Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
6
Cevap
1113
Tıklama
2
Öne Çıkarma
Avrupa'da ertesi güne araç verirken Türkiye'de neden yok yalanı var.
B
2 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Şu an Avrupa'nın hiçbir ülkesinde çip sorunu sebebi ile arac tedarik sıkıntısı yaşanmıyor. Bu olay sadece Türkiye'ye ait bir satış politikası. İsteyen konuyu araştırabilirsiniz. Hiçbir Avrupa vatandaşı bırakın 1 ay 1 hafta bir beklemez.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

hocam ne verdiği de önemli, şimdi özel sipariş bir AMG ya da M verdiyse beklemesi normal ama VW, Ford, Fiat gibi sıradan araçlarda bahsettiğiniz derecede ciddi bekleme olacağını dü...
Yoruma Git
Yorumun Devamı khanstern - 2 yıl +7
nasıl yaşanmıyor amcam parasının tamanını ödediği arabasının 5 aydır üretilmesini bekliyor almanyada
Yoruma Git
mordawey - 2 yıl +4
C
2 yıl
Yarbay

İspatla



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

M
2 yıl
Yüzbaşı

nasıl yaşanmıyor amcam parasının tamanını ödediği arabasının 5 aydır üretilmesini bekliyor almanyada



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
K
2 yıl
Yarbay

hocam ne verdiği de önemli, şimdi özel sipariş bir AMG ya da M verdiyse beklemesi normal ama VW, Ford, Fiat gibi sıradan araçlarda bahsettiğiniz derecede ciddi bekleme olacağını düşünmüyorum.




Bu mesajda bahsedilenler: @mordawey
B
2 yıl
Yarbay

araçlar stokta yavaş yavaş veriyorlar her ay zam geliyor sonuçta



G
2 yıl
Yarbay

Avrupada:

Üretim ve girdi maliyeti euro
Satış bedeli euro
Enflasyon yaklaşık olarak sıfır
Bugün 10 birim olan verginin yarın 20 birim, ertesi gün 5 birim olma ihtimali sıfır

Bu bağlamda otomobil bir ulaşım aracı ve tüketim ürünü. Eğer gidip bayideki bir aracı alırsan stok sorunu yok, ihtiyacı olmayan kimse o aracı almıyor çünkü bugün 10bin euro olan araç 1 sene sonra da 10bin euro olacak. Bayide olmayan, sipariş üzerine üretilecek bir araç seçersen de bugün 20bin euro hesaplandı ise 6 ay sonra 1 euro hala 1 euro olduğu için 6 ay sonra 20bin euroya alırsın.

Türkiyede:

Üretim ve girdi maliyeti euro
Satış bedeli tl
Enflasyon stabil değil
Yarın cari açık arttı diye vergiler artabilir, seçim yaklaştı diye düşebilir, bir gecede piyasanın dengeleri değişebilir

Bu bağlamda otomobil bir ulaşım veya tüketim ürününden ziyade yatırım aracı haline geldi. Galericisi de al-satçısı da bireysel kullanıcısı da bulduğunu alıyor, kenara koyuyor. Haliyle planlanandan fazla talep oluyor, arz yetmiyor. Kimse sipariş ile araç almıyor çünkü sipariş esnasında 400 lira olan araç geldiğinde 600 olabilir.

Benim evim ile işyerim arası 300 metre, kapımda işimi gören bir araç var. Bugüne kadar al-sat amaçlı sadece bir defa araç aldım (hazır denk geldi o da), şu an kredi ile tekrar almayı düşünüyorum.

Şunu da ekleyeyim son olarak. Avrupada talep stabil olduğundan stok talebe uygun hesaplanıyor ve planlanıyor. X markası Y modelinden Almanyada 10bin tane satarım diye öngörüde bulunduysa yaklaşık 10bin tane satıyor. Türkiyeyi stok planlamasında sona atıyorlar çünkü aynı X marka Y modeli vergi ve kurdaki değişikliğe göre 5bin tane de satabilir 20bin tane de.



T
2 yıl
Yarbay

Yok satmanın tadını aldılar. Ortam müsait. Kimse oyunu bozmuyor.
En son bi yerde elinde malı fazla olan bozabilir bilemiyorum.



DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.