Usta subaplarla beraber piston da değişmeli dedi. Ortalama 7000TL tutacağından bahsetti. Şuan için gerektiren bir durumun olmadığını, bu şekilde kullanabileceğimi de belirtti. 12 standart değermiş bu motor için. Araç 120.000km de. Tecrübe etmiş arkadaşların fikirlerini alabilir miyim ?
Not: Sıkıştırma testi için motor krank süresi 10 saniyeden az olmalı ve 30 saniyelik aralıklarla yapılmalıdır.
Marş motoru 5 saniyeliğine motoru krankla çalıştırarak silindirlerde olması muhtemel yabancı maddeleri temizleyin.
Kompresyon değerini okumadan önce marş devrinin 300 dev/dakikadan yüksek olduğunu teyit edin. Marş devri 300 dev/dak'dan düşükse kompresyon testine devam etmeden önce düşük marş devri durumunu düzeltin.
Kontrol edilen silindirin buji deliğine EN-48248 ölçme masdarını takın.
Araç marş motorunu kullanarak, test edilen silindirde 4 sıkıştırma stroku, pufu için motoru döndürün veya kranklayın.
Sıkıştırma ölçüm aletine göz atın ve sıkıştırma testi boyunca okumaları not edin. Sıkıştırma hızlı bir şekilde ve eşit bir şekilde belirtilen seviyede oluşursa normal bir silindir okuması gösterilecektir. Eğer ilk sıkıştırma strokunda sıkıştırma düşük olur, devam eden sıkıştırma stroklarında yükselmeye başlar ancak belirtilen düzeye gelmezse anormal bir okuma gösterilecektir.
O anda test edilen silindir için sıkıştırma okumasını kaydedin.
Kalan tüm silindirler için bu adımları tekrarlayın. Geçerli test sonuçları elde etmek üzere 4 silindirin tümü test edilmelidir. Değerleri kaydedin.
1.4T A14NET motorun;
1. Piston 12
2. Piston 11.50
3. Piston 12
4. Piston 12 çıktı.
Usta subaplarla beraber piston da değişmeli dedi. Ortalama 7000TL tutacağından bahsetti.
Şuan için gerektiren bir durumun olmadığını, bu şekilde kullanabileceğimi de belirtti.
12 standart değermiş bu motor için. Araç 120.000km de.
Tecrübe etmiş arkadaşların fikirlerini alabilir miyim ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >