Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
21
Cevap
1581
Tıklama
0
Öne Çıkarma
----yakıt tüketimi? motor ömrü?-----
E
17 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

millet bi sorum olacaktı, araçta yakıt tüketimi az olsun diye düşük devirde kullanmak mı? yoksa devrinde mi kullanmak daha uygun olur? biliyorum devir diyeceksiniz ama ben yine de sormak istedim saygın yorumlarınızı bekliyorum

bu arada benm araç: 2007 civic elegance vsa oto...



B
17 yıl
Yüzbaşı

Benzinli araçlarda özellikle uzun yolda 2000-3000 devir arası en ideali üstüne çıkarsanız fazla yakar altına inersenizde fazla yakar.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
A
17 yıl
Binbaşı

düşük devirde kullanmanın arabaya bi zarar vereceğini düşünmüyorum.aksine dediğiniz gibi az yakar.ama yüksek devirdeki arabada biraz daha seri olur....bence düşük devir az yakıt...


Bu mesaja 1 cevap geldi.
N
17 yıl
Yarbay

benim otomatik vites 1700 deviri seviyor. Hatta uyuz oluyorum bazen, çünkü araç hantallaşıyor düşük devirde. Ama agresif kullanınca, sana uyum sağlıyor, 2500 lerde falan vites değişiyor.
Demekki düşük devir yakıt açısından daha iyi ki, o şekilde optimize etmiş adamlar


Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
17 yıl
Yüzbaşı

vaktiyle çok ünlü bi oto danışmanına sorduğumda maksimum tork devri civarında kullanmam gerektiğini,diğer türlü(çok düşük.çok yüksek devirler) motorun aşırı yorulacağını söylemişti...bi de düşük devire alışan arabayla uzun yolda fln sollamalar eziyet olur...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
E
17 yıl
Çavuş
Konu Sahibi

cevaplar için teşekürler o zaman, zaman zaman düşük, zaman zaman yüksek devirde kullanacağız, nabza göre şerbet mi dersiniz


Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
17 yıl
Yarbay

Bu konuyu bende çok düşündüm arkadaşlar benim aracım otomatik vites ve gaza normal bastığımda 1700 civarlarında vites değiştiryor bu nedenle acaba motor hantallaşırmı diye düşüyordum.bazen gaza yükleniyordum hatta bikaç kez 0-100km hızlanma denemesi yaptım yaptığım zamanlarda aldığım benzin ile neredeyse aynı km gittim ve over driver(sport sürüş) açık gezdiğimde oldu ama ortalam hep aynı km yaptığımın farkına vardım.

Önce durum şöyle oldu az yaksın diye ankaranın trafiğinde gaza basmadan kalkış yapıyordum ve hep 3 günde bir 30ytl lik benzin harcıyordum birgün işe geciktim ve haliyle kalkışları gaz vererek normal bi şekilde yaptım ertesi gün yüne geciktim ve sonraki gün yine aynı ve farkettim ki 5-10km daha fazla yol aldım. Demekki gaz vermeden kalkışlarda düz viteste yarım debriyaj gibi bişey yapıyor ve daha fazla yaktırıyordu artık kalkışları normal yapmaya başladım ve geçenlerde yinde düşünürken aracı ilk aldığım zamanlar aklıma geldi aracı aldığımda otomatik vites kullanmışlığım yoktu ekranda ise O/D off yazıyordu yani over driver. ben birkaç ay öyle sürdüm ve şuankinden daha fazla yol aldığım aklıma geldi ben benzin fiyatlarına vuruyordum bunu ama anladımki çok düşük devirlerde kullanmak aslında az yaktırmıyor. Son 1 haftadır sport sürüşte kullanıyorum test etmek amaçlı bakalım sonuç ne olacak? bence aracı en güzel 2000-3500 devirlerde sürmek en mantıklısı gibi geliyor hem yakıt açısından hemde motor açısından


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
17 yıl
Yarbay

araban otomatikmiş zaten, o nasıl isterse doğrusu odur sen onu dinle :)



P
17 yıl
Binbaşı

quote:

Orjinalden alıntı: 06JR530

vaktiyle çok ünlü bi oto danışmanına sorduğumda maksimum tork devri civarında kullanmam gerektiğini,diğer türlü(çok düşük.çok yüksek devirler) motorun aşırı yorulacağını söylemişti...bi de düşük devire alışan arabayla uzun yolda fln sollamalar eziyet olur...


yok be hocam. şimdi bizim arabanın maksimum torku 3800 devirde sağlanıyor fakat şehir içinde bu devire 3. viteste çıksan hem çok yakar, hem bağırır, hem de uçar: yani yaş iş. 2 de çıksan hiçbişey geçmez eline. 4. çıksan bi derece ama ne öyle yol var ne ona uygun trafik akışı. en uygunu 5 ama şehir içinde de onu kullancak yer yok ki zaten şehir dışında da 3000'den sonrasi yine çok yakıyor. yani benzinli araçlarda o dediğin olmaz gibi geliyo bana. ha dizel dersen tamam.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
D
17 yıl
Yüzbaşı

pspcü


illa maksimum torkta değiştirmen gerekmiyor... ortam uygunsa değiştir değilse ya küçük vites yüksek devir yada büyük vites düşük devir kalacaksın...ama 1500-2000 devirde vitesi büyütürsen daha öncede söylediğim gibi sollamalarda fln gaz cevap verene kadar sinir hastası olursun...dizellerde 1500 devri geçtiğim zaman şahlanıyor (turbonun+maksimum tork devrinin düşük olmasının da etkisiyle)araba

uzun yolda sürekli olarak 4000 devirin üstünde çok fazla yol almayın(benzinliler için)... %25-%45 arası daha fazla yakıt tüketimi olarak size geri döner...


Bu mesaja 2 cevap geldi.
F
17 yıl
Yüzbaşı

Benzinli araçlar için motorun 2000-3000 devir arasında verimli olduğu yönünde duyumlar almıştım bazı ustalardan



P
17 yıl
Binbaşı

quote:

Orjinalden alıntı: 06JR530

pspcü


illa maksimum torkta değiştirmen gerekmiyor... ortam uygunsa değiştir değilse ya küçük vites yüksek devir yada büyük vites düşük devir kalacaksın...ama 1500-2000 devirde vitesi büyütürsen daha öncede söylediğim gibi sollamalarda fln gaz cevap verene kadar sinir hastası olursun...dizellerde 1500 devri geçtiğim zaman şahlanıyor (turbonun+maksimum tork devrinin düşük olmasının da etkisiyle)araba

uzun yolda sürekli olarak 4000 devirin üstünde çok fazla yol almayın(benzinliler için)... %25-%45 arası daha fazla yakıt tüketimi olarak size geri döner...


bahsettiğim vites değiştirme konusu değil, senin dediğin arabayı olabildiğince maksimum torkun sağlandığı devirde kullanmaktı. yoksa nerde vites değiştirmenin uygun olduğunu falan biliyorum zaten. konu vites aralıkları değildi yani.



G
17 yıl
Binbaşı

max 3000dk devirde1 üst vitese atılamalı en üst viteste 2500dk devirde öyle büyük bir sabırla gidilmeli 90 100 110 120km hızlarda en okonomiği odur yoksa 90 a sabitle filan o iş zor ha ben devir saatini 6bin dk lara çıkartır bir gaz bir fren dersen o araba uzun ömürlü olmaz her parçasında hızla deformasyon ve aşınmalar olur bütün araçlar için böyledir aksini iddia etmeyin lütfen


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
17 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: gacara_53

max 3000dk devirde1 üst vitese atılamalı en üst viteste 2500dk devirde öyle büyük bir sabırla gidilmeli 90 100 110 120km hızlarda en okonomiği odur yoksa 90 a sabitle filan o iş zor ha ben devir saatini 6bin dk lara çıkartır bir gaz bir fren dersen o araba uzun ömürlü olmaz her parçasında hızla deformasyon ve aşınmalar olur bütün araçlar için böyledir aksini iddia etmeyin lütfen


valla bir video izledim youtube da
6000 devir değil 16000 devir bişey yapamaz sanki honda motoruna :)

hatta bu da o video





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi okyaypay -- 8 Ekim 2007; 17:23:19 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
E
17 yıl
Yarbay

Aynı araçtan iki tane olsa ve ikisinide en az 150-200bin km kullansanız,biriyle vites değişimlerini vs her seferinde 6000dd de,diğeriyle normal rakamlarda yapsanız illa ki devirli kullanılan daha erken yıpranır.
Ha sürekli üst devirlere maruz kalan motorda pek kurumlanma oluşmayacağı için performansıda daha iyi olur o ayrı mesele.

Şahsen vites değişimlerini ekonomi ve uzun ömür için;
1. ve 2. viteste 1800-2000dd civarları,3. viteste 2500 dd ve 4. viteste 3200dd civarları yaparım.

Maksimum tork devrinde vites değiştirmek bana her zaman uymaz; Corolla 1.6 nın maksimum torku 5200dd de alınıyor bu mantığa uyacak olursam zarar ederim.
Bana göre bu mantık 8 sübaplı motorlar zamanından kalma.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi esmerce -- 8 Ekim 2007; 17:40:24 >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
O
17 yıl
Yarbay

valla haklısın ama bunları düşündükçe de ben eskiyom , boşver gitsin :)


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
17 yıl
Yarbay

Benzinli araçları maksimum tork devrinde kullanırsak ortalıkta bağıra çağıra gezmiş ve üstüne de benzini içmiş oluruz. Yokuş tırmanırken aracı maksimum tork devrinde tutmak iyidir ama normal sürüşte daha düşük devirlerde kalmak lazım.



R
17 yıl
Yarbay

quote:

Orjinalden alıntı: esayil

millet bi sorum olacaktı, araçta yakıt tüketimi az olsun diye düşük devirde kullanmak mı? yoksa devrinde mi kullanmak daha uygun olur? biliyorum devir diyeceksiniz ama ben yine de sormak istedim saygın yorumlarınızı bekliyorum

bu arada benm araç: 2007 civic elegance vsa oto...

İZMİRİN YOLLARI GENİŞ VE DÜZDÜR İYİ SONUÇ ALMAN LAZIM

MİLLİYET.COM
NASIL YAKIT TASARRUFU YAPILIR.

1. Önünüzdeki aracı çok yakından takip etmeyin. Zira devamlı olarak ya fren pedalına ya da gaza pedalına basarsınız. Ani fren ve ardından gaz basmak yakıt tüketimini arttırır

2. Şehirlerarası yolda 80-90 km/s hızı aşmayınız. 90 km/s'nin üstünde her kilometre yakıt tüketimini yüzde 1 arttırır.
• Hava filtresinin temizliğine dikkat edin. Tıkanmış hava filtresi yakıt tüketimini arttırır VS





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Riazor Blues -- 9 Ekim 2007; 2:14:35 >

G
17 yıl
Binbaşı

ist depoyu fulledim edirne selimiye camiine haraket ettik kumburgaz girişine kadar 130 km hızlarda kullandım ordan sonra 180 200 210 tamgaz devam ettim 217km de devirkesici devreye girip araç daha gitmiyodu bunuda öğrenmiş oldum selimiiye camiine vardık iftar teravi vs dönüşte az lierde depoyu fulledim 246 km yol almıştım ve 85ytl benzin le depo tam doldu dönüşte 90 110 km hızlarda geldim 250 km yol almıştım yine depoyu fulleyince 47bin ytl benzin almıştı araç 2006 model eski kasa honda cıvıc 1.6 manuel lastikler 205/50/16 gidiş km de yakıt 345ytl dönüş km de 188ytl araçta 2 kişiydik demek bir depoyla honada cıvıc 750km yol alabiliyomuş


Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
17 yıl
Yarbay

gacara araba neydi senin otomatik mi düz mü?


Bu mesaja 1 cevap geldi.