Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
7
Cevap
791
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Marka Kuşkusu
Etiket : #Vurgulu
M
13 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Laptop almaya karar verince donanımı ve fiyatı iyi olan bir tane alır gelirim diyodum ama biraz araştırmaya başladıktan sonra paranoya oluştu bende.Hangi markaya baksam osu kötü busu kötü diye yorumlar var.Bir kaç sorum olacak yanıtlarsanız sevinirim.

Casper,acer,packard bell kalitesiz diyorlar doğru mudur?

1400 TL ye yüksek özellikli casper,acer,pb gibi markalar mı almak mantıklı
aynı fiyata daha düşük özelliklerde dell,asus,ibm gibi markalar mı almak daha mantıklı?

Teşekkürler.Ayrıca belirteyim pc yi çok temiz ve dikkatli kullanırım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi muradoglu -- 28 Ocak 2011; 22:28:34 >

E
13 yıl
Yarbay

Temiz ve dikkatli kullandıktan sonra bir şey olmaz.6-7 aydır PB kullanıyorum gayet memnunum.Ayrıca teknik bir sorun çıkma olasılığı bütün markalarda aynıdır.Sadece teknik servisi kaliteli olan birkaç markada(Dell,monster,sony) rahat edebilirsiniz.Fakat kullanıp kullanmayacağın belli olmayan bir özellik(teknik servis) için fazladan para vermek bana mantıklı gelmiyor.Sana bu modeli öneririm:

http://www.bimeks.com.tr/urun/115285/acer-as5552g-n954g32-lx-r4301-018-.aspx





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EPICA -- 28 Ocak 2011; 22:34:57 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Sağol hocam dünden beri aklımda o model var zaten ama millet kalitesiz falan deyince şüphe düşüyor içime.Ama %90 alıcam deneyerek tecrübe ederiz artık.Başkaları da yorum yaparsa fikrim kesinleşir.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
A
13 yıl
Yüzbaşı

Hem performans hem görünüş önemli diyorsan Dell, Asus, Lenovo, HP gibi ürünlere yönelmelisin.
Görünüş 1. plandaysa Sony ve Toshiba ilk tercihin olsun.
Görünüşe değil performansa önem veriyorsan Casper almalısın bence. Acer ve PB bariz daha kaliteli casper'a göre. Yani onların da bazı ürünleri hem görünüş hem performans olarak gayet iyi.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi air_jersey15 -- 28 Ocak 2011; 23:55:04 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Yorumunuz için teşekkürler, büyük ihtimal acer alıcam inşallah pişman olmam.



G
13 yıl
Yarbay

benim şahsi görüşüm acer markasından ziyade farklı seçeneklerin değerlendirilmesi yönündedir.evet doğrudur her markanın teknik servisinde sorun yaşanması muhtemeldir/olabilir.anca teknik servis yanında alacağınız markanın şirket olarak tutum ve davranışlarını göz önüne almalısınız.bunu biraz daha açarsak;
markalar direk olarak ürünlere teknik destek vermezler.her markanın anlaşmalı olduğu teknik servis firmaları vardır ve bu firmalar o marka adına bu servis hizmetlerini yürütür.teknik serviste karşılaşılabilecek aksaklıklar neler olabilir mesela? ürünü gönderdiğiniz x markanın teknik ekibi deneyimsizdir ürünü doğru düzgün yapamazlar,çizebilirler,bi yerine hasar verebilirler yada onaramayabilirler vs. bu durumda bu markanın "teknik servisi" kötü olur.
ancak yine bu örnekteki gibi ürünü x markasının teknik servisine gönderdiniz.olduki cihaz 30 iş günü içinde yapılamadı yada ürün onarılamıyor veyahut bu markadan yeni bir cihaz aldınız ve ayıplı çıktı değiştirilmesi gerekiyor vs...
şimdi iş bu noktada teknik servisten çıkıp x markasının "şirket yönetimine" giriyor.eğerki x markası müşteri memnuniyetini ön planda tutan ve ülkemizdeki yasalara saygılı,insanları mağdur etmek yerine sorunlara ivedilikle çözüm getiren bir marka ise bu saydığım durumlarda gereğini yapar ve müşterisini mağdur etmez.

velhasıl bahsettiğimiz marka acer ise pek müşteri memnuniyetini gözeten bir firma olduğunu söyleyemeyeceğim..bunu sadece şahsi tecrübeme dayanarak değil yıllardır bilgisayar piyasasından gözlemlediğim duruma dayanarak yazıyorum.acer dan ürün aldıktan sonra olası bir sorun yaşayıpda cihazın değişimini,para iadesini vb. bir çözümü beklemeyin çünkü yasal olarak yapmak zorunda olmasına rağmen prensip olarak firma bu işlemleri yapmıyor.(eğerki elinizde yasal bir karar yoksa)
ne olursa olsun cihaz ayıplıda olsa 10 kere aynı parçayı değişmişde olsa yada artık onarım görmekten vida tutmuyor olsa bile onu o şekilde kullanmak zorundasınız.

ek olarak hayatta herşeyde bir olma olasılığı söz konusudur.yani doğrudur her markada sorun yaşama olasılığı vardır ama aynı değildir bununda bir yüzdesi vardır.şöyleki;
hepimizin elinin altında internet var ve yazılan çizilenleri görüyoruz.mesela markalarla ilgili bir araştırma yapmaya kalksanız genellikle acer,toshiba ikilisinin "teknik servis" bir yana şirket olarak müşterilerine yaşattıkları sıkıntılara diğer markalara oranla çok daha sık rastlıyorsunuz.bu durum sözkonusu iki marka ile diğer markalar arasına illaki bir çizgi çekiyor.

hp yi örnek alalım.teknik servisinden eskiden çok şikayet vardı son 1 yıldır falan eskiye nazaran düzeltiler.ancak bu markadan sayısız olarak para iadesi yada ürün değişimi alan insan oldu.garantisinin bitmesine aylar hatta haftalar kala birçok insana sırf bilgisayarları onarılamıyor diye yeni cihaz teklifleri geldi ve bu insanlara yeni cihazlar sağlandı.şimdi bu durumda bu markanın teknik servisi her ne kadar kötü dahi olsa bi şekilde soruna çözüm getiriyor.
dell i örnek alırsak evinize kadar servisi geliyor.ki ben bizzat dell kullandım ve almış olduğum dell laptop 1 ayını doldurmadan bazı sorunlar olduğu için tek telefon ile durumu anlatıp ıspatladım ve 2 gün sonra iade formu evime getirildi.size zorluk çıkarmak için değil,özveri ile çözüm odaklı bir servis anlayışına sahipler.
asus u örnek alırsak teknik servisinin kötü oluşundan bahsediliyor..ama yine asus da yasal şartlar olgunlaştığında zorluk çıkarıp işi yokuşa sürmeden para iadesini yapıyor.

örnekleri çoğaltabilirim ama sanırım gerek yok anlatmak istediğim şey açık.bu yazdığım markalarda illaki münferit olaylar yaşanmıştır ancak benim gözlemlerim genel olarak bu şekildedir.

@guitarhero
forumdaki katkıların için şahsım adına teşekkür ederim.elinden geldiğince insanlara cihaz seçmeleri konusunda öneriler sunuyorsun.ancak bu yazımı okuduktan sonra önerdiğin cihazlar içinde müşterilerini mağdur etme potansiyeli yüksek bazı markaları iki kere düşünerek önereceğini umuyorum.zira sonuçta insanlar cihaz aldıktan sonra olası bir aksilikte çözümsüzlük batağına saplanıp kalmayı istemezler ve eminimki sende buna vesile olmayı istemezsin.

kullanıcılar olarak tercihlerimizi firmaların bize sunduğu hizmet kalitesini göz önüne alarak yaparsak bu konuda başarısız olan firmalarda kendilerini düzeltme yoluna gidecektir diye düşünüyorum.

iyi forumlar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
13 yıl
Yarbay

geCCCe dostumun doyurucu açıklamaları gerçekten bilmeyen arkadaşlara fayda sağlayacaktır

ancak ben gene de itinalı kullanılırsa her markanın alınabileceği kanısındayım.

örneğin bir tanıdığa 6 ay kadar önce acer 5741g aldık bizim gibi bu işe derinlemesine dalmadığı basit oyunlar internet film falan takıldığı için ilk günki kadar temiz ve performanslı durumda.

sonuçta acer tayvanın iyi bilişim firmalarından biri ve ethos gibi üst düzey modelleri de var buna karşın sony ya da dell markalarının da berbat derecede kötü kasaları ve servis problemleri doğabiliyor.

örneğin kardeşime 2 sene önce 31 ocakta medion marka 17" bir laptop aldık bimeksten o güne göre şaka sayılabilecek bir rakama 1100 tl gibi bir fiyata aldık en zor arazi şartlarında tozun toprağın içinde 2 yıl kullandık 3 hafta önce ekran kartı yandı. şikayetvar sitesindeki onca olumsuz yoruma rağmen düzgün bir diyalog kurduk anatech firmasıyla ve görüşmeler sonucunda ekran kartı chipine değişim kararı çıktı. bekliyoruz gelmesini yani biraz da kişinin firmayla kurduğu diyalog burada ön plana çıkıyor.

gönül isterki herkes sony alabilsin apple kullanabilsin ama bu birazda bütçe meselesi zaten böyle olmasaydı dünyada sadece 3-4 tane pc markası olurdu bizde aralarından seçerdik ama iktisadi şartlar onlarca marka ve binlerce farklı konfigürasyonun doğmasına sebeb oluyor.

acer özeline gelirsek eminim ki ingilterede ya da abd de çok daha yasalara saygılı distiribütörler vardır bu birazda bizim yasalarımızın zorlayıcılığının olmamasından kaynaklanıyor. gerekli yasal düzenlemeler yapılsa eminim ki bu tip kötü niyetli servis noktaları ve distiribütörler de temizlenecektir.

iyi sabahlar...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
13 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

@GeCCCe ,aragorn20

Çok teşekkürler yorumlarınız için kesinlikle aklımda birşeyler oluştu.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.