Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
62
Cevap
7560
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Dur Kalk Şeklinde Yokuş Yukarı Çıkma Tekniği
U
11 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

İstanbul ve yoğun trafik olan yerlerde iş çıkışı saati eğimi fazla olan yollarda, o eğimi 5-10 dakikada dur kalk şeklinde çıktığımızı düşünelim.

İlerliyoruz hop duruyoruz 10 saniye sonra tekrar ilerliyoruz hop duruyoruz bu şekilde.

Balataların ömrü düşünüldüğünde ve arkamızdakilerin burnumuza kadar yakın mesafede olduğu düşünüldüğünde nasıl bir yol izlersiniz?

Sürekli el freni mi kullanırsınız?

Yoksa kavrama noktasını mı kullanırsınız? Örneğin 10 saniye sonra devam edeceksiniz el frenini hiç çekmeden kavramada aracı tutup devam etmek. Böyle böyle dakikalar sonra yolu bitirmek.

Bunlar yokuş kalkış sistemi olmayan araçlar ve düz vites benzinli araçlar için geçerli. (dizelde kalkmak basittir)

Ayrıca yokuş kalkış olanlar içinse el freni çeker misiniz yoksa boşa atıp frenler msiniz?



K
11 yıl
Yarbay

Dizel daha zor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
T
11 yıl
Yarbay

Debriyaj candir.

Arac eger cok yukluyse el freni kullanilabilir.

Onun disinda gerek yok.

Var mi debriyajdan daha iyi yokus kalkis destegi



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

-
11 yıl
Yarbay

Öndeki arabayla mesafemi iyi korurum, o dur kalk yaparken ben yavaş hızda seyrederim böylelikle dur kalk yapmış olmam Ha eğer duruyorsamda seri şekilde frenden çekip kavramaya geliyor zaten ayaklarım


Bu mesaja 4 cevap geldi.
O
11 yıl
Yarbay

O
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: kahraman202

Dizel daha zor

bencede


Bu mesaja 2 cevap geldi.
D
11 yıl
Yarbay

avrupada dik yokuşta el freni ile kalkana usta şöför derler, türkiye de acemi şöför.
türkiyedeki şöförler yarım debriyaj ile kalkıp kısa sürede baskı balatayı bitirirler.
alın bir otomatik ya da kalkış destekli araç hiç bunlarla uğraşmayın.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
B
11 yıl
Yarbay

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.


Bu mesaja 3 cevap geldi.
S
11 yıl
Yüzbaşı

Kavramada tutmak derken yarım debirayajdan bahsediyorsunuz herhalde. Yokuşta yarım debriyaj yaparak beklemenin balatalara çok zararlı olduğunu biliyorum. Hatta doktor arkadaşımın C5'inin balataları araba daha 20.000 km. deyken İstanbul'da yokuşun ortasında yandı kaldı bu yüzden.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
R
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: uçanninja

Örneğin 10 saniye sonra devam edeceksiniz el frenini hiç çekmeden kavramada aracı tutup devam etmek. Böyle böyle dakikalar sonra yolu bitirmek.


Frene basmadan aracı sürekli kavramada bekleterek uzun süre dur kalk yaparsanız debriyaj balatası aşırı ısınır, yakarsınız.

Ben böyle durumlarda aracı mümkün olduğu kadar az gaz vererek (araç 1,6 dizel, çoğu zaman gaz vermeye bile gerek kalmıyor, rölanti devri aracı rahat kaldırıyor zaten) ve kavrama noktasında da mümkün olduğunca oyalanmadan kaldırırım ki, aşırı sürtünmeden balatayı ısıtmayayım.

Uzun süreli dur kalk trafiklerde acemiler leş gibi kokutuyor ortalığı





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rst78 -- 23 Ağustos 2013; 11:30:47 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
U
11 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.

Hocam dizellerde tork olayı var. Düşük devirlerde yüksek tork verirler. Bu yüzden dizeller benzinlilere göre çok rahat yokuş da çıkarlar kalkış da yaparlar. Benzinliler ise yüksek devirlere getirerek o tork değerini yakalamaya çalışırlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
J
11 yıl
Yarbay

Dizel rölantide yüksek tork verir diye daha kolay kalkar gibi geliyor ama ben benzinli arabada daha rahat ediyorum araba anında fırlıyor ama motorin zor patladığı için bir miktar hantallık oluyor.

En güzeli otomatik 3-5 kuruş fazla yaksın ama kafam ve vücudum rahat olsun.

Geçen hafta istanbulda manuel araç kullandım her yer yokuş her yer trafik. Çok dik yokuşta duruyorum arkadan gelen tamponuma dayanıyor kalkışta araba bir miktar kayıyor hemen 2 saat korna çalmaya başlıyorlar. Böyle beyinsizlerle uğraşıp rahatsız olmaktansa 3-5 kuruş fazla yakıp rahat olmak en iyisi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: uçanninja

quote:

Orijinalden alıntı: BebeBiskuvisi

Dizellerin düşük devirlerde verdiği güç inanılmaz düşük olduğundan kavraması daha iyi olsa da yokuşta kaldırması daha zor oluyor. Deviri yükseltip çekmek lazım debriyajdan.

Hocam dizellerde tork olayı var. Düşük devirlerde yüksek tork verirler. Bu yüzden dizeller benzinlilere göre çok rahat yokuş da çıkarlar kalkış da yaparlar. Benzinliler ise yüksek devirlere getirerek o tork değerini yakalamaya çalışırlar.

Maalesef ilk devirlerde benzin kadar seri değil. 2500 devirlerde kaldırmak gerekiyor dizeli.



R
11 yıl
Yarbay

Aslında olay yazdıklarınızın tam tersi.

60-70 hp'lik fındık motor dizellerden değilse zaten gaz vermeseniz bile rölanti devri çok rahat kaldırıyor arabayı.

Dizel var, dizel var.

Standart 110 hp civarındaki bir dizel hafif yokuşlarda bile rölanti devri ile rahat kalkabiliyor, bunu aynı güçteki turbosuz benzinlide yaparsanız stop ettirirsiniz. Gaz vermeniz, devirlendirerek kalkmanız lazım.

Güçlü bir dizelde 2500 devirle gaza yüklenerek kalkmak demek patinaja düşmek demektir


Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @BebeBiskuvisi
U
11 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

rst78 kesinlikle hocam.

Ben de 2.0 motor ticari dizel araç var. Benzinlide zorlanırken kaldırırken (eğim seviyesi yüksek) bu araçta kavrama noktasını bulmaya bile çalışmıyorum. Çek ayağını debriyajdan yavaşça ver gazı. : ))



G
11 yıl
Yarbay

Benim arac otomatik durunca boşa (n) hareket icin sürüşe geciyorum (d)



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

O
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: sebenlideniz

Kavramada tutmak derken yarım debirayajdan bahsediyorsunuz herhalde. Yokuşta yarım debriyaj yaparak beklemenin balatalara çok zararlı olduğunu biliyorum. Hatta doktor arkadaşımın C5'inin balataları araba daha 20.000 km. deyken İstanbul'da yokuşun ortasında yandı kaldı bu yüzden.

aynen, doğru yanıt bu. Durmak sonra tekrar kalkmak gerekiyor. Yarım debriyaj (kavrama noktasında beklemek) baskı balataya çok daha zararlı.



< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >

B
11 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: rst78

Aslında olay yazdıklarınızın tam tersi.

60-70 hp'lik fındık motor dizellerden değilse zaten gaz vermeseniz bile rölanti devri çok rahat kaldırıyor arabayı.

Dizel var, dizel var.

Standart 110 hp civarındaki bir dizel hafif yokuşlarda bile rölanti devri ile rahat kalkabiliyor, bunu aynı güçteki turbosuz benzinlide yaparsanız stop ettirirsiniz. Gaz vermeniz, devirlendirerek kalkmanız lazım.

Güçlü bir dizelde 2500 devirle gaza yüklenerek kalkmak demek patinaja düşmek demektir

Benimki 69 beygir ve evet onun adına konuşuyorum :)


Bu mesaja 2 cevap geldi.
R
11 yıl
Yarbay

O zaman tamam, ben de bir kere 1,3 dizel Doblo ile (o da 70 hp idi yanlış hatırlamıyorsam, eski kasalardan, arabada 4 kişiydik) AVM'nin otopark çıkışındaki rampadan güç bela kalkmıştım

Bir kere de 1,3 benzinli Hyundai Getz (yine araba dolu) dik yokuşta kalkmamıştı, onu da klimayı kapatınca kımıldatabilmiştim yerinden

En rahatı 2500cc Ranger'dı, istersen 3.vitese at, rölantide kalksın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
11 yıl
Teğmen

yokuş kalkış için konuşmam gerekirse boşta fren yapmak kolay ve kullanışlı gibi.Zararı var mı bilmem