Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
23
Cevap
2518
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Renault Koleos Cenevre'de!
L
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Renault, ilk 4x4 Crossover modeli Koleos’u Cenevre Fuar tanıtıyor.

Monotonluktan kaçış için tasarlanmış bir kavram olan Renault Koleos, kullanımı kolay ve konforlu olmasının yanı sıra, üstün engel aşma yeteneğine de sahip. Koleos; gerek şehir içinde, gerekse şehirlerarası yollarda veya otoyolda, ya da off road kullanımda aynı huzur ve güven duygusunu veriyor. Renault Koleos, bir hatchback otomobil kadar konforlu ve kompakt, MPV’ye yaraşan bir kabin rahatlığına sahip.
Tasarımı Renault’ya, geliştirilmesi Nissan’a ait olan ve Güney Kore, Busan’daki Renault Samsung Motors Fabrikası’nda üretilen Renault Koleos, Renault-Nissan İttifakı’na dâhil olan üç markanın ekipleri arasında yakın bir işbirliği çalışmasının ürünü olarak ortaya çıkmış bir araç. Renault’ya özgü eşsiz bir güvenlik ve konfor düzeyi sunan Koleos, sahip olduğu Renault karakteriyle hemen fark edilebilen ve geniş bir müşteri kitlesinin erişebileceği bir araç olarak tasarlanmış. . Koleos; hatcbackların dinamik hatları ve tek hacimli MPV’lerin kabin genişliği bir arada sunuyor. Üst düzeyde bir şasi ve süspansiyon konforu, ön tarafta alçak torpido paneli ile mükemmel bir görüş alanı, yüklemeyi kolaylaştırmak için çift kanatlı bir arka kapı Renault’un Koleos’a aktardığı genetik özelliklerinden bir kaçı olarak sıralanabilir.

Alışkanlık yaratacak
Alışagelen 4x4 modellerinden çok daha basit ve kullanımı koyla olan Koleos 4,52 uzunluğu ve 1,85 m genişliği ile dikkat çekiyor. Araç bu boyutlarıyla hem 4x4 dünyasının stile ilişkin kurallarına aynen uyuyor hem de dinamik ve dengeli hatlarını koruyan başarılı bir Crossover modeli olmayı başarabiliyor.
Aracın içerinde de fonksiyonellik ön planda. Koleos’un kumandaları ya direksiyonda ya da sürücünün elinin kolayca erişebileceği yerlerde konumlandırılmış. Görüntüleme ekranları, torpido panelinin üzerinde merkezi konumda yerleştirilerek bilgilerin okunması ve bilgilerin başkalarıyla paylaşılması kolaylaştırılmış. Hidrolik destekli direksiyon hassas ve aşamalı sertlik ayarıyla yoldan gelen bilgileri en doğru şekilde sürücüye aktarabiliyor. Koleos’un zemin yüksekliğine rağmen, yol tutuşu hatchback ve sedan modellere çok yakın. Aracın yürüyen aksamı konfor ve yol tutuşu dengeleyecek şekilde üretilmiş. Koleos’un kasası özellikle virajlarda fazla sağa-sola yatmayacak şekilde tasarlanmış.

Çok yönlü kullanım
Renault Koleos, köklerini hatchback ve sedan modellerin, tek hacimli MPV ve 4x4’lerin dünyalarından alan bir Crossover. Şehir içinde olsun, otoyolda olsun, off road kullanımda olsun, tüm kullanımlarda Koleos’un şasisi, gerçek bir hâkimiyet ve güvenlik duygusu veriyor. Sürekli 4x4 aktarma sistemine sahip olan Koleos’da yol koşullarına bağlı olarak tork her iki tekerlek arasında %50 düzeyinde dağıtılıyor. Burada Nissan tarafından Yeni X-Trail için geliştirilmiş geliştiren “All mode 4x4-i “ sistemi kullanılıyor.

Pratik ve modüler
Koleos’un çok yönlülüğü, sürüş özeliklerinde olduğu kadar, kabin içinde sunulan çok sayıdaki akılcı ve pratik özellik ile de kendini gösteriyor. Yüklemeyi kolaylaştırmak için, Renault Koleos’ta, « clamshell » tipinde çift kanatlı açılışlı bir arka kapı bulunuyor. Arka kapının üst kısmının açılışı, sıkışık durumda park edilme durumunda bagaja erişmeye olanak sağlıyor ve bir metreden geniş eşyaların taşınmasına imkan tanıyor. Arka kapının alt kısmı ise, yatırıldıktan sonra uzun nesnelerin taşınmasını kolaylaştırıyor. 1,07 m genişliğiyle bagaj girişi, sınıfının en iyileri arasında denebilir.

Son nesil motor seçenekleri
Koleos iki farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Euro 4 emisyon kurallarına da uyan 2.0 dCi motor 150 HP ve 175 HP iki güç düzeyi halinde sunuluyor. Koleos’un 2.5 lt benzinli motoru ise 170 HP güç ve 226 Nm tork üretiyor. Koleos pazarlara göre, 6 ileri düz vites kutusu ve/veya sürekli değişimli otomatik transmisyonlu (CVT) olarak satışa sunulacak.

Konfor ve rahatlık
Aracın kabininde rahatsızlık veya konforun en önemli bileşeni olan ses yalıtımına, gerek mekanik gürültülerin gerekse tekerlek gürültülerinin giderilmesine çalışılarak büyük özen gösterilmiş.
Ön koltuklarda, düşey kabin rahatlığı ve diz açıklığı, SUV, 4x4 ve diğer Crossover kategorilerinde rakiplerinin bir adım önünde. Arkadaki yolcuların rahatlığı da bundan geri kalmıyor. Koleos’taki panoramik açılır tavan sınıfındaki birçok rakibinden daha uzun. Koleos’taki iki bölgeli bir otomatik ısıtma ve klima sistemi de bulunuyor.

Aktif ve pasif güvenlik
Aktif güvenlik olsun pasif güvenlik olsun, Renault Koleos her iki alanda da örnek oluşturacak şekilde geliştirilmiş. 100 km/s’de yapılan frenlemede Koleos SUV ve Crossover segmenti için yeterli sayılabilecek bir mesafe olan 42 metrede durabiliyor. Renault Koleos, aracın önünde ve arkasında programlı deformasyon bölgelerine sahip yapısı ile gerçek kaza verilerine dayanan ve uzun yıllardan beri sürdürülen çalışmalardan yararlanmış.
Koleos Avrupa‘da 2008 Haziran ayından itibaren satışa sunulacak ve 2009’da beş kıtada 40’a yakın ülkede ticarileştirilmiş olacak.

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >

< Resime gitmek için tıklayın >



S
16 yıl
Binbaşı

harika vallaaaaaaaaaaaaaaamüthiş olmus böylesini beklemiyordum


Bu mesaja 1 cevap geldi.
Y
16 yıl
Yarbay

R
16 yıl
Yüzbaşı

Rengi güzel, sadece iç dizaynda bi navigasyon ekranı eksik ayrıca direksiyon ,kapı kolları ve düğmeler laguna 3 ü çağrıştırıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
16 yıl
Binbaşı

arkadaşım navigasyon araçla birlikte satılmaz.istenirse sonradan taktırılır.ayrıca renault'nun hiç navigasyonlu aracı yoktur


Bu mesaja 3 cevap geldi.
L
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Fiyatıda güzel olursa seçenekler arasına konulcak bir model renault'a tebrikler.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
16 yıl
Yarbay

mükemmel bir araç olmuş



R
16 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orjinalden alıntı: serdar1646

arkadaşım navigasyon araçla birlikte satılmaz.istenirse sonradan taktırılır.ayrıca renault'nun hiç navigasyonlu aracı yoktur

Ama kardeş bi navigasyon gibi veya şöyle büyük bir ekran olsa araca zenginlik katardı.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
16 yıl
Binbaşı

yol bilgisayarı varya neyinize yetmiyor


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

quote:

Orjinalden alıntı: serdar1646

yol bilgisayarı varya neyinize yetmiyor

+1
Ya ama bu aracı aldıktan sonra takılcak bir yeride yok orjin olarak.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
16 yıl
Yarbay

Bu da ne böyle,dehşetül vahşet olmuş..


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
16 yıl
Binbaşı

L
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Direksiyonu biraz garip geldi ama canlı görünce değişebilir birde ön tarafta bir tane bardaklık yeri var gibi gözüküyor resimde.Tasarım olarak renault güzel yapıyor.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
16 yıl
Binbaşı

evet o bardaklık. çok güzel olmuş



T
16 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: serdar1646

arkadaşım navigasyon araçla birlikte satılmaz.istenirse sonradan taktırılır.ayrıca renault'nun hiç navigasyonlu aracı yoktur


Scenic'in fransada satılan serisine bakarsan görürsün nevigasyonu.
Fransadaki sceniclerin hepsinin radyo ekranı yerine lcd ekran takılıdır.
Açılışta da renault logosu gelir ve sen isteğe göre nevigasyonu açar yolunu bulursun.
Bakmadan konuşmayın nevisyonsuz renault yok asıl.Ama türkiyede yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
S
16 yıl
Binbaşı

evet onu bende biliyorum. yurdısındakiler navigasyonlu izlemiştim. ama türkiyedekiler değil


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
16 yıl
Binbaşı

2.0 dci 150 ve 175 bg mukemmel


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Tekno yabancı ülkelerde olduğunu bede biliyorum megane laguna scenic bunların navili olanlarını hep resimlerden gördüm ama tr'de yok haliyle.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi LİTEON -- 22 Şubat 2008; 21:34:27 >

D
16 yıl
Teğmen

valla süperrrr dci sini almak isterdim nasip neden olmasın


Bu mesaja 1 cevap geldi.
L
16 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Hoş araç bakalım fiyatlar ne alemde olacak.


Bu mesaja 1 cevap geldi.