herkese merhaba şimdiden yardımlarınız için teşekkür edip bir soru sormak istiyorum. Bu gün 2006 model Focus C-MAx TDCI aldım mevcut arabam da FiestaTDCI idi geçen gün özel ford servisinden bir kişi ile görüşmemde dizel motorların kısa aralıklarla ve kısa kullanımlarda ilerde motor bloğunda çatlama yapabileceği konusunda bir görüş verdi. Ben hafta içi 15 km gidiş 15 km geliş hafta sonları da yaklaşık 100 km yapan biriyim. Yıl içerisinde de 4-5 bin km şehirlerarası yolculuğum olur kısacası 1 yılda yaklaşık 20.000 km yapıyorum. Sizden ricam bu kullanım şekliyle ilerde gerçekten motor bloğunda yada başka herhangi bir yerde problem çıkıp çıkmaması konusunda bilgi vermeniz.
arkadaşım bu kısa kullanımlarda sorun olacağını söylüyorsun. ben mecburen yer yer 5-6 km. lik yollar yapıyorum. yani ben şimdi bu kadar yolu yaya mı gidip gelicem? bence saçma. ayrıca canlı örnekler var. yanımızdaki bir taksici şu an 300.000 km.ye geldi. hala sorun yok. (sadece bir ara turbo sorunu oldu onu da garantide değiştirdiler.)dikkat et taksi diyorum. onlar daha zor şartlarda kullanıyorlar. onlarda da kısa mesafeli kullanım oluyor ve devamlı şehir içinde. yorum senin...ama gerçekten bu motorlar bebek gibi bakım istiyor galiba.... iyigünler...........
quote:
Orjinalden alıntı: pandomera
herkese merhaba şimdiden yardımlarınız için teşekkür edip bir soru sormak istiyorum. Bu gün 2006 model Focus C-MAx TDCI aldım mevcut arabam da FiestaTDCI idi geçen gün özel ford servisinden bir kişi ile görüşmemde dizel motorların kısa aralıklarla ve kısa kullanımlarda ilerde motor bloğunda çatlama yapabileceği konusunda bir görüş verdi. Ben hafta içi 15 km gidiş 15 km geliş hafta sonları da yaklaşık 100 km yapan biriyim. Yıl içerisinde de 4-5 bin km şehirlerarası yolculuğum olur kısacası 1 yılda yaklaşık 20.000 km yapıyorum. Sizden ricam bu kullanım şekliyle ilerde gerçekten motor bloğunda yada başka herhangi bir yerde problem çıkıp çıkmaması konusunda bilgi vermeniz.
ona bir bebek gibi bakacağımdan hiç şüphem yok aynı soruyu arabam.com için c-max tdci aracını test eden Tulu DARICAN' a iletmiştim onun verdiği yanıtı sizlerle paylaşmak istedim
"Ford servisi yetkilisinin size ilettiği konunun kişisel olarak değerlendirmesini yapmam gerekiyorsa bu tam bir saçmalık. Otomobiller kullanılsın diye üretilirler. Az ve ya çok kullanmak kişilerin kendi seçimleridir ve buna göre otomobilin motorunun ortak bir noktada toplanması gerekir. Size tek söyleyebileceğim modern bir dizel motora sahip otomobilinizin yakıt konusunda çok hassas olacağıdır. Bu sebeple yakıtınızı bildiğiniz ve güvendğiniz bir akaryakıt istasyonundan ve EuroDizel olarak geçen türden almanız. Günlük 30 km az bir yol değil bence. Zaten 7-8'inci kilometreden sonra otomobilin motoru gerekli ısınma derecesine ulaşıyor. Ve bu sebeple soğuk motor yüksek devirli kullanılırsa zarar görebilir teoriside çürüyor. Bence yakıtınıza dikkat ettiğiniz sürece otomobilinizden maksimum verimi alacağınızı düşünüyorum. Zaten aksi bir durumda otomobiliniz bildiğim kadarıyla 2 yıl garantili. Tüm değişimleri bu garantiden gerçekleştirebilirsiniz."
ona bir bebek gibi bakacağımdan hiç şüphem yok aynı soruyu arabam.com için c-max tdci aracını test eden Tulu DARICAN' a iletmiştim onun verdiği yanıtı sizlerle paylaşmak istedim
"Ford servisi yetkilisinin size ilettiği konunun kişisel olarak değerlendirmesini yapmam gerekiyorsa bu tam bir saçmalık. Otomobiller kullanılsın diye üretilirler. Az ve ya çok kullanmak kişilerin kendi seçimleridir ve buna göre otomobilin motorunun ortak bir noktada toplanması gerekir. Size tek söyleyebileceğim modern bir dizel motora sahip otomobilinizin yakıt konusunda çok hassas olacağıdır. Bu sebeple yakıtınızı bildiğiniz ve güvendğiniz bir akaryakıt istasyonundan ve EuroDizel olarak geçen türden almanız. Günlük 30 km az bir yol değil bence. Zaten 7-8'inci kilometreden sonra otomobilin motoru gerekli ısınma derecesine ulaşıyor. Ve bu sebeple soğuk motor yüksek devirli kullanılırsa zarar görebilir teoriside çürüyor. Bence yakıtınıza dikkat ettiğiniz sürece otomobilinizden maksimum verimi alacağınızı düşünüyorum. Zaten aksi bir durumda otomobiliniz bildiğim kadarıyla 2 yıl garantili. Tüm değişimleri bu garantiden gerçekleştirebilirsiniz."
inan bende çok rahatladım gerçi eski arabam da fiesta tdci idi ve hiç bir problem yaşamadım biraz daha performans için bu aracı tercih ettim zaman herşeyi gösterecek yalnız bazı forum başlıklarında olası garanti problemleri hakkında yazılar okudum umarım benim başıma gelmez
bu arada hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullanmanı diliyorum...bahsettiğin problemler her marka ve her sınıf araçta (dizel benzin) az çok oluyor biraz şans işi aslında fazla kafaya takmamak lazım....
quote:
Orjinalden alıntı: pandomera
inan bende çok rahatladım gerçi eski arabam da fiesta tdci idi ve hiç bir problem yaşamadım biraz daha performans için bu aracı tercih ettim zaman herşeyi gösterecek yalnız bazı forum başlıklarında olası garanti problemleri hakkında yazılar okudum umarım benim başıma gelmez
hocam hayirli ugurlu olsun, kazasiz belasiz kullanmalar dilerim. bende fiesta tdci dan 1 ay once cmax tdci`i a gectim. kesinlikle yeni aracindan memnun kalacaksin. 2 arac arasinda dunyalar kadar fark var. turbo dizel araclarin motorunu stop etmeden once vitesi bosa alip 3-5 saniye bekleyip kontagi oyle kapatmak gerekiyormus, turbo chargerin bosalmasi icin, diye birseyler duydum. bilgisi olan bir arkadas varsa ise yararmi yaramazmi bu senaryo bi anlatabilirmi?
hocam hayirli ugurlu olsun, kazasiz belasiz kullanmalar dilerim. bende fiesta tdci dan 1 ay once cmax tdci`i a gectim. kesinlikle yeni aracindan memnun kalacaksin. 2 arac arasinda dunyalar kadar fark var. turbo dizel araclarin motorunu stop etmeden once vitesi bosa alip 3-5 saniye bekleyip kontagi oyle kapatmak gerekiyormus, turbo chargerin bosalmasi icin, diye birseyler duydum. bilgisi olan bir arkadas varsa ise yararmi yaramazmi bu senaryo bi anlatabilirmi?
bu dediğin turbo araçların tamamı için geçerli. turbonun içindeki fan benzeri şey(adı aklıma gelmio şu an) çok yüksek devirlerde dönüyor,mesela gaza bastınız, turbo açıldı sonra ayağınızı gazdan çektiniz ve turbo kapandı,ama içindeki fan hala dönmeye devam eder bir süre,eğer durur durmaz aracı stop ederseniz bu parça hala dönerken motor kapandığı için turbo yağlaması durur,ama parça dönmeye devam eder ve sonuçta ortaya ısı ve sürtünme çıkar,parça zamanla aşınır. bu da turbonun ömrünü azaltır,ciddi arızalara( uzun vadede) sebep olur. onun için durduktan sonra bi 10 sn kdr motoru rölantide bekletmekte fayda var.
çok teşekkür ederim iyi dileklerin için gerçekten çok keyif verici bir araç fiesta ile karşılaştırmak mümkün değil bide yol bilgisayarında anlık tüketimi gösterseydi çok güzel olacaktı
turbo dizel araçlar için ayrı bir dikkat göstermenin şart olduğuna inandım 10 saniye bekleyeceğim kışında -10 derecenin altına indiğinde 15-20 saniye rolantide beklemem gerektiğini söyledi servis buna da dikkate etmekte fayda var
turbo dizel araçlar için ayrı bir dikkat göstermenin şart olduğuna inandım 10 saniye bekleyeceğim kışında -10 derecenin altına indiğinde 15-20 saniye rolantide beklemem gerektiğini söyledi servis buna da dikkate etmekte fayda var
evet o derecelerde mazot yoğunlaşıyor,akışkanlığını kaybediyor. onun için çalıştırıp ısınana kdr hareket etmemek gerek,zaten hareket edersende gaza bassanda arabanın gitmeyeceğini hemen farkedersin.
bir şey sormak istiyorum kullanma kılavuzunda kesinlikle biodizel kullanmayın diye bir uyarı var ama yakın bir zamanda tüm akaryakıt istasyonları her tür motorinde % 2 oranında biodizel kullanmasını kanunla şart koşulacak biodizel kullanılmasının ne sakıncası olabilir BOSS firması otobüslerinde bu yakıtı kullanmaya bşaladı bile
bir şey sormak istiyorum kullanma kılavuzunda kesinlikle biodizel kullanmayın diye bir uyarı var ama yakın bir zamanda tüm akaryakıt istasyonları her tür motorinde % 2 oranında biodizel kullanmasını kanunla şart koşulacak biodizel kullanılmasının ne sakıncası olabilir BOSS firması otobüslerinde bu yakıtı kullanmaya bşaladı bile
biodiesel üretiminde bir denetim yok vatandaş evinde bile bio diesel yapabiliyormuş bence hile olabilir diye kullanmayın diyorlardır forumda bir arkadaş biodiesel motorinden daha yoğun püskürtme yapamaz diye bi açıklama yapmıştı eğer biodiesel gerçekten daha yoğun ise doğru ama değilse güvenilir bio diesel kullanmakta fayda var çünkü kükürt oranı sıfır ve hem motora faydalı hemde çevreye
sen neden kullanmıyorsun diye sorarsanız cesaret edemiyorum
herkese merhaba şimdiden yardımlarınız için teşekkür edip bir soru sormak istiyorum. Bu gün 2006 model Focus C-MAx TDCI aldım mevcut arabam da FiestaTDCI idi geçen gün özel ford servisinden bir kişi ile görüşmemde dizel motorların kısa aralıklarla ve kısa kullanımlarda ilerde motor bloğunda çatlama yapabileceği konusunda bir görüş verdi. Ben hafta içi 15 km gidiş 15 km geliş hafta sonları da yaklaşık 100 km yapan biriyim. Yıl içerisinde de 4-5 bin km şehirlerarası yolculuğum olur kısacası 1 yılda yaklaşık 20.000 km yapıyorum. Sizden ricam bu kullanım şekliyle ilerde gerçekten motor bloğunda yada başka herhangi bir yerde problem çıkıp çıkmaması konusunda bilgi vermeniz.
Tamamen uydurma seyler bunlar.Motor blogu catlaması cok zor bir olaydır.Aracı yagsız-susuz bırakmazsan sürekli tam devir yapmazsan aracın motoruna hicbisey olmaz.Motor blogunu catlatacak tek kuvvet icinde dolasan sudur.Antifrizsiz olursa araban ve blogun icindeki su donarsa o zaman catlar veya cok sıcak motor suyuna birden cok soguk su koyarsan motor blogu catlar.Bunların dısında hicbir sekilde blok catlamazzz.
çok teşekkür ederim iyi dileklerin için gerçekten çok keyif verici bir araç fiesta ile karşılaştırmak mümkün değil bide yol bilgisayarında anlık tüketimi gösterseydi çok güzel olacaktı
NASIL YANİ...?bendede aynı araç var..anlık tüketim gözüküyor..yoksa yanlışmı anladım...?
hayırLı oLSun kazasız beLasız kuLLan
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
"Ford servisi yetkilisinin size ilettiği konunun kişisel olarak değerlendirmesini yapmam gerekiyorsa bu tam bir saçmalık. Otomobiller kullanılsın diye üretilirler. Az ve ya çok kullanmak kişilerin kendi seçimleridir ve buna göre otomobilin motorunun ortak bir noktada toplanması gerekir. Size tek söyleyebileceğim modern bir dizel motora sahip otomobilinizin yakıt konusunda çok hassas olacağıdır. Bu sebeple yakıtınızı bildiğiniz ve güvendğiniz bir akaryakıt istasyonundan ve EuroDizel olarak geçen türden almanız. Günlük 30 km az bir yol değil bence. Zaten 7-8'inci kilometreden sonra otomobilin motoru gerekli ısınma derecesine ulaşıyor. Ve bu sebeple soğuk motor yüksek devirli kullanılırsa zarar görebilir teoriside çürüyor. Bence yakıtınıza dikkat ettiğiniz sürece otomobilinizden maksimum verimi alacağınızı düşünüyorum. Zaten aksi bir durumda otomobiliniz bildiğim kadarıyla 2 yıl garantili. Tüm değişimleri bu garantiden gerçekleştirebilirsiniz."
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Böyle Bi saçmalık ilk defa duydum valla Bişe olmas güle güle kunlan arabanı
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
bende fiesta tdci dan 1 ay once cmax tdci`i a gectim. kesinlikle yeni aracindan memnun kalacaksin. 2 arac arasinda dunyalar kadar fark var.
turbo dizel araclarin motorunu stop etmeden once vitesi bosa alip 3-5 saniye bekleyip kontagi oyle kapatmak gerekiyormus, turbo chargerin bosalmasi icin, diye birseyler duydum. bilgisi olan bir arkadas varsa ise yararmi yaramazmi bu senaryo bi anlatabilirmi?
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
bu dediğin turbo araçların tamamı için geçerli. turbonun içindeki fan benzeri şey(adı aklıma gelmio şu an) çok yüksek devirlerde dönüyor,mesela gaza bastınız, turbo açıldı sonra ayağınızı gazdan çektiniz ve turbo kapandı,ama içindeki fan hala dönmeye devam eder bir süre,eğer durur durmaz aracı stop ederseniz bu parça hala dönerken motor kapandığı için turbo yağlaması durur,ama parça dönmeye devam eder ve sonuçta ortaya ısı ve sürtünme çıkar,parça zamanla aşınır. bu da turbonun ömrünü azaltır,ciddi arızalara( uzun vadede) sebep olur. onun için durduktan sonra bi 10 sn kdr motoru rölantide bekletmekte fayda var.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
evet o derecelerde mazot yoğunlaşıyor,akışkanlığını kaybediyor. onun için çalıştırıp ısınana kdr hareket etmemek gerek,zaten hareket edersende gaza bassanda arabanın gitmeyeceğini hemen farkedersin.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
biodiesel üretiminde bir denetim yok vatandaş evinde bile bio diesel yapabiliyormuş
bence hile olabilir diye kullanmayın diyorlardır
forumda bir arkadaş biodiesel motorinden daha yoğun püskürtme yapamaz diye bi açıklama yapmıştı eğer biodiesel gerçekten daha yoğun ise doğru ama değilse güvenilir bio diesel kullanmakta fayda var çünkü kükürt oranı sıfır ve hem motora faydalı hemde çevreye
sen neden kullanmıyorsun diye sorarsanız cesaret edemiyorum
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Tamamen uydurma seyler bunlar.Motor blogu catlaması cok zor bir olaydır.Aracı yagsız-susuz bırakmazsan sürekli tam devir yapmazsan aracın motoruna hicbisey olmaz.Motor blogunu catlatacak tek kuvvet icinde dolasan sudur.Antifrizsiz olursa araban ve blogun icindeki su donarsa o zaman catlar veya cok sıcak motor suyuna birden cok soguk su koyarsan motor blogu catlar.Bunların dısında hicbir sekilde blok catlamazzz.
NASIL YANİ...?bendede aynı araç var..anlık tüketim gözüküyor..yoksa yanlışmı anladım...?
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle