1. sayfa
Araçlarda kullanılan klimaların kompresörleri duruma göre devreye girip çıkıyorlar. sürekli aktif değiller yani :) sizin hissetmeme sebebiniz başarılı bir klima sistemine sahip bir aracınız olduğundan ya da aracınızın motoru güçlü olduğundan dolayıdır. |
otomatik klimalar öyle diye biliyorum ben. normal klimalarda ise soğuğa getirip ac tuşuna bastığında sürekli aynı sıcaklığı üflüyor. bi süre sonra buzdolabında gibi oluyosun. ben böyle biliyorum yanlışım varsa düzeltin. |
bence o kadar basit olmaması lazım. tüm otomobil klimaları ev klimalarından daha gelişmiş olmalı. Bu sadece tahmin tabiki. işin ehilleri yanıtlarsa daha iyi olur. |
niye buzdolabındaki gibi olasın ki? soğukluk konumunu biraz kısarsan gayet güzel bir ortamda trafikte seyrebilirsin. |
tabiki kısarak sıcaklığı ayarlayabilir. ben onu kastetmedim. demek istediğim şu örnekle açıklayayım. normal klimada soğuğa getirip klimayı açtığımda sürekli soğuk hava üflüyor. ama otomatik klima olduğunda misal 22 dereceye ayarladık. ortam 22 dereceye geldiğinde klima duruyor. sıcaklık biraz arttığında tekrar devreye giriyor. herhangi ayarlama yapma gereği duyulmuyor. ayrıca durduğu için yakıt ekonomiside sağlıyor ne kadar sağlayabiliyorsa. benim dediğim buydu. gene yanlışım varsa düzeltin. |
ben sadece bildiğim yada bildiğimi düşündüğüm şeyi söyledim. tabiki işin ehillerinin yanıtlaması daha iyi olacak. benim yaptığım bildiğimi paylaşmaktı |
evet dijital klimaların bu avantajı var. |
Araçalarda DC Inverter klima kullanımı yoktur sanıyorum (bu teknolojiyi araçlarına adapte eden firma varsa bilemem) Sonuçta pahalı bir teknoloji bu, malum klima piyasasından biliyorsunuz. Inverter sistemli klimalar her zaman daha pahalıdır.
http://www.bosch-home.com/tr/en-yeniler-detay.html?announcement=yeni-bosch-s%C3%BCper-dc-inverter-klima-a-enerji-s%C4%B1n%C4%B1f%C4%B1ndan-bile-y%C3%BCzde-35-daha-tasarruflu |
1. sayfa
İç derece kaça ayarlanırsa ayarlansın üflediği soğukluk aynı derecede, yanılıyor muyum?
Bir de invertörlü klimalar var, iç ısı hedeflenen dereceye ulaştığında kompresör düşük kapasitede sürekli çalışıyor, bu da enerji tasarrufu ve konfor getiriyor.
Peki otomobillerde kullandığımız klimalar hangi tip? Ben devreden çıktığını pek hissetmiyorum, sürekli çalışıyor gibi geliyor bana, acaba invertörlü sistem mi bunlar?