Arabada en ufak sorunda zerre fikri olmayıp çok basitmis gibi satın şunu bunu alin diye ekıl verenlere cidden anlam veremiyorum |
Hiç bir şey olmaz burda o kadar çok boş yorum yapan olmuş ki dizel motorun huyunu suyunu bilmeyenler yorum yapmış benim aracım da euro 4 1.6 multijet ben bu sorunu şu şekilde çö... |
Hiç bir şey olmaz burda o kadar çok boş yorum yapan olmuş ki dizel motorun huyunu suyunu bilmeyenler yorum yapmış benim aracım da euro 4 1.6 multijet ben bu sorunu şu şekilde çözdüm sabahları aracı henüz çalıştırmadan anahtarı mar konumuna en az 2 kez getiriyorum sonuncusında 5 saniye kadar maksimum mar konumunda bekletiyorum bu sayede kızdırma bujileri biraz ısınmış oluyor ve dumansız bir şekilde çalıştırıyorum aracımı. Eğer acele edip erkenden marşa basarsanız bu sorunu yaşayabilirsiniz. |
Euro 4 corsa 1.3de aynı sorunun daha hafifi var bende de 6-7 aydır. Sabahları 2-3 saniye beyaz duman atıyor, rölanti 10 saniye kadar dalgalanıyor sonra üst bir noktada sabitlenip motor ısındıkça düşüyor. Ayrıca yakıt 5 lt olması gerekirken 5.50-5.75 lt çıkıyor. Bir de ekstra olarak ara sıra hızlanırken sanki vites değiştirirkenki gibi turbo ıslık çalıyor anlık tork kesiliyor ama hemen sonra geri geliyor. Bu arada enjektörleri 40-50 bin km önce makinede temizletmiştim. Artık mazot pompası mı, enjektörler mi, manifold mu yoksa basınç müşürü falan mı bilmiyorum açıkçası ama tahminleri ben de alabilirim konuyla ilgili. |
baktır. dizel arabanın canı pompa, enjektör, turbo. enjektörler eğer revizyon görmediyse ortalama her 150 bin km civarında bakıma sokulmalı, gerekirse revizyonları yapılmalı. yakıt çok yüksek bu arada, kaçırıyordur enjektörler. revizyondan ya da bakımdan çıkan enjektör işemez. o işler arkadaşının dediği gibi değil. |
Baktırdım 3750 tl ye enjektörler revizyon gördü gene sabah çalıştırmada beyaz duman sorunu mevcut tekliyo soğuk motor 15-20 saniye sorma düzeliyo |
BEN DE DE 2015 DUCATO MİNİBÜS VAR. MOTORU SIFIR YAPILDI. BU DA ATIYOR SABAHLARI BEYAZ DUMAN. 30 SANİYE KADAR. SONRA DÜZELİYOR. HA AMA BENİM ARAÇTA EGR VE PARTİKÜL İPTAL.. |
Geçmiş olsun satıp düşük km ya da sıfır araç alın dizel araba yüksek km alınmaz baştan hata yapmışsınız |
Yağ yakıyor olabilir. |
Yağ yakiyodur gecmiş olsun |
Beyaz duman diyorsunuz bi kere beyaz duman gayet sağlıklıdır ki sonradan kesiliyorsa ? E çünkü egzoz soğuk ve egzoz gazı geçtikçe egzoz borusu ısınıp o dumanı kesiyor aynı kışın ağzımızla hoh yaptığımızda çıkan duman gibi. Nefes sıcacık ama dışarısı soğuk ve sonuç olarak o nefesini görüyorsun mesela Ha ama mavi atıyorsa burda gözünüze ne kadar güvebebilirim bilmiyorum beyaz demişsiniz ama 15-20 saniye sonra kesilen bir mavi duman varsa eğer. Cidden mavi duman görüyorsanız; Sorun - Sübap Lastiklerinden. Bütün gün çalışan motorda sıcak yağ hareketli olduğu için yağ yakmayı yani mavi dumanı gözlemlemiyorsunuz ama bütün gece stop halinde olan aracın yağı sübap lastiklerinde birikir. Eğer lastiklerde sıkıntı varsa bütün gece biriken yağ bu sübap lastiklerinden sübaplara sızar ve ordanda piston tepesinde birikir. Siz ilk çalıştırmada bu piston tepesindeki yağı yakıyorsunuz büyük ihtmalle ve o yağda yanında duman kesiliyor |
kızdırma bujilerine de baktırın. Ben de aynı sorun var çözemedim. |
Böyle bir genelleme yapmak yanlış olur. 2012 fiesta 1.4tdci aracım 285bin kmde ve dediklerinize anahtar bile değmedi. 250bin kmde bi revizyon yaptırıyım dedim enjektörcü değerlere baktı hiç gerek yok dedi. ben ısrar edince kendi araçlarını gösterdi 450bin kmde biz revizyon yapmadık daha dedi 😂 |
Arabada en ufak sorunda zerre fikri olmayıp çok basitmis gibi satın şunu bunu alin diye ekıl verenlere cidden anlam veremiyorum |
Aynen 300 binde dizelleriniz saat gibi isteyen alsın ben 100 binden sonra sattım hep sıfır sorun sıfır masraf Sorun hakkında fikrimi söyledim çocuk diyen bebe orası düzelse Başka yerden patlayacak sorun iki kere iki dört |
Muhtemelen kiralık olaram kullanılıp canı çıkarılmıştır. |
Enjektör revizyonu kesinlikle yaptırmayın. Enjektör gerekli ise sıfır alıp takın. 11 ay önce sıfır motor yaptığımız transit 350 M kamyonet enjektörlerin l revizyon yapılmıştı. 20 Bin km sonra enjektör yüzünden piston eritti masraf 53 Bin TL. Enjektör revizyonu yaptırırken 10 defa düşünün. |
Hiç bir şey olmaz burda o kadar çok boş yorum yapan olmuş ki dizel motorun huyunu suyunu bilmeyenler yorum yapmış benim aracım da euro 4 1.6 multijet ben bu sorunu şu şekilde çözdüm sabahları aracı henüz çalıştırmadan anahtarı mar konumuna en az 2 kez getiriyorum sonuncusında 5 saniye kadar maksimum mar konumunda bekletiyorum bu sayede kızdırma bujileri biraz ısınmış oluyor ve dumansız bir şekilde çalıştırıyorum aracımı. Eğer acele edip erkenden marşa basarsanız bu sorunu yaşayabilirsiniz. |
Enjektör değerlerine rölantideyken mi baktı ? Resim çekseydiniz değerleri görseydik keşke Aslında en sağlıklısı yolda sakin haldeyken bide gaza yüklenincede çıkan değerlere bakmak lazım. Yük durumunda mesela şakırtı sesi yapar çoğu dizel. Yük durumunda o değerler sapıtıyor mu merak konusu |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >