Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir
15
Cevap
28785
Tıklama
5
Öne Çıkarma
MEGANE II - SCENIC II 1.6 16V Geç çalışma problemi ve olası sorunlar
A
10 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Merhaba Arkadaşlar
Kendi aracımda karşılaştığım ve daha sonra internetten kısa bir taratma yaptıktan sonra benimle aynı sorunla karşılaşıp çözüm arayan bir çok megane kullanıcısının olduğunu gördüm. Başkalarıda benim gibi aracında gereksiz dünya kadar parça değiştirip boşa para ve zaman harcamasın diye bu yazıyı kaleme almaya karar verdim. Burada Kendi aracımda Çalışmama, Geç çalışma problemini çözmek için yaptığım işlemleri, tecrubelerimi ayrıca forumlarda diğer kullanıcıların tecrubelerini özetleyeceğim.
Aracım 2005 model Renault Scenic 1.6 16V Otomatik. ( 85.000 km )( K4M motor Megane II larla aynı)

SABAH İLK MARŞTA SESLİ ÇALIŞMA
Eğer aracınız sabahları yada uzun bekleme sonrası marşa bastığınızda 2-4 sn aralığında tırıltılı şekilde sesli çalışıyorsa kesinlikle Egzantrik Kasnağı namı diğer Açı Kaydırıcı problemi. Bu parçayı Yağlı kasnak diye adlandıran ustalar da var. Araç ilk çalışmada kasnak yağlama yapamadığından sabahları bu malum sesi çıkarıyor. Servise gidildiğinde triyer seti ile birlikte değişim yapıyorlar ve 1000 lira civarında masraf çıkarıyorlar. Özel servise yaptırırsanız ve triyer setini değiştirmeyecekseniz sadece parça 200 lira civarında, yalnız dikkat edin kesilikle parça sökülmeden yeri milimetrik olarak işaretlenmeli, yenisi takılırken sente kilit aparatı kullanılmalı ve sıkılırken egzantirik mili kilitlenmeli. Öyle olur olmaz ustaya gitmeyin. Bu işi ya renault yetkili servisine yada renault araçlarda tecrubeli bir özel servise gidin Zira bu kasnağın mile oturan kanalı yok. Montajındaki ufak kaymalar başka problemlere yol açabilir demiyorum açacaktır.


GEÇ ÇALIŞMA yada ÇALIŞMAMA SORUNU
Sabahları marş basıp geç çalışma sorunu bizim araçlarda oldukça sık karşılaşılan problem. Birden fazla nedeni olabiliyor. Sırasıyla olası sebepler;

Lpg kaynaklı sorunlar: Eğer aracınızda lpg dönüşümü yapılmış ise öncelikle bu sistemdeki olası hataları bulup düzeltmekte fayda var. Araca sonradan takılan bu sistem kalitesiz malzeme ve işçiklik sonucu aracımızın dengesini tamamen bozabiliyor. Hatta bu sıkıntılar araç sürekli benzinde çalıştırılsa dahi devam edebiliyor. Aracın orjinal mekanik ve elektronik parçalarına para dökmeye başlamadan evvel ilk kontrollere buradan başlamakta fayda var.
Motor ısındıktan sonra lpg’ye gectiği zaman stop ettiğinizde belirli zaman sonra gec marş alıyorsa lpg enjektörlerini kontrol ettirin. Enjektörlerden biri veya birkaçı gaz kaçırıyor ve motoru boğuyor olabilir. Eger enjektörlerde sorun yoksa lpg regülatörünün gaz kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilmelidir. Regülatör motor durduktan sonra borularda olan gazı motora veriyo olabilir buda benzinle birlikte ilk marşta boğulmadan dolayı geç çalışmaya uzun marş süresine neden olabilmektedir. Muhtemelen bu durumda çiğ gazdan dolayı kötü kokular gelecektir.

Manyetik kaptör sorunu: Şanzumanın üstünde bu parça, Renault araçların kronik arıza yapan bir parçasıdır. Ustaya gidince şamandra, pompa felan derse siz siz olun pompayı ellettrimeden önce diğer adıyla Krank devir sensörünü orjinali ile değiştiriniz. Zira Orjinal Pompa yaklaşık 250 lira civarında. Serviste 550 lira kadar. Bu kaptör öyle bir parçaki bozulduğunda bazı araçlarda motor henüz soğumamışken ilk çalıştırma sorunu yaşanırken bazılarında ise soğukken problem yaşatıyor. Bu sensör bildiğim kadarıyla ilk çalışmada krank devrini okuyor daha sonra bir işlevi yok. Beyin bundan gelen sinyali algılamayınca elektrik açmıyor.

Egzantrik konum sensörü: Diğer Adı Kam Mili kaptörü. Bu parça genellikle sık bozulan bir parça değil ilk önce soketlerini kontrol etmekte fayda var. Bu parça bozulursa veya aracın beyniyle iletişime geçmezse aracı yerinden bile kaldıramazsın marş eder durursun araç çalışmaz soket temassızlık ediyorsa bazen çalışır bazen çalışmaz. Söküp takması oldukça kolay.

Bujiler ve ateşleme : Eğer buzilerinizi değiştireli çok uzun zaman olduysa hemen değiştiriniz. Bunun arızayla pek alakası yok  . Aracınızda bujilerden yada ateşlemeden kaynaklanan geç çalışma yada çalışmama sorunu varsa marş sırasında yada ilk çalıştırma sonrası pis bir koku olacaktır. Araç yakıtı açıyor ateşleme sorunu nedeniyle yakıt yanmadan atıldığından bu pis koku oluşuyor. Zaten bobinlerle ve ateşleme ile ilgili sorununuz varsa araçta çekiş düşüklüğü ve tekleme ile kendini belli eder.

Ayrıca Ateşleme kısmında dip not düşelim: Eğer aracınız otomatik ise vites geçişlerde silkelenme ve dengesizlik yapıyorsa şanzımanı indirmeden önce kesinlikle ateşleme ile ilgili olan her yeri ve bobinlerinizi kontrol ettirin Zira ateşlemedeki problemler sensörlerden gelen sinyallere bağlı olarak şanzımanın dengesini bozuyor.
edit: Ekleme

Immobiliser sorunu: Eğer kartınızı düşürdüyseniz başınıza gelebilir. Ekranda ''motor kilidi sorunu'' yazısını görüyorsanız immobiliser sorunu yaşıyorsunuz demektir. Kartı yerinden çıkarın aracı kilitleyip açın ve yedek anahtarla çalıştırmayı deneyin. Bu tür sorunlar çoğunlukla akünün zayıflaması ya da ekonomik ömrünü doldurması durumlarında da görülür. yani immo yada merkezi kilit, uzaktan kumanda sorunları için önce bakacağınız yer akü olmalı, aklınızda bulunsun.

Benzin Pompası : Benzin pompası çalışmıyor ise aracınızın motorunu çalıştıramazsınz. Benzin pompası yeteri kadar çalışmıyorsa, motor çekişten düşer, rölanti devri düşer ve hatta motor çalışmayabilir veya çok güç çalışır. Eğer hiç çalışmıyorsa, motorun kömürleri (fırçaları) bitmiş veya motoru yanmıştır. Ancak; pompa motorunun girişinde bulunan ince tel süzgecin yırtılmış olması nedeniyle, benzin deposundaki pisliklerin pompayı sıkıştırması nedeniyle de pompa motoru bu arızaları verebilir. Bu nedenle benzin pompasının sökülerek, pompa motorunu bir kap içersine benzin koyarak dışarda denenmelidir. Büyük ihtimalle pompa motoru çalışacaktır. Yani sağlamdır. Bu durumda pompa süzgecini kontrol etmelisiniz. Pompa süzgeci tek başına satılmadığı için yeni pompa motoru ile birlikte değiştirmeniz gerekir. Aslına bakarsanız eğer pompada sorun yaşıyor ve değişmesi gerekiyorsa komple şamandrayı değiştirmenizi tavsiye ederim. Sadece pompa değişiminde kalitesiz montaj ileride başınıza dert açabilir.

Benzin pompası 2: Evet son karşılaştığım problem benzin pompası soketinde ark olması sonucu yanma ve kavrulma. Elektrikçi Sık karşılaşılan bir problem olduğunu söylüyor. soketin içindeki konnektörler tam temas etmediği için ark sonucu ısınma oluşuyor ve sonuç olarak nihayetinde ilk zamanlar tek tük marş almama problemi başlıyor ve nihayetyinde araba benzinde çalışmamaya başlıyor. Basit gibi görünen bu sorun aslında tehlike de arz etmekte Benzin deposundaki bi malzemede ark ve ısınmadan bahsediyoruz. Sonuç olarak Pompa ile ilgili bir sorun yaşandığında soketlerin içi gözle mutlaka kontrol edilmeli.



Şimdilik vakit darlığı nedeniyle bu kadar yazabiliyorum ancak aklıma geldikçe güncelleyeceğim.
Saygılarımla.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akilonya -- 18 Eylül 2017; 10:52:50 >

U
10 yıl
Er

paylasım için cok tesekkurler faydalı bilgiler....



U
10 yıl
Er

quote:

Orijinalden alıntı: akilonya

Merhaba Arkadaşlar
Kendi aracımda karşılaştığım ve daha sonra internetten kısa bir taratma yaptıktan sonra benimle aynı sorunla karşılaşıp çözüm arayan bir çok megane kullanıcısının olduğunu gördüm. Başkalarıda benim gibi aracında gereksiz dünya kadar parça değiştirip boşa para ve zaman harcamasın diye bu yazıyı kaleme almaya karar verdim. Burada Kendi aracımda Çalışmama, Geç çalışma problemini çözmek için yaptığım işlemleri, tecrubelerimi ayrıca forumlarda diğer kullanıcıların tecrubelerini özetleyeceğim.
Aracım 2005 model Renault Scenic 1.6 16V Otomatik. ( 85.000 km )( K4M motor Megane II larla aynı)

SABAH İLK MARŞTA SESLİ ÇALIŞMA
Eğer aracınız sabahları yada uzun bekleme sonrası marşa bastığınızda 2-4 sn aralığında tırıltılı şekilde sesli çalışıyorsa kesinlikle Egzantrik Kasnağı namı diğer Açı Kaydırıcı problemi. Bu parçayı Yağlı kasnak diye adlandıran ustalar da var. Araç ilk çalışmada kasnak yağlama yapamadığından sabahları bu malum sesi çıkarıyor. Servise gidildiğinde triyer seti ile birlikte değişim yapıyorlar ve 1000 lira civarında masraf çıkarıyorlar. Özel servise yaptırırsanız ve triyer setini değiştirmeyecekseniz sadece parça 200 lira civarında, yalnız dikkat edin kesilikle parça sökülmeden yeri milimetrik olarak işaretlenmeli, yenisi takılırken sente kilit aparatı kullanılmalı ve sıkılırken egzantirik mili kilitlenmeli. Öyle olur olmaz ustaya gitmeyin. Bu işi ya renault yetkili servisine yada renault araçlarda tecrubeli bir özel servise gidin Zira bu kasnağın mile oturan kanalı yok. Montajındaki ufak kaymalar başka problemlere yol açabilir demiyorum açacaktır.


GEÇ ÇALIŞMA yada ÇALIŞMAMA SORUNU
Sabahları marş basıp geç çalışma sorunu bizim araçlarda oldukça sık karşılaşılan problem. Birden fazla nedeni olabiliyor. Sırasıyla olası sebepler;

Lpg kaynaklı sorunlar: Eğer aracınızda lpg dönüşümü yapılmış ise öncelikle bu sistemdeki olası hataları bulup düzeltmekte fayda var. Araca sonradan takılan bu sistem kalitesiz malzeme ve işçiklik sonucu aracımızın dengesini tamamen bozabiliyor. Hatta bu sıkıntılar araç sürekli benzinde çalıştırılsa dahi devam edebiliyor. Aracın orjinal mekanik ve elektronik parçalarına para dökmeye başlamadan evvel ilk kontrollere buradan başlamakta fayda var.
Motor ısındıktan sonra lpg’ye gectiği zaman stop ettiğinizde belirli zaman sonra gec marş alıyorsa lpg enjektörlerini kontrol ettirin. Enjektörlerden biri veya birkaçı gaz kaçırıyor ve motoru boğuyor olabilir. Eger enjektörlerde sorun yoksa lpg regülatörünün gaz kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilmelidir. Regülatör motor durduktan sonra borularda olan gazı motora veriyo olabilir buda benzinle birlikte ilk marşta boğulmadan dolayı geç çalışmaya uzun marş süresine neden olabilmektedir. Muhtemelen bu durumda çiğ gazdan dolayı kötü kokular gelecektir.

Manyetik kaptör sorunu: Şanzumanın üstünde bu parça, Renault araçların kronik arıza yapan bir parçasıdır. Ustaya gidince şamandra, pompa felan derse siz siz olun pompayı ellettrimeden önce diğer adıyla Krank devir sensörünü orjinali ile değiştiriniz. Zira Orjinal Pompa yaklaşık 250 lira civarında. Serviste 550 lira kadar. Bu kaptör öyle bir parçaki bozulduğunda bazı araçlarda motor henüz soğumamışken ilk çalıştırma sorunu yaşanırken bazılarında ise soğukken problem yaşatıyor. Bu sensör bildiğim kadarıyla ilk çalışmada krank devrini okuyor daha sonra bir işlevi yok. Beyin bundan gelen sinyali algılamayınca elektrik açmıyor.

Egzantrik konum sensörü: Diğer Adı Kam Mili kaptörü. Bu parça genellikle sık bozulan bir parça değil ilk önce soketlerini kontrol etmekte fayda var. Bu parça bozulursa veya aracın beyniyle iletişime geçmezse aracı yerinden bile kaldıramazsın marş eder durursun araç çalışmaz soket temassızlık ediyorsa bazen çalışır bazen çalışmaz. Söküp takması oldukça kolay.

Bujiler ve ateşleme : Eğer buzilerinizi değiştireli çok uzun zaman olduysa hemen değiştiriniz. Bunun arızayla pek alakası yok  . Aracınızda bujilerden yada ateşlemeden kaynaklanan geç çalışma yada çalışmama sorunu varsa marş sırasında yada ilk çalıştırma sonrası pis bir koku olacaktır. Araç yakıtı açıyor ateşleme sorunu nedeniyle yakıt yanmadan atıldığından bu pis koku oluşuyor. Zaten bobinlerle ve ateşleme ile ilgili sorununuz varsa araçta çekiş düşüklüğü ve tekleme ile kendini belli eder.

Immobiliser sorunu: Eğer kartınızı düşürdüyseniz başınıza gelebilir. Ekranda ''motor kilidi sorunu'' yazısını görüyorsanız immobiliser sorunu yaşıyorsunuz demektir. Kartı yerinden çıkarın aracı kilitleyip açın ve yedek anahtarla çalıştırmayı deneyin. Bu tür sorunlar çoğunlukla akünün zayıflaması ya da ekonomik ömrünü doldurması durumlarında da görülür. yani immo yada merkezi kilit, uzaktan kumanda sorunları için önce bakacağınız yer akü olmalı, aklınızda bulunsun.

Benzin Pompası : Benzin pompası çalışmıyor ise aracınızın motorunu çalıştıramazsınz. Benzin pompası yeteri kadar çalışmıyorsa, motor çekişten düşer, rölanti devri düşer ve hatta motor çalışmayabilir veya çok güç çalışır. Eğer hiç çalışmıyorsa, motorun kömürleri (fırçaları) bitmiş veya motoru yanmıştır. Ancak; pompa motorunun girişinde bulunan ince tel süzgecin yırtılmış olması nedeniyle, benzin deposundaki pisliklerin pompayı sıkıştırması nedeniyle de pompa motoru bu arızaları verebilir. Bu nedenle benzin pompasının sökülerek, pompa motorunu bir kap içersine benzin koyarak dışarda denenmelidir. Büyük ihtimalle pompa motoru çalışacaktır. Yani sağlamdır. Bu durumda pompa süzgecini kontrol etmelisiniz. Pompa süzgeci tek başına satılmadığı için yeni pompa motoru ile birlikte değiştirmeniz gerekir. Aslına bakarsanız eğer pompada sorun yaşıyor ve değişmesi gerekiyorsa komple şamandrayı değiştirmenizi tavsiye ederim. Sadece pompa değişiminde kalitesiz montaj ileride başınıza dert açabilir.



Şimdilik vakit darlığı nedeniyle bu kadar yazabiliyorum ancak aklıma geldikçe güncelleyeceğim.
Saygılarımla.


Konuyu video görüntüleri veya resimli anlatımlarla destekleyecek şekilde yaparsanız çok işimize yarayacak. Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler.



F
9 yıl
Er

quote:

Orijinalden alıntı: akilonya

Merhaba Arkadaşlar
Kendi aracımda karşılaştığım ve daha sonra internetten kısa bir taratma yaptıktan sonra benimle aynı sorunla karşılaşıp çözüm arayan bir çok megane kullanıcısının olduğunu gördüm. Başkalarıda benim gibi aracında gereksiz dünya kadar parça değiştirip boşa para ve zaman harcamasın diye bu yazıyı kaleme almaya karar verdim. Burada Kendi aracımda Çalışmama, Geç çalışma problemini çözmek için yaptığım işlemleri, tecrubelerimi ayrıca forumlarda diğer kullanıcıların tecrubelerini özetleyeceğim.
Aracım 2005 model Renault Scenic 1.6 16V Otomatik. ( 85.000 km )( K4M motor Megane II larla aynı)

SABAH İLK MARŞTA SESLİ ÇALIŞMA
Eğer aracınız sabahları yada uzun bekleme sonrası marşa bastığınızda 2-4 sn aralığında tırıltılı şekilde sesli çalışıyorsa kesinlikle Egzantrik Kasnağı namı diğer Açı Kaydırıcı problemi. Bu parçayı Yağlı kasnak diye adlandıran ustalar da var. Araç ilk çalışmada kasnak yağlama yapamadığından sabahları bu malum sesi çıkarıyor. Servise gidildiğinde triyer seti ile birlikte değişim yapıyorlar ve 1000 lira civarında masraf çıkarıyorlar. Özel servise yaptırırsanız ve triyer setini değiştirmeyecekseniz sadece parça 200 lira civarında, yalnız dikkat edin kesilikle parça sökülmeden yeri milimetrik olarak işaretlenmeli, yenisi takılırken sente kilit aparatı kullanılmalı ve sıkılırken egzantirik mili kilitlenmeli. Öyle olur olmaz ustaya gitmeyin. Bu işi ya renault yetkili servisine yada renault araçlarda tecrubeli bir özel servise gidin Zira bu kasnağın mile oturan kanalı yok. Montajındaki ufak kaymalar başka problemlere yol açabilir demiyorum açacaktır.


GEÇ ÇALIŞMA yada ÇALIŞMAMA SORUNU
Sabahları marş basıp geç çalışma sorunu bizim araçlarda oldukça sık karşılaşılan problem. Birden fazla nedeni olabiliyor. Sırasıyla olası sebepler;

Lpg kaynaklı sorunlar: Eğer aracınızda lpg dönüşümü yapılmış ise öncelikle bu sistemdeki olası hataları bulup düzeltmekte fayda var. Araca sonradan takılan bu sistem kalitesiz malzeme ve işçiklik sonucu aracımızın dengesini tamamen bozabiliyor. Hatta bu sıkıntılar araç sürekli benzinde çalıştırılsa dahi devam edebiliyor. Aracın orjinal mekanik ve elektronik parçalarına para dökmeye başlamadan evvel ilk kontrollere buradan başlamakta fayda var.
Motor ısındıktan sonra lpg’ye gectiği zaman stop ettiğinizde belirli zaman sonra gec marş alıyorsa lpg enjektörlerini kontrol ettirin. Enjektörlerden biri veya birkaçı gaz kaçırıyor ve motoru boğuyor olabilir. Eger enjektörlerde sorun yoksa lpg regülatörünün gaz kaçırıp kaçırmadığı kontrol edilmelidir. Regülatör motor durduktan sonra borularda olan gazı motora veriyo olabilir buda benzinle birlikte ilk marşta boğulmadan dolayı geç çalışmaya uzun marş süresine neden olabilmektedir. Muhtemelen bu durumda çiğ gazdan dolayı kötü kokular gelecektir.

Manyetik kaptör sorunu: Şanzumanın üstünde bu parça, Renault araçların kronik arıza yapan bir parçasıdır. Ustaya gidince şamandra, pompa felan derse siz siz olun pompayı ellettrimeden önce diğer adıyla Krank devir sensörünü orjinali ile değiştiriniz. Zira Orjinal Pompa yaklaşık 250 lira civarında. Serviste 550 lira kadar. Bu kaptör öyle bir parçaki bozulduğunda bazı araçlarda motor henüz soğumamışken ilk çalıştırma sorunu yaşanırken bazılarında ise soğukken problem yaşatıyor. Bu sensör bildiğim kadarıyla ilk çalışmada krank devrini okuyor daha sonra bir işlevi yok. Beyin bundan gelen sinyali algılamayınca elektrik açmıyor.

Egzantrik konum sensörü: Diğer Adı Kam Mili kaptörü. Bu parça genellikle sık bozulan bir parça değil ilk önce soketlerini kontrol etmekte fayda var. Bu parça bozulursa veya aracın beyniyle iletişime geçmezse aracı yerinden bile kaldıramazsın marş eder durursun araç çalışmaz soket temassızlık ediyorsa bazen çalışır bazen çalışmaz. Söküp takması oldukça kolay.

Bujiler ve ateşleme : Eğer buzilerinizi değiştireli çok uzun zaman olduysa hemen değiştiriniz. Bunun arızayla pek alakası yok  . Aracınızda bujilerden yada ateşlemeden kaynaklanan geç çalışma yada çalışmama sorunu varsa marş sırasında yada ilk çalıştırma sonrası pis bir koku olacaktır. Araç yakıtı açıyor ateşleme sorunu nedeniyle yakıt yanmadan atıldığından bu pis koku oluşuyor. Zaten bobinlerle ve ateşleme ile ilgili sorununuz varsa araçta çekiş düşüklüğü ve tekleme ile kendini belli eder.

Immobiliser sorunu: Eğer kartınızı düşürdüyseniz başınıza gelebilir. Ekranda ''motor kilidi sorunu'' yazısını görüyorsanız immobiliser sorunu yaşıyorsunuz demektir. Kartı yerinden çıkarın aracı kilitleyip açın ve yedek anahtarla çalıştırmayı deneyin. Bu tür sorunlar çoğunlukla akünün zayıflaması ya da ekonomik ömrünü doldurması durumlarında da görülür. yani immo yada merkezi kilit, uzaktan kumanda sorunları için önce bakacağınız yer akü olmalı, aklınızda bulunsun.

Benzin Pompası : Benzin pompası çalışmıyor ise aracınızın motorunu çalıştıramazsınz. Benzin pompası yeteri kadar çalışmıyorsa, motor çekişten düşer, rölanti devri düşer ve hatta motor çalışmayabilir veya çok güç çalışır. Eğer hiç çalışmıyorsa, motorun kömürleri (fırçaları) bitmiş veya motoru yanmıştır. Ancak; pompa motorunun girişinde bulunan ince tel süzgecin yırtılmış olması nedeniyle, benzin deposundaki pisliklerin pompayı sıkıştırması nedeniyle de pompa motoru bu arızaları verebilir. Bu nedenle benzin pompasının sökülerek, pompa motorunu bir kap içersine benzin koyarak dışarda denenmelidir. Büyük ihtimalle pompa motoru çalışacaktır. Yani sağlamdır. Bu durumda pompa süzgecini kontrol etmelisiniz. Pompa süzgeci tek başına satılmadığı için yeni pompa motoru ile birlikte değiştirmeniz gerekir. Aslına bakarsanız eğer pompada sorun yaşıyor ve değişmesi gerekiyorsa komple şamandrayı değiştirmenizi tavsiye ederim. Sadece pompa değişiminde kalitesiz montaj ileride başınıza dert açabilir.



Şimdilik vakit darlığı nedeniyle bu kadar yazabiliyorum ancak aklıma geldikçe güncelleyeceğim.
Saygılarımla.


Montajındaki ufak kaymalar başka problemlere yol açabilir demiyorum açacaktır, demeniz gerçekten çok güzel benim basıma dert açtı oldukça fazla bi dert açtı. aracım 2004 megane 2 sente atlaması yüzünden egzantrik milleirm yamuldu subablar horozlar ve iticiler kırıldı, motor segman sıyrıması yapıp ben sıkışık zamanımda komple rektefiye yaklaşık 8000tl kadar masrafa soktu. sente atlak çalışırken yerinden kalkarken ağlayan araç şimdi rektefiye sonrası çok güzel çalışıyor allah nazarlardan saklasın ama authentique megane a sıfır motor yaptırmak da koyuyor adama :)



A
9 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Gecmisolsun. Her isi her ustaya yaptirmamak lazim. Bazi konular techizat ve deneyim gerektiriyor. Allah kotu ustanin eline dusurmesin.

Edit: imla





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi akilonya -- 28 Ekim 2014; 23:16:25 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
9 yıl
Çavuş

LPG ile alakalı geç çalışmayı bir renault forumunda ben paylaşmıştım .

Şimdi de motor her marşta geç çalışıyor :D Yarın servise götürüp bujilerine ve kaptörüne bir baktıracam.



I
9 yıl
Yüzbaşı

Darbe sensorunu unutmusssunuz hocam. Tusunun yayı kaçınca temas kopuyor sensor devreye giriyor marsa sabaha kadar basan çalışmıyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
9 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: ILKERATLIILKER

Darbe sensorunu unutmusssunuz hocam. Tusunun yayı kaçınca temas kopuyor sensor devreye giriyor marsa sabaha kadar basan çalışmıyor

Henuz karsilasmadigim bi problem... aklimizda bulunsun... tesekkurler.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
8 yıl
Binbaşı

Benim aracın benzin pompası arızalanmıştı. Bosch marka ile değiştirdik. Bulabildiğim en kaliteli parça oydu. Şimdi aracı ilk marşta çalıştırıken yaklaşık 2-3sn boşa basıyor sonradan bir sorun çıkartmıyor. Sanırım borulardaki benzin araç çalışmıyorken depoya geri gidiyor ve tekrar dolana kadar marş boşa basıyor. Çünkü ikinci marşta daha çabuk çalışıyor. Sorun neyden kaynaklanıyor olabilir. İşçiliği hiç beğenmedim biraz körü körüne montaj olmuştu.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
8 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Anladığım kadarıyla şamandıranın üzerindeki motoru değiştirmişsiniz. Eski motor sökülüp yenisi takılırken hortumlar orjinal parça kadar iyi mone edilemeyebiliyor, borudaki benzin geri kaçıyor. Büyük ihtimalle uzun süre beklemede hortum içindeki basınç düştüğü için geç çalışıyor arabanız. şamandırayı komple orjinal parça ile değiştirirseniz sorun kalmayacaktır diye düşünüyorum.
Saygılar


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @metulen
M
8 yıl
Binbaşı

Benim de aklıma gelen sorun bu. Orj şamandıra maliyeti biraz yüksek. Öncelikle yaptırdığım yere bir kontrol ettirip olmazsa mecburen değiştirmeyi göze alıcam Teşekkürler




Bu mesajda bahsedilenler: @akilonya
H
4 yıl
Yüzbaşı

Yaklaşık 7 aydır araçta geç çalışma problemim oluşmuştu. Ne zamanı ne de hava şartlarına bağlı olmadan marş süresi uzadıkça uzamıştı. Araç 2001 scenic benzinli otomatik vites. İlk sahibiyiz. Geç çalışma sorununa götürdüğüm servis çözüm bulamadı ama ısrarım sonucu krank sensörünü değiştirdi. Sonuç araç tık demeden çalışıyor. İnternet ortamında paylaşılan bu tecrübe ve bilgiler çok değerli oluyor aslında. Ben bilgiler için çok teşekkür ederim.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hodoras -- 18 Ekim 2020; 8:18:22 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

C
2 yıl
Yarbay

Bu geç çalışma, soğukken ilk çalıştırmada gürültülü, vuruntulu çalışma, gaz vermezsen stop etme durumu bende de 6 aydır var. Benzin pompasıni sıfırı ile değiştirdim sorun çözülmedi, ilk çalıştırmada yine birkaç dk boyunca araç saçmalıyor gaz istiyor ısınınca düzeliyor pompayi değiştikten sonra bir tık düzelir gibi oldu sesi filan değişti ama sorun çözülmedi. Bujiler filan sağlam obd bilgisayara bağlayınca hata göstermiyor. Pompanin soketi de yeni değişti. Artık nereye bakacağımı şaşırdım. Arabayı satacak duruma geldim. Araç megane 2 sedan 2009 1.6 benzin lpg





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cevo_61 -- 28 Ekim 2021; 11:25:13 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
H
2 yıl
Yüzbaşı

Bende sorun tekrar etti. Sanırım bir kablo kopmuş. En azından yapan usta öyle söyledi. Çalıştırırken zorlanma bazen me yaparsam yapayım çalışmama, çalıştıktan sonra da hemen araç kalkmiyordu yerinden. Şu anda hemen çalışıyor ve biraz gaz verip devri yükseltirsem harekete geçince tekleme yapmıyor. Usta önce krank sensörü , buji kabloları ve pompayı kontrol etti. Bunlarda sorun bulamayınca epey bir uğraştı ki aracı görmeye gittiğimde sökülen parçaları görünce moralim çökmüştü. Sonuçta kopmuş bir kablo çıkınca arıza açıkçası epey sevindim. Kablo işi de aklınızda olsun.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @cevo_61
C
2 yıl
Yarbay

Hocam acaba hangi kablodan bahsediyorsunuz gitmediğim usta kalmadı birçok parça değişti şuan araç sabahları ilk marşta yine çalışmıyor gaz vermezsem stop ediyor ama gürültülü vuruntulu çalışma sorunu gitti marşa basarken 5 sn kadar da gaz veriyorum daha sorun kalmıyor ama normalde hiç gaz vermeden çalışması gerekiyor ben gaz vermezsem marş alıyor ama çalışmıyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @hodoras
H
2 yıl
Yüzbaşı

Benim sıkıntıma benziyor. Hangi kablo değişti bilmiyorum. Ustaya sorduğum zaman bir kablo kopmuş bulana kadar canımız çıktı demişti. Pek sohbetlik ortam da yoktu hangi kablo diye soramadım. Bendeki babamın artık kullanmadığı araç 2001 scenic. Bakımlı sorunsuz tutmaya çalışıyorum. Istanbul'da kolay parça ve iyi usta bulmak. Istanbul'da iseniz yada araçla istanbula yolunuz düşerse Kartal sanayide irfan ustaya uğrayın bir. Lazım olursa telefonunu yollarım.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.