performansın artabileceğini ve yakıtın düşebileceğini düşündük. Mazotu ısıtmak içinde lpg regületörü kullanmayı düşünüyorum. Lpg regületörünün içini mazotun rahatça akabileceği gibi ayarlayıp kalörifer hortumundan alacağım sıcak su ile mazotu ısıtmayı düşünüyorum. Yani regulatörün Lpg giriş çikışından mazot girip çıkacak ve regülatördeki sıcak su ile ısınacak.
Tabii motor ustalarına saçma sapan bir fikir gelebilir ama amöterce akla gelmiş bir düşünce.
Bu sistemi uygularsak sıkıntı oluşur mu, sıcak mazot daha erken yanarak motorun vuruntulu çalışmasına neden olabilir mi?
Veya başka ne gibi sıkıntı oluşturabilir....
Fikirlerinizi alabilir miyim?
Not:Yeni araçlarda anlık ısıtma sistemi zaten var ama bizim dodge de yok...
DH forumlarında vakit geçirmekten keyif alıyor gibisin ancak giriş yapmadığını görüyoruz.
Üye Ol Şimdi DeğilÜye olduğunda özel mesaj gönderebilir, beğendiğin konuları favorilerine ekleyip takibe alabilir ve daha önce gezdiğin konulara hızlıca erişebilirsin.