Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
44
Cevap
3382
Tıklama
1
Öne Çıkarma
Yeni Polo 1.2 TSI Manuel İncelemesi
V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Merhaba arkadaşlar,

Henüz çok yeni olduğundan ve merak edeni çok olacağını düşündüğümden,inceleme izlenimlerimi sizinle paylaşmak istedim.

Araç 1.2 TSI 90hp manuel şanzımanlı,renk olarak parlak kırmızı.

< Resime gitmek için tıklayın >

Şunu söylemeliyim ki makyaj kesinlikle ama kesinlikle Polo'ya yaramış.

Şu an benim gözümde 45000TL'ye en iyi B sınıfı araç konumuna yerleşmiş durumda.

Bir diğer beğendiğim seçenek ise fiyatı itibarı ile İbiza (1.4 için),ancak sanıyorum ki ESP'li olanlar gelmeden elimizde çıkaralım diye böyle bir kampanya düzenlediler.

İç mekanın sürücüye müdahil kısmı Golf 7 ile neredeyse aynı.

< Resime gitmek için tıklayın >

Direksiyon,göstergeler,dokunmatik ekranlı teyp,kalite algısını oldukça yükseltmiş durumda,kapılardaki krom renkli trimlerde aynı şekilde oldukça başarılı gözüküyor.

< Resime gitmek için tıklayın >

İyileştirmeler sadece süslemelerle sınırlı değil,aracın direksiyon sistemi de değişmiş.

Eskiden 20 ilede 140 ile de giderkenki saçma,yapay ve tüy gibi hafif olan direksiyon gitmiş,

Hızlandıkça sertleşen daha hakim olabileceğiniz bir direksiyon gelmiş.

Emin olmamakla birlikte süspansiyon sisteminde de iyileştirmeler yapılmış gibi geldi bana.

Gelelim en önemli kısma 1.2 TSI motora.

Hatırlarsanız 1.6 TDI incelememde motor sesinden ne kadar şikayetçi olduysam,1.2 TSI'da o kadar memnun oldum.

Gerçekten de motor oldukça sessiz ve sakin çalışıyor,çalıştığı rölanti de anlaşılmıyor neredeyse.

5 ileri manuel şanzımanla kombinasyonu tercih etmiş VW.

Vites aralıkları 6 ileri olan kendi aracıma göre biraz daha farklı seçilmiş fakat başarılı olmuş.

Vites geçişleri ve debriyajın kavrama noktasını GOLF 7'den daha başarılı buldum.

Bu aracı manuel kullanmayı beceremeyen olamaz diye de iddialı bir cümle kurayım.

Gerçekten çok rafine ve pürüzsüz çalışan motor ile henüz daha 20. kilometresini doldurmadan bir tüketim testi/karşılaştırması yaptık.

Golf 7 1.2 TSI manuel (105 hp) önde,Polo 1.2 TSI manuel (90hp) arkada çekmeköy'den,kozyatağı carrefour'a kadar peşpeşe gittik.

Meydan AVM'den sonra Ataşehir'e kadar olan kısımda hafif trafiğe girerek,AVM' otoparkında yanyana çektiğimizde araçları,

Benim aracımda 5.0 Lt gerçekleşen tüketim rakamı,Polo'da 5.4 Litre idi.

Bunda aracın çok çok yeni olması ve benim 6. vites avantajımı göz önünde bulunduracak olursak,bence ortaya başarılı bir araç çıkmış durumda.

Değinmeyi unuttuğum veya merak ettiğiniz noktalar için,soruları yanıtlayabilirim.

< Resime gitmek için tıklayın >





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi V.K. -- 31 Mayıs 2014; 18:25:07 >

H
10 yıl
Yarbay

B sınıfında Polo ve Fiesta'nın her zaman yeri farklı.



P
10 yıl
Binbaşı

Güzel inceleme olmuş teşekkürler. Performansı nasıl ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
F
10 yıl
Yarbay

Fotoğraflar gelince daha güzel olacak.Şöyle arka,ön,bagaj,alt karoser... bol fotoğraflı ekmek arası peynir misali

1)Araç kaç km den sonra rüzgar,lastik sesi alıyor ?
2)Yol tutuşu nasıl ? Süspansiyon sertliği ne alemde ?
3)Arka diz mesafesi nasıl ?
4)Aracın olumsuz yönleri hiç yok mu ?


Bu mesaja 1 cevap geldi.
U
10 yıl
Yarbay

Eline sağlık kardeşim. 90 bg ve 6 . Vites biraz zor olurdu.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: pasa_

Güzel inceleme olmuş teşekkürler. Performansı nasıl ?

Henüz rodaj döneminde olduğu için aracı çok sıkıştırmadık ancak,Golf 7'den pek farklı ilerlemiyor 3000 devire kadar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: flyer_mig

Fotoğraflar gelince daha güzel olacak.Şöyle arka,ön,bagaj,alt karoser... bol fotoğraflı ekmek arası peynir misali

1)Araç kaç km den sonra rüzgar,lastik sesi alıyor ?
2)Yol tutuşu nasıl ? Süspansiyon sertliği ne alemde ?
3)Arka diz mesafesi nasıl ?
4)Aracın olumsuz yönleri hiç yok mu ?

Yol sesi konusunda henüz sağlıklı yorum yapamam,çünkü pek 100 km/h geçmedik hız olarak.
Lastik sesi değilde,gözlemlediğim kadarıyla süspansiyon sesi içeride duyuluyor.
Yol tutuş konusunda da 1. maddeden dolayı çok sağlıklı yorum yapmam doğru olmaz.
Süspansiyon sertliği ise orta kıvamda,ne fiesta kadar sert,ne punto gibi yumuşak.Corsa'ya yakın gibi hissettirdi.
Arka diz mesafesi aman aman geniş değil ancak B sınıfı standartları içerisinde iyi.
Olumsuz yön olarak söyleyeceğim şeyler daha çok donanımsal anlamda.

Hala 2 havayastığı var,hala kapak jantlı,hala sis farsız...
Mesela 16" opsiyon jant fiyatı,Golf'ün 18" jant fiyatından daha pahalı.
Sürüş konfor pakedi de aynı şekilde,
Dijital klimada.Golf için yanlış hatırlamıyorasam 500 Tl bile tutmayan opsiyon bedeli için utanmadan 3600 TL istiyorlar.

Şahsi kanaatim,
Polo Comfortline'ı,Golf Comfortline seviyesine getirmeye kalkınca aradaki fark 5000 TL'den az oluyor.
O konumda kesinlikle Golf tercih edilir,ancak bu fiyatıyla sunduğu donanımlar sizin için yeterli geliyorsa kesinlikle düşünülmesi gereken seçeneklerden biri.



V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: umutsirvan

Eline sağlık kardeşim. 90 bg ve 6 . Vites biraz zor olurdu.

Teşekkür ederim.

Keşke bize de 1.2 TSI 110 hp gelseydi diyorum sadece.




Bu arada BlueGT içinde Allah'ın kulunun haberi olmamakla birlikte,satış temsilcileri şehir efsanelerine başlamış.

Artık GTI çıkmayacak diyenden tutun,çıkacak ama 1.8 TSI olacak diyene kadar...



İ
10 yıl
Binbaşı

Hocam elinize sağlık.Hızlanma olarak 1.6 90 HP TDI ile arasında nasıl bir fark var açıklarmısınız?


Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
10 yıl
Yarbay

Motor sogukken dizel karakteristigi var mi; ozellikle ilk harekette sesli mi?
5.viteste devir araliklari nasil? Oranlar kisa mi uzun mu?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: ilhan555

Hocam elinize sağlık.Hızlanma olarak 1.6 90 HP TDI ile arasında nasıl bir fark var açıklarmısınız?

Teşekkür ederim hocam,araç henüz rodaj döneminde olduğu için aracı pek zorlamadık.
Benim tahminim 1.6 TDI 90 hp'den daha iyi hızlanacağı yönünde sadece.
En azından kağıt üzerinde böyle


Bu mesaja 2 cevap geldi.
V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: rallier_61

Motor sogukken dizel karakteristigi var mi; ozellikle ilk harekette sesli mi?
5.viteste devir araliklari nasil? Oranlar kisa mi uzun mu?

Motor soğukken dizel karakteristiği yok,ilk çalıştırmada da çok sessiz.
Kış şartları mevcut olduğunda durum değişir mi bilmiyorum fakat.
5. vites 2400 devir gibi 100 km/h hıza ulaşıyor.Fazlasını yapmadık.
Ekonomik sürüş için ilk aralıklar daha kısa tutulmuş.
4. viteste 50-55, 5. viteste 65-70 gibi hızlarla araç kendini rahat taşıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
İ
10 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: V.K.

quote:

Orijinalden alıntı: ilhan555

Hocam elinize sağlık.Hızlanma olarak 1.6 90 HP TDI ile arasında nasıl bir fark var açıklarmısınız?

Teşekkür ederim hocam,araç henüz rodaj döneminde olduğu için aracı pek zorlamadık.
Benim tahminim 1.6 TDI 90 hp'den daha iyi hızlanacağı yönünde sadece.
En azından kağıt üzerinde böyle

Anladım hocam sağolun.TSI



N
10 yıl
Yarbay

Üstad 100km/h yapamadım demişsin ama aynı zamanda hızlandıkça sertleşen direksiyon demişsin. Enteresan geldi bana

İncelemen güzel ama eline sağlık


Bu mesaja 2 cevap geldi.
F
10 yıl
Teğmen

Allahını seven bana bunun neresinin makyajlandığını söylesin


Bu mesaja 2 cevap geldi.
B
10 yıl
Binbaşı

Direksiyonun sekli semali bu sinif icin sa ha ne.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

İ
10 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: fatih çimen

Allahını seven bana bunun neresinin makyajlandığını söylesin

Bütün içinin.



V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: nk061

Üstad 100km/h yapamadım demişsin ama aynı zamanda hızlandıkça sertleşen direksiyon demişsin. Enteresan geldi bana

İncelemen güzel ama eline sağlık

Anlatımda bozukluk olmuş galiba,100 km/h 'den fazlasını yapmadık.

Eski Polo ile 20 gün kadar geçirmiştim,onunda incelemesi forumda mevcut.

Onun direksiyonu her zaman aşırı yumuşaktı fakat bununla , yavaş giderkenki direksiyonla (park manevrası olsun mesela) 80'le,100'le giderken ki arasında bir miktar fark var.

Daha yüksek hızlarda daha elle tutulur farklar olacaktır mutlaka.



V
10 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: fatih çimen

Allahını seven bana bunun neresinin makyajlandığını söylesin

Makyajlı ve makyajsızını yanyana gördüğünüzde gayet belirgin farklar var önden.

İçeride farkı gördüğünüzü varsayıyorum.

Arkada ise tamponun alt kısmında farklılıklar mevcut,kedigözlerinin olduğu kısımlarda.



G
10 yıl
Yarbay

cok iyi bi inceleme olmuş hocam bu sınıfta en iyisi bence bu araç birde fiesta ..