Direksiyon da hemen hemen aynı zaten.. Görebildiğim kadarıyla HB'in direksiyonunda sağ alt tarafta Cruise Kontrol düğmelerinin altında görünen, üzerinde "İ" ve "SEL / RESET" yazan düğmeler sedanda yok.. Yol bilgisayarıyla ilgili olabilir, Soldakiler telefon için ama sağdakilerden emin değilim.. |
direksiyonda bu kollar için yer var ancak kapalı... direksiyonu değiştirmemek gibi bir durum söz konusu değil bence... tahminlerime göre farklı bir teknoloji kullanıyor.. yoksa niye koymasınki o kulakçıkları... tamam gaz pedalı ile ayarlayabiliyorsunuz istediğiniz gibi ama yinede senin müdehalen gibi olmuyor... birde alltan fotosu yok çünkü altı zaten kapalı komple... hatırlamaya çalışıyorum arabanın altını ama boru gördüğümü hatırlayamadım... |
HB alma süspansiyonu çok sert, tahta gibi, viteside yaramaz vergi dejavantajı var, hemde eğzosu aldatmaca,gösteriş olsun diye öyle yapmışlar |
hocam benim exhaustların ikisinden de tuman çıkıyo |
Hb deki çift egzostlardan biri gösteriş için sanırım,piyasaya ilk çıktığında yazıyordu.. |
hem bu kulaklar daha sexsy |
Hocam yorumlarınız için teşekkür ederim. Aracın bütün artı ve eksilerini biliyorum ve %99 almaya karar verdim. Henüz kullanma şansım bile olmadı, Erzurum'da görev yapıyorum ve bir yıldır sadece birer kez olmak üzere 4 araç gördüm onlarda 01-06-07 ve 58 plakaydı, yani bütün Erzurumda bu araçtan yok, Showroomda bile yok.. Yazın tatilde deneyip kullanıp o %1 lik ihtimali de ortadan kaldırıp aracı alacağım. i-shiftin sorunlu olduğunu biliyorum o yüzden tam otomatik bakıyorum. Aracın sert olması da ayrıca hoşuma gidiyor, daha önce Alfa 147 kullanıyordum yoldaki bütün bozuklukları hissediyorsun ama sakız gibi de yapışıyor. Civic HB'in de Alfa'yı aratacağını sanmıyorum. Gürültü vs. rahatsız ederse Ziebart veya benzeri bir yerde komple yalıtım yaptırırım olur biter.. Sonuçta şartlarım ve beklentilerim için Civic HB 1. sırada yer alıyor.. Egzosun aldatmaca olduğunu sanmıyorum, ikisinden de duman çıkıyor ama hangi seviyede ikiye ayrıldığını bilmiyorum sadece.. Saygılarımla.. |
bir ara arkadaşım 2006 model 50k km deki civic hb i-shift aracını 36000 tl ye satıyordu. ciddi ciddi alacaktım. benimkini 30000'e satsam (0 zaman 16k kmdeydi, LPG yoktu) üzerine 6000 koyup alırım diyordum. tabi ki deneme sürüşü yaptım. i-shift şanzıman gerçekten kötü bir izlenim bıraktı, vites geçişlerinde araç yığılıyor ve sarsıntılı geçiyordu. sonradan 17" jant taktığından mıdır nedir anormal sert ve sportif süspansiyonu vardı, şehir içinde konforu tamamen azaltıyordu. özellikle bozuk çankaya yollarında... bu sebeplerden ötürü vazgeçtim. |
hocam bu aracı aldınızmı? be zamandır araştırıyorum bu aracı. ı-shift lerde gerçekten sorun var bire bir yaşamış birisi olarak vites geçişleri manuel kullanımda hata veriyor ve baskı balataya yüklenip balatayı ısıtıyor arkadaşta yüklenince aşırı derecede ısındı ve 2 saat sağa çekip bekledik honda bunu nasıl yaptı kullanıcı hatasımı bilmiyorum sitelerde bir kaç yerde gördüm adamlar 3binlira verip son sistem lpg taktırıp şehir içi 20 kuruş şehir dışı 18 kuruş yaktığını idda ediyorlar |
Evet imzamdaki aracı 2010 Aralık ayında aldım. Soracağınız herhangi birşey olursa seve seve yardımcı olurum. LPG konusunda hiç bir fikrim yok.. |
Allah utandırmasın kazasız belasız hayırlı yolculuklar öncelikle. öncelikle i shift modeli vites geçişlerinde yığılma yapıyordu yani devir arttığında bir üst modele geçerken hızlanma durup 1-2 aniye sonra devam etmeyteydi bunun nedeni F1 şanzuman olmasıydı Tam otamatik viteste'de 5 ileri şanzıman olarak yaptıklarını duydum (f1 şanzumandaki gibi) bu şekildemi yoksa sedan civic'ler gibi tam otomatik şanzıman'a sahipmi |
Teşekkür ederim:) Araçta sedan Civiclerde kullanılan otomatik vites kutusunun aynısı yani klasik tip Tork Konvertörlü 5 ileri Tam otomatik şanzıman var. PRND321 konumları var. Yalnız direksiyondan vites değiştirme kulakçıkları yok. Yanlış hatırlamıyorsam Sedan Dream da bu şekildeydi. Premium ve Elegance'da da aynı vites kutusu olmasına rağmen direksiyondan müdahele edebileceğin kulakçıklar var ve konumları PRNDS şeklinde.. Bu arada yığılma-sarsıntılı geçiş vs. yapan i-shift şanzıman 6 ileri vitestir. |
o direksiyon arkasındaki kulakçıkları sadece yokuşlarda falan motor freniyle inmek istediğimde kullanıyorum, onun dışında pek bir işe yaramıyor |
KONUYA YANIT, CEVAP VERİYORUM DİREKSİYONDAN VİTES DEĞİŞTİRME KULAKÇIKLARI F1 DİREKSİYONDA VAR!!! |
Bildiğiniz üzere Civic HB 1.8 i-shiftte yaşanan sıkıntılar sebebiyle tam otomatik vites (Akıllı Eğim Sistemi 5+1) kullanılmaya başlandı.
Civic Sedanda bu vitesle beraber direksiyondan vites değiştirme kulakçıkları varken HB'de neden yok? Bu tam otomatik sistem sedandakinden farklı bir kutu mu?
Maliyet desek zaten halihazırda elinde mevcut olan bir teknolojiyi uygulamak yeni bir sistem üretmek kadar maliyetli olamaz sonuçta.. ve durum mevcut maliyeti ne kadar artırabilir ki?
Konuyla alakası yok ama başka başlık açmaktansa bir soru daha yönelteyim;
Civic HB'deki çift çıkışlı egzos nereden itibaren ikiye ayrılıyor? Katalizörden itibaren mi, Orta susturucudan itibaren mi yoksa sadece son susturucuda mı?
İnterneti altüst ettim, ama aracın altını gösteren bir foto bulamadım malesef..
Sorularım bazı arkadaşlara saçma ve gereksiz gelebilir ama benim için önemli, bir süre sonra Civic HB almayı düşünüyorum ve bu araçla ilgili A'dan Z'ye herşeyi öğrenmeye çalışıyorum..
Cevap verecek veya yorum yapacak arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim.
Saygılarımla..
edit:imla
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nrglife -- 3 Şubat 2010; 12:34:33 >