Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
3
Cevap
402
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Günümüzde logoların gittikçe basitleşmesi
I
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Tabii buna sadece logolar diyemeyiz çok daha örnekler verilebilir ama en barizi logolar olduğundan oradan ileleyeceğim

Şimdi, illahaki farketmişsinizdir artık günümüzde yavaş yavaş firmalar logolarından 3D gibi, gölgelendirmeler gibi, renk geçişleri ve hatta yazılar gibi birçok tasarım detaylarını kaldırmaya başladı.

Şimdi iki konuda bende kesinim.

1. Bu logolar kesinlikle akılda kalıcılığı bayağı iyi bir oranda arttırıyor, o konuda kesinim ve takdirde etmiyor değilim.

2. Tabikide biz bu forumda bunu konuşunca hiç birşey değişmeyecek biliyorum ama fikirlerinizi merak ediyorum. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Bence bu logolar ne kadar akılda kalıcılıği arttırırsada bence hem yaratıcılığı biraz düşürüyor hemde tabii çok olmasa da Tasarımcıların potansiyellerini harcamalarına sebep oluyor olabilir.

Hani baktığımızda kişi daha yaratıcı birşey çizebilecek, ya da mevcut logosuna ufak ama gerçekten ayrı kılabilecek tasarımlar yapacakken aynı logonun 2D çizilmiş hatta bazen de (Tıpkı Fiat'ta da olduğu gibi) sadece yazı koyuyor ve iş bitiyor.

Çok ufak başlığın dışına çıkacağım ama aynı durumun UI tasarımı konusunda da kesinlikle Xbox'ı örnek verebilirim.

Yanlış anlamayın bence şu an ki tasarımı gayet güzel ama mesela (2011 Metro arayüzü güncellemesi dışında) Xbox 360 arayüzündeki o birşeylerin üstüne basınca gelen o tok ses, ya da menülerin sıralaması, ikonların gölgelendirmesi ve 3D'leştirilmesi gibi şeyler ile örnek verebilirim.

Evet sanırım Xbox 360'ı hiç deneyimlemediğim halde benim en favori konsolum olmasında etkisi var sanırım bu mesele.

Neyse, tekrardan belirtiyorum fikrinizi belirtirseniz sevinirim keza benim gibi düşünenler ya da zıt düşünenler var mı merak ediyorum. Fikirlerimizi paylaşırız.

İyi ve sağlıklı günler dilerim



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

B
3 yıl
Er

Sadecilik son yılların modası. Dijital dünyada da bunun örneklerini görüyoruz. Yani insanlar bir logoya bakıp ondan anlam çıkarmak yerine ondan bir şey hissetmek istiyorlar. Sade bir logo daha rahat bir his veriyor kullanıcıya.



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
Bu mesaja 2 cevap geldi.
M
3 yıl
Teğmen

quote:

Orijinalden alıntı: barryallenn

Sadecilik son yılların modası. Dijital dünyada da bunun örneklerini görüyoruz. Yani insanlar bir logoya bakıp ondan anlam çıkarmak yerine ondan bir şey hissetmek istiyorlar. Sade bir logo daha rahat bir his veriyor kullanıcıya.
%100 katılıyorum moda durmadan değişiyor şimdi dediğiniz gibi sadelik moda oldu adam gidiyor maksimum 1 dakika uğraş ile logo yapıyor ama koskoca büsbüyük firmaya ama moda olduğu için kimse ağzını açmıyor



I
3 yıl
Yüzbaşı
Konu Sahibi

Dediğine katılıyorum. Hatta yazıdada yazmıştım sade olması akılda kalıcılığı arttırıyor diye. Ama yine de sanki yaratıcılığı bir tık düşürüyor sanki. Keza artık günümüz tasarım standartlarında herkes aynı 2D'yi kullandığı için tasarımdan belli özellikler gidiyor. Bu da seçenekleri azaltıyor



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @barryallenn
DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.