Arama butonu
Bu konudaki kullanıcılar: 2 misafir
43
Cevap
5213
Tıklama
0
Öne Çıkarma
Turbo Benzin mi Turbo Dizel mi ?
H
3 yıl
Binbaşı
Konu Sahibi

Arkadaşlar benzin ve dizel de turbo olarak ikiside ne gibi farklar var dpf illeti benzinde varmı kronik bir sorun arıza çıkarırmı yakıt bakım maliyetleri vs ne gibi farklar var ikisinide kullanan birisi aydınlatabilirmi ?



Bu sözü Lamborghini Aventador SVJ, Porsche GT3 RS için söylüyorsan eyvallah. Ama 125 lik tork fakiri, gürül gürül içeri yol sesi alan, göçüklü çirkin Civic için söylüyorsan; tam bir FAZİAAA
Yoruma Git
Yorumun Devamı mahmut_emmi - 3 yıl +13
Valla 5 senedir dizel araç kullanıyorum, başıma hiç gelmedi enjektördü dpf di hikayesi. Araba kullanmayı biliyorsan, bakımlarını kaçırmadan, masraftan kaçmadan yapıyorsan...
Yoruma Git
Yorumun Devamı frknsysl - 3 yıl +6
bu bana biraz abartı geldi :)

üzülerek söylemeliyim ki rampada yokuşta atiklik olarak turbo lu bir araç her türlü avantajlıdır o hissiyat yüzünden zaten mil...
Yoruma Git
Yorumun Devamı haykouz - 3 yıl +4
P
3 yıl
Yarbay

Yeni nesil benzinli motorlar da benzin partikül filtresi geldi (GPF).


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
3 yıl
Yarbay

Araca, kullanacağın rotaya, yıllık yapacağın km ye bağlı olarak tercih değişir



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

A
3 yıl
Yüzbaşı

Önceki aracım dizeldi, şimdiki turbo benzinli. Benimkinde benzin partikül filtresi yok. Üstteki arkadaş yenilerde var demiş, o konuda bilgim yok. Rampa , ani hızlanma gibi durumlarda performans olarak hemen hemen aynı. Ölçüm yapmadım ama gözle görülür ciddi bir fark da hissetmedim. Bakım maliyetlerinde de ciddi bir fark yok. Arabanın turbolu olması rutin bakımda bir fark yaratmıyor. Yakıt olarak turbo benzinli araba turbosuz benzinlilere göre bir tık daha az yakıyor ama çok ciddi bir fark değil. Dizele kıyasla elbette ki dizel daha az yakar. Turbosuz benzinliye kıyasla asıl fark hemen hemen aynı yakıtla çok daha fazla güç alınıyor olmasında. Yaklaşık 2 yıldır kullanıyorum. Bakımlarını en iyi malzemelerle geciktirmeden yaptırırım. Bugüne kadar bir sorunla karşılaşmadım.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Avante -- 25 Şubat 2021; 13:23:12 >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
T
3 yıl
Yarbay

Turbo Dizel den, Turbo Benzinli araca geçeli 1.5 Yıl oldu, inanılmaz memnunum. Dizel de yakıt daha az olmasına rağmen, Turbo dizel de yok DPF doldu, yok enjektörler tıkandı, yok Adblue bilmem ne oldu stresi olmaması çok iyi. Özellikle Dizel gürültüsünün olmaması extra rahatlık, ben çok memnunum, şiddetle tavsiye ederim. Kim ne derse desin bakım masrafları çok daha uygun, ilk bakımını yetkili servis de 808 TL ye yaptırdım, araç Dacia Duster 1.0 TCe.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
F
3 yıl
Binbaşı

Valla 5 senedir dizel araç kullanıyorum, başıma hiç gelmedi enjektördü dpf di hikayesi. Araba kullanmayı biliyorsan, bakımlarını kaçırmadan, masraftan kaçmadan yapıyorsan hiç birşey olmaz. Benzinli araçla dizel arasındaki fark benzinlinin daha performanslı olması, daha fazla yakması. 1.2 turbo glx var şu anda aynı zamanda 1.5 dizel 5008, glx in sürüş konforu gidişi çok başka. Tabi 5008 in 7 yaktığı yerde 8 yakıyo ama aman aman farkta değil. Öncelikle şunu diyeyim, ben 4 yıldır dizel araca biniyorum kendi aracım 5.yılı, ailemde dayım her sene araç değiitirir ama minimum 1 sene biner, 10 senedir dizel alıyor (yaptığı iş dolasıyla dizel ve uyguna geldiğinden) hiç bir sorun yaşamadık. Beni jetta 50 bin kmde yolda bıraktı dizel, o da dsg den. Yok dpf yok enjektör yaşamadım. Ama şu anda satsam, anında turbo benzinli alırım. İster fiyat farkı olsun, ister dizel daha ucuz olsun fark etmez. Aynı araçta olsa benzinli olan araç daha lüks ve konforlu hissettriyor kesinlikle



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

F
3 yıl
Binbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: parker48

Yeni nesil benzinli motorlar da benzin partikül filtresi geldi (GPF).
Hocam bu haberi başka bi yerde daha hatırlıyorum, bilmediğimden soruyorum kaynak var mı ? Ne kadar doğru ? 1.2 turbo benzinli glx var onda yok bildiğim kadarıyla.





< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi frknsysl -- 25 Şubat 2021; 14:38:53 >

< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
G
3 yıl
Yarbay

Turbo’nun işlevsellikte mucidleri TSİ ve TDİ gibi bani motorlardır. İkiside verimlilikte nirvanaya ulaşarak otto ve diesel’in hatıratlarını yükseltmişlerdir.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >

P
3 yıl
Yarbay

2018 sonrası üretilen GDI enjeksiyon (benzin) sistemli araçların çoğunda GPF yada OPF diye adlandırılan sistemler olması lazım, her benzinli de yok ama VW ve Renault yeni benzinli motorlarında var. Google da bilgi alabilrisiniz. Gasoline Particul Filter yazın çıkacaktır. Daha çok yeni bir sistem, mantığı DPF ile aynı.




Bu mesajda bahsedilenler: @frknsysl
R
3 yıl
Yüzbaşı

Bu zamana kadar hep turbo dizeldi araclarım ne zaman vw scirocco aldım TSI Turbo benzinli motora gectim araba kullandıgımı o an anladım.. Bundan sonra kapıma Eşşek niyetine Turbo dizel baglarım sadece onun harici TURBO Benzin den vazgecmem. Performans sürüs keyfi harika.



C
3 yıl
Yarbay

Atmosferik candır, gerisi heyecan



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 3 cevap geldi.
K
3 yıl
Yarbay

Hep turbo dizel aldım benzinli aracım hiç olmadı o yüzden bilemeyeceğim



C
3 yıl
Yüzbaşı

quote:

Orijinalden alıntı: commandx

Atmosferik candır, gerisi heyecan
Tam tersini yazacaktınız herhalde


Bu mesaja 1 cevap geldi.
M
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: commandx

Atmosferik candır, gerisi heyecan
Bu sözü Lamborghini Aventador SVJ, Porsche GT3 RS için söylüyorsan eyvallah. Ama 125 lik tork fakiri, gürül gürül içeri yol sesi alan, göçüklü çirkin Civic için söylüyorsan; tam bir FAZİAAA


Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
3 yıl
Yarbay

Hâlâ gocuklu diyorlar ya, nasıl bir kuyruk acınız var arkadaş. Honda kesin bir şeyler yaptı size



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @mahmut_emmi
C
3 yıl
Yarbay

Yok hocam, bütün samimiyetimle diyorum bunu. Pdf, gdf, enjektör yağ yakma ıvır zıvır.
Atmosferik ucuz, bakımı tamiri kolay, dertsiz tasasız, satarken kıymetli. Her türlü avantajlı.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


Bu mesajda bahsedilenler: @Calbor
A
3 yıl
Yarbay

Tdci ve Tce iki motordan da var.

Ikisinin de yeri ayri. Yalniz dizel araci yakit dusunmeden gazlamasi guzel oluyor.

Tce sakin kullanirsan dizel kadar az yakiyor ama gazlarsan isler degisiyor.

Bi de sunu söyleyeyim dizele ekstra hic bir masraf yapmadim.



< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaja 1 cevap geldi.
C
3 yıl
Yarbay

arac neydi neye gectiniz?

teknik verilerle beraber yazarsaniz sevinirim


Bu mesaja 1 cevap geldi.

Bu mesajda bahsedilenler: @Avante
M
3 yıl
Yarbay

quote:

Orijinalden alıntı: Alisilin07

Tdci ve Tce iki motordan da var.

Ikisinin de yeri ayri. Yalniz dizel araci yakit dusunmeden gazlamasi guzel oluyor.

Tce sakin kullanirsan dizel kadar az yakiyor ama gazlarsan isler degisiyor.

Bi de sunu söyleyeyim dizele ekstra hic bir masraf yapmadim.
yok hocam olamaz. dizelin masrafı bitmez. ben ayda bir takım enjektör, 5 lt yağ, bir adet yeni Dpf değiştiriyorum. keşke atmosferik 125 lik tüplü ve öfkeli Civic alsaydım. gazı koy devam. başka masraf yok.


Bu mesaja 1 cevap geldi.
B
3 yıl
Yarbay

Turbo dizele devam. Hala az yakıyor.. Belki hybrid çözümleri mantıklı olabilir. Onu da zaman gösterecek..