Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
3
Cevap
1076
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Emniyet kemeri uyarısı,ruhsat renk bilgisi ve yakıt tüketimi hakkında sorular
M
12 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Herkese iyi akşamlar,
Birkaç sorum olacak,bilgisi olanlar cevap verirse çok sevinirim.Aracımızı yeni aldık audi a3 1.4tfsi 2008 model attraction,

1-)Kemerim takılı olmasına rağmen arada sırada kemerim takılı değilmiş gibi dıt dıt ötüyor ve göstergede emniyet kemer göstergesi yanıp sönüyor.Kemerin ucundaki bağlantı yeriyle oynayınca düzeliyor,bunun sebebi temassızlıktan dolayı mıdır? Daha önce bu tip bir sorunla karşılaşan oldu mu? Ufak bir kablo temassızlığı mıdır yoksa tüm o bağlantı noktasının değişmesi mi gerekir? Önemli sorun olarak Allah korusun kaza anında eğer araç kemer takılı değil gibi algılarsa airbag açılır mı?

2-)Aracın ruhsatında rengi gri olarak görünüyor fakat araç füme ile siyah arası bir renk,araç komple boyalı değil.Alırken 4 kaportacıya gösterdik,sadece 2 kapıda dıştan boya var,kapı içlerinde en ufak boya macun,vs yok.Bu sisteme girerken yapılmış bir hata mıdır?(önceki aracımız peugeot 307 XT idi ruhsatta XY gibi farklı birşey yazıyordu bir sorun olmamıştı) Bildiğim kadarıyla araçta renk değişimi yapıldığında ruhsata işletmek gerekiyor,polis çevirdiğinde renk değişimi yaptığımızı sanıp ve ruhsata işletmediğimizi görerek bize ceza yazabilir mi? Ruhsattaki renk kısmını düzelttirebilir miyiz? Düzelttirebilirsek emniyet/trafik kısmına mı müracaat etmemiz gerekiyor?

3-)Önceki aracımız 2004 model 307 idi.LPG takılıydı(lovato marka).Yol bilgisayarını her LPG tankını doldurduğumda sıfırlıyordum.Kışın(2011 Kasım - 2012 Mart ayları arası) ben kullandığımda yol bilgisayarı 6.1 - 6.7 lt / 100km arasında değişiyor kullanımdaki ufak farklardan dolayı. Yol bilgisayarında sapmalar olabilir,LPG ile gittiğimizden benzin deposunu doldurup kilometreyi sıfırlayıp tekrar doldurup hiç ölçemedim. Fakat her LPG alışımda 100 kmde kaç litre LPG yakmış onu ölçtüm,7,5-8 lt arası tüketimim olmuş(şehir Ankara). Peugeot 307 manuel fabrika yakıt verileri şehiriçi/karma/şehirdışı : 9.5/7.2/5.8 görünmekte. Yol bilgisayarına göre benim kullanımım şehirdışı ortalamasına yakın görünüyor. Sorum şu audi a3 tfsi manuel fabrika yakıt verileri şehiriçi/karma/şehirdışı : 7.8/5.9/4.9 görünüyor.Ben aynı yolda hemen hemen aynı kullanım ile a3ü 100kmde 4.9 civarında yaktırabilir miyim?

4-)A3 turboya sahip olduğundan dolayı düşük devirlerde rahatça gidebiliyor. Bunun araç açısından bir mahsuru var mıdır? İleride başımıza bir sıkıntı açar mı? 307 i 2300 rpm civarında vites değiştirirdim ve alt devirleri çok berbattı.A3 de 2000 rpm de vites değiştirebiliyorum gözlemlediğim kadarıyla 1200 rpm de araç hızlanabiliyor,amacım ani hızlanma değil düz bir yolda yavaş yavaş hızlansın az yaksın yeterli benim için. 307 5. vites 1600 rpm (2000 civarıda olabilir tam hatırlayamadım) civarında 70km/h civarında gidiyodu.a3 6. vites 1500 rpm civarında 70km/h ile gidebiliyor hatta hız 60km/h a düşerse yokuş yukarı 5. vitese atmadan 70km/h a tekrardan çıkabiliyor. Sürekli bu şekilde sürersem bir sorun olur mu? Ve tüketim açısından önereceğiniz başka birşey var mıdır?

Okuyan herkese çok teşekkür ederim,yardım edebilirseniz sevinirim.



H
12 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: McNeO

Herkese iyi akşamlar,
Birkaç sorum olacak,bilgisi olanlar cevap verirse çok sevinirim.Aracımızı yeni aldık audi a3 1.4tfsi 2008 model attraction,

1-)Kemerim takılı olmasına rağmen arada sırada kemerim takılı değilmiş gibi dıt dıt ötüyor ve göstergede emniyet kemer göstergesi yanıp sönüyor.Kemerin ucundaki bağlantı yeriyle oynayınca düzeliyor,bunun sebebi temassızlıktan dolayı mıdır? Daha önce bu tip bir sorunla karşılaşan oldu mu? Ufak bir kablo temassızlığı mıdır yoksa tüm o bağlantı noktasının değişmesi mi gerekir? Önemli sorun olarak Allah korusun kaza anında eğer araç kemer takılı değil gibi algılarsa airbag açılır mı?

2-)Aracın ruhsatında rengi gri olarak görünüyor fakat araç füme ile siyah arası bir renk,araç komple boyalı değil.Alırken 4 kaportacıya gösterdik,sadece 2 kapıda dıştan boya var,kapı içlerinde en ufak boya macun,vs yok.Bu sisteme girerken yapılmış bir hata mıdır?(önceki aracımız peugeot 307 XT idi ruhsatta XY gibi farklı birşey yazıyordu bir sorun olmamıştı) Bildiğim kadarıyla araçta renk değişimi yapıldığında ruhsata işletmek gerekiyor,polis çevirdiğinde renk değişimi yaptığımızı sanıp ve ruhsata işletmediğimizi görerek bize ceza yazabilir mi? Ruhsattaki renk kısmını düzelttirebilir miyiz? Düzelttirebilirsek emniyet/trafik kısmına mı müracaat etmemiz gerekiyor?

3-)Önceki aracımız 2004 model 307 idi.LPG takılıydı(lovato marka).Yol bilgisayarını her LPG tankını doldurduğumda sıfırlıyordum.Kışın(2011 Kasım - 2012 Mart ayları arası) ben kullandığımda yol bilgisayarı 6.1 - 6.7 lt / 100km arasında değişiyor kullanımdaki ufak farklardan dolayı. Yol bilgisayarında sapmalar olabilir,LPG ile gittiğimizden benzin deposunu doldurup kilometreyi sıfırlayıp tekrar doldurup hiç ölçemedim. Fakat her LPG alışımda 100 kmde kaç litre LPG yakmış onu ölçtüm,7,5-8 lt arası tüketimim olmuş(şehir Ankara). Peugeot 307 manuel fabrika yakıt verileri şehiriçi/karma/şehirdışı : 9.5/7.2/5.8 görünmekte. Yol bilgisayarına göre benim kullanımım şehirdışı ortalamasına yakın görünüyor. Sorum şu audi a3 tfsi manuel fabrika yakıt verileri şehiriçi/karma/şehirdışı : 7.8/5.9/4.9 görünüyor.Ben aynı yolda hemen hemen aynı kullanım ile a3ü 100kmde 4.9 civarında yaktırabilir miyim?

4-)A3 turboya sahip olduğundan dolayı düşük devirlerde rahatça gidebiliyor. Bunun araç açısından bir mahsuru var mıdır? İleride başımıza bir sıkıntı açar mı? 307 i 2300 rpm civarında vites değiştirirdim ve alt devirleri çok berbattı.A3 de 2000 rpm de vites değiştirebiliyorum gözlemlediğim kadarıyla 1200 rpm de araç hızlanabiliyor,amacım ani hızlanma değil düz bir yolda yavaş yavaş hızlansın az yaksın yeterli benim için. 307 5. vites 1600 rpm (2000 civarıda olabilir tam hatırlayamadım) civarında 70km/h civarında gidiyodu.a3 6. vites 1500 rpm civarında 70km/h ile gidebiliyor hatta hız 60km/h a düşerse yokuş yukarı 5. vitese atmadan 70km/h a tekrardan çıkabiliyor. Sürekli bu şekilde sürersem bir sorun olur mu? Ve tüketim açısından önereceğiniz başka birşey var mıdır?

Okuyan herkese çok teşekkür ederim,yardım edebilirseniz sevinirim.


1-)kablo temassızlığıdır diyorum
2-)bilmiyorum
3-)fabrika verileri ile gerçek tüketim arasında genelde farklar çıkıyor 4.9 olmasa bile 5.5 civarı yaktırabilirsiniz
4-)uzun vadede sorun yarataBİLİR


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

quote:

Orijinalden alıntı: mesro09

1-)kablo temassızlığıdır diyorum
2-)bilmiyorum
3-)fabrika verileri ile gerçek tüketim arasında genelde farklar çıkıyor 4.9 olmasa bile 5.5 civarı yaktırabilirsiniz
4-)uzun vadede sorun yarataBİLİR

Cevabınız için teşekkürler hocam, uzun vadede sorun yaratabilir derken biraz daha açabilir misiniz? Bildiğim kadarıyla turbo 1250 rpm de devreye giriyor(yanlış biliyor olabilirim) 6. viteste 1500 rpm civarında dip gaz yapıp arabanın tepkisini anında vermesini veya ani hızlanma yapmasını beklemiyorum.Amacım ekonomi.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
12 yıl
Teğmen
Konu Sahibi

Güncel.Yardım edecek kimse var mı acaba?



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.