Apple, Çin vatandaşlarına sızdırılmış olan iPhone'un, sosyal medyada reklamlarının durdurulması için ihtar mektubu gönderdi. Motherboard haber sitesinin aktardığına göre Apple, ürün tasarımını sızıntılarını engellemek için gönderdiği mektupta "Apple'ın ticari sırlarının kasıtlı ihlalini oluşturan bilgileri ve Apple'ın piyasaya sürülmemiş ürünlerini söylentilere dayanarak ifşa ettiniz" diyor.
Bilindiği üzere Apple, prototip ve bitmiş ürün arasında birçok değişiklik yaptığı için, prototipten yola çıkarak ürünlerin kılıflarını şimdiden hazırlamak yanıltıcı olabiliyor. Bu anlamda Apple'ın uyarısı, şirketlerin prototip tasarımlara güvenmesi durumunda uygun olmayan iPhone aksesuarlarını üretmelerine engel olmak. Research and Markets'in geçen yılki raporuna göre Apple aksesuarlarının küresel pazarı 2019'da 19,9 milyar dolar değerindeydi. Rapora göre bu pazar, 2026 yılına kadar 27,4 milyar doların üzerine çıkacak.
Apple'ın teknoloji sızıntılarını durdurmak istemesinin bir diğer sebebi de ürün lansmanlarına eşlik eden sürpriz unsurunun korunmaya çalışılması. Apple, resmi olarak piyasaya sürülmeden önce ürünlerinin gizliliğini korumak için her türlü çabayı sarf ediyor. Bu anlamda da sızıntılara karşı ayrıca hassasiyete sahip.
Eskisi gibi degil ki, eskiden cihazlar cikarken insanlar heyecanla tasarimini beklerdi. Simdi cihazlarda kucuk degisiklikler oluyor sadece, o degisikler de 3 ay önceden internete sızıyor.
Apple, Çin vatandaşlarına sızdırılmış olan iPhone'un, sosyal medyada reklamlarının durdurulması için ihtar mektubu gönderdi. Motherboard haber sitesinin aktardığına göre Apple, ürün tasarımını sızıntılarını engellemek için gönderdiği mektupta "Apple'ın ticari sırlarının kasıtlı ihlalini oluşturan bilgileri ve Apple'ın piyasaya sürülmemiş ürünlerini söylentilere dayanarak ifşa ettiniz" diyor.
Bilindiği üzere Apple, prototip ve bitmiş ürün arasında birçok değişiklik yaptığı için, prototipten yola çıkarak ürünlerin kılıflarını şimdiden hazırlamak yanıltıcı olabiliyor. Bu anlamda Apple'ın uyarısı, şirketlerin prototip tasarımlara güvenmesi durumunda uygun olmayan iPhone aksesuarlarını üretmelerine engel olmak. Research and Markets'in geçen yılki raporuna göre Apple aksesuarlarının küresel pazarı 2019'da 19,9 milyar dolar değerindeydi. Rapora göre bu pazar, 2026 yılına kadar 27,4 milyar doların üzerine çıkacak.
Ayrıca Bkz.iPhone 14 ile çentik tarih olabilir
Apple'ın teknoloji sızıntılarını durdurmak istemesinin bir diğer sebebi de ürün lansmanlarına eşlik eden sürpriz unsurunun korunmaya çalışılması. Apple, resmi olarak piyasaya sürülmeden önce ürünlerinin gizliliğini korumak için her türlü çabayı sarf ediyor. Bu anlamda da sızıntılara karşı ayrıca hassasiyete sahip.
Kaynak:https://www.vice.com/en/article/bvzp9z/apple-says-leaks-cause-companies-to-make-iphone-cases-at-the-wrong-size
Haberi Portalda Gör