Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
2
Cevap
601
Tıklama
2
Öne Çıkarma
Mantle ve DirectX 12
O
10 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Thief oyununu PC'ye uyarlayan ve Mantle gelistirmelerini yapan Hollandali bir sirket ile PC oyun teknolojileri uzerine gecen gun bir roportaj okudum. ilgimi ceken bir iki noktayi yazayim.

Asil olarak yazilim ile ilgili ama ekran karti muhabbetlerinin yaninda daha iyi gider.

- Directx 11 cok geri kalmis bir standart. Cok cekirdek islemcilerden iyi faydalanamiyor. GPU optimizasyonuna fazla izin vermiyor. Bu yuzden PC oyunlari kalite olarak konsollarin cok onune gecemiyor, cunku guclu islemcileri ve gpu'lari iyi kullanamiyoruz.

- Crossfire /SLI. Directx 11'de coklu ekran karti yonetimi tamamen Direct X'te. Micro stuttering / frame pacing'i onlemek elimizde degil. Mantle bu konuda daha cok olanak sagliyor ama cok yeni bir konu daha ogrenmemiz gereken cok sey var. Thief icin CF destegi onumuzdeki patch'lerde hazir olacak.

- Directx 12, Mantle'a benziyor mu ? Kesinlikle. AMD oyun gelistiricileri dinleyerek Mantle'i gelistirdi, Microsoft ise bizleri pek dinlemez, alin bunu kullanin der. AMD'nin Mantle'i cikarmasi, Microsoft'u uyandirdi.

- Directx 12, Mantle'in sonunu getirebilir mi ? Evet ama bu bir felaket olmaz. Mantle ve Directx'in felsefesi ayni. Mantle PC oyun teknolojisini ileri tasimak icin onemli bir adim.



J
10 yıl
Yarbay

bu tip kısa duyumları paylasabilmeniz icin mantle basligi actim orada paylassaydin keske.

http://forum.donanimhaber.com/m_82786009/tm.htm



M
10 yıl
Yarbay

Zaten bilinen şeyler.

DirectX artık iyice şişip hantallaştı. Fi tarihinde çıktığı gibi aynen devam ediyor. (kaydadeğer ilk sürümü bana göre 3 'tür, öncekiler sıkıntılıydı). Hala grafik hesaplarının bile önemli kısmı CPU üzerinde yapılıyor. Hala karta tek kanaldan komut paketleri gidiyor. Hala karta müdahaleyi kesiyor.

Bu da çok çekirdekli işlemcilerin avantajlarını iyi kullanmayı engelliyor. Toplam gücü daha fazla olan çok çekirdekli işlemci tek kanal iletim yüzünden, toplam gücü daha az ama çekirdek başına gücü daha yüksek işlemcilerin gerisine düşüyor. Yani 200 HP 8 silindir motor (silindir başına 25 HP) 140 HP 4 silindir motorun (silindir başına 35 HP) gerisinde kalıyor. Mantık dışı bir durum.

Üzerine bir de kartların özel niteliklerinin iyi kullanılmasını kısıtlıyor. Mesela DX B ile kullanımayan bazı özellikler aynı kartta DX C ile kullanılabilir oluyor. Kart mı değişti, hayır. O özellik zaten vardı kartta. Sadece MS lütfedip kullanma imkanı sağladı. DX bariyeri yüzünden geliştiriciler (uyum sorunu) kendileri MS beklemeden bunu yapamıyorlar çoğunlukla.

AMD bundan sıkıldı sonuçta. Zira NVIDIA gibi sadece GPU üretmiyor PC pazarına. Bu yüzden toplam güçte I5 serisinin önünde olan FX8 serisi DX yüzünden oyunlarda geri kalıyor. Mantle bunun çözümü içindi. Çizim komutları hesabının önemli bir kısmı CPU yerine GPU ile yapılabiliyor ve çok kanal iletim destekleniyor. BU da çok çekirdek işlemcilerin tek çekirdek perf düşüklüğü zaafiyetini gideriyor. Yani diyelim ki DX altında hakkıyla kullanmak için FX-8 gereken karta FX-4 yetebiliyor.

DX 12 ise bunun daha epey uzağında henüz. Hala çok kanal iletim yok. (DX o kadar şişti ki bir anda yapmak olanaksız) Sadece grafik komut paketlerini hazırlanmasında CPU üzerine düşen yük epey azaltılmış durumda. Komutun hazırlanıp gönderilme süresi %40 kadar düşebiliyor. Hesapta çok çekirdek kullanılabiliyor ama iletim yine tek kanal. Bu bile epey fark yapıyor. Bariyer ise hala var.

Yani DX12 daha mantle yerine geçebilecek seviyede değil. Bunu yapabilmesi için komut süresini %60 azaltıp, çok kanal erişim ve bariyerleri azaltması, karta müdahale imkanı da vermesi lazım. Belki sonraki versiyonlarda olur.

Her MS ürününde var ki bu durum. Birisi zorlamazsa lütfettiğimle yetinin megalomanlığı var. Optimizasyon, minyatürizasyon, çok biçimlilik-çok amaçlılık vb konularda hantal ötesi. Sıkışmadan kıpraşmıyor. Win bile böyle. Burnunun dikine gittiği her versiyon (Win95, WinME, vista, win 8.0) fiyasko. Tepki alıp milleti dinlediği versiyonlar (Win 98, efsane XP, Win 7) ise taş gibi.

Başka hangi firmada mesela programlama dilinin yeni versiyonu eskisini desteklemez. Örneğin Visual studio böyle ama. Visual C++ 2103 runtime kurunca niye yetmiyor da eski uygulamalarda sorun olmasın diye 2005-2008-2010-2012 de kuruyoruz. Veya niye NET 4.5.3 kurunca yetmiyor da üzerine NET 1.1 ile NET 3.5.1 (2.0 SP2 ve 30 SP2 içerir) de kuruyoruz. Niye win dosyaları toplayıp paketlemek yerine onbinlerce DLL vb (birbirinin farklı versiyonları) içeriyor ve çöp dolup şişiyor.

DX ve win hantallığı yüzünden 7950-760-7970-280-770-280x vb gibi kartlarla optimizasyon ile anca 7870 perfine yaklaşabilen konsol grafiğini elde edemiyoruz.

DX'in daha doğrusu MS'nin sağlam birkaç darbe alması lazım ki aklı başına gelsin.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.