Gidip ölçtüreceksin, ustan varsa tanıdığında para almadan da ölçtürür 5-10 dakikalık iş. Tabi nadiren ömrü bitmemiş akü de bozulabilir o tamamen şans işi.
Araba çok eski olmayan bir VW ise ve özellik açıksa, arabaya ilk bindiğinizde hiçbirşey yapmadan km sıfırlama tuşuna basılı tutup akü yazısı gelene kadar bekler ve o esnada tuşu bırakırsanız şarj yüzdesini görebiliyorsunuz (%10'luk adımlarla). Öteki türlü, voltmetreniz varsa kendiniz ölçebilirsiniz yoksa yukarıda da denildiği gibi bir yere ölçtüreceksiniz.
Bende 7 senelik varta akü var. Hala 1sn bile sürmüyor arabayı çalıştırması ama artık %80 den %60'e inmesi 15 gün sürerken artık 1 hafta sürüyor muhtemelen değişmesi gerekiyor artık. Şimdiye kadar ben ne zaman birşeyin artık değişmesi gerektiğini düşünsem yetkili servis bir sonraki bakıma götürdüğümde, değişmesi lazım diyordu o yüzden bunda da gerekiyorsa derler diye düşünüyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Maxximum_ -- 31 Ekim 2021; 18:33:23 >
< Resime gitmek için tıklayın > Merhaba hocam akü şarjınızı basit bir voltmetre ile yakın değerlerini görebilirsiniz standart fabrika çıkışlı otomobiller kurşun asit akü kullanır en soldaki değerlere bakıcaksınız ki bu değer 12.4-12.7 arası olması gerekir diğer değerler akünüze yavaş yavaş veda etme zamanınız gelmiş demektir
kendi aracımın özelinde konuşursam (linea) akü biteceği zaman marşa bastığınızda normal çalışsa da airbag ve abs gibi elektronik hatalar verir, airbaglari kontrol ettirin yazar. oradan anlayacaksınız ki akü gidici.
5 sene önce aynısı olunca hemen değiştirmiştim, geçenlerde yine aynısı olunca hafta sonu değiştiririz dedik, 2 gün geçmeden araç avm otoparkında kaldı marş basmadı. rezil rüsva etti bizi.
Bazı arızalarda akünün ömrünü öngörebilmek mümkün olmuyor. İçindeki hücrelerden biri ömrünü bitirdiğinde diğerleri ne kadar iyi olursa olsun araç çalışmıyor. Benim tecrübelerime göre sadece voltaj genelgeçer bir ömür göstergesi değil.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >