Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 1 misafir
4
Cevap
585
Tıklama
0
Öne Çıkarma
(A14net)Pistonun kompresyonu 0.5 düşük çıktı ?
B
3 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Merhabalar.
1.4T A14NET motorun;
1. Piston 12
2. Piston 11.50
3. Piston 12
4. Piston 12 çıktı.

Usta subaplarla beraber piston da değişmeli dedi. Ortalama 7000TL tutacağından bahsetti.
Şuan için gerektiren bir durumun olmadığını, bu şekilde kullanabileceğimi de belirtti.
12 standart değermiş bu motor için. Araç 120.000km de.
Tecrübe etmiş arkadaşların fikirlerini alabilir miyim ?



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

B
3 yıl
Yarbay

Usta biraz seni yolmak istemiş sanırsam... Pistonda sorun yoksa neden değişsin?



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

B
3 yıl
Binbaşı

Piston değil de, piston tepesindeki yağlama kanallarında hasar da olabiliyor. A14NET motor da az da olsa olabiliyor.

Ama sökmeden bundan emin olamaz, hemen değişmesi gerekir diyemez.



U
3 yıl
Yarbay

A14net el kitabından paylaşıyorum. Aşağidaki şekilde test edildiyse 14,5 psi çıkması lazım. Ama farklı test edilirsen farklı sonuçlar verebilir.


Motor Sıkıştırma Testi
Özel takim
EN-48248 Silindir Sıkıştırma Basıncı Ölçme Masdarı
Denk bölgesel aletler için bkz. Özel takim .
Sökme Prosedürü
  • Gaz kelebeği gövde ünitesini çıkartın. Bkz. Gaz Kelebeği Gövdesi Komplesinin Değiştirilmesi .
  • Bujileri sökün. Bkz. Bujinin Değiştirilmesi .
  • Röle tutma kapağını sökün.
  • Yakıt pompası rölesini sökün.
  • Not: Sıkıştırma testi için motor krank süresi 10 saniyeden az olmalı ve 30 saniyelik aralıklarla yapılmalıdır.
  • Marş motoru 5 saniyeliğine motoru krankla çalıştırarak silindirlerde olması muhtemel yabancı maddeleri temizleyin.
  • Kompresyon değerini okumadan önce marş devrinin 300 dev/dakikadan yüksek olduğunu teyit edin. Marş devri 300 dev/dak'dan düşükse kompresyon testine devam etmeden önce düşük marş devri durumunu düzeltin.
  • Kontrol edilen silindirin buji deliğine EN-48248 ölçme masdarını takın.
  • Araç marş motorunu kullanarak, test edilen silindirde 4 sıkıştırma stroku, pufu için motoru döndürün veya kranklayın.
  • Sıkıştırma ölçüm aletine göz atın ve sıkıştırma testi boyunca okumaları not edin. Sıkıştırma hızlı bir şekilde ve eşit bir şekilde belirtilen seviyede oluşursa normal bir silindir okuması gösterilecektir. Eğer ilk sıkıştırma strokunda sıkıştırma düşük olur, devam eden sıkıştırma stroklarında yükselmeye başlar ancak belirtilen düzeye gelmezse anormal bir okuma gösterilecektir.
  • O anda test edilen silindir için sıkıştırma okumasını kaydedin.
  • Kalan tüm silindirler için bu adımları tekrarlayın. Geçerli test sonuçları elde etmek üzere 4 silindirin tümü test edilmelidir. Değerleri kaydedin.
  • Maksimum basınç farkı 100 kPa (14,5 psi).
Takma Prosedürü





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi UberJager -- 11 Ağustos 2021; 11:58:10 >

M
3 yıl
Yarbay

orjinal ölçüm cihazı ile tekrar ölçtürün



< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >

DH Mobil uygulaması ile devam edin. Mobil tarayıcınız ile mümkün olanların yanı sıra, birçok yeni ve faydalı özelliğe erişin. Gizle ve güncelleme çıkana kadar tekrar gösterme.