Konuyla alakasız ama segmentler neye göre belirleniyor? |
daha kesin bi cozum var soktumunun coktu cokucek abnin basimiza sardigi otv hic alinmasin. |
Otomobilleri net olarak sınıflandırmak için hangi kriterlerin dikkate alınması gerektiğini ortaya koyabilirseniz olur. Ama bu kriterleri ortaya koyamazsınız. Çünkü birçok aracın hangi sınıfta olduğu halen tartışmalı. Bir hukuk devletinde net olmayan kriterler üzerinden vergi alamazsınız. Örnek: Volvo S40 C sınıfı mı, D sınıfı mı? Hadi buyrun... |
Devlet volvo ya yazı yazar bu araç hangi segmentte diye, gelen cevaba göre sınıflandırır. Volvo S40 C segmenti bu arada, adı Volvo olması aracı D yapmaz. |
segment objetkif bir ölçüt olmadığından böyle bir vergi ssitemi mümkün değil. misal devlet superb için e segmenti diyecek ama skoda hayır d segmenti diyecek. vergilendirme de motor hacmi de de salakça bir ölçüt çünkü 100.000 TL'lik 1.4 motorlu VW CC'nin vergisi ile 50.000 TL'lik Chevrolet 2.0 cruze'dan düşük!!! Araç fiyatı da vergi için iyi bir ölçüm değil. Misal 100.000 TL üstünün vergisi yüksek olsun dersin bu sefer tüm üretcikler donajımı kısıp fiyatı 100.000 altına çeker. Aslında bu işin doğrusu tüm segmentler için aynı verginin alınmasıdır. Normali de sadece %18 KDV almak hadi bir de %1 veya %2 oranında yoıl kullanım ya da çevre kirletme vergisi al etsin %20. Ama bizim devlet başka hiçbir ülkede olmayacak şekilde mtoro hacmine göre farklı vergi alıyor. |
Oldu. Ben MB'ye yazı yazıp, S-serisinin hangi sınıf olduğunu soracağım. MB de bana "A-Sınıfı" deyince, onun üzerinden vergi alacağım. S40, C-sınıfı araçların çoğundan üstün, D-sınıfı araçların çoğuna yakın bir araçtır. Sınıflandırma için bugüne kadar ortaya konulmuş, kesin bir kriter YOK. Gidin biraz hukuk mantığı öğrenin. Bir kişi, bu dediğinizi dava ettiği anda bu sistem biter. Zaten hukuka uygun olmadığı bu kadar açık olan bir düzenleme de yürürlüğe girmez! |
Bence D sınıfıdır Volvo S40 boyut olarak bakıldığı zaman bence de C sınıfı gibi durmakta ama onun muadiller Jaguar X-Type, Audi A4, BMW 3 vs. "BENCE" |
Devlet her sene satış rakamlarını açıklıyor segment segment, ordaki sınıflandırma baz alınır. Sizin sunduğunuz olasılıklar imkansız, ayrıca s40 volvo nun giriş aracı, çoğu C segmentinden üstün ama oda bir C segmenti. Kesin kriteri devlet isterse koyar. Al ben diyorum dingil mesafesi olsun kesin kriter. |
Size belki ütopik geliyor ama ÖTV de kalkacak. 90 senedir Cumhuriyet ÖTV ile yaşamadı, vergi toplanmaya başlayınca bunun da sonu gelecek. |
Şu an bizim B-sınıfı dediğimiz araçlardan bazılarının, bazı C-sınıfı araçlardan daha uzun dingil mesafesi olduğunu biliyor musunuz? O zaman "sınıfa göre vergi" değil, "dingil mesafesine göre vergi" diyeceksiniz. |
Avrupa birliğine girince kalkmak zorunda zaten AB araçları için. |
Porsche, Ferrari gibi araçların dingil mesafesi pek uzun değil, vergiden yırtar namussuzlar. Benim için en mantıklı durum emisyon. |
Evet dingile göre vergi bu sistemden daha adil olur 1.8 motor mitsubishi lancerin , 1.6 mercedes c klasse dan fazla ötv vermesinden her türlü daha mantıklı olur. |
Bence en mantıklısı araçların kasko değerleri üzerinden vergi alınması.(Tabi fiyatlar adam akıllı belirlenerek.) |
Buda olabilir, yeterki kalksın bu saçma sistem ya, doğuşu ihya etmekten başka bir işe yaramıyor bu sistem. |
Yanlış yeri alıntalımışım, AB ye girersek kalkar ancak avrupa üretimli araçlar için |
ÖTV hiç alınmasın diye uğraşacağımıza artık ötv neye göre alınsın diye tartışıyoruz. Ben bir adım daha ileri götürüp ÖTV neden alınsın ki diyorum? Zaten bir aracı alırken gerekli vergileri öderken ötv adı altında alınan bir nevi sömürü bedeli ne oluyor? Zaten kazancın her seviyesi vergilendiriliyor, bir de bu kadar yüksek vergiler resmen rezillik... |
Emisyon da mantıklı değil, uzun vadede bütün araçlar aşağı yukarı aynı emisyon değerine ulaşır Çevrecilik değil zaten devletin bu uygulaması, zenginden alıp fakire destek olmak bir nevi Onun için segment en iyisi olur, yada aracın baz fiyatı baz alınıp ona görede uygulanabilir. |
Örneğin
B ve C Segment = %34 ÖTV
D = %80
E = %130
gibi
Böylece D ve E segmentinde 1.2, 1.4 gibi saçma motorları görmenin önüne geçilir diye düşünüyorum. Bu motor büyüklüğüne göre ÖTV koymak adil bir uyguluma değil, aracın kasası aynı, 1.6 koyunca %34 ÖTV, 2.1 motor koyunca %130 ötv, resmen saçmalık bu.
Maliye bakanlığına dilekçe yazdım bu konuda umarım dikkate alırlar.