Hx7 serisi yarı sentetiktir. Hiçbir problem olmaz. Yağların kimyası da bozulmaz Zaten her iki viskozite de aracınızın bakım kılavuzunda kullanılabilir viskoziteler olarak geçiyordur.
Yağlar karışabilirler. Sentetik, mineral, parafinik, farklı viskozite, eski, yeni... hiç sorun olmaz. Sanayi efsaneleri. Yeter ki hepsi motorun istediği kalite standartlarını karşılasın.
Homojenlik ve karışabilirliği test eden kalite standardı. En Temel ve eski testlerden biridir, yağların diğer yağlarla homojen, kararlı karışım oluşturmasını test eder. Bu testi karşılayamayan motor yağları API SD, SG, SH, SJ, SL gibi basit şartnameleri bile karşılayamaz.
Sıcak iklimlerde (mevcutta şuan ülkemiz) çok farkı olmayacaktır. Biraz yakıt tuketimi artabilir. Güneşin altinda 40-50C zaten...
Dpf olmadığını düşünüyorum.
Ama yağ eksiltiyor diye 10w40 koymak doğru değil. 5w40 başka bir yağa geçip yağ değişim aralığını biraz erkene çekmeniz lazım 1lt-0.5lt/5000km'deyse...
Kış döneminde tavsiye etmem, 0w40 veya 5w40 ile devam edilip akışkan yağın daha serin kalmasını ve sık yağ değişimi ile akışkanlığı engelleyen kalıntı kurum is bir nebze azaltabilirsiniz.
Üst kapak contasından kaciriyoraa, conta değişimi kulburotor temizliği daha iyi bir tercih olacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 21 Temmuz 2022; 18:37:23 >
Yağ eksiltmem yok, vtech contasından yağ kaçırıyordu onu değiştirince biraz yağ aktı oradan. Elimde 5w30 olmadığı için 10w40 koydum. Yoksa arabamın maşallahı var gram yağ eksiltmiyor. Ama çok zorlayan biride değilim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Hiçbir problem olmaz. Yağların kimyası da bozulmaz
Zaten her iki viskozite de aracınızın bakım kılavuzunda kullanılabilir viskoziteler olarak geçiyordur.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesajda bahsedilenler: @Alisilin07
Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
İlgili kalite standardı:
ASTM D6922
https://tajhizkala.ir/doc/ASTM/ASTM%20D6922__13.pdf
Homojenlik ve karışabilirliği test eden kalite standardı. En Temel ve eski testlerden biridir, yağların diğer yağlarla homojen, kararlı karışım oluşturmasını test eder. Bu testi karşılayamayan motor yağları API SD, SG, SH, SJ, SL gibi basit şartnameleri bile karşılayamaz.
Dpf olmadığını düşünüyorum.
Ama yağ eksiltiyor diye 10w40 koymak doğru değil. 5w40 başka bir yağa geçip yağ değişim aralığını biraz erkene çekmeniz lazım 1lt-0.5lt/5000km'deyse...
Kış döneminde tavsiye etmem, 0w40 veya 5w40 ile devam edilip akışkan yağın daha serin kalmasını ve sık yağ değişimi ile akışkanlığı engelleyen kalıntı kurum is bir nebze azaltabilirsiniz.
Üst kapak contasından kaciriyoraa, conta değişimi kulburotor temizliği daha iyi bir tercih olacaktır.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NextMove -- 21 Temmuz 2022; 18:37:23 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Benim 88 accordda 1 litre kadar eksiltmis tamamlamadim kulbutor contasindan kaciriyor.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > Bu mesaja 1 cevap geldi. Cevapları Gizle
Bu mesajda bahsedilenler: @ARTHUR.
Bu mesajda bahsedilenler: @flyer_mig
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >