1 yılda, üretim tesisi inşaatına başlanması |
1 yılda, üretim tesisi inşaatına başlanması Bu hızla gidersek çok kısa zamanda hepimizin altında yerli arabamız olacak. |
Mesafe..... Bosch motorlu İtalyan tasarımlı bir mesafe... |
Mesafe..... Bosch motorlu İtalyan tasarımlı bir mesafe... < Resime gitmek için tıklayın > Ayrıca Motora ihtiyaç duymayan tank, inmeyen yolcu uçağı, F35 ayarında savaş uçağı... Bunlar hep mesafe < Resime gitmek için tıklayın > |
Alamadıktan sonra bir önemi yok açıkçası. |
1 yılda, üretim tesisi inşaatına başlanması Bu hızla gidersek çok kısa zamanda hepimizin altında yerli arabamız olacak. |
2022 'de şahsen seri üretim olucağını hiç düşünmüyorum . Daha zemin güçlendirmeler tamamlanmadı.Cihazların kurulumu olsun testleri olsun daha bir çok sorun bekliyor.Pandemi sorunu halen devam ediyor.Büyük otomotiv şirketleri bile parca tedariğinde zorlanıyorken Türkiye nasil parça temin etmeyi düşünüyor. Bunların yanı sıra elektirikli sarj istasyonlari için yapılan hiç bir adım yok halen.Bir kaç araç piyasa sürüp yaptık başardık dedikten sonra 3-4 yıl sonrasına seri üretime geçicez diyerek ortadan kaybolacak.Bunun örnekleri çok fazla var.Şahsi düşüncem minimum 5 yıl sonra belki seri üretim olabilir. |
Mesafe..... Bosch motorlu İtalyan tasarımlı bir mesafe... < Resime gitmek için tıklayın > Ayrıca Motora ihtiyaç duymayan tank, inmeyen yolcu uçağı, F35 ayarında savaş uçağı... Bunlar hep mesafe < Resime gitmek için tıklayın > |
..insan bekliyor işte. |
Seri üretime daha 2 sene var. 2022 nin başında fabrika hazır olur. 2022'nin sonuna da seri üretim testleri biter. @yelloha |
Hiç bir projede verilen tarihler tutmuyor |
Alamadıktan sonra bir önemi yok açıkçası. |
Bu aracın çıkıp çıkmayacağını anlamanın en kolay yolu: Araç çıkmadan önce Türkiye'ye bu araca özel şarj istasyonları yapılacağı söyleniyordu. Bu 1 günlük/haftalık/aylık bir iş değil. Eğer ki 2022 yılının sonlarında memlekette halen şarj istasyonu namına bir gelişme yoksa bilin ki çıkma ihtimali düşük. Eğer ki gelişme varsa çıkma ihtimali biraz daha yüksek. (Memleketteki 3-5 teslayı şarj etmek için kurulmadığını düşünürsek.) https://www.internethaber.com/yerli-otomobil-icin-250-bin-adet-sarj-istasyonu-geliyor-calismalar-basladi-2117811h.htm |
Herşeye muhalefet olmakta iyi değil , vatan için yapılan her adımı desteklerim yerli araba da yerli uçakta yerli çivi de yerli at nalını da yeter ki vatana millete faydası olsun gelecek nesillere faydası olsun , hem milli hem ulusal bir ürün olabilmesi dileğiyle , yok italyan tasarımıymış yok amerikan kablosuymuş , yok israil yazılımıymış beni ilgilendirmez bmw - audi - mercedes de alman markası ama yedek parçalarını türkiyeden çinden getiriyor fabrikalarının büyük bir çoğunlu da çinde çin malı mı oluyor o zaman ? |
Halk alamadıktan sonra |
2022 de seri üretime geçilmese bile test araçları banttan inecektir, 2023te seri üretim başlamış olur. Tabi ilk etapta az araç üretilse bile bu proje türkiye için çok önemli bir proje olacak. Allah yardımcıları olsun. |
Sanki 50 bine satılacak. Anadollar yerliydi de çok mu satıldı? Cebinde 200 bini olan adam ne diye buna parayı bağlasın? Araba yatırımdır kimse piyasası olmayan araca para bağlamaz. Çin malı jipler geldi kaç kişi aldı bunu satarken zorlanmadılar mı? Al honda, toyota koy ilana 3-5 güne satarsın değerde kaybetmez. |
ya hala inanan var mı ya cidden hahahah abicim bunlar doğalgazıda 2023te çıkartıcaz diyorlardı ya oraya platformu şimdi kurmaya başlasan zaten 2 sene sürüyor inşaatı ya ve o derinlikte dünyada 1 tane istasyon kurulmuş sadece en iyi ihtimalle şimdi başlasan 2025'ten önce evlere girmez bunlar şaka gibi ya anca proje açıklıyorlar yalandan slayt gösterisi ama icraat yok almanyadan al 2.el tankları boya at üstüne birde isviçreden motor al tak abicim al sana altay tankı kanadadan parça alamadın diye iha sihaları yapamıyordun araba yapıcaklarmış keşkle yapsalar keşke ülke kalkınsa ama nerdeeee görünen köy kılavuz istemiyor |
Togg başarılı olursa üzüntünüzden kahrolacaksınız herhalde. Bu kadar olmaz ya. |
|
Yerli yer uçağı |
insanların üzüldüğü şey, ütopik/tamamen hayal rakamlar ve bunlara inananlar! |
yav bırakın Allah aşkına 2009 fiesta olmuş 100 milyar yemişim yerlisini yabancısını bu millete niye araba lüks görülüyor kardeşim??? sorumlusu kimse bulunsun hesap versin ya ayıptır bu kadar vergi ötv kdv bilmem ne |
< Resime gitmek için tıklayın >
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın önderliğinde kurulan Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) çalışmalarıyla, Türkiye'nin 60 yıllık yerli otomobil rüyası yeniden hayat buldu.
Geçen yıl 27 Aralık’ta "Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu Yeniliğe Yolculuk Buluşması" adıyla Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla gerçekleşen tanıtımda "C-SUV", C-SEDAN" modellerin özellikleri ilk kez kamuoyuyla paylaşıldı.
Yaklaşık 2 bin davetlinin katıldığı tanıtım etkinliğinde, araçların tasarımı otomobil severlerden tam not aldı. Öte yandan Türkiye'nin Otomobili'ne ilişkin yapılan araştırmalarda, projeyi destekleme oranının yüzde 95'in üzerinde olduğu görüldü.
Tasarımlar tescillendi
AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, ABD'de 7 Ocak'ta başlayan Tüketici Elektroniği Fuarı'nda (CES) bir panelde konuşan TOGG'un Üst Yöneticisi Gürcan Karakaş, "Türkiye'nin Otomobili"ni ve Türkiye otomotiv endüstrisinin mobilite ekosistemine nasıl dönüşeceğini anlattı.
TOGG'un Gemlik'te Elektrikli Otomobil Üretim Tesisi Projesi ile ilgili Çevresel Etki Değerlendirmesi (ÇED) başvuru dosyası, 2 Mart'ta halkın görüşüne açılırken, ÇED toplantısı, 17 Mart'ta yapıldı. 2 Haziran'da da fabrika inşaatının başlayabilmesi için gerekli ÇED raporu Çevre ve Şehircilik Bakanlığından olumlu olarak alındı.
TOGG otomobillerinin iç ve dış tasarımları Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Hakları Ofisi (EUIPO) tarafından 12 Nisan'da tescil edildi. 24 Haziran'da ise otomobillerin SUV ve Sedan tasarımları Çin Patent Kurumu tarafından TOGG adına tescillendi.
Gemlik'te fabrikanın temeli atıldı
TOGG Mühendislik, Tasarım ve Üretim Tesisleri'nin inşaatına başlama töreni 18 Temmuz'da gerçekleştirildi.
Bursa'nın Gemlik ilçesinde 1,2 milyon metrekarelik alan üzerinde, 18 ayda tamamlanması planlanan tesisin temeli, Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın katılımıyla atıldı.
TOGG Üst Yöneticisi Karakaş, 7 Ağustos'ta Türkiye ve yurt dışı pazarlarında değişik isim alternatiflerini ölçtüklerini, Türkiye'nin Otomobili'nin yoluna
TOGG markasıyla devam edeceğini açıkladı.
Avrupa Birliği ve Çin'den sonra TOGG tasarımları, 18 Ağustos'ta Japon Patent Ofisi (JPO) da TOGG'un C-SUV ve Sedan tasarımlarını TOGG adına tescil etti.
TOGG, geliştirmekte olduğu elektrikli araç ürün gamı içindeki en temel bileşenlerden biri olan batarya modülü ve paketinin Türkiye'de üretilmesi için dünyanın önde gelen Li-Ion batarya üreticilerinden Farasis'i iş ortağı olarak seçti. 20 Ekim'de, Bilişim Vadisi'nde TOGG Yönetim Kurulu üyelerinin de katılımıyla kapsamlı niyet mektubu imzalandı.
2022'de banttan inecek
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından 2023 hedefleri içinde stratejik öneme sahip projelerden biri olarak değerlendirilen Türkiye’nin Otomobili'nin, hedeflenen teknolojik dönüşümün öncülerinden biri olması bekleniyor.
Gerekli altyapıların tamamlanmasının ardından ilk araçların 2022'nin son çeyreğinde seri üretim bandından inmesi planlanıyor. Yola çıktığında yüzde 51 olması beklenen araçların yerlilik oranının 2026 yılında yüzde 68 seviyelerine ulaşması hedefleniyor.
https://www.aa.com.tr/tr/ekonomi/turkiyenin-otomobilinde-1-yilda-onemli-mesafe-alindi/2089190
https://twitter.com/TOGG2022/status/1339842844517908480
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi İl teber -- 26 Aralık 2020; 12:23:13 >