Su anda ASUS dilerse para iadesi yada yeni gelicek seriden aynı anakart ile değisim yapıcağını açıkladı. Büyük ihtimal ücretsizdir. Garanti kapsamında olmıcak anladığım kadarıyla. Getirdiğin gibi yenisini götürüceksin. Simdilik asus açıkladı. Gigabyte'ında böyle bir açıklama yapıcağı konusunda dedikodular vardı. Belkide açıkladı, benim haberim yok. Bu tür değisimi her firma yapıcak gibi gözüküyor. Sebebi ise INTEL'in geri alması. Yani firmalar geri almıyor, Intel geri alıyor aslında. Tek bir sorun olabilir, oda türkiye distribütörünün bu durumdan habersiz olması ve değisimi kabul etmemesi. Böyle dünyadan bir haber olan distribütör malesef var. |
Bilgisi olan ve gelismelerden haberdar olan saticilarin cevaplamasini bekliyorum. |
1: Soz konusu degisimleri yapan son saticilar hangileri? *Ürünü aldığın bayi,toptancı her neyse oraya iade edebileceksin yada değişimini yapabileceksin. 2: Anakartimi simdi gidip X firmasindan degistirebiliyor muyum? Firma benden degisim ucreti gibi bir para isteyebilir mi? *Dediğim gibi aldığın firmaya götürüp iade edebilirsin değişim için nisan ayını beklemelisin. 3: Firma bana anakartima istinaden hangi anakartlari markalarini ve hangi anakart modellerini verecek? *Anakartına istinaden ürün vereceklerini sanmıyorum. Ama nisan ayına kadar sata 6 portunu kullanabilirsin. Herhangi sıkıntı olmaz. Nisan ayında B3 revizyonu gelince değişimini yapabilirisin. 4: Firma daha once aldigim anakartima istinaden, verdigi anakartin da ayni sorundan muzdarip olup olmadigini nasil anlayacagim? *3. sorunun cevabı aynen. İstinaden ürün verilmez. 5: Firmanin bana verecegi anakartin, birebir ayni ozelliklere sahip ve fiyat bakimindan ayni anakart oldugunu nasil anlayacagim? *Nisan ayında alacağın anakart aynı model olacak sadece B3 revizyon olacak. 6: Firmanin bana verecegi yeni anakartta ozelllikler ve nitelikler bakimindan farkliliklar varsa, firma benden bu ozelllikler ve nitelikler icin fiyat farki talep edecek mi? *Eğerki stok yeterli gelmezse böyle birşey olabilir fakat ülkeye giren adet kadar revizyon geleceğinden düşükte olsa ihtimal var. Ücret talep etmez, iade alabilir ürünü sanada paranı verir. 7: Firma bana ilgili anakartimi alip, yeni anakart vermek zorunda mi? yoksa anakartimi alip beni garanti surecine sokarak bekletecek mi? *Anakartı Nisan ayında revizyon gelince getirip değiştirebileceksin. Bu senin talebine bağlı istersen değişmezsin. Direkt değişim olacaktır. 8: Firma bana ilgili anakartimi garanti surecine soktugu durumda, eger firma bana kullanıcı hatasına istinaden kartımın garanti disinda kaldigini soylerse, ne gibi bir prosedur uygulamam gerek? *Söylediğin gibi kullanıcı hatası varsa değişmek zorunda kalmaz tahminim. Ama İntelin açıkladığı sorun olan serileri değiştirebilir. Bu bilgiler tamamen duyduğum araştırdığım bilgilerdir. Doğruluk garantisi veremem. Ama birazda olsa yardımcı olmak istedim. |
3 - 4 - 5 sorularina dikkatini cekerim..Ayni marka ve model anakartin, chipseti yeni olandan nasil ayirt edecegim..? "Istinaden" kelimesini yanlis kullanmis olabilirim. Benim soylemek istedigim; "degistirecekleri yeni anakart ile ilgili" demek istedim.. Baska bir urun talep etmem zaten.. 6. soruda para iadesinin olabiliecegini soylemissin, firmalar "belirli sayida gun icinde geri iadesinin olmasi" disinda para iadesi yapmamayi kural edindikleri icin geri iade vermeyeceklerdir.. 8. soruda anlamak istedigim sey sudur. eger ben ilgili sorundan dolayi anakartimin yenisi ile ilgili degisim talebinde bulundugumda garanti-servis surecine sokulur ve hatanin Intel anakartlarinda olmasina ragmen, ilgili problemin benim hatam oldugunu ve degisimin yapilamayacagini soyleyerek, anakartimi garanti disinda birakacak olursa ne yapmam gerekir? |
*Tahminim yeni anakartta revizyon numarası yazar buda model numarasının yazdığı yerde -v1 b3 gibi bir ibare ile belirtilecektir. Düşül bir ihtimal ürün kodunun sonunda b3 diye bişey eklenecektir. *Para iadesi için belirlenecek süre mart ayının ortalarına kadar olacaktır. Çünkü revizyon çıkmadığından dolayı iade etme hakkın var. Bunu firmalarda duyurdu. Ama şuan satın alınan ürünlerde para iadesi olacağını sanmıyorum. Nisan ayına kadar sata 6 portunu kullanabilirsin. Sonra revizyon modeli ile değişimi yapabilirsin. *Geri çağrılan üründe bunlara pek dikkat edilmez ama kullanıcı bariz bir şey yaptıysa anakarta değişimde sıkıntı yaşayabilir. Demek istediğim b3 revizyonu için gittiğinde anakartı kontrol ederler ( B3 revizyonunun gerekçesi performans kaybıdır.) Donanımsal bir kusur var ise bu İntelin hatasından kaynaklanmayacaktır. Bundan dolayı anakartta bir kusur varsa bu kullanıcı hatası ise değişim olmayabilir. Fakat kusur fabrikasyon ise yani elektronik aletlerde olabilecek bişeydir (üründe fabrika çıkışlı bir sorun var ise) Bu firmalar tarafından değiştirilecektir. Çünkü garantili ürüne tamir yapması gerekeceğinden uğraşmadan revizyon modelini verecektir. Yardımcı olabildiysem ne mutlu |
Sorularim biraz sorgulama gibi olmus olabilir ama amacim mumkun oldugu kadar son kullaniciyi bilgilendirmek.. Bu sebepten biraz daha kilit sorular yonelttim.. Ismi belirgin olmayan bazi saticilarin, kullanicidan para talep etmek adina cesitli seyler yapacagini dusundugumden, kullanicilarin buna hazirlikli olmasini istiyorum.. Bu sebepten fikri olan, dusuncesini belirtmek isteyen buraya mesaj yazabilir.. Tarafimdan onerim olasi bir problemde, ilk olarak distributor aranmalidir. ikinci asamada garantiden sorumlu olan sirket aranmasini ve hala yeterli ve gecerli cevabi alamadiysaniz tuketici haklarini arayarak sikayette bulunmanizi dilerim.. Tuketici Haklari, urun ve sistemler hakkinda bilgi sahibi olmayabilir. Bu sebepten ilgili urunun bir bilgisayar parcasi oldugunu ve ureten firmanin, hatasini kabul ederek bu urunu geri istedigini ve degisimi ucretsiz gerceklestireceginin bilgisini verdigini; fakat satin alimin yapildigi firmanin, bunu zorunda olmasina ragmen, cesitli sebeplerden sizden para tahsil etmeye ve/veya ilgili urunun tarafimdan bozuldugunu soyleyerek, garanti disinda biraktigini soyleyebilirsiniz.. Sizden kanit namina bilgi isterlerse, DonanimHaber web sitesinin ilgili konusunu ve bazi web sitelerdeki ilgili makaleleri gösterebilirsiniz. http://www.donanimhaber.com/islemci/haberleri/Son-Dakika-ntelin-6-serisi-yonga-setleri-sorunlu-tum-satislar-durduruldu.htm http://blogs.intel.com/technology/2011/01/chipset_design_flaw.php http://www.asus.com/News.aspx?N_ID=Ur1Kv9j1fVCIDeRD http://www.gigabyte.com/press-center/news-page.aspx?nid=984 http://www.msi.com/news-media/news/1178.html http://www.foxconnchannel.com/news/news_detail.aspx?ID=en-us0000249 Saygilarimla.. |
bendede h65 i7 2630 işlemcili bir laptop aldım daha 2 hafta oldu alalı ben sorunu anlayamadım harici hard disk takinca mi sorun oluyo iade etmek zorundamıyım çok ciddi bir sorun mu ? |
Sorun hemen anlaşılan bir sorun değil. Transistörde akım sızıntısı söz konusu. 2-3 yıl içinde Sata II portu çalışmaz duruma gelebilir. "Gelebilir" diyorlar, çünkü yapılan araştırmalara göre hata tümünde mevcut olmayabilir. Yani %5 bir olasılık olduğu söyleniyor. Herhangi bir "veri kaybı" yaşamazsınız. Harddisk'te yavaşlama, donma gibi performans kaybı olabilir. |
harici hard disk takinca mi sorun oluyo ben bu sata konusunu hiç anlamıyorum |
Mevcutta bulunan dahili.. Yani Windows'u calistirdiginiz harddisk.. |
bendede h65 i7 2630 işlemcili bir laptop var bunda da sorun var mı |
laptop'un markasini ve modelini internetten aratip, ilgili sistemin uretici web sitesinde degisim yapilacagini veya yapilmayacagini gorebilirsiniz.. |
8 sata portunuda çatır çatır kullanıyorum şu anda ve problem yok Allah'a şükür. bence acelesi olan bişi değil ama yeni revizyon ile bedava değişim iyidir |
http://www.tcmagazine.com/tcm/news/hardware/34888/intel-doesnt-wait-fixed-6-series-chips-resumes-some-shipments Habere gore, Intel sorunlu oldugu 6 serisi chipsetlerin satisini durdurmamis..ilgili satislar hala devam ediyor.. |
aynen öyle.. satışlar devam ediyor.. http://www.eksenbilgisayar.com/?urun-detay_36467_ASUS_P8P67__P67__LGA1155__DDR3__2200__Anakart.html sayfada şöyle bir yazıda var..
|
Yanlis anladin.. Intel sorunlu chipsetleri satiyor.. Tamam anakartlari da var da, chipsetleri satiyor anakart firmalarina, anakart firmalari da bu chipsetleri alip bunlardan anakart uretiyorlar. Demeye calistigim o ki, ilgili chipsetlerden anakart uretilmeye devam ediyor.. |
hmm anladım fakat sonuc olarak yine aynı kapıya cıkıyor sanırım? yanılıyormuyum... üretimi devam eden bir malın satışının durması zaten imkansız değilmi? bu chipsetleri alın bunlardan anakart üretin ama satmayın !?!? sanırım bu b3 serisi gelene kadar pazarda intel chipsetlerinin varlığını devam ettirmesini sağlamak icindir.. belki yine yanlış anlamışımdır =) |
Tamamen doğru intel sorunlu chipsetleri satmaya devam edecek. Revizyon geldikten sonra ürünleri değiştirecek. Çok abartılacak bir sorun değil sadece performans kaybına neden oluyor. Sata2 portu yerine sata6 portundan bağladığın sürece hiçbir sıkıntı yok. Durduk yere adamlar neden pazar kaybetsinler. Rahat rahat satabilirler ama bu bilgiyi vererek :) |
Bence de. Ama eğer bu verdikleri bilgiye rağmen kullanmaya devam edenler olur da (benim gibi) sonra Intel bir açıklama daha yapıp bir başka hata daha varmış derse işte o zaman karizma yerle bir olur, pazarı da kaybeder kesinlikle. |
Yani
1: Soz konusu degisimleri yapan son saticilar hangileri?
2: Anakartimi simdi gidip X firmasindan degistirebiliyor muyum? Firma benden degisim ucreti gibi bir para isteyebilir mi?
3: Firma bana anakartima istinaden hangi anakartlari markalarini ve hangi anakart modellerini verecek?
4: Firma daha once aldigim anakartima istinaden, verdigi anakartin da ayni sorundan muzdarip olup olmadigini nasil anlayacagim?
5: Firmanin bana verecegi anakartin, birebir ayni ozelliklere sahip ve fiyat bakimindan ayni anakart oldugunu nasil anlayacagim?
6: Firmanin bana verecegi yeni anakartta ozelllikler ve nitelikler bakimindan farkliliklar varsa, firma benden bu ozelllikler ve nitelikler icin fiyat farki talep edecek mi?
7: Firma bana ilgili anakartimi alip, yeni anakart vermek zorunda mi? yoksa anakartimi alip beni garanti surecine sokarak bekletecek mi?
8: Firma bana ilgili anakartimi garanti surecine soktugu durumda, eger firma bana kullanıcı hatasına istinaden kartımın garanti disinda kaldigini soylerse, ne gibi bir prosedur uygulamam gerek?
Bu sorularima istinaden tam cevap bulabilirsem memnun olurum. Cunku bu bilmeyen kullanicilar icin kaynak niteligi tasiyacaktir..
Sahsen Sandy Bridge platformunda bir anakart kullanmiyorum. Kullananlara kaynak olmasi icin bu bilginin talebinde bulunuyorum..
Yetkili agizlari gorus ve fikirleri bu noktada daha onemlidir..
Saygilarimla