arkadaşlar ben hyundai accent 1.5 crdi 2006 model bi araba aldım. orjinal latik ebatları 185/60/14 olmasına rağmen aldığım arkadaş köyde kullanacağım diye 185/70/14 lastik taktırmış. benim sorum şu; bu olay arabada bir sorun çıkarır mı? yani artıları ve eksileri nelerdir. üstadlar bi yardım ederseniz sevinirim. saygılar...
arkadaşlar ben hyundai accent 1.5 crdi 2006 model bi araba aldım. orjinal latik ebatları 185/60/14 olmasına rağmen aldığım arkadaş köyde kullanacağım diye 185/70/14 lastik taktırmış. benim sorum şu; bu olay arabada bir sorun çıkarır mı? yani artıları ve eksileri nelerdir. üstadlar bi yardım ederseniz sevinirim. saygılar...
arkadaşlar ben hyundai accent 1.5 crdi 2006 model bi araba aldım. orjinal latik ebatları 185/60/14 olmasına rağmen aldığım arkadaş köyde kullanacağım diye 185/70/14 lastik taktırmış. benim sorum şu; bu olay arabada bir sorun çıkarır mı? yani artıları ve eksileri nelerdir. üstadlar bi yardım ederseniz sevinirim. saygılar...
hocam orjinal lastik takmam için tam stepne dahil 5 lastik birden almam lazım. aksi taktirde 2 tane yetiyo. yani öndekileri arkaya atıp öne iki tane yeni alacam. çünkü sadece arkalar silik.
Lastik çapının büyümesi neticesinde, ilk kalkışlarda çekişşiniz düşecektir. yuvarlanma metreniz 1.83 iken 1.93 olacaktır. 577mm olan orjinal çapınız, 614mm olacak yerden 18.5mm yükselecektir. Aracın altı daha az vuracak, ancak virajlarda aracınızın ağırlık merkezi yükseleceği için savrulması kolaylaşacaktır. Yine, yerden yükselen aracın yüksek hızlarda altına giren hava miktarı artacağından, yüksek süratlerde aracın arkası yere basmayacak, gezinmeler olacaktır. bunlar eksileri;
Çapı büyüyen aracın son sürati (göstergede değil) artacak, kaygan zeminlerde aracın patinajı azalacaktır. Normal süratlerde aracın motor devri düşeceğinden yakıt tüketiminiz azalacaktır.
Lastik çapının büyümesi neticesinde, ilk kalkışlarda çekişşiniz düşecektir. yuvarlanma metreniz 1.83 iken 1.93 olacaktır. 577mm olan orjinal çapınız, 614mm olacak yerden 18.5mm yükselecektir. Aracın altı daha az vuracak, ancak virajlarda aracınızın ağırlık merkezi yükseleceği için savrulması kolaylaşacaktır. Yine, yerden yükselen aracın yüksek hızlarda altına giren hava miktarı artacağından, yüksek süratlerde aracın arkası yere basmayacak, gezinmeler olacaktır. bunlar eksileri;
Çapı büyüyen aracın son sürati (göstergede değil) artacak, kaygan zeminlerde aracın patinajı azalacaktır. Normal süratlerde aracın motor devri düşeceğinden yakıt tüketiminiz azalacaktır.
yani ustad senin tavsiyen nedir. savrulma olayı yüksek bir ihtimalse riske değmez diyorum ben. lastik başına 100 ytl den 2 lastik 200 ytl 5 lastik 500 ytl yapar. bunuda hesap etmek lazım ...
Asıl sorun aracın altını vurması ise, üzgünüm aracı yavaş kullanmaktan başka yolunuz yok. Zira araç üzerinde bir değişiklik yapılıyor ve bir avantaj sağlanıyorsa, bu bazı dezavantajları kabul etmek anlamına gelir. Lastik gerçekten pahalı. Bende skoda felicia vardı bir aralar. Orjinal 165/70/13 olan lastiğini 175/70/13 olarak taktırdım ve aracın gücü ve tutuşu azalmıştı. Ama lastikler eskiyene kadar dikkatli kullanmanız gerekecek.
Asıl sorun aracın altını vurması ise, üzgünüm aracı yavaş kullanmaktan başka yolunuz yok. Zira araç üzerinde bir değişiklik yapılıyor ve bir avantaj sağlanıyorsa, bu bazı dezavantajları kabul etmek anlamına gelir. Lastik gerçekten pahalı. Bende skoda felicia vardı bir aralar. Orjinal 165/70/13 olan lastiğini 175/70/13 olarak taktırdım ve aracın gücü ve tutuşu azalmıştı. Ama lastikler eskiyene kadar dikkatli kullanmanız gerekecek.
165 i 175 yapmakla aracın ağırlık merkezi değişmiyor. sadece sürtünme katsayısı artıyor yanılmıyorsam. gerçi ben hızlı araba kullanmam ama gümüşhane trabzon arası devamlı yolculuk yaptığımdan ve yolların çok virajlı olmasından endişe ediyorum. önceki palio arabam virajlarda savruluyordu. tam 2 defa ölümden döndüm. o yüzden sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş derlerya benimki o mesele. çekişi felan düştüğünü sanmıyorum çünkü zigana dağını 5. viteste çıkıyo. savrulma ihtimalinin % olarak değeri yüksekse kesin değiştiririm.....saygılar
Asıl sorun aracın altını vurması ise, üzgünüm aracı yavaş kullanmaktan başka yolunuz yok. Zira araç üzerinde bir değişiklik yapılıyor ve bir avantaj sağlanıyorsa, bu bazı dezavantajları kabul etmek anlamına gelir. Lastik gerçekten pahalı. Bende skoda felicia vardı bir aralar. Orjinal 165/70/13 olan lastiğini 175/70/13 olarak taktırdım ve aracın gücü ve tutuşu azalmıştı. Ama lastikler eskiyene kadar dikkatli kullanmanız gerekecek.
165 i 175 yapmakla aracın ağırlık merkezi değişmiyor. sadece sürtünme katsayısı artıyor yanılmıyorsam. gerçi ben hızlı araba kullanmam ama gümüşhane trabzon arası devamlı yolculuk yaptığımdan ve yolların çok virajlı olmasından endişe ediyorum. önceki palio arabam virajlarda savruluyordu. tam 2 defa ölümden döndüm. o yüzden sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş derlerya benimki o mesele. çekişi felan düştüğünü sanmıyorum çünkü zigana dağını 5. viteste çıkıyo. savrulma ihtimalinin % olarak değeri yüksekse kesin değiştiririm.....saygılar
Benim aracımda 165/70/13 olan lastiği 175/70/13 yaptığımda;
[165X(70/100)]+[13x25.4]= 565mm olan çap değeri;
[175X(70/100)]+[13x25.4]= 575mm'ye çıktı.
Bu nedenle hem sürtünme katsayısı, hemde çap değeri büyüdüğü için aracımın çekişi düşmüştü.
Sizdeki asıl sorun 185/60/14 olan orjinal lastiğinizde, yanak yüksekliği bir taraf için 111mm iken 185/70/14 değerinde 129.5mm'ye çıkmasıdır. bu kadarlık fark belki sorun yaratmaz diuyebiliriz. Ama özellikle sert virajlarda lastik ile jant arasındaki esneme artacağından savrulmalar yaşanabilir. Yüzde değerini bilemem ama her zaman riskli olarak kullanacaksınız. Eğer çok sıkıntılı sürmüyorsanız değiştirmeyin.
Güç konusunda ise, sizin aracınız 5. viteste (orjinal lastik ile) 1000 devirde 44km (sanırım) ortalama sürat yapar. Yeni lastik ile gerçekte 46.5km gibi bir sürat yapmanız gerekir. Ancak siz bu değeri 42-43 arası görürsünüz. Mesela 2500 devirde aracınız 110 yapması gerekirken, gerçekte 116km, göstergede ise 105km görürsünüz. Hem aracınızın gücü, hemde bu değerler sizi biraz yanıltıyor olabilir (değerlerde yanılabilirim. Ama ortalama 5. viteste 1000 devirde 44km olması gerek)
Benim aracımda 165/70/13 olan lastiği 175/70/13 yaptığımda;
[165X(70/100)]+[13x25.4]= 565mm olan çap değeri;
[175X(70/100)]+[13x25.4]= 575mm'ye çıktı.
Bu nedenle hem sürtünme katsayısı, hemde çap değeri büyüdüğü için aracımın çekişi düşmüştü.
Sizdeki asıl sorun 185/60/14 olan orjinal lastiğinizde, yanak yüksekliği bir taraf için 111mm iken 185/70/14 değerinde 129.5mm'ye çıkmasıdır. bu kadarlık fark belki sorun yaratmaz diuyebiliriz. Ama özellikle sert virajlarda lastik ile jant arasındaki esneme artacağından savrulmalar yaşanabilir. Yüzde değerini bilemem ama her zaman riskli olarak kullanacaksınız. Eğer çok sıkıntılı sürmüyorsanız değiştirmeyin.
Güç konusunda ise, sizin aracınız 5. viteste (orjinal lastik ile) 1000 devirde 44km (sanırım) ortalama sürat yapar. Yeni lastik ile gerçekte 46.5km gibi bir sürat yapmanız gerekir. Ancak siz bu değeri 42-43 arası görürsünüz. Mesela 2500 devirde aracınız 110 yapması gerekirken, gerçekte 116km, göstergede ise 105km görürsünüz. Hem aracınızın gücü, hemde bu değerler sizi biraz yanıltıyor olabilir (değerlerde yanılabilirim. Ama ortalama 5. viteste 1000 devirde 44km olması gerek)
üstad verdiğin bilgiler için çok saol. ben zaten 100 km yi pek geçen bir sürücü değilim. zaten benim kullandığım yollarda 100 km yi geçmek biraz zor. zaten alan adam 1.5 sene arabayı böyle kullanmış.
Rica ederim. Bencede çok ciddi sorun yaratacağını sanmam. 1.5 sene geçtiğine göre, yaklaşık altı ayda, köy yollarında zaten yeni bir lastiğe ihtiyaç duyacaksınız. O zaman belki 175/80/14 kullanarak hem yerden yüksekliği artırmış, hem çap genişliği nedeni ile meydana gelen güç düşüklüğünü, taban genişliğini azaltarak bu farkı bertaraf etmiş olursunuz. Yada çap değeri hiç değişmeden 175/70/14 kullanarak jant yanak yüksekliğini artırıp jantlarınızın kısa sürede zarar görmesini önlemiş olursunuz.
Asıl sorun aracın altını vurması ise, üzgünüm aracı yavaş kullanmaktan başka yolunuz yok. Zira araç üzerinde bir değişiklik yapılıyor ve bir avantaj sağlanıyorsa, bu bazı dezavantajları kabul etmek anlamına gelir. Lastik gerçekten pahalı. Bende skoda felicia vardı bir aralar. Orjinal 165/70/13 olan lastiğini 175/70/13 olarak taktırdım ve aracın gücü ve tutuşu azalmıştı. Ama lastikler eskiyene kadar dikkatli kullanmanız gerekecek.
165 i 175 yapmakla aracın ağırlık merkezi değişmiyor. sadece sürtünme katsayısı artıyor yanılmıyorsam. gerçi ben hızlı araba kullanmam ama gümüşhane trabzon arası devamlı yolculuk yaptığımdan ve yolların çok virajlı olmasından endişe ediyorum. önceki palio arabam virajlarda savruluyordu. tam 2 defa ölümden döndüm. o yüzden sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş derlerya benimki o mesele. çekişi felan düştüğünü sanmıyorum çünkü zigana dağını 5. viteste çıkıyo. savrulma ihtimalinin % olarak değeri yüksekse kesin değiştiririm.....saygılar
Ziganayı 5.vitestemi çıkıyosun benmi yanlış okuyorum acaba ?aracın dizelde değil sanırım veyahutda ziganadan kastın trabzon/maçka/gumushane guzergahındaki zigana değil...saygılar dostum
Asıl sorun aracın altını vurması ise, üzgünüm aracı yavaş kullanmaktan başka yolunuz yok. Zira araç üzerinde bir değişiklik yapılıyor ve bir avantaj sağlanıyorsa, bu bazı dezavantajları kabul etmek anlamına gelir. Lastik gerçekten pahalı. Bende skoda felicia vardı bir aralar. Orjinal 165/70/13 olan lastiğini 175/70/13 olarak taktırdım ve aracın gücü ve tutuşu azalmıştı. Ama lastikler eskiyene kadar dikkatli kullanmanız gerekecek.
165 i 175 yapmakla aracın ağırlık merkezi değişmiyor. sadece sürtünme katsayısı artıyor yanılmıyorsam. gerçi ben hızlı araba kullanmam ama gümüşhane trabzon arası devamlı yolculuk yaptığımdan ve yolların çok virajlı olmasından endişe ediyorum. önceki palio arabam virajlarda savruluyordu. tam 2 defa ölümden döndüm. o yüzden sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş derlerya benimki o mesele. çekişi felan düştüğünü sanmıyorum çünkü zigana dağını 5. viteste çıkıyo. savrulma ihtimalinin % olarak değeri yüksekse kesin değiştiririm.....saygılar
Ziganayı 5.vitestemi çıkıyosun benmi yanlış okuyorum acaba ?aracın dizelde değil sanırım veyahutda ziganadan kastın trabzon/maçka/gumushane guzergahındaki zigana değil...saygılar dostum
evet arkadaşım trabzon gümüşhane arasındaki dağ, zigana dağı yanlış anlamadın. sen bu dağı arabayla hiç çıkıp indin mi? ben gümüşhane de 7 yıldır öğretmenlik yaparım.en az ayda bir trabzona gidip gelirim.1.4 palio bile o yolları 4. vitesde çıkıyoki hyundai hayli hayli çıkar demi.ayrıca yazıyı okumamışsın. araç 2006 model hyundai accent admira 1.5 crdi
dogru soluyosun aracının dizel oldugunu farketmemişim kusura bakma.Diğer araçları bilmem ama tanıdıgım birçok insan ziigananın çok dik oldugunu soyler hatta bir arkadaşım dogan slx i vardı tuplu 2.viteste çıktım diyordu ben onların etkisinde kaldım sanırım.Mademki 7yıldır gelip gidiyorsunuz siz daha iyi bilirsiniz sonuçta kulaktan dolma bilgiyle sizi daha fazla meşgul etmeyeyim..tekrar kusura bakmayın saygılarımla
dogru soluyosun aracının dizel oldugunu farketmemişim kusura bakma.Diğer araçları bilmem ama tanıdıgım birçok insan ziigananın çok dik oldugunu soyler hatta bir arkadaşım dogan slx i vardı tuplu 2.viteste çıktım diyordu ben onların etkisinde kaldım sanırım.Mademki 7yıldır gelip gidiyorsunuz siz daha iyi bilirsiniz sonuçta kulaktan dolma bilgiyle sizi daha fazla meşgul etmeyeyim..tekrar kusura bakmayın saygılarımla
tek eksi tarafı yürüyen aksamda bir arıza olursa servis lastik ebatı orjinal ebatlarda olmadığı için bunu bahane ederek aracı garantiden yapmaz masrafı senden tahsil eder
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
arkadaşlar ben hyundai accent 1.5 crdi 2006 model bi araba aldım. orjinal latik ebatları 185/60/14 olmasına rağmen aldığım arkadaş köyde kullanacağım diye 185/70/14 lastik taktırmış. benim sorum şu; bu olay arabada bir sorun çıkarır mı? yani artıları ve eksileri nelerdir. üstadlar bi yardım ederseniz sevinirim. saygılar...
aralarındaki tek fark yanak yüksekliği artmış
yanak yüksekliğinin tek dezavantajı çok esnemesi
virajlara fazla hızlı girmemen sorunu çözer bi nebze
onun dışında lastik çevresi büyüdüğü için son hızında çok az artar bikaç km
belkide 1-2 bilemiyorum
paliolarda vs bu ebat kullanıyo zaten yanılmıyosam
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
hocam orjinal lastik takmam için tam stepne dahil 5 lastik birden almam lazım. aksi taktirde 2 tane yetiyo. yani öndekileri arkaya atıp öne iki tane yeni alacam. çünkü sadece arkalar silik.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T_Bolt75 -- 10 Kasım 2007; 22:00:12 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Çapı büyüyen aracın son sürati (göstergede değil) artacak, kaygan zeminlerde aracın patinajı azalacaktır. Normal süratlerde aracın motor devri düşeceğinden yakıt tüketiminiz azalacaktır.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
yani ustad senin tavsiyen nedir. savrulma olayı yüksek bir ihtimalse riske değmez diyorum ben. lastik başına 100 ytl den 2 lastik 200 ytl 5 lastik 500 ytl yapar. bunuda hesap etmek lazım ...
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
gerek yok 5 lastik almaya
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
165 i 175 yapmakla aracın ağırlık merkezi değişmiyor. sadece sürtünme katsayısı artıyor yanılmıyorsam. gerçi ben hızlı araba kullanmam ama gümüşhane trabzon arası devamlı yolculuk yaptığımdan ve yolların çok virajlı olmasından endişe ediyorum. önceki palio arabam virajlarda savruluyordu. tam 2 defa ölümden döndüm. o yüzden sütten ağzı yanan yoğurdu üfleyerek yermiş derlerya benimki o mesele. çekişi felan düştüğünü sanmıyorum çünkü zigana dağını 5. viteste çıkıyo. savrulma ihtimalinin % olarak değeri yüksekse kesin değiştiririm.....saygılar
Bu mesaja 2 cevap geldi. Cevapları Gizle
ama sen 165 i 175 yapmadınki
185/60 ı 70 yaptın
yani aracın dahada yükseldi
paliolardaki gibi oldu
paliolar yüksek yanaklı lastik kullanır çünkü
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 11 Kasım 2007; 18:05:25 >
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
[165X(70/100)]+[13x25.4]= 565mm olan çap değeri;
[175X(70/100)]+[13x25.4]= 575mm'ye çıktı.
Bu nedenle hem sürtünme katsayısı, hemde çap değeri büyüdüğü için aracımın çekişi düşmüştü.
Sizdeki asıl sorun 185/60/14 olan orjinal lastiğinizde, yanak yüksekliği bir taraf için 111mm iken 185/70/14 değerinde 129.5mm'ye çıkmasıdır. bu kadarlık fark belki sorun yaratmaz diuyebiliriz. Ama özellikle sert virajlarda lastik ile jant arasındaki esneme artacağından savrulmalar yaşanabilir. Yüzde değerini bilemem ama her zaman riskli olarak kullanacaksınız. Eğer çok sıkıntılı sürmüyorsanız değiştirmeyin.
Güç konusunda ise, sizin aracınız 5. viteste (orjinal lastik ile) 1000 devirde 44km (sanırım) ortalama sürat yapar. Yeni lastik ile gerçekte 46.5km gibi bir sürat yapmanız gerekir. Ancak siz bu değeri 42-43 arası görürsünüz. Mesela 2500 devirde aracınız 110 yapması gerekirken, gerçekte 116km, göstergede ise 105km görürsünüz. Hem aracınızın gücü, hemde bu değerler sizi biraz yanıltıyor olabilir (değerlerde yanılabilirim. Ama ortalama 5. viteste 1000 devirde 44km olması gerek)
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
üstad verdiğin bilgiler için çok saol. ben zaten 100 km yi pek geçen bir sürücü değilim. zaten benim kullandığım yollarda 100 km yi geçmek biraz zor. zaten alan adam 1.5 sene arabayı böyle kullanmış.
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Ziganayı 5.vitestemi çıkıyosun benmi yanlış okuyorum acaba ?aracın dizelde değil sanırım veyahutda ziganadan kastın trabzon/maçka/gumushane guzergahındaki zigana değil...saygılar dostum
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
evet arkadaşım trabzon gümüşhane arasındaki dağ, zigana dağı yanlış anlamadın. sen bu dağı arabayla hiç çıkıp indin mi? ben gümüşhane de 7 yıldır öğretmenlik yaparım.en az ayda bir trabzona gidip gelirim.1.4 palio bile o yolları 4. vitesde çıkıyoki hyundai hayli hayli çıkar demi.ayrıca yazıyı okumamışsın. araç 2006 model hyundai accent admira 1.5 crdi
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
önemli değil. saygılar.