Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
34
Cevap
3243
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Enjektörlere baktırayım mı
D
3 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Arkadaslar iyi geceler gecen hafta 2016 model 1.3 multijet egea araç aldım daha önce benzinli aracım vardı. Egea aracım 120 bine kadar servis bakımlı sonra ustaya gidilmis. Şu havalarda(16-18 derece) sabah ilk çalıştırmada 15 saniye civarı beyaz duman atıyor o esnada da rölanti saatine bakıyorum bin devirin altında hafif hafif oynuyor 950-1000 arası beyaz duman atma 10-15 saniyede maksimum kesiliyor ve ben bidaha araca gün icinde ister 5 ister 10 saat sonra bineyim kesinlikle ve kesinlikle ne bir duman atıyor ne de bir rölanti olayı oluyor. Gazı köklüyorum gene en kücük bir duman atma olayı yok. Bide edirneden tekirdaga geldim 140 kilometre yol 6 litre yaktı gösteriyor ortalama 110 la geldim arkadas sanki biraz fazla enjektörlerde problem olabilir dedi. Aynı motor euro 4 kodlu ama galiba corsa 2010 1.3 baska bir arkadasımda var o da diyo ki bence kesinlikle söktürme diyo söktürmen icin benim araba kadar atması lazım diyo onun arac ise mahalleyi dumana boğuyo sabahları usta beceremez bu sefer isemeye baslar bide onunla ugrasırsın enjektörleri makinaya ortalama 600-750 liraya bağlıyorlar bence elleme diyor. İnternette okudum kronik yzılım arızası varmıs. Servis bakımı en son kasım 2019’da olmus yazılım 2018 de cıkmıs heralde serviste yazılım atmıslardır diyorum bende. Dizel arac sahipleri özet olarak sabahları 8-10 sn beyaz duman atıyo rölanti saati hafif inip cıkıyo sonra normale dönüyo enjektöre bağlatayımmı kalsınmı bide 100 kilometrede 5 yerine 6 lt yakıyor



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

Arabada en ufak sorunda zerre fikri olmayıp çok basitmis gibi satın şunu bunu alin diye ekıl verenlere cidden anlam veremiyorum
Yoruma Git
Canbey96 - 2 yıl +5
Hiç bir şey olmaz burda o kadar çok boş yorum yapan olmuş ki dizel motorun huyunu suyunu bilmeyenler yorum yapmış benim aracım da euro 4 1.6 multijet ben bu sorunu şu şekilde çö...
Yoruma Git
Yorumun Devamı Okumayanadam - 2 yıl +3
A
3 yıl
Binbaşı

Euro 4 corsa 1.3de aynı sorunun daha hafifi var bende de 6-7 aydır. Sabahları 2-3 saniye beyaz duman atıyor, rölanti 10 saniye kadar dalgalanıyor sonra üst bir noktada sabitlenip motor ısındıkça düşüyor. Ayrıca yakıt 5 lt olması gerekirken 5.50-5.75 lt çıkıyor. Bir de ekstra olarak ara sıra hızlanırken sanki vites değiştirirkenki gibi turbo ıslık çalıyor anlık tork kesiliyor ama hemen sonra geri geliyor. Bu arada enjektörleri 40-50 bin km önce makinede temizletmiştim.

Artık mazot pompası mı, enjektörler mi, manifold mu yoksa basınç müşürü falan mı bilmiyorum açıkçası ama tahminleri ben de alabilirim konuyla ilgili.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

D
3 yıl
Yüzbaşı

baktır. dizel arabanın canı pompa, enjektör, turbo. enjektörler eğer revizyon görmediyse ortalama her 150 bin km civarında bakıma sokulmalı, gerekirse revizyonları yapılmalı. yakıt çok yüksek bu arada, kaçırıyordur enjektörler. revizyondan ya da bakımdan çıkan enjektör işemez. o işler arkadaşının dediği gibi değil.


Bu mesaja 2 cevap geldi.
D
2 yıl
Yarbay
Konu Sahibi

Baktırdım 3750 tl ye enjektörler revizyon gördü gene sabah çalıştırmada beyaz duman sorunu mevcut tekliyo soğuk motor 15-20 saniye sorma düzeliyo



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @diatta1903
S
2 yıl
Yarbay

BEN DE DE 2015 DUCATO MİNİBÜS VAR. MOTORU SIFIR YAPILDI. BU DA ATIYOR SABAHLARI BEYAZ DUMAN. 30 SANİYE KADAR. SONRA DÜZELİYOR. HA AMA BENİM ARAÇTA EGR VE PARTİKÜL İPTAL..





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SISU -- 29 Ekim 2021; 11:15:30 >


Bu mesajda bahsedilenler: @Discount Specialist
W
2 yıl
Yüzbaşı

Geçmiş olsun satıp düşük km ya da sıfır araç alın dizel araba yüksek km alınmaz baştan hata yapmışsınız


Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
2 yıl
Binbaşı

Yağ yakıyor olabilir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

S
2 yıl
Yarbay

Yağ yakiyodur gecmiş olsun



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
2 yıl
Yarbay

Beyaz duman diyorsunuz bi kere beyaz duman gayet sağlıklıdır ki sonradan kesiliyorsa ? E çünkü egzoz soğuk ve egzoz gazı geçtikçe egzoz borusu ısınıp o dumanı kesiyor aynı kışın ağzımızla hoh yaptığımızda çıkan duman gibi. Nefes sıcacık ama dışarısı soğuk ve sonuç olarak o nefesini görüyorsun mesela

Ha ama mavi atıyorsa burda gözünüze ne kadar güvebebilirim bilmiyorum beyaz demişsiniz ama 15-20 saniye sonra kesilen bir mavi duman varsa eğer. Cidden mavi duman görüyorsanız;

Sorun - Sübap Lastiklerinden.

Bütün gün çalışan motorda sıcak yağ hareketli olduğu için yağ yakmayı yani mavi dumanı gözlemlemiyorsunuz ama bütün gece stop halinde olan aracın yağı sübap lastiklerinde birikir. Eğer lastiklerde sıkıntı varsa bütün gece biriken yağ bu sübap lastiklerinden sübaplara sızar ve ordanda piston tepesinde birikir. Siz ilk çalıştırmada bu piston tepesindeki yağı yakıyorsunuz büyük ihtmalle ve o yağda yanında duman kesiliyor



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Discount Specialist
Z
2 yıl
Binbaşı

kızdırma bujilerine de baktırın. Ben de aynı sorun var çözemedim.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
2 yıl
Yarbay

Böyle bir genelleme yapmak yanlış olur. 2012 fiesta 1.4tdci aracım 285bin kmde ve dediklerinize anahtar bile değmedi. 250bin kmde bi revizyon yaptırıyım dedim enjektörcü değerlere baktı hiç gerek yok dedi. ben ısrar edince kendi araçlarını gösterdi 450bin kmde biz revizyon yapmadık daha dedi 😂



< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @diatta1903
C
2 yıl
Binbaşı

Arabada en ufak sorunda zerre fikri olmayıp çok basitmis gibi satın şunu bunu alin diye ekıl verenlere cidden anlam veremiyorum



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @whitewolf101
W
2 yıl
Yüzbaşı

Aynen 300 binde dizelleriniz saat gibi isteyen alsın ben 100 binden sonra sattım hep sıfır sorun sıfır masraf
Sorun hakkında fikrimi söyledim çocuk diyen bebe orası düzelse Başka yerden patlayacak sorun iki kere iki dört



K
2 yıl
Yarbay

Muhtemelen kiralık olaram kullanılıp canı çıkarılmıştır.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
2 yıl
Yarbay

Enjektör revizyonu kesinlikle yaptırmayın.
Enjektör gerekli ise sıfır alıp takın.

11 ay önce sıfır motor yaptığımız transit 350 M kamyonet enjektörlerin l revizyon yapılmıştı.

20 Bin km sonra enjektör yüzünden piston eritti masraf 53 Bin TL.

Enjektör revizyonu yaptırırken 10 defa düşünün.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
O
2 yıl
Teğmen

Hiç bir şey olmaz burda o kadar çok boş yorum yapan olmuş ki dizel motorun huyunu suyunu bilmeyenler yorum yapmış benim aracım da euro 4 1.6 multijet ben bu sorunu şu şekilde çözdüm sabahları aracı henüz çalıştırmadan anahtarı mar konumuna en az 2 kez getiriyorum sonuncusında 5 saniye kadar maksimum mar konumunda bekletiyorum bu sayede kızdırma bujileri biraz ısınmış oluyor ve dumansız bir şekilde çalıştırıyorum aracımı. Eğer acele edip erkenden marşa basarsanız bu sorunu yaşayabilirsiniz.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

S
2 yıl
Yarbay

yağ yakan araç mavi duman atar. beyaz değil..




Bu mesajda bahsedilenler: @SEHZADE63
M
2 yıl
Yarbay

Enjektör değerlerine rölantideyken mi baktı ? Resim çekseydiniz değerleri görseydik keşke

Aslında en sağlıklısı yolda sakin haldeyken bide gaza yüklenincede çıkan değerlere bakmak lazım. Yük durumunda mesela şakırtı sesi yapar çoğu dizel. Yük durumunda o değerler sapıtıyor mu merak konusu



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @metinTasci