Benim bu arabayı alma sebebim şu arkadaşlar. 2006 yılında yeni aldığım Ford Fusion 1.6 TDCI aracım varken bir tane Niva'mız vardı. Bir sene kullandıktan sonra satıldı. Bu araçla birlikte 4x4 bir aracın ne kadar keyifli araç olduğunu anladım. Daha sonra 2006 model kardeşimin Suzuki Jimny'sini kullandım. Gerçek bir 4x4'tü. Kendi aracım olan Fusion'u satıp bir 4x4 arayışına girdiğimde 2007 Model Suzuki 1.9 DDiS Grand Vitara alacaktım ki Duster Nisan ayında piyasalara çıktı. Bu aracı görmeden özelliklerini okuyunca tam benim aradığım bir 4x4 olduğunu farkettim. Benim için saf kan bir arazi aracı lazım değildi ve bu araç benim için yeterliydi. Ben Rize'de yaşıyorum. Burada yedek parça sıkıntısı çekmemek için, vergisi düşük olduğu için, yakıtı koklayan bir Dci makine olduğu için, 3+2 Yıl garantili yeni bir araç olduğu için, 6 Vitesli, Güçlü ve Torklu olduğu için, Donanımları ve güvenliği benim için yeterli olduğu için aracı almadan önce test ettim ve Duster 4x4 aldım. Gidip de bu fiyatlara süper 2. el 4x4 araçlar alabilirdim ama yakıt, vergi, servis ve yedek parça, fiyatları beni tedirgin ettiği için Duster'a yöneldim. İnanın Full olan modelinde eksik yok sayılır, gidip de bu fiyatlara normal bir binek dizel alacağına 4x4 bir Dizel az yakan ve vergisi hususi oto ile aynı olan bir araç almak daha mantıklı geliyor. Bu araçta hususi araçlarda bile bulunmayan süspansiyon konforundan bahsetmek bile istemiyorum. Fusion'da bulunan sert süspansiyonlardan sonra tam bir bozuk yollar için yapılmış konfor arabası. İnanın şu anda piyadaki çoğu SUV dediğimiz araçlarda bu süspansiyon konforu yok. Aracın viraj kabiliyetinin veya yol tutma sorununun olduğunu sakın düşünmeyin. Araç zaten 4 çeker ve de ESP bile mevcut. Ama yine de normal hususi araçlar gibi spor amaçlı kullanılmamalı. Bu sadece Duster için değil bütün SUV araçlar için gerekli bu. Aracın ayrıca güzel bir özelliği ister 4x2 ister 4x4 modunda kullanabiliyorsunuz. 4x2 modunda iken sadece ön çekerler çalışıyor. Bu da süper bir yakıt ekonomisi sağlıyor. Genelde diğer arazi araçlarında 4x2 modunda iken sadece arkalar çalışır bu da pek ekonomik sayılmaz ön çekere göre. |
Selam dostum ben 4 5 aydır kullanıyorum bu fiyata cok iyi sorum yok 37500 aldım basi gecen arac . |
Aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız günler dilerim. |
3 ay önce eniştem aldı. 1.6 16v 105 bg 4x2 baz donanımlı en düşük versiyon.Açıkcası beğenmedim ben.Jant geçtim jant kapağı bile yoktu. Ama sizin aldığınız makine güzele benziyor fotoğraftaki gibi olacaksa. Hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler. |
Eniştenizin aracı anlaşılan en boş olan versiyon, olsun yine de sorunsuz ve mutlu bir şekilde kazasız biner inşallah. Benim araç resimdekinin tıpkısının aynısı tek fark resimde olan benzinli bendeki ise dizel |
Evet hocam en boşu fakat kliması gayet iyi soğutuyordu. |
http://www.autobild.de/artikel/dacia-duster-elchtest_1228482.html Hollandalılar önden çekişli ve ESP olmayan versiyonu test etmişler ekstrem anlarda arac devrilmeye elverişlimiş |
Evet doğrudur, çünkü ESP olmayan 4x2 her türlü altı yüksek araçlarda çok ani ve aşırı zorlamalarda araç devrilmeye meyledebilir. Normal kullanım koşullarında böyle bir sıkıntı olmaz. O testin bir de ESP'li ve 4x4 versiyonu var. Onda ise böyle bir sıkıntı yok |
arkadaşlar e-oto dergisinin temmuz 2010 sayısında dacia duster incelemesine çok geniş yer ayrılmış. dergi benim hoşuma gitti. duster almayı düşünenler bu incelemeyi okusa bence iyi olur. saygılar dergiyi indirmek isteyenlere linki veriyorum. pdf formatında 20mb boyutunda http://turbobit.net/cbkhcln3j5j1/e-otodergi_temmuz2010_sayi25.zip.html |
güzel arac 4x4 testini yaptım sizlerle paylaşmak isterim cok başarılı arac olmuş öncelikle ve 1. vitesin yapısıda arazide cok işe yarayacak özellikte 1.vites 1000d/d da arac sadece 5.8 km hız yapıyor sabit inişlerde sabit engel aşmada faydası tartışılmaz aracı hertürlü zorladım aracın özellikle darbe emişi cok hoşuma gitti yoldaki bozuklukları hissetmiyorsun yalıtım konusunda da başarı sağlanmış diğer modellere göre cekiş başarılı devirlenmesi vs. arac en dolusuydu deri döşeme park sensörü camurluk kapı koruma bantlrı vs.vs. güzel görünüyor aksesuarlar alınmalı kesinlikle birde yol konforunu sağlayan 4x4 arka alt yapının 4x2 ile farkı 4x2 de sabit helezon yaylı H tipi dingil kullanılıyor 4x4 ise arka alt yapı mcpherson tipi çoğul salıncak kullanılıyor 4x4 ün yoldaki bozuklukları emmesinin yol konforunun yüksek olmasının temel sebebi ön ve arkada bağımsız alt yapı kullanması 4x2 kullanmadım onuda test edip bir karara varacağım almak için opel astra sedan düşünüyorum veyda duster şuanda fiyat ve donanım olarak opel ağır basıyor ancak 4x2 de anyi yol konforunu veriyorsa tercih edebilirim zaten logam kullanıyorum alt yapının farklılığı ne derece yol hissine etkili test edince bu başlıkta paylaşırım. ama 4x4 110 ps ve tüm opsiyonlarla arac şahane ama fiyat 45.000 tl oluyor deri vs dahil.. indirimle bir kaç resim < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
Araç çok yakışıklı olmuş. Test sürüşünü nerede yaptınız acaba bayinin yakınlarında offroad parkuru mu var. Helal olsun o bayiye test dediğin böyle olur. |
test sürüşünü belgrat ormanında yaptık arac istinye mais-dacianın test biraz farklı oldu dacia kulübünün istanbul sorumlusuyum dacia türkiye tarafından da böyle bir organizasyon yapıldı benim test etmem istendi dacia marka yöneticisi sayın orhan çetinle güzel bir test sürüşü gercekleştirdik gayet keyifli oldu tabi yarında 4x2 versiyonunu test edicem resimleri izlenimleri paylaşırım |
ayrıca aracla ilgili bilgi olsun şuanda duster almak istiyorsanız kasıma teslim yazıyorlar ve indirim yok araclarda 40.000 tl 4x2 laureate opsiyonlar dahil ağustos ayında fabrikanın tatile girmesi ve taleplerin beklenenin üstünde gercekleşmesi arac teslimini uzatıyor pazarlık olanağını ortadan kaldırıyormuş almayı cok istedim ama bu gidişle zor opel astra sedan alıcam 111.yıl kasımın ortasını bulur o teslim zamanı |
Bizim 4x4 dCi Eylülde gelecek. Bekliyoruz bakalım...Haziranda sipariş vermiştm |
slm. bugün testti yaptık hava yağmurlu olduğu için resim çekemedim ama yağmurlu olmasıda güzel oldu arac genel manada başarılı ses yalıtımı belirttiğim gibi diğer modellere göre iyi konumda aracın yoldaki cukurları engelleri dalgalanmaları 4x4 kadar başarılı gectiğini söyleyemem arka sabit alt yapı sarsıntıyı 4x4 e göre fazla olmasada hissesttiriyor 85 ps gayet yeterli cekişi tahmin ettiğimden yüksek 5 ileri manuel vites var (4x4 de 6 ileri ) vites aralıkları kısa tutulmaya calışılmış bariz belli oluyor dacia kullanıcıları anlar ne demek istediğimi aracın belitmek isterim içine oturunca diziniz vs hiçbiryere dokunmuyor bu cok güzel bir durum bence tabi(123 kg-186 boy) ve koltuğu kendime göre ayarladım arkayada oturdum genişlik başarılı zaten aracın içi ferah tavan mesafesi yüksek tutulmuş görüş acılarıda başarılı aynalar geniş kör nokta diğer modellere göre baya azaltılmış malzeme kalitesi C sınıfı arac seviyesinde diye bilirim rahatlıkla öyle kulaktan dolma fikirlere inanmamak gerek gayet sağlam duruyor tabi ne beklediğinizede bağlı bu durum göreceli ama şunu yazabilirim çıt kırıldım bir arac değil test aracı 10.000 kmdeydi hiç bir ses vs gelmiyordu herhangi bir yerinden test araclarının nasıl kullanıldığı az cok biliniyor direksiyon simidi daha ergonomik ufaltılmış diğer modellere göre kullanımı daha keyifli yani alınabilir bir arac ancak hiç indirim olmaması biraz yanlış bir politika bu aracın ederi en fazla bence 4x2 laureate opsiyonlar dahil(yan hava yastığı deri direksion vites topuzu look paket ) 36-37.000 tl olmalı 40.000 tl yerine o zaman cok daha başarılı olur kasım teslim yazmıştım zaten. ve şuna dikkat etmek gerek yol konforu hakimiyet olarak 4x4 ile 4x2 arasında fark var eğer imkan var ise 4x4 alınmalı bu kadar.. ben ne yapıcam bu durumda opel alıcam 1.6 16V 111.yıl sedan 35.000 tl şuanda arac full herşey var arac ile ilgili herhangi bir soru olursa cevaplamaktan memnun olurum.. |
yol konforu ve hakimiyet olarak fark var demişsiniz.arazidenmi bahsediyorsanız yoksa genel olarakmı.....birde şunu söyliyim...uzun yola senede 1 kez çıkıyorum ve yaklaşık 1 ayda 8000 km falşan yapıyorum.aşırı hız meraklısı değilim ama en azından 120 km/s ye arabanın kasmadan çıkmasını isterim.ayrıca virajlardada aynı...kısacası bu 4x2 bana bu uzun yolda rahatsızlık verirmi.yani benim yerimde olsanız alırmıydınız bu arabayı...(bu arada hafif arazi şartlarındada kullanacağım bu arabayı) ewet NİTROUS666 cewaplarsan sewinirim.. |
genel manada asfalt kullanımında 4x2 4x4 e göre yolu daha cok hissettiriyor 4x2 tatminkar bir arac 85hp 5 ileri vites kutusu var 120 km hıza kadar gayet başarılı tırrmanıyor cekişi tatminkar şöyle yazabilirim arac uzun yolda C sınıfı bir sedanın yüksek ve daha ağır kanlısı gibi olur zaten aracın görüş acıları sürüşü zevkli yani düz yolda sıkıntı yok ama derin cukur gecişlerinde arac 4x2 olan salınıma giriyor biraz 4x4 e göre sert biraz bozuk zeminde sürüş hissi. alınır mı ? şöyle yazayim arac yerden yüksek içi geniş yalıtımı başarılı asfalt konforu yeterli (bu aslında göreceli bir kavram) motor ekonomik ve cekişi tatminkar yol tutuşunda sınırları bildikce herhangi bir sıkıntı yok aracın sürüşü keyifli özellikle uzun yolda yalıtım büyük bir önem arz ediyor şöyle yazayim yalıtımı güncel corolla gibi 3 hanel hızlara gecince rüzgar sesi gelmeye başlıyor ama türkiye şartlarına cok uygun klimasıda cok hoşuma gitti baya iyi soğutuyor fazla iri bir arac değil az yakıyor cıt kırıldım değil gerekli ve alt yapısı sağlam donanım ve özellikle sahip hafif arazide sıkıntı yaşanmaz kesinlikle başarılı yani sınırları bildikce bagajı vs geniş güzel arac yani C sınıfı benzinli bir sedan arac alınacağına 4x2 1.5 dci laureate look paket GP. alınabilir 40.000 tl sizin yerinizde olsam uzun yolculukları cıksam arasıra hafif arazi şartlarında arac kullansam bu ihtiyacımıda ekonomik bir şekilde cözmek istesem duster alırım. benimde hep aklımda arac şahsen hoşuma gitti astra ile duster arasında gidip geliyorum dusterin yüksek oluşu sürüşte keyif veriyor hakimiyet duygusunu arttırıyor geniş camlar dik kaput geniş aynalar vs. ve beyaz cok yakışıyor eğer tercih ederseniz şöyle olacak görüntüsü ; hem resim olsun (arabam.com alıntı) < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
Aldığım araç 2010 Eylül Teslimli olduğu için aracın gelmesini bekliyorum.
Aracımın özellikleri:
2011 MODEL, SİYAH, 4x4 , 1.5Dci, 110BG, 240NM, 6 VİTES, 100KM/6,5LT YAKIT, ABS, ASR, ESP, 4 HAVA YASTIĞI, FULL DERİ DÖŞEME, PARK SENSÖRÜ, KLİMA, YOL BİLGİSAYARI, CD-MP3, 443 / 1.604 LT BAGAJ, 215/65 R 16 LASTİK, 4 BAĞIMSIZ SÜSPANSİYON,3+2 YIL GARANTİ VS BİR SÜRÜ ŞEY....Full paket yani=48.000TL
Temsili bir Video:
Videoyu izlemek için tıklayınız
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi umiterkan -- 2 Kasım 2010; 8:41:58 >