Merhaba Arkadaşlar, Dün itibarı ile ürünümün gerekli onarım işlemlerinin "20 iş günü içerisinde tamamlanması" süreci sona erdi. LG yetkili ser... |
Merhaba Arkadaşlar, Dün itibarı ile ürünümün gerekli onarım işlemlerinin "20 iş günü içerisinde tamamlanması" süreci sona erdi. LG yetkili servisine bugün geri dönüş yaparak, durumu belirttim ve "6502/11 madde 3 gereğince seçimlik hakkım olan ürünün misli ile değişimi" talebimi kendilerine ilettim. Kendileri konu ile ilgili talepte bulunacaklarını ve bana geri dönüş sağlayacaklarını belirttikten 5dk sonra beni tekrar aradılar ve LG'den sadece 5dk içerisinde "red" yanıtının geldiğini bildirdiler. Bunun üzerine tekrar LG Merkez ile iletişim kurarak bu yaptıklarının "tekrar" Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına karşı geldiğini, LG büyüklüğünde bir firmanın 2. kez kanunlara karşı sergilediği bu tavrının doğru olmadığını müşteri temsilcisi arkadaşımız ile konuştum. Kendisi konu ile mutlaka ilgileneceğini, yaşanan bu süreç hakkında üzgün olduğunu belirtmesi üzerine görüşmemizi sonlandırdık. Aynı gün ilgili müşteri temsilcisi geri dönüş sağlayarak, 20 iş günlük servis sürecinin dolduğunun farkında olduklarını, yaşanan bu süreç için kendi adına çok üzgün olduğunu, ancak LG tarafından ona sağlanan bilgiye göre bunun için yapabileceklerini herhangi bir işlem olmadığını, ilgili seçimlik hakkı talebimin red edildiğini, ürünümün panelini "yurtdışından gelene kadar" beklemem gerektiğini iletti. Ben de kendisinin destekleri için müteşekkir olduğumu, ancak LG gibi marka değeri oldukça yüksek bir markanın, kanun ve yasa tanımaz bu tavrının doğru olmadığını, kendileri ile yasal yollardan sürece devam edeceğimi belirterek görüşmemi sonlandırdım. Dolayısı ile burada bir konuda çok dikkatli olmanız gerekmekte. 30.001TL üzerinde LG markalı bir TV tercih eden tüm kullanıcılar Türkiye Cumhuriyeti kanun ve yasalarına değil, "LG YASALARI" na tabiler. Yaşadığım problemi ürünü aldığınız ilk gün dahi yaşamış olsanız, kendileri uygun görürse TV'niz değişir, görmezse "LG YASALARI" ne öngörüyorsa o muameleye tabi olursunuz. Sizin seçimlik hakkınız veya kanunun ne ön gördüğünün hiçbir önemi bulunmamakta. Doğrudan yaşadağım bu durum hakkında yarın Adem Helvacı' da bir video çekerek tüketicilere, LG firması hakkında gerekli uyarılarda bulunacak. Aynı şekilde yapılan bu kanunsuzluk ve hukuk tanımazlığın, başka hiçbir forumdaşımıza zarar vermemesi için, hem bir şirketin üst düzey yöneticisi, hem de 15 yılı aşkın süredir bu forumun bir parçası olarak, bu konuda gerekli tüm mecralara bildirimde bulunacağım. Herkese iyi forumlar dilerim, Savaş |
"Kullandığınız model LG nin EN SIKINTILI ve EN KÖTÜ OLED" Bu cümleyi 2018 yılında kurabilir miydiniz? Ben alırken de herkes "eski OLED tv ler sorunluydu, o sorunlar bu... |
"Kullandığınız model LG nin EN SIKINTILI ve EN KÖTÜ OLED" Bu cümleyi 2018 yılında kurabilir miydiniz? Ben alırken de herkes "eski OLED tv ler sorunluydu, o sorunlar bu modelde giderildi" diyordu. Ben bir sürü araştırma yaparak bu TV yi aldım. O dönem tüm inceleyenler TV ye hayran kalıyordu, TV ödül üstüne ödül alıyordu. Logo yanığı riski var deniyordu ama yüksek parlaklıkta uzun süre aynı görüntü kalırsa olur deniyordu, hatta ışığı kısarak kullandım ama işe yaramadı. Zaten burada sorun logo yanığı değil, olsa canım feda, sineye çerim. Yüksek sıcaktan zarar gören piksellerle alakalıymış. O nedenle hasar ekranın ortasında oluşuyor ve yayılıyor. Birde üstüne LG Türkiye kronik sorunlu olduğunu bile bile "garanti dolmuş, yardımcı olamam" modunda, LG Türkiye den net bir cevap gelsin, o konuda da güzel bir başlık açacağım. Ayrıca bir tv nin ömrü 2 yılda günde 2-3 saat çalışarak biter mi? Evdeki LCD tv ler 10yılı geçti, bir tanesi tüm gün açık, böyle bir şey yok..Ayrıca bu tv ye 2.5 yıl önce 8binTL para verdim, aynı büyüklükte neredeyse en pahallı modeldi. Çok zengin olsam belki 2 yılda bir 10bin TL çöpe atarım ne olacak derdim ama o kadar varlıklı değilim, dediğim gibi uzun yıllar sağlıklı çalışan bir OLED TV görmeden bir daha OLED TV KESİNLİKLE almam. |
size 1990 doğumlu işitme engelli büyük oğlumdan bahsetmek istiyorum. duymadığı için insanlar ona her istediğini verdi her terbiyesizliğine göz yumdu, kıt akıllı muamelesi yaptı. e... |
size 1990 doğumlu işitme engelli büyük oğlumdan bahsetmek istiyorum. duymadığı için insanlar ona her istediğini verdi her terbiyesizliğine göz yumdu, kıt akıllı muamelesi yaptı. elimden geldiğince durumu düzeltmeye çalıştım ama sonunda bana düşman oldu dünyada tek yaptığının yanlış olduğunu söyleyen bendim, bir tek ben uyardığımdan sanırım bu kadar insan yanılıyor olamayacağını düşünüp bana düşman olmayı seçti. Oda kendini tanrı gibi görüyordu, her şeyi bildiğini her şeyi doğru yaptığını sanıyordu. birazcık bilgiyle suda yürüdüğünü düşünüyordu, tabi gerçek hayatın kuralları acımasız. çocuk güzel yüzünde yaşlanınca bit gibi ezerler, son 5-10 yıldır ne demek istediği anladığını düşünüyorum. Neyse, bana en iyi neyi bildiğimi sorduklarında, hiç bir şey bilmediğimi bildiğimi söylüyorum. doğmakla ölmek arasındaki o uzun yolculukta ne kadar bilmediğimi hatırlayıp hep bir şeyler öğreniyorum. lütfen çük kadar bilgiyle tanrıyı oynamaktan vazgeçin, bir çok yabancı forumda bir çok çıkıntı ile karşılaşıyorum ama hiç birisi bu forumdakilerin eline su dökemez. sadece bilgi paylaşıyoruz yahuu hepi topu bu, herkes bildiginden bir damla buraya akıtıyor. bu saygısızlık, sevgisizlik, ukalalık neden. bu ülkeye ENPATİ ne zaman uğrayacak alaaşkına!!!! bu foruma her girdiğimde ne zaman tartışma çıkacak diye ödüm patlıyor. sizi seven hiç mi insan yok, bu kadar büyük sevgisizliğin saygısızlığın sonsuz kaynağı nereden geliyor çok merak ediyorum. |
Eline sağlık hocam. |
Hayirli ugurlu olsun eline saglik cok faydali olacagindan suphem yok 👍 |
Ellerinize sağlık Mert Bey. |
Teşekkürler, eline emeğine sağlık. |
2.5 yıllık LG OLED tv, sadece akşamları 2-3 saat kullanım ile dağıldı, renkler falan berbat oldu. LG, garanti yeni bitmesine ve sorunun kronik olmasına rağmen tamire yanaşmıyor, tekrar değerlendirip dönüş yapmalarını istedim, haber bekliyorum. Halbuki yurt dışında garanti bitmesine rağmen aynı sorunu yaşayanlara para iadesi veya üst model verilmiş. Tabi malum bizde tüketiciye çile çektirmek adettendir, global firma bile burada tüketiciyi umursamıyor. Son durum netleşsin, ona göre forumda bilgilendirme yapacağım. OLED alacaklar da 2 değil 10 kere düşünsün, ben en az 5 yıl sorunsuz çalışan bir OLED TV gözümle görmeden daha OLED almam.. |
@StreamRolleR Hocam eline sağlık çok faydalı bir (FAQ) olmuş. |
SW File(Version 03.15.27) Detailed applicable model list : Please check with reference Tab exactly * SW information 1. Improvement The following services will be added to the newly updated version. 1. Game Dashboard is provided for game users through setting button 2. A button that links to other art app in Art gallery app service. 3. No need to change the input for using Facebook Portal *The availability of services may vary depending on the region or TV models 2. Applicable model list OLED83C14LA OLED55C19LA OLED65C19LA OLED48C17LB OLED48C19LA OLED65C17LB OLED65C18LA OLED55C17LB OLED55C18LA OLED48C18LA OLED65C16LA OLED65C14LB OLED48C16LA OLED48C11LB OLED48C14LB OLED48C12LA OLED65C11LB OLED48C15LA OLED65C12LA OLED55C11LB OLED65C15LA OLED48C1RLA OLED55C12LA OLED55C15LA OLED55C16LA OLED65C1RLA OLED55C1RLA OLED83C11LA OLED83C1RLA OLED83C17LA OLED77C17LB OLED77C18LA OLED77C19LA OLED77C11LB OLED77C12LA OLED77C16LA OLED77C15LA OLED77C1RLA OLED77C14LB OLED55C14LB OLED77G19LA OLED55G19LA OLED65G19LA OLED77G16LA OLED55G16LA OLED65G16LA OLED77G13LA OLED77G1RLA OLED55G13LA OLED55G1RLA OLED65G1RLA OLED65G13LA OLED65R19LA 3. Release History [03.10.29] 1. Voice recognition service feature will be updated. 2. Software update contains minor bug fix [03.11.15] 1. Software update contains minor bug fixes [03.11.21] 1. Improved sound noise [03.11.23] 1. Software update contains minor bug fix [03.15.27] The following services will be added to the newly updated version. 1. Game Dashboard is provided for game users through setting button 2. A button that links to other art app in Art gallery app service. 3. No need to change the input for using Facebook Portal *The availability of services may vary depending on the region or TV models
|
|
Yeni konu hayırlı olsun. |
|
Yeni konumuz hayırlı uğurlu olsun. |
Dolby Vision filmlerde Ayarlar-Genel-AI Parlaklık kısmını açın benim tavsiyem. |
geçenlerde bir arkadasim kahve içmeye geldi aksam, konuşurken euro2020 mac açıktı. Adam sürekli tv ye bakti benden çok, gözlerindeki ben ne izliyorum bakışları üzdü beni. kendisi yakin zamanda QLED almis biri:)) |
< Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > < Resime gitmek için tıklayın > |
Satın Almadan Önce Bilinmesi Gerekenler:
Oled bir TV satın almadan önce bilinmesi gereken hususlardan biri LED TV’lerde olduğu gibi Oled TV’lerde de segmentasyonların mevcut olması. Samsung ve Sony tarafında tek bir ürün segmenti mevcutken (QD Oled haricinde), LG tarafında B tipi ve C tipi olmak üzere 2 ayrı Oled ürün segmenti bulunmakta. Yaşanacak problemlerin minimize edilebilmesi için bilhassa B tipi ürünlerden, gerek düşük işlemci düzeyi, gerek panel kalitesi sebebiyle uzak durulmasını tavsiye ederim. Özellikle panel kalitesinin, ürün kullanım ömrü ve kalitesine doğrudan etkisi olması sebebiyle B tipi bir Oled tercih etmek yerine daha üst segmentte bir Qled tercih edebilirsiniz. Aynı şekilde eğer günlük TV kanallarını veya ekranda statik (sürekli) görüntülerin yer aldığı yayınları izleme oranınız daha fazlaysa Oled bir TV’den uzak durmanızı tavsiye ederim. Her ne kadar bu konuda üreticiler tarafından bir takım önlemler alınıyor olsada, bu önlemler daha çok video ve dizi benzeri, ekranda statik imgelerin nispeten az olduğu durumlarda gerekli korumayı sağlayacak nitelikteler.
a) Kontrol: Oled bir ürün satın aldığınızda standart bir LED TV’den farklı kontroller yapmanız ve bunları nasıl yapacağınızı bilmeniz önem arz ediyor.
1) Uniformity (ekran homojenliği) kontrolü: Ne yazık ki mağazada renklerine veya siyah derinliğine hayran kaldığınız TV, eğer bir uniformity bozukluğuna sahipse ciddi anlamda keyfinizin kaçmasına neden olacaktır. Uniformity bozukluğunu ekranda akciğer filmine benzer karartıların olması olarak nitelendirebiliriz. Bilhassa siyah sahnelerin ön planda olduğu -Queens Gambit açılış sahnesi gibi- yerlerde seyir keyfinizin tamamen kaçması olası.
Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir husussa, bilhassa 65” ve üzeri ekranlarda, ilk çalıştırmada ekranın bu probleme benzer bir açılışla sizi karşılaması. Burada endişe edecek bir konu yok, bir kereye mahsus Manual Pixel Refresh yapmanız ilgili sorunun düzelmesini sağlayacaktır. Ancak bunu yapmanıza rağmen aşağıdaki gibi bir görüntü devam ediyorsa ekranınızda uniformity sorunu var demektir. Bu ölü pixelden çok daha ciddi bir sorun olması nedeniyle kontrol etmeniz gereken ilk husus.
Uniformity kontrolü için, tamamen karanlık bir ortamda, Youtube uygulamasında %5 Grey Test olarak arattığınızda rahatlıkla bulabileceğiniz bir test. Ekran durumunuzu aşağıdaki olması gereken ve sorunlu ekran görüntüleri ile karşılaştırarak tayin edebilirsiniz.
Olması Gereken
< Resime gitmek için tıklayın >
Sorunlu
< Resime gitmek için tıklayın >
2) Banding (yatay çizgiler) kontrolü: Yine tamamen karanlık bir ortamda, Youtube uygulamasında %5 Grey Test kullanarak yapabileceğiniz bir test. Bu konuda dikkat edilmesi gereken bir husussa, bilhassa 65” ve üzeri ekranlarda, ilk çalıştırmada ekranın bu probleme benzer bir açılışla sizi karşılaması. Burada endişe edecek bir konu yok, bir kereye mahsus Manual Pixel Refresh yapmanız ilgili sorunun düzelmesini sağlayacaktır. Ancak bunu yapmanıza rağmen aşağıdaki gibi bir görüntü devam ediyorsa ekranınızda banding sorunu var demektir. Bu durumun ölü pixelden çok daha ciddi bir sorun olması nedeniyle kontrol etmeniz gereken ikinci husus.
Ekran durumunuzu aşağıdaki olması gereken ve sorunlu ekran görüntüleri ile karşılaştırarak tayin edebilirsiniz.
Olması Gereken
< Resime gitmek için tıklayın >
Sorunlu
< Resime gitmek için tıklayın >
3) White dot (beyaz nokta): Tamamen karanlık bir ortamda, Youtube uygulamasında %5 Grey Test kullanarak yapabileceğiniz bir test. Eğer ekranınıza pinpon topu büyüklüğünde, yuvarlak noktalar görüyorsanız ekranınızda white dot sorunu var demektir. Maalesef hiçbir şekilde düzelme şansı olmadığı ve üretimsel bir hata olması nedeniyle için servis çağırarak ürün değişimi talep etmelisiniz. Bu durumun ölü pixelden çok daha ciddi bir sorun olması nedeniyle kontrol etmeniz gereken üçüncü husus.
Ekran durumunuzu aşağıdaki olması gereken ve sorunlu ekran görüntüleri ile karşılaştırarak tayin edebilirsiniz.
Olması Gereken
< Resime gitmek için tıklayın >
Sorunlu
< Resime gitmek için tıklayın >
4) Pink tint (beyaz dalgalanması): Tamamen karanlık bir ortamda, ekranda tamamen beyaz bir görüntü açarak kontrol etmeniz gereken bir husus. Eğer aşağıdaki gibi ekran ortasından köşelere doğru belirgin bir durumdaysa ekranınızda pink tint sorunu var demektir. Ancak sadece köşelerde hafif bir değişiklik söz konusuysa gayet normal bir durum söz konusu. Maalesef hiçbir şekilde düzelme şansı olmadığı ve üretimsel bir hata olması nedeniyle için servis çağırarak ürün değişimi talep etmelisiniz. Bu durumun ölü pixelden çok daha ciddi bir sorun olması nedeniyle kontrol etmeniz gereken dördüncü husus.
Ekran durumunuzu aşağıdaki sorunlu ekran görüntüsü ile karşılaştırarak tayin edebilirsiniz.
Sorunlu
< Resime gitmek için tıklayın >
5) Ölü pixel: Ekranınızda siyah veya renksiz şekilde yer alan, ışık yaymayan pixel yapısını kontrol etmelisiniz. Ancak eğer sadece 1 adetse ve yukarıda belirtilmiş olan sorunlardan hiçbiri panelinizde yoksa, en göz ardı edilebilir problem ölü pixel problemidir. Ancak ilerleyen sürede sayısının artması halinde yine servis sürecinizi başlatabilirsiniz.
Ekran durumunuzu aşağıdaki sorunlu ekran görüntüsü ile karşılaştırarak tayin edebilirsiniz.
Sorunlu
< Resime gitmek için tıklayın >
Not: Eğer TV’nizde ilgili problemlerin fark edilebilir düzeyde olup olmadığından emin olmak istiyorsanız aşağıdaki 3 içerik ile bundan %100 emin olma şansınız olacaktır:
1) Marco polo 1. sezon, 3. bölüm, 14. dakika, 22. saniye itibarıyla başlayan görüntü akışı
2) Queens Gambit 42. saniye itibarıyla başlayan görüntü akışı
3) Youtube %5 Grey Test
TV OLED vertical banding test 5% Gray - YouTube
Eğer bu sahnelerde ilgili problemleri net bir şekilde gözlemleyebiliyorsanız ürün değişimi talep etmelisiniz.
b) Kullanma: Yukarıdaki kontrolleri gerçekleştirdikten hemen sonra, eğer panelinizde bir sorun söz konusu değilse, 200 saat süresince panel parlaklığını %80 üzerinde getirmeden bir kullanım sağlamalısınız. Bu pixellerin yeterli doygunluğa erişmesi ve geleceğe yönelik problemlerin bertaraf edilebilmesi için çok önemli. 200 saatlik süreyi gündelik kullanım sürenizi baz alarak kabaca hesaplamanız yeterli (günlük 6-8 saatlik bir kullanım için 1 aylık bir süre yeterli olacaktır). Bunun haricinde yine aylık olarak yukarıda belirtmiş olduğum hususların periyodik olarak kontrolünü yapmanız, sorunsuz bir ürün kullanımı ve sorunların garanti süresince çözülmesi için önem arz etmektedir.
Konu içerisinde yapılan önemli paylaşımları sürekli olarak güncelliyor olacağım. Aşağıda arkadaşlarımızın paylaştığı bu mesajları bulabilirsiniz:
Güncel ses teknolojileri ve ses kodekleri hakkında genel bilgilendirme. LG OLED TV'lerin dahili medya oynatıcısı ile optimum kalitede film izlemek için film dosyaları hangi özellikte olmalıdır
TV kanal listesi ni en rahat nasıl düzenleyebiliriz
LG TV HDMI ve WiFi detay bilgilerine ulaşmak için Host Diagnostics nasıl açılır
Servis Menüsü ne nasıl gilir (metod 1); bu menüde TV çalışma saati, uzun ve kısa piksel temizleme sayıları nasıl anlaşılır (Dikkat! Servis menüsünden ayar değişikliği yapmak cihazınızı garanti dışı bırakabilir, sadece bilgileri görme adına kullanmanız tavsiye edilir)
Servis Menüsü ne LG internet tarayıcısı aracılığı ile girme (metod 2)
TV çalışma saati ni USB flaş disk aracılığı ile öğrenme
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SAVIAR -- 4 Temmuz 2023; 11:7:3 >
Bu mesajda bahsedilenler: @burak jr