10 yıl önce, şehirde e-scooter olacak, kiralayıp gittiğin yerde bırakacaksın deseler. Herkes Türkiye'de bu tutmaz çalarlar derdi. 10 yıl sonra da bu olaya alışacağız, yanlız Tesl... |
10 yıl önce, şehirde e-scooter olacak, kiralayıp gittiğin yerde bırakacaksın deseler. Herkes Türkiye'de bu tutmaz çalarlar derdi. 10 yıl sonra da bu olaya alışacağız, yanlız Tesla yıllardır uğraşıyor hala tam otonoma geçemedi yeni firmanın amacı heralde yatırımcı toplamak. |
Bu gibi şirketler uzun zamandır tartışılıyordu zaten. Yakın gelecekte hızla çoğalacaklar, kişisel araba alma ihtiyacı kalmayacak. Düşünsenize kapının önünde günde en az 2... |
Bu gibi şirketler uzun zamandır tartışılıyordu zaten. Yakın gelecekte hızla çoğalacaklar, kişisel araba alma ihtiyacı kalmayacak. Düşünsenize kapının önünde günde en az 20 saat kullanılmayan bir alete yıllık gelirimizin neredeyse tamamını ayırıyoruz. Bu büyük bir israf. Park sorunlarına filan girmiyorum, pek çok yazacak şey var ama. |
Araba kullanmayı, arabaya sahip olmayı bir araçtan çok hobi ve kişisel zevk olarak gören insan sayısı çok fazla. Fakir Türkolar hariç kimse arabaya yıllık gelirinin 10 ka... |
Araba kullanmayı, arabaya sahip olmayı bir araçtan çok hobi ve kişisel zevk olarak gören insan sayısı çok fazla. Fakir Türkolar hariç kimse arabaya yıllık gelirinin 10 katını vermiyor zaten. |
133 kWh olmasın o? |
Ülkemizde böyle bir proje çok tutmaz nedenine gelirsek haberde bahsi geçen,araç satın alma ihtiyacının ortadan kaldırma iddiası bizim ülke insanına pek işlemez bizde ihtiyaçtan ziyade sanki biraz görgüsüzlükten araç satın alınıyor yani onun var benim neden yok mevzusu yoksa ihtiyaç ve bütçe hep ikinci üçüncü pilandadır. |
10 yıl önce, şehirde e-scooter olacak, kiralayıp gittiğin yerde bırakacaksın deseler. Herkes Türkiye'de bu tutmaz çalarlar derdi. 10 yıl sonra da bu olaya alışacağız, yanlız Tesla yıllardır uğraşıyor hala tam otonoma geçemedi yeni firmanın amacı heralde yatırımcı toplamak. |
Bu gibi şirketler uzun zamandır tartışılıyordu zaten. Yakın gelecekte hızla çoğalacaklar, kişisel araba alma ihtiyacı kalmayacak. Düşünsenize kapının önünde günde en az 20 saat kullanılmayan bir alete yıllık gelirimizin neredeyse tamamını ayırıyoruz. Bu büyük bir israf. Park sorunlarına filan girmiyorum, pek çok yazacak şey var ama. |
Keriz.avi |
Xbox zam yaptı araba fiyatına çıktı sandım |
Amaç zaten insanların mülkiyetsizkeştirilmesi. Senelerdir barbar bağırıyorlar bunu yapacağız diye. Sen köleliğine devam edeceksin. |
Aklıma güzel fikir geldi 😉😅 teşekkürler zoox |
Araba kullanmayı, arabaya sahip olmayı bir araçtan çok hobi ve kişisel zevk olarak gören insan sayısı çok fazla. Fakir Türkolar hariç kimse arabaya yıllık gelirinin 10 katını vermiyor zaten. |
Gelecekte kişisel arabaya sahip olmak aynı şimdiki ferrariye binenler gibi sadece çok zenginlere has bir özellik/hobi olacak. |
Hayret!! Dünya ya meydan okumayı nasıl başkasına kaptırmışız 🤦🏻♂️ |
You'll own nothing and you'll be happy. |
Olurda tutar ülkeyede gelmeye kalkarsa bu işi galeri lobisi, al sat lobisi bozar tutunamaz. |
Türk milleti hızlı adapte olan bir toplum. Sen kafanı yorma. |
Tam otonom araçlar yaygınlaşınca, insanların kullandığı araçlar ciddi tehlikeli hale gelecek. Bu sürecin ilk adımı, metropollerde otonom olmayan araçların trafiğe çıkışının yasaklanması olacak. Sonra da adım adım otonom olmayanlar trafikten elenecek. Sürüş keyfi için otomobil kullanmak isteyen azınlık da kendileri için ayrılmış pistlerde anca kullanabilecek. Bu süreç tabi ki uzun. Ben diyeyim 30, siz deyin 50 yıl. Tabi uçan arabalar filan hesaba katmıyorum. Modern batı dünyasında araçlar bizimki kadar pahalı değil elbette ama onlar için de ciddi bir maliyet ve israf. Bizimki gibi bir cehennemi görmedikleri için onlar da hallerinden şikayet ediyorlar aslında. |
Şu otomobillerinde klasik tasarımları değişse artık. Bu tasarım fütüristtik ama basit gelebilir, ancak mevcut tasarımlardan daha kullanışlı ve esnek yapılı araçların gelmesi lazım. |
Bu bildiğin robot taksi. Önemli olan şu bu taksilerin kilometre başına taşıma fiyatı ne olacak? İçinde aracı ve müşteriyi kontrol eden eleman olmadığı için kirletme, pisletme, bozma ihtimaline karşı aracı kim kontrol edecek? İçinde müşteriyi izleyen bir güvenlik kamerası mı olacak, olsa da bu tür olaylara nasıl müdahale edecek merak konusu. Şu an için fiziksel taksiler bundan daha kullanışlı görünüyor. Çağırıyorsun geliyor seni istediğin yere götürüyor git diyorsun gidiyor. Üstelik seninle muhabbet ediyor, sigara içebiliyor, eğer safsan sana iki üç katı fiyat da kitleyebilen akıllı taksiler bunlar B)) |
Tesla kurulduğundan beridir Teslavari planları olup vaatler veren yüzlerce firma oldu. Yatırımcı toplayıp firmadan çekildiler. |
Hocam martı veya benzeri bir aracı hiç kiralamadım, uygulamayla ve otobüs/metro kartlarıyla çalıştığını biliyorum. Bilmediğim için soruyorum, bu araçların çalınmasını önleyen durum ne oluyor ? |
Otonom seviye 5 yani bir insanın hiç kullanamayacağı bir araç yapma yolunda ilerleyen Zoox adlı şirket, bir araba değil, otomobil dünyasını tamamen değiştirecek bir girişim yaptığını iddia ediyor. Bu aracın bir önü arkası yok çünkü kimse kullanmıyor. Müşteriyi aldıktan sonra bir U dönüşü hamlesi yapmasına da gerek yok. İki yöndeki tekerleri de döndüğünden geleneksel araçlarla insanların yapamayacağı manevralar da yapabiliyor isterse.
Bu girişimin asıl amacı ise araba satın alma gereksinimini ortadan kaldırmak. Bu araçlar etrafta olup size hizmet verdiği sürece çok ucuza gitmek istediğiniz yere gidebileceğiniz için bir arabaya dolayısıyla şehirlerde otoparka da gerek kalmayacağını iddia ediyor.
Zoox, yapay zeka ile yönetilen aracın kazaların %94’ü olan insan hatasını da ortadan kaldıracağına inanıyor. Sonuçta daha güvenli, daha ucuz ve daha az yorucu bir deneyim ile ulaşımı değiştirme şansı elbette mevcut.
Araç görünüşte bir tren ya da minibüs gibi açılan kapıları, geniş camları ve tepe penceresi, karşılıklı tren gibi oturma düzeni ve 133 kWh’lik dev bataryası ile tüm gün durmadan hizmet vermek üzere tasarlanmış. Bataryası azaldığında ise kendini gidip 2 saat içinde hızla şarj edip işe geri dönüyor ama kanımca temizliğini robotlar değil insanlar yapacaktır.
Bu araçların her yerinin kamera, lidar ve sensörlerle kaplı olduğunu söylemeye gerek yok ama 150 metre ötesine kadar her şeyden aynı anda haberdar olduğunun altını özellikle çizmek gerek. Daha önceden belirlenmiş alanlarda çalışacağından firma etrafın çok detaylı üç boyutlu haritasını araca yüklemekte ve araç bu şekilde içinde bulunduğu dünyayı biz insanlar gibi tanıyabilmekte. Bu da tabi sistemin geliştirilme sürecini epey kolaylaştırmış.
Yapay zekası insanları, motorsiklet ve arabaları birbirinden ayırıp bir kaç saniye sonra ne yapacaklarını tahmin etmeye çalışıp ona göre aracı hareket ettiriyor. Tabii bunların hiç birisi işe yaramazsa ve araç tıkanırsa uzaktan bir görevli dahil olup doğru kararı vermesini sağlıyor. Araç da bunu öğrenip sonraki hareketinde tekrarlamıyor.
Bu tür durumların az yaşanması için simülasyon ortamında araçları yapay zeka kullanıyor ve zor durumlarda neler yaptığı gözlemlenip ona göre eğitiliyor. Zoox'un kendi sitesi çok güzel ve eğitici. Aynı zamanda bir çok aydınlatıcı video da söz konusu. İlgili siteye kaynakta yer alan bağlantıdan gidebilirsiniz.
Kaynak:https://zoox.com/
Haberi Portalda Gör